Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (396) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan (ne) add el az e-mail szoftvered?

Címkék: onlinemarketing

2010.07.06. kedd 00:54 Konrad

Nem szeretek más online marketinggel foglalkozókat direkt kritizálni, de néha kell. Nem gonoszságból, főleg nem piacféltésből, hanem azért, mert azt gondolom, a terület iránt érdeklődők lássanak egy-egy dolgot másik oldalról is.

Igen, most is egy általam vulgármarketingesnek nevezett emberről lesz szó. Olyan valakiről, aki előadásokat tart, blogot ír, vállalkozást vezet, ami ezzel foglalkozik. Ezekkel számomra nincs semmi baj. A baj akkor van, ha valamilyen okból olyat ír le, ami nem igaz, vagy legalábbis csak részben igaz.

Akiről szó van, az az Internet Marketing blogot író Csepregi Balázs. Nagyon komoly háttérrel, komoly szoftverekkel, videókkal - és nagyon szép követői táborral rendelkezik. Ugyanakkor a blogján már korábban is belefutottam pár érdekes dologba. Például abba, hogy kismintás adatgyűjtést gond nélkül nevez piackutatásnak, még azok után is, hogy valaki felhívta arra a figyelmét: ezt nem kéne ennek nevezni.

Balázs egyik "fontos területe" az e-mail marketing. Egészen pontosan: számára az online marketing valójában nem más, mint az e-mail marketing valamilyen formában történő felhasználása. Ennek az apropóján most megírta a tutit

Egyetlen egyszerű ábrán plusz négy és fél oldalon bemutatom az online marketing igazi sikerreceptjét

Mit nekünk évek tanulása, egyetemi katedrák és könyvek tucatjai: a lényeg belefér egy ábrába és négy és fél oldalba! Hát nem fantasztikus a tudomány? De legalábbis érdekes. Le is töltöttem a szuper pdf-et, ahol a lényeg valóban ennyiben van leírva, de leírom én rövidebben: a lényeg az e-mail marketing. Minden más csak ezt készíti elő vagy ezt erősíti. Aki nem e-mail marketinget csinál, az konkrétan hülye, a saját maga ellensége.

Van benne azért egy érdekes rész, íme:

FONTOS megyjegyzés: Engem mint a MarketingSzoftverek egyik tulajdonosát, a MailMaster e-mail marketing szoftverszolgáltatás egyik “gazdáját” könnyen érhet az a vád, hogy csak azért mondom, hogy ennyire fontos az e-mail marketing, mert a MailMaster az egyik fő szolgáltatásunk. A helyzet azonban ennek pont a fordítottja: Azért a MailMaster az egyik fő szolgál- tatásunk, mert ennyire fontosnak látjuk az e-mail marketinget. Ez pedig nagyon nagy különbség!

Valóban nagy különbség, Balázs. Elhiszem, hogy ti az e-mail marketingben hisztek, és azt toljátok. De, kedves Balázs, mi lesz azokkal a páriákkal, akiknek valamiért az e-mail marketing nem működik? Tudom, persze, azért nem működik, mert rosszul csinálják, ja.

Mondok azért pár példát: eladtátok a levelező rendszeretek egy olyan vállalkozónak, akinek a lehetséges vevői kétkezi melósok, jellemzően nem használják az e-mailt (az internetet sem igazán). Vajon neki hogyan fog kamatozni ez a megoldás? Persze neki más online megoldást sem lehet eladni, én is tudom. De az überkirály e-mailt sem...

Vagy ott van egy teljesen más eset, amivel találkoztam. A cég közepes és nagyobb vállalkozásoknak szóló (tehát annyira nem olcsó) szolgáltatást kínál. Másfél évig erőlködtek az e-mail megoldással, hidd el, kipróbáltak mindent, amit akár csak említ a szakirodalom, de nem működött. Szemben a direkt sales-el, ami viszont igen.

Én böcsülettel elolvastam az oldalról letölthető pdf-et. Abból az derül ki, hogy

MINDEN olyan online marketing tanácsadó, és online marketinges, aki KOMOLY bevételt realizál, az e-mail marketing révén jut hozzá ehhez a bevételhez

Most akkor én belga vagyok? Ja, nem:

több online marketing tanácsadónak is van képe azt tanítani – vagy legalábbis azt sugallani -, hogy az e-mail marketing ideje lejárt.

