Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lyukat beszélek a hasadba

Címkék: smo

2010.08.16. hétfő 11:41 Konrad

Nézem, ahogy szenvednek a cégek a közösségi médiában idehaza, és ahogy próbálnak jófejek meg modernek meg közösségiek lenni. Néha szánalmas, néha kicsit sikeres, de valahogy minden esetben azt látom: kevés a lendület.

Azok a példák, amik jók, amiket elő lehet halászni innen-onnan, szinte mind valamilyen kis céghez vagy egy konkrét személyhez köthetők. Vagy egy olyan külföldi céghez, amelyik mindenhol jól csinálja.

Miért lehet ez így? Mi hiányzik a legtöbb próbálkozásból? Szerintem az alapok!

A közösségi médiában való szerepléshez ugyanis az alapok nem itt keresendőek. Az alapok a cég egészének a kommunikációja: hogy szólítja meg az ügyfeleit, hogyan szólítja meg a partnereit, mennyit is kommunikál valójában. Márpedig ha ez felülről vezérelt, egyirányú, rugalmatlan, akkor a cég nem fog tudni mit kezdeni magával a közösségi médiában.

Írtam már korábban is: a közösségi média alapjaiban változtatja meg a cégek és ügyfeleik kapcsolatát. Akik ezt nem veszik észre, azoknak nem való ez a terep.

De mit is jelent ez a valóságban? Például azt, hogy nem elég egy Facebook oldalt létrehozni, és oda felrakni a semmitmondó közleményeket. Valami érdekes tartalmat kell csinálni. Persze az, hogy mi az érdekes, elsősorban nem a cégtől, hanem az ügyfelektől függ. Nem az az érdekes, hogy ismét 3%-al nőtt az értékesítés az elmúlt hónapban, hanem például az, hogy az új termék mikor fog megérkezni.

Aztán nagyon fontos, hogy a közösségi média nem a megszokott reklámcsatorna. Itt a közösség tagjai visszaszólnak. Néha én is megteszem. Főleg akkor, ha valami PR hablatyot nyomnak a szemembe válasz helyett. Tehát a közösségi média nem a PR hablaty helye, a közösségi médiában vagy konkrét választ kell adni a kérdésekre, vagy azt kell válaszolni, hogy nem tudunk válaszolni. Még az is jobb, mint az olvasók hülyének nézése.

Végül. A közösségi média sem a spam helye. Hiába vannak olyan eszközök, amelyekkel fillérekért végig lehet spamelni a fél Facebookot, nem érdemes ezzel élni. Részben azért, mert emiatt törölhetik az oldalunkat, részben azért, mert a felhasználóknál ez visszacsap.

Igen, itt is kreatívnak kell lenni. El kell érni, hogy a közösség a maga belső szabályai mentén népszerűsítsen bennünket. Ez persze nehezebb és kevésbé tervezhetőbb. De ha működik, akkor hatékonyabb.

Szóval, ha egy cég meg akar jelenni a közösségi médiába, gondolja végig a fentieket is. Vajon valóban képes megújítani a kommunikációját?

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr572225208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PS:PRovocative pr ügynökség 2010.08.17. 09:46:22

Szia,

Nézd meg a www.facebook.com/biztonsag oldalt.

Két hete indítottuk el az ESET számára. Kizárólag egy témával foglalkozunk. :-)

lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.08.17. 11:25:28

Az is beszédes, amikor az amúgy reklámra igen sokat költő ügyfelünk azzal indokolja, hogy miért n e m akar élni a közösségi média lehetőségeivel, hogy 'hiányzik a meggyőződésük'...

Amúgy valóban nem egyszerű átállni a pushról a pullra - az évtizedek óta bevált(?) és jól működő(??) klasszik (agymosós:) marketing megtartása mellett nehéz hitelesen használni a SM-et

nagy.laszlo 2010.08.19. 14:28:06

Igaz!

Néha már tényleg szánalmas, ahogy 1-2 cég próbál közösségi médiában nyomulni! Annyira érezni, hogy ki lett adva fentről, hogy most ez megy, ez kell nekünk is, és akkor kitalálnak valamit ami teljesen felesleges, és erőltetett, ezután persze garantált a kampány sikertelensége is.
Be kell látni, hogy nem lehet mindenki sikeres a közösségi marketingben!
Sőt! Ez eddig elég kevés cégnek jött be igazán itthon...

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.08.19. 21:54:35

"a közösségi média alapjaiban változtatja meg a cégek és ügyfeleik kapcsolatát. Akik ezt nem veszik észre, azoknak nem való ez a terep"

Kicsit kifordítanám ezt.
Én úgy fogalmaznék, hogy azoknak a cégeknek megy könnyen az átállás, azok képesek az új közegben sikeresek lenni, akik kellően nyitottak, őszinték és ügyfélközpontúak voltak eddig is.
Akiknek megvolt a kapcsolatuk az ügyfelekkel. Akik eddig is kommunikáltak. Akiknél ez a szervezeti kutúra része.
Akiknél pedig ez hiányzik, azoknak először ezt kell megteremteni, és csak utána merészkedjenek ki a "jégre".

Borissza Kitti · http://ideiglenesotthon.blog.hu 2010.09.02. 10:16:51

És a legrosszabb: most mindenki elkezdett azon feszülni, hogy Facebook kell. És a sales orientált ügynökségek marketing tanácsadók el is adják nekik. Aztán persze béna szar lesz az egész, és a sales orientált ügyfél két hónap múlva meg fogja kérdezni, hogy na jójó, de mennyi eladásom lett abból amit erre költöttem? Majd jön a válasz: semmi.

És innentől le is vonják a következtetést, hogy a közösségi média egy nagy parasztvakítás, semmi értelme, és pár év alatt baromira le is fognak maradni ezzel a hozzáállással.

Láttam olyan ügyfelet, aki közölte, hogy neki mindenképpen kell Facebook és sok rajongó is, de ilyen interakciót, meg közösség építést ő nem szeretne semmiképpen. No comment.