Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Eredeti ismerősfelhalmozás?

Címkék: onlinemarketing közösség facebook smo

2010.08.03. kedd 00:25 Konrad

A Facebook valahogy kihagyhatatlan ebben a nyári pangásban. Miközben alig történik valami a hazai online marketing látványos felszínén, addig a Facebook rendre ad okot hírekre. Bár végül is ez egy most növekvő terület, persze, hogy van mit figyelni és érdemes követni.

Az elmúlt pár hónapban az az érzésem volt, hogy soha egyszerűbben nem lehetett egyfajta adatbázist építeni, mint most a Facebookon. A sok hazai résztvevő és a sok új belépő szinte várja az újdonságokat, szinte ugrik a Like-olásokra. Néhány hét alatt az ügyesebbek pár tíz, esetleg pár százezer forint befektetéssel jópár ezres adatbázisokhoz jutottak, ha csináltak egy felhasználtó vagy egy oldalt. Mert bár felmerül a kérdés: mit is ér egy követő, de aki jobban megnézi, láthatja. Akár célzottan is küldhetünk a követőinknek üzeneteket, és persze ott van a nagy daráló az üzenőfal is, ahol szintén megjelenhetünk akár nap mint nap. És amíg a direkt üzenetek azért a Facebook-on is idegesítőek (tehát ne is használjuk minden nap), addig az üzenőfalas megoldással akár naponta 3-4 alkalommal is pályázhatunk a követőink figyelmére. Ami még kis elérés esetén is nagyon hatékony és legfőképpen olcsó módszer.

De ez a kezdeti nagy lelkesedés véleményem szerint nem fog örökké tartani. Pár hónap, és el fog fogyni a lendület, nehezebb és drágább lesz ilyen szép adatbázisokat gyártani a követőkből. Még néhány spam megoldás, miközben oldalak százai indulnak el, és máris megoszlik a figyelem, a felhasználók óvatosak és szkeptikusak lesznek.

Akkor fog elfogyni az eredeti ismerősfelhalmozás ideje: akik addig nagyok lesznek, azok nagyok is maradnak, az újak pedig csak követők lehetnek. Következtetés? Még most érdemes felkapaszkodni a Facebook-vonatra, amíg némileg újdonság!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr832194646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mutant · http://nagykovacsi.net 2010.08.03. 00:38:46

Ill. ne felejtsük el, hogy a sok frissen jövő szépen felduzzasztja az ismeretségi körét. Akár valós ismerősökkel, akár a sok Farmville, Mafia stb játékhoz szükséges kolonc ismerőssel. Aztán spamelhetsz akármennyit, nem fogja észrevenni a sok "Trágyázzad meg a kertem", "Segíts kinyitni Al Capone barlangját" üzi között.

Mundr 2010.08.03. 10:48:42

A Facebook-vírus is közrejátszhat a szkeptikussá válásban.

Mutant · http://nagykovacsi.net 2010.08.03. 12:20:07

Jaja, még pár ilyen vírus és kinyírják ezt a marketing megoldást is. Gondolom FB rajta van, hogy valahogy lezárja ezt a rést - ha le lehet egyáltalán. A sok közösségi kihelyezett kütyü miatt, szerintem impossible mission.

Ofczianka Balázs · http://www.ofczianka.hu 2010.08.03. 16:07:49

@Mundr Az egyszerű felhasználók számára nagyon sok helyről jött az hogy a Facebooknak gondjai vannak az adatvédelemmel és kevés helyről hogy ennek kivédése csak beállítás kérdése. Szerintem ez is szkeptikussá tette a felhasználókat.

A másik az hogy boldog-boldogtalan oldalt készít olyan cégeknek amiknek nem biztos hogy segít. Vagy egy teljesen hülye ötletnek is már oldalak, csoportok jönnek létre és hiába csak egyet kettőt postolnak összességében annyi bejegyzés születik hogy a saját üzenőfalamon nem látok mást csak cégeket, az ismerősök helyett.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.08.07. 09:21:32

A hasznos, mókás, sokkoló stb. alkalmazások viszont gyorsabban terjedhetnek mint bármikor. Aki ilyenek segitségével tud hirdetni vagy brandet építeni még jó ideig nagyot szakithat. A FB ügyelni fog arra, hogy a lelkesedés még sok évig fenmaradjon.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.02.23. 21:46:28

így fél év elteltével:
eléggé hatékonyan blokkolja a csoportos ismerosszerzest a facebook...