Lejárt, lejárt... el se jött. Az e-mail marketing egy eszköz a sok másik mellett! Persze, te is sorolod ezeket: SEO, PPC, SMO, de a te olvasatodban ezek mind arra kellenek, hogy e-mail listát építsünk. Értem. Akkor hogyan magyarázod a működő webáruházak sikerét?

Az egész anyagban az a legszomorúbb, hogy alapvetően mégis jó és hasznos. Ha kiszedjük belőle a vulgármarketinges részeket, és átnevezzük valami olyanra, hogy kézikönyv a mikro és kisvállalkozásoknak arról, hogyan készítsen sikeres e-mail kampányt - majd kiegészítjük az egészet még pár oldallal, ami leírja, mikor és mire lehet ezt az eszközt használni, máris beljebb vagyunk.

Kár érte. A nagy hurráoptimizmus az egészet elértékteleníti. Persze ettől még jó sokan fogják szeretni ezt az anyagot, és jó sokan meg is veszik a mail küldő szoftvert - végülis erre megy ki a játék, ebben van a pénz.

Mi, tanult marketingesek meg - ha egyáltalán eljutunk Balázs oldalára - verhetjük fejünket a falba az áltudományos hablatyot olvasva.

Szegény mi...

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr252132315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2010.07.06. 06:53:25

Szerintem a falra hánytad a borsót... :)

Akinek ez a stílus jön be, az úgyis erre nyitja ki a pénztárcáját. Van, aki az örök szerelemben hisz és van, aki a szado-mazoban. Van, akinek a Soproni reklám jön be és van, akinek a hüvelygomba. Így színes a világ.

"Ha kiszedjük belőle a vulgármarketinges részeket, és átnevezzük valami olyanra, hogy kézikönyv a mikro és kisvállalkozásoknak arról, hogyan készítsen sikeres e-mail kampányt..."

...akkor pontosan a legnagyobb varázsereje veszne el a dolognak: a laza vagyok, majd szét esek stílus.

A stílus egyébként sem neked, hanem a többnyire női közönségnek és a khmmm... feminin férfiaknak szól, akiket kislány koruktól kezdve nem az elmélyült és alapos munkára, a tanulásra és úgy általában, a gondolkodásra, hanem az "oldjunk meg mindent könnyedén, 10 perc alatt" ostobaságra kondicionálnak.

Ezért lehet például eladni nekik teljes értékű megoldásként az egyébként vacak Cillitet, a két hét alatt 3in1 ránctalanító, barnító, narancsbőrtelenítő krémet meg a levesporokat.

heh 2010.07.06. 08:43:20

Teljes mértékben egyet tudok érteni, viszont Balázs célpiacát ezzel lehet megfogni.

Óriási a különbség egy 7 főt foglalkoztató kisvállalkozás és egy 7 főt foglalkoztató kisvállalkozás között. Minden az ügyvezetőn, cégvezetőn múlik. Ha ő gyors, olcsó, és egyszerű megoldást akar, akkor Balázstól vásárol.
Ha hosszú távú marketing tervet szeretne, akkor kicsit beleássa magát a témába, szán rá időt, és keres egy tanácsadót.

Mária 2010.07.06. 08:53:18

@Molnár Gergö:

Felületes embereknek felületes megoldásokat :)

heh 2010.07.06. 08:57:48

@Mária: Így is fogalmazhatunk, bár én nem szívesen ítélek látatlanban embereket.

Nekik az kell ,megkapják. Talán lesz valami eredménye. :)

bcsepi 2010.07.06. 09:41:08

Szia Konrád,

Ha megengeded (és miért ne tennéd), elsőként arra reagálok, amiben igazat adok neked, a többi kérdésben csak pár szelíd gondolatot ajánlok figyelmedbe:

A legnehezebb feladat - és nyilván ez nekem most nem sikerült -, definiálni azt a kört, azt a "mikroklímát", amelyben érvényes az a rendszer, amiről írok. Ez olyan, mint a matekban a függvényeknél az értelmezési tartomány. Erről tényleg (részben) megfeledkeztem. Sorry!

Természetesen ugyanis egy percig sem hiszem, hogy belga vagy, és a "Minden olyan online marketing tanácsadó..." állításomba be kellett volna raknom még egy "...aki..." részt, amely pont a megfelelő kört határozza meg. Te például nem jutottál eszembe a fenti állítás megfogalmazásánál.

