Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Powered by Sztahanov

Címkék: iwiw [origo] business blog

2010.07.22. csütörtök 22:36 Konrad

Ez a bejegyzés most kicsit belterjesnek fog hatni talán, de nem tudok szó nélkül elmenni Barczi Imre (Blumi, illetve hát Sztahanov - vagyis @setalosas) Postr.hu-hoz történő átigazolása kapcsán írt reakciók mellett.

Pollner és Doransky véleményeire gondolok. Ami feltűnt: már most temetik azt a szolgáltatást, amiről egy alfa állapotú tesztet láthatnak és annyit tudhatunk, hogy Blumi odamegy projekt vezetőnek. Feltételezésekből indulnak ki, más-más irányból, de azt gondolom, mindketten tévednek. Én a magam részéről nem temetnék egy olyan szolgáltatást, amiről csak annyit tudunk, amennyit most. Hogy miért?

Kezdeném kicsit messzebbről. Olyan fél éve még magánbeszélgetésekben is temettük az Origót. Rengeteg oka van ennek, de a lényeget már korábban leírtam: koncepció nélkül működött, nem voltak olyan erős emberek, akiknek lettek volna vízióik. Ugyanez a probléma a szintén temetett iWiW kapcsán is felmerült. A Facebook jön, lát és várhatóan győz, pedig nem kellene így lennie.

Aztán jött az érezhető személyi váltás: az elmúlt fél évben három nagyon fontos poszton történt (illetve történik) csere: új vezérigazgató, új helyettes és új értékesítési vezető jött, mind tapasztalt szakemberek, és ami a fontos: vannak vízióik, a személyük pedig kellően hiteles, hogy azokat a piac is elfogadja.

Most ott tartunk, hogy nem temetjük az Origót. Az iWiW-et még igen, és ezen nem segít az iPhone/Android app sem egyelőre. Igaz, az iWiW "vergődése" sem olyan, amely maga alá rántaná az anyacéget: működik az, nagyon szép számokkal, ráadásul néhány alkalmazás megdöbbentően erősen - és még reklám szempontjából is hatékonyan - pörög. De a Facebook valóban jön fölfelé, és könnyen lehet, hogy az iWiW - ha nem változik - 2-3 év múlva már csak egy jelentéktelen szereplő lesz a piacon.

Amire az elmúlt 15 év internetezése megtanított az ennyi: semmi sem állandó.

Az internet olyan, mint a tenger: örökké változik, és a változás hosszabb távon kiszámíthatatlan. Mindig vannak erős szereplők, mindig vannak sztárok, de senki nem ülhet csöndben a babérjain, senki nem bízhat abban, hogy a lendülete örökké kitart. A változás, a változás képessége és a változás akarata az, ami előre visz.

Blumi a távozása kapcsán óvatosan, de megemlítette, hogy az Index.hu jelenleg nem tud vagy nem akar akkora energiákat ölni a fejlesztésekbe, mint korábban. Ennek persze lehet olyan belső oka, hogy most másra koncentrálnak - de az látszik, hogy a közösségi média területén a megszerzett lendület az, ami ott tartja őket, ahol vannak. A Bloghu kapcsán például tudom, hogy rengeteg dolgot kellene és lehetne módosítani, javítani. Például próbált már valaki html tudás nélkül videót beágyazni? Naugye!

Mindezek után jöhetnek azok az érvek, amik miatt nem temetem a még el sem induló Postr.hu-t.

A közösségi médiában az emberek nincsenek röghöz kötve. Még a legismertebb bloggerek is változtathatnak, költözhetnek. Akár évek múlva is. Az iWiW vs. Facebook is megmutatja, hogy az ismertségi hálózatokban történő jelenlét sem igazán statikus. Vagyis nincs a piac örökre felosztva: állapotok vannak, amikor körülnézhetünk, de a valóság nem egy jégbe fagyott világ.

Blumi és a többiek az Origó új vezetésében ezt pontosan látják, hiszen nem véletlenül vannak ott, ahol. Nekik nincs más dolguk, mint elkapni az aktuális trendeket, és kőkeményen dolgozni, hogy azt ne kövessék, hanem egy kicsit alakítsák is. Ehhez pedig megvannak az alapok: megvannak azok a szolgáltatások, ahol jelen vannak azok, akik majd az új szolgáltatások motorjai lehetnek.

Látom, hogy az iWiW mire képes egy Egymás szemében szolgáltatás vagy akár egy Jószaki kapcsán. Látom, mekkora forgalom terelő ereje van. A Postr.hu a fejemben egy olyan iWiW szolgáltatás, amely kilép onnan, de nem szakít vele. Tudom, a valóság nem ez, de talán ha így képzeljük el, akkor jobban érthető lesz az optimizmusom. A Postr.hu tehát kap egy nagyon-nagyon erős hátországot. Ha sikeresen integrálódik oda, máris megkapja azt a lökést, amit a Bloghunak az Index címlap adott. Tehát nem kell azt várni, hogy majd az Origó másol és lesz ott is egy blogketrec. Lehet, hogy lesz, de ha nem lesz, az se baj. Ami lesz (lehet), az sokkal inkább az iWiW-re épülő közösségi szolgáltatás. A hírfolyamok, a képek, videók megosztásának egy új platformja. Ahol mellesleg blogolni is lehet majd.

Blumi (vagyis ahogy eredetileg találkoztam vele, mint bloggerrel: Sztahanov) dolga tehát nem az, hogy lemásolja az Index.hu - Bloghu modellt, hanem az, hogy kitaláljon és felépítsen egy újat. Sok tapasztalattal arról, hogy miben lehet hibázni.

Én ezért szavazok neki és a Postr.hu-nak is egy esélyt. Aztán majd kiderül, hova jutnak el.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr742169646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.07.23. 08:48:57

A blog.hu részéről mindenesetre most kellene néhány nem túl munkás, de látványos/hasznos fejlesztést csinálni, hogy ne maradjon rajtuk a stagnáló szolgáltatás bélyege.

Éppen tegnap jöttek ki az új megosztó gombokkal, ami egy lépés a jó irányba. Még néhány ilyen, és máris nehezebb lenne a konkurenciának azt kommunikálni, hogy a blog.hu nem fejlődik, bezzeg mi újak vagyunk és frissek.

pollner · http://soreo.biz 2010.07.23. 08:51:30

Pontosítsunk: Nem temettem előre a Postr-t, csak kifejtettem, hogy most nehezebb a piaci helyzet, mint a Blog.hu indulása idején volt.

Gézakékazég 2010.07.23. 11:49:23

@Konrád: azért van még egy szempont, ami miatt érdemes előre temetni a Postr.hu-t: az anyacég. Véleményem szerint az online tartalom még mindig egy zavaró porszem Bonnban, de bőven akadnak olyanok, akik osztják e véleményt Budapesten is. Bőven lesz része szélmalomharcban az új triónak - így azt mondom, az ő esetükben a belső "ellenség" bőven erősebb lesz a piacinál.