Abban a körben ugyanis, ahonnan az ügyfeleim jönnek, és amely online marketing tanácsadókat olvasnak, ez az állítás igaz. Hiába vagy ismert online marketing tanácsadó, azt hiszem, hogy a "tipikus" ügyfelemnek nem arra az online marketingre van szüksége, amit Te képviselsz. Ahogy az én általam képviselt módszerek sem valók mindenkinek (minden cégnek), ez rád (az általad képviselt módszerekre) is igaz. Nekem úgy tűnik, hogy erről Te is hajlamos vagy megfeledkezni.

Szóval a lényeg, amit mondani próbálok, hogy bárcsak meglenne az a definíció, amely pontosan meghatározza, hogy mely körben érvényesek az állításaim. Ennek hiányában egyszerűen az olvasói körömre vonatkoztatom, ugyanis az már korábbi piackutatásaim (bocsánat, kismintás adatgyűjtéseim) során kiderült, hogy az ő vállalkozásaikra nagyrészt igazak ezek az állítások.

A webáruházak sikeréről: Egy szóval sem mondtam, hogy nem lehet eredményes egy webáruház e-mail marketing nélkül.

DE: Ha alkalmazza azokat a technikákat *** IS ***, amiket tanítunk ebben a kategóriában, a bevételkülönbség akár nagyságrendi is lehet. Márpedig vállalkozóként nem az a célod, hogy "valamennyi" eredményt hozzál, hanem az, hogy maximálisat. Nem?

Azt mondod, hogy "eladtuk" valakinek az e-mail marketinget pedig nem is volt rá szüksége, miközben Te is tudod, hogy nem üzletkötőkkel adunk el, tehát nyilvánvalóan nem történt olyan, hogy leültünk, és rádumáltunk valakit, akinek nyilvánvalóan nem való.

Ha pedig ezt tudod, akkor miért próbálod azt sugallani, hogy mi becsapjuk az ügyféljelölteket azért, hogy ügyfeleket szerezzünk?! Nem is ismersz, soha nem is találkoztunk, és főképpen nem tudod, hogy milyen etikai szinten csináljuk az üzletünket. Lehet, hogy nem tetszik amit írok, de ettől még nem kéne tisztességtelen színben feltüntetni!

Meint más: Én is tudom, hogy vannak, cégek, amelyek profiljához nem való az online marketing. Basszus, akkor az ilyen cég vezetője/marketingese ne egy online marketing-ről szóló oldalon keresse a megoldást! Soha senkinek nem ajánlottam az e-mail marketinget, akinek nem volt való, sőt, egy csomó embert szoktam lebeszélni róla. (5 perce mondtam egy ügyfelünknek, hogy nem tudom, hogy az ő szakterületén mit lehetne kezdeni az e-mail marketinggel).

A másik idézítt résszel kapcsolatban: Azok a tanácsadók, akikről írtam, hogy "több online marketing tanácsadónak is van képe azt tanítani – vagy legalábbis azt sugallani -, hogy az e-mail marketing ideje lejárt" azok - a Te szemszögedből nézve még nagyobb baromságot mondanak, mint én, ti. azt, hogy az e-mail marketing HELYETT a Partnermarketing 2.0 a nyerő (mi véleményem szerint az email marketing egy formája).

Szóval összefoglalva: Véleményem szerint a szakmai érvek ütköztetésének van értelme, de a másik szarozásának (pláne, ha nincs is hozzá elég infód) már sokkal kevesebb. Persze ha a Te érvényesülésednek fontos eleme, hogy másokat sértegetni próbálsz, akkor azt is meg tudom érteni, csak akkor meg miért a szakmaiságodat hangsúlyozod?

bcsepi 2010.07.06. 09:48:31

@Molnár Gergö: Gergő, az adatbázis marketing minden, csak nem gyors, olcsó, egyszerű megoldás, amihez nem kell tervezni.

Az adatbázis marketinghez stratégiában kell gondolkodni, előrelátásra van hozzá szükség, és közép illetve hosszú távon hoz számottevő eredményeket.

Erről is írtam az anyagban. De miért is olvastad volna, mielőtt fikázol miatta...

heh 2010.07.06. 10:19:10

@bcsepi: Elnézést, véleményt mondtam, nem fikáztam. Szerintem egy durva szót nem használtam a kommentben.

pollner · http://soreo.biz 2010.07.06. 10:32:32

Konrad, soha nem tudod meggyőzni az egész emberiséget, hogy ne higgyenek a kártyavetőknek, távgyógyászoknak, halottlátóknak. Miért gondolod a akkor, hogy meg tudod óvni a "vulgármarketingesektől"?

Tudomásul kell vennünk, hogy a Wolf Gábor marketing bombája olyan láncreakcióhoz vezetett, ami az egész hazai KKV marketinget felforgatta. (Ma már a Wolf-klónk klónjai is széles körben "tanítanak".

Ezen a piacon az "igazi" marketingeseknek is csak akkor van esélyük a túlélésre, ha legalább 3 lépéssel járnak a tömeg előtt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.06. 11:01:05

@bcsepi: igyekeztelek nem személyedben támadni, ha mégis úgy érzed, ez történt, akkor elnézést. A blogodat rendszeresen olvasom, így kialakult egy kép arról, mit gondolsz (írsz) a szakmai dolgokról, így ebben a bejegyzésben benne van az is, amit érzek úgy általában: szakmailag érdekes morzsákat adsz el üveggyöngyként a bennszülötteknek. Ez persze üzletileg lehet sikeres, de szakmailag hibás megközelítésnek tartom. Ez a pdf-ed jól mutatja ezt, minegy zanzásítja a módszert.

Egyébként attól tartok, te nem ismered a módszereimet. Ugyanis nincsenek "módszereim". Nincs a kezemben a Szent Grál, sőt, ezt el is mondom az ügyfeleimnek: én nem fogok tuti biztos módszert mondani senkinek, mert olyan NINCS. Még akkor is, ha te ezt állítod. NINCS biztos módszer. Folyamat van, tervezés van, alkalmazkodás van, és ez alapján döntések vannak: adott szituációban kinek mi való, kinek mi lehet jó.

Ne játsszuk a bohócot: te becsomagolod a termékedet egy filozófiába, amihez körömszakadtáig ragaszkodsz. Nekem meg nincs termékem, amit becsomagoljak. Ez lesz itt a nagy különbség, úgy érzem.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.07.06. 11:07:24

@marketingghost: Nyitott kapukat döngetsz, már küldenek _pénzenergiát_.

konyvelomo 2010.07.06. 11:21:42

Csak a régi üzbég közmondás és négysoros jut eszembe:

"Soha ne bíz azokban
kik honlapjukhoz arcukat adva,
öltönyben, nyakkendőben, frissen borotválva,
jólfésülten, mosolyogva szólítanak meg."

És ha már feltetted a térképre az internet-marketing.hu-t: Csepregi Balázs honlapja - mestersége címereként - az instant és olcsó megoldásokra, ingyenes tartalmakra, aranytojást-tojó-receptekre fogékony célközönségnek tökéletesen össze van rakva (úgy strukturálisan, mind tartalom+dizájn vonalon), olyan mint a ragasztós légyfogó spirál - könnyű rátapadni.

(Az onlinemarketing.hu-t viszont nem ártana felzárkóztatni legalább dizájn fronton, ha már marketing, ugye ;)

Mária 2010.07.06. 11:27:49

@pollner:

Az igazi (???) marketingeseknek nem a tömeg a célpiaca.

A tömeg azoknak a célpiaca, akik egységesített, szabványosított, amerikai példákról koppintott zanzát árulnak úgy, hogy lehetőleg sose kelljen személyes kapcsolatba kerülniük a vevőkörrel.

Mária 2010.07.06. 11:34:01

@Könyvelő Mo:

"olyan mint a ragasztós légyfogó spirál - könnyű rátapadni"

Aki legyekre vadászik, az valóban jól teszi, ha fellógat a plafonra egy enyvezett papírcsíkot. Ha a papírcsíkot feromonnal is átitatja, akár a szakmája vezető légyvadásza is lehet.

pollner · http://soreo.biz 2010.07.06. 11:41:52

Érdekes, hogy egyes vulgármarketingesek állandóan "tanításról" beszélnek. Ez sok mindent elárul, ugyanis a tanítás itt nem oktatást, inkább bizonyos "tanok" terjesztését jelenti. A "marketing vallás" dogmái pedig letölthető e-bookok formájában ("infotermék") jelennek meg.

Különösen szeretem azokat a tanácsadókat, akikre saját blogjaikon (legalább fél tucat) kívül kizárólag a hasonló "baráti" blogok hivatkoznak:)

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.07.06. 11:54:29

@Konrad: Szerintem jó az, ha "szakmailag érdekes morzsák"-nak, külön-külön is vannak (lennének) szakértői. Itt csupán az az érzékeny pont, hogy miként van tálalva. Lehetne ez egy nagyon profi eszköz a marketinggépezetben, aminek van egy elismert szakértője. Amit ő, természetesen ennek megfelelően kommunikálna.

pollner · http://soreo.biz 2010.07.06. 12:15:56

Akkor most kicsit direktebben:
Wolf Gábor néhány éve nagyon szép sikereket (ismertség & árbevétel)ért el levlisták segítségével. Mire a többiek (részben korábbi harcostársai) megpróbálták utána csinálni, jelentősen csökkent a módszer hatékonysága. (A fejhető vállalkozók köre lényegesen lassabban bővül, mint az önjelölt marketing tanácsadóké.)

Közben WG (egyebek mellett) a konferenciabizniszre koncentrált, ami persze lényegesen nehezebben koppintható. (Ez a piac még gyorsabban kimerülni látszik.)

WG újabban a tévés megjelenéssel sokkolja a klónokat. Ő ezt nyilván valamilyen cserekereskedelmi (barter) üzlet keretében csinálja. A többiek közben főnek a levükben, illetve alulról nyomja őket az a tömeg, akiknek korábban ők maguk "tanították", hogyan kell sikermarketingessé válni.

Vida Ági · http://twitter.com/vidaagi 2010.07.06. 12:31:57

Nem szeretem az ilyen bejegyzéseket, amik egymás szakmai elemezgetéséről szólnak. Az egyszeri KKV cégvezető elolvassa, hogy az "e-mail marketing" tökjó (hozzáteszem Balázs tanulmánya nem csak erről szólt, hanem szerintem a backend fontosságáról is, amit nem csak és kizárólag e-mail marketinggel lehet megoldani), majd másnap nálad olvassa, hogy Balázsnak nem volt igaza. Ebből aztán két dolgot szűr le:
- "nem tudom eldönteni, kinek is higyjek"
- "ezek itt egymással vannak elfoglalva, velem ki foglalkozik?"
Ezeket szó szerint hallom vissza az ügyfelektől.

Mire jó ez?

Piacrombolás helyett jobbnak tartom inkább a piacépítéssel foglalkozni.

Akik erre koncentrálnak, azoktól soha nem olvasok mások tevékenységét piszkáló írásokat, nem elemezgetik a többi tanácsadó lépéseit, nem foglalkoznak azzal, ki a klón, meg a vulgár, meg a diplomás, ők csak a célcsoportra koncentrálnak (nem csak KKV cégvezetők léteznek), nekik írnak, őnekik szerveznek oktatást, írnak könyvet, adnak ki infoterméket, adnak tanácsot. Ezért is tartom hülyeségnek az összehasonlítgatást, mert ha valaki ismeri a célpiacát, akkor ismeri az igényeiket és ezekről ír nekik (és nem a szakmának). Balázs is ezt tette: olyan tanulmányt írt, ami a saját olvasói kérdéseire felelt. Ha szakdolgozatot írt volna, akkor megértem a kritikát - de mivel ő a saját olvasóinak írt, ezért csak ők reklamálhatnak - mondván "Mi nem ezt akartuk".

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2010.07.06. 12:42:36

szerintem email marketingnek is van helye, social médiának is, mindennek.

Nekem a gondom a WG stílus, meg hogy oktatja, meg hogy követik, és szerintem ez ütötte ki a biztosítékot nálad is Konrád... a végletek, szélsőségek kommunikációja ez, én sem szeretem :)

Tömegek mennek el és MLMszerű áhítatban élve próbálják megcsinálni a tutit mindenféle eszközzel, és ha te nem vagy része, vagy nem vásárolsz, nem baj, hülye vagy, dögölj meg, tebajod, mi megyünk tovább a szép új világ felé.

Egy biztos, legyen Állami Médiaügynökség, az... ;)

Kolbert István 2010.07.06. 13:18:25

@Vida Ági:
Az a baj, hogy vállalkozás megvesz ezt-azt, szinte személykultusz alakul ki bennük bizonyos "guruk" iránt, de az eredmények nem jönnek.
Ilyenkor kerülnek képbe náluk olyan tanult marketingesek, akik "fizikailag" is dolgoznak velük.

Kezdődik az ismerkedés, problémák feltárása, teljes audit, majd eredményként kijön, h amit eddig "marketingeztek", az nem nekik való...legalábbis nem így.
Erre forgó szemekkel kikelnek magukból, h az "ország legjobb internet marketingesei" ránéztek a rendszerükre és azt mondták ez jó...akkor ne mondja már nekik senki h ez így nem jó...

Pedig a célcsoportjuknak nem alkalmas a weboldal designja, struktúrája, tartalma... ráadásul olyan témájú hírlevélre akarják a látogatókat mindenáron feliratkozni, ami szinte nem is passzol a cégprofilhoz...ilyenkor már itt bukhat az email marketingjük

A tanult-nem tanult kérdés pedig egyszerű. Épp elég kockázatos bevonni külső tudást a cégbe...megbízhatóság és naprakész szaktudás miatt.
Aki nem tanulta az alapvető gazdasági ismereteket, attól hogy várhatja el a menedzsment, hogy tanácsot adjon, dolgozzon a gazdasági folyamatokkal szorosan összefüggő marketing tevékenységekben...? És akkor még nem beszéltünk a marketing szakmai ismeretekről. Lehet, hogy nem minden intézmény naprakész, de az alapokat lerakják, amire fel lehet építeni a tudást. De alapok nélkül...

Ami még zavar, hogy pl. a WG egyik leggyakoribb üzenete h adj el drágábban...ne kelljen levinni az árat...ez is nagy csúsztatás.
Sokkal összetettebb dolog maga az árképzés is. A magasan pozícionálás lehet érv mellete, de az sem csak az árról szól, erős brandet építeni pedig nem sok ilyen kkv-t láttam, aki az instant módszereket alkalmazza.

Hiába jó a promóciója egy cégnek, ha drágán termel/szolgáltat. A versenytársai pedig olcsóbb fogyasztói áron is magasabb profithányaddal dolgoznak azonos, vagy magasabb minőségben, mert hatékonyabb a szervezet.

Igen, ezt már nem könnyű rövid, lelkesítő ebookokkal és email kampányokkal átadni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.06. 14:37:27

@Vida Ági: ott a tévedés, hogy én magamnak írok blogot, nem az a cél, hogy eladjak vele valamit. Ez a blogom azért van, hogy "kiírjam" magamból a szakmai gondolataimat. Néha persze használom másra is, de alapvetően ez a "cél".

A többit mások nagyon okosan megválaszolták.

Egyébként meg: tényleg az volt az egyik cél, hogy megzavarjam a kkv-kat. Vegyék észre, nemcsak egy féle megoldás van. Az a cél, hogy kezdjenek el gondolkodni, gondolkodva másolni, és ne csak beállni a sorba és ismételgetni a mantrát.

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.07.06. 15:11:45

Nem a vita "fősodrához" szeretnék hozzászólni, mert az kevésbé érdekel. Egy szó ütötte meg a fülemet, ez pedig a "kismintás". Tegyük ezt helyre, függetlenül Cs.B. (vagy bárki más) tevékenységétől is érdemes tisztázni a szó jelentését.
"Kismintás" piackutatásnak többnyire az olyan kutatásokat nevezik, ahol nem 1000-1500 fős (vagy nagyobb) mintán, hanem kb. 100-800 fős mintán történik az adatfelvétel. (Azért írtam, hogy kb., mert nincs erre elfogadott definíció (én legalábbis nem tudok róla), de nagyjából erről van szó. Egy 600-800 fős kvantitatív piackutatás például már nem is olyan "kicsi", de nyugodtan mondhatjuk rá, hogy "kismintás".) Ezek egyébként többnyire taktikai jellegű kutatások, általában nem reprezentatívak. A legtöbb piackutatás - a nemzetközi hátterű intézetek esetében is! - ebbe a kategóriába tartozik. Az, hogy nem reprezentatívak az ilyen kutatások, senkit ne tévesszen meg. A reprezentatív mintavételen kívül is van élet - sőt! - , pl. kvótás, szakértői, hólabda, stb. (és természetesen ezeknek az egyéb mintavételi módoknak is megvan a maguk know-how-ja). A nem reprezentatív mintavételen alapuló taktikai kutatások is teljes érvényűek, ha megfelelő szabályok betartása mellett, hozzáértők végzik. Mind az online, mind az offline kutatások túlnyomó többsége ilyen! A "kismintás" szó tehát nem bír semmilyen negatív jelentéssel, csupán a minta nagyságára (és közvetetten esetleg a mintavétel módjára) utal - nincs mindig lehetőség ezer (vagy több ezer) fő megkérdezésére és az esetek többségében erre nincs is szükség.
(Bocs, ha nagyon eltértem a fő témától, de ezt a fogalmat tisztázni kellett még mielőtt mindenféle negatív képzetek tapadnak hozzá.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.06. 15:16:08

@Forecast Research - www.forecast.hu: köszi, jó, hogy leírtad.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.07.06. 15:19:08

"Mi, tanult marketingesek meg - ha egyáltalán eljutunk Balázs oldalára - verhetjük fejünket a falba az áltudományos hablatyot olvasva."
Nem kell tanult marketingesnek sem lenni hozza, en enelkul is a falra maszok ettol a szemettol ami az ilyen oldalakon megy, es van ebbol jo sok...(kb. az ilyen marketingesek 90% ezt tolja...bar lehet tulzok.)

mark.hu · http://mark.hu 2010.07.06. 16:08:07

@Forecast Research - www.forecast.hu:

Jó, hogy leírtad, csak pont azt hiányolom, hogy leírd mit is jelent az a szó, hogy reprezentatív.

Én azt állítom, hogy bármilyen kutatás reprezentatív... reprezentatív a lekérdezett elemkre nézve, ugyanis a vizsgált sokaság jelen esetben teljesen megegyezik az alapsokasággal. :)

A reprezentatívnak csak akkor van értelme, ha hozzátesszük, hogy mégis mire nézve reprezentatív valami. Pl. megkérdezel 4000 embert Magyarországon egyszerű véletlen mintavételes lekérdezéssel, akkor valószínűleg ez a minta Magyarország lakosságára nézve reprezentatív lesz, de mondjuk Európára nézve már nagyon nem:)

A lényeg az, hogy akkor reprezentatív egy minta, ha a mintában szereplő elemek tulajdonságai megegyeznek az alapsokaság elemeinek a tulajdonságaival.

Bocs, mindenkitől, hogy ilyen apróságról írok, de sajnos ez is egy olyan fogalom, melyet rendszeresen rosszul használnak. Néha még szakmai (vagy inkább csak annak látszó) szövegekben.

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.07.06. 16:58:59

Amit írsz, az igaz, valóban jó hozzátenni, hogy mire is reprezentatív egy konkrét kutatás/minta.

De ezt a kifejezést azért olyan értelemben is használják, hogy pl. egy választási kutatásnál mindenki számára egyértelmű, hogy a 18 év feletti felnőtt népességre reprezentatív az adott kutatás. (De valóban az a helyes, ha ez mindig pontosan definiálva van.)
----------
Kismintás-nagymintás: a statisztikában/szociológiában használt fogalmak szerint egy 1500 fős kutatás is lehet "kismintás", én inkább a közbeszédben használt értelmezést követtem, ami nem feltétlenül egyezik meg a tankönyvek definícióival.

Kolbert István 2010.07.06. 18:58:53

@marketingghost:
Persze, muszáj vmilyen szinten specializálni magad a marketingben is. Csak nem szabad a marketinget leszűkítve eladni egészként.

Engem az is zavar a vulgárosokkal kapcs, h mindenkit tanítani akarnak. Az még csak hagyján h szakmai tudás nélkül milyen alapon tanít bkit is...

Az a baj, hogy ahhoz nagyon értenek h elhitessék a pácienssel h a tanfolyam, infótermék, konferencia hatására már meg is tanulták. Tudomásul kell venni, hogy az egy dolog h vannak ismereteim bmiről, attól még nem biztos h a képességeim is megvannak hozzá.

Ha egy vállalkozó nem tud fogalmazni, gyenge a szókincse stb...akkor a WG reklámszöveges cdjét benyalva sem lesz alkalmas szövegírónak. Hiába vannak állítólag "biztosan működő reklámszlogenek" benne, ha nem tud összerakni velük egy értelmes mondatot.

A kedvencem az volt, mikor a WG egyik topügyfele adwords infóterméket árult, és mivel nincs GAP vizsgája, azt kommunukálta kezdetben a blogján, hogy a szakértők, ügynökségek lehúznak, ezért vedd meg és csináld magad. Ez amellett h baromság, visszataszító is.
Az nem baj, hogy vkinek nincs Google képesítése, attól még lehet jó szakember, (lásd @duracelltomi ).
De akinek nincs analitikus érzéke, tudása, nem tudja megtanulni jól kezelni az AdWords fiókját, akármilyen szuper anyagból is tanulhat. Csak sajnos beleverték a fejébe h a GAP vizsgás szakértő gonosz és lehúzza, ezért ő elesik egy lehetőségtől. (ami neki nagyobb veszteség, mint az AdWords szakértőknek)

Talán a WG szokta mindig hangoztatni, hogy nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ezt a marketing szakmára vonatkoztatva: nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni...

@Konrád
Ezért kell az ilyen bejegyzés, hogy talán segít elindítani a vállakozókat azon az úton, hogy megtanuljanak gondolkodni.

azabaj 2010.07.06. 19:18:21

Ezek az utóbbi években elszaporodott önjelölt "marketing-guruk" az egy kaptafára épülő weboldalaikkal és scannelt aláirásaikkal nem mások, mint a 21. század amway ügynökei.

Majd pár év múlva jó nevetünk rajtuk.

Kolbert István 2010.07.06. 19:30:38

@azabaj: Sajnos egyre jobban nérezhető a hatásuk, ezért sztem nem fogunk nevetni.

gabesas 2010.07.06. 21:27:04

Nekem ez a tanult vs nemtanult marketinges valahol olyan, mint a piacon. Van, aki született lókupec, és van aki keményen megfizeti évek alatt a tanulópénzt. Ismerek olyan (médiában dolgozó) marketingest, aki bár kb. soha nemtanult marketinget, majdhogynem öszönösen érzi, hogy hogyan lehet a saját iparágában sikeresen pozicionálni magát és a termékeiket. Nyilván ragadt rá sokminden az évek alatt,de az ösztönök, megérzések a dominánsak.
Természetesen esze ágában sincs ezt másoknak tanítani, az egy egészen más kategória.

azabaj 2010.07.06. 21:51:45

@Kolbert István: hát azok, akik kidobnak erre pénzt az ablakon, azok nem is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.06. 22:12:36

@gabesas: akarok írni erről a tanult marketinges dologról. Egyébként igen, nagyon igaz, amit írtál. Az alapok ha ösztönből megvannak, könnyebb az ember dolga.

Mária 2010.07.07. 07:23:54

@pollner:

Azzal semmi baj nincs, ha valaki jó szakember módjára elsőnek veszi észre az új lehetőségeket és sok pénzt keres vele. A baj azzal van, amikor ezzel párhuzamosan törli a szótárából azt a szót, hogy ETIKA.

@MárkaJani:

A gondom azzal van, hogy ki, milyen ismérvek szerint és mennyire független módon állíthatja valakiről, hogy szakértő úgy, hogy azt a területen járatlan ember is elhihesse? Ha én azt mondom magamról, attól még nem vagyok az. Ha építek magam alá egy vevőkört, attól még nem vagyok az, attól legfeljebb ügyes értékesítő vagyok.

Jó példa erre, egy más területről, Czeizel Endre példája. A nyolcvanas években a genetika területén ő volt itthon az isten. Majd nem bírt ellenállni a pénznek... belevágott ebbe-abba, felfedezett piaci réseket a hozzá tartozó naiv, ám fizetőképes ügyfélkörrel együtt.

Volt genetikai magántanácsadás... holott a genetikai tanácsadást alapból, bár nem médiasztár genetikusoktól kapja mindenki, akinek a családtörténete indokolja... De hát egy ismert névvel a nem indokolt esetekből is lehetett pénzt csinálni...

Majd gyerekkereskedelem, béranyaság, csupa felfedezetlen és kihasználatlan piaci rés... a "szakértői" imázsát használta fel arra, hogy még több pénzt keressen. Egyre több lett a pénze, miközben a szakma, bár nem sokat szólt pro és kontra, kiközösítette.

Czeizel Endre ma genetikus SZAKÉRTŐKÉNT pozicionálva magát, táplálékkiegészítőket árul. Senki nem hisz neki, kivéve a felszínes embereket, akik még mindig a 80-as évekbeli szakértői mítosznál tartanak.

Bár az tény, hogy orvosi szakmai blogokon nem fikázzák a vén hülyét :)

maria.blog.hu/2010/06/26/multilevel_czeizel


süti beállítások módosítása