Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Pécsi bölcsész: @nemecsekerno_007: bocs, én a vevő lennék. mennék én többször is oda, ha más lenne a színvonal. od... (2021.07.22. 18:27) Majdnem
  • evilwolf: Ne aggódj, a tartalom túléli a szerzőjét. :-)) Ettől (is) lehet például halhatatlannak lenni. (2021.07.22. 09:03) Meddig él egy tartalom?
  • geegee: Ezt így komolyan, hogy Gyógy-ser-tár??Bróhaha, besz@rok... :-)))))) Ja, nemecsekernővel kár párbes... (2021.07.21. 10:40) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Semper Fidelis: Neked is ugyanazt tanácsolom. Okoskodás helyett költözz oda és fektess be pénzt. ... (2021.07.20. 17:47) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Pécsi bölcsész: Költözz oda és csinálj vállalkozást. Mutasd meg nekik, hogy kell ezt, aztán majd ... (2021.07.20. 17:44) Majdnem
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (570) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (241) közösségi média (16) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1250) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (10) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (342) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Klónmarketing

Címkék: onlinemarketing

2010.08.31. kedd 21:58 Konrad

Nem kevés olyan piac van, ahol sok kisebb szereplő versenyzik egymással. Ezek jellemzően kisvállalkozások, egyenként néhány tíz, max. 100 millió körüli éves forgalommal. A teljes piac tehát sok ilyen cégből "áll össze". Több ilyen területet is ismerek, dolgoztam már sok olyan cégnek, akik ebből a mezőnyből szeretnének a marketing segítségével is kiemelkedni.

Tudni kell, hogy az ilyen piacokon sok esetben a termék vagy a szolgáltatás annyira nem lehet egyedi, így a megrendelő egyáltalán nincs "röghöz kötve", nagyon könnyen tud mástól rendelni. És ennek megfelelően egyébként erős árverseny is van. Ilyen piac például a garázskapusok piaca, a reklámajándékok, de akár az autókereskedők is (mondjuk a hazai Suzuki kereskedők).

Tehát ezen a piacon tudsz ügyes lenni jó marketinggel. Kitalálsz valamit, mondjuk csinálsz egy jó weboldalt, egy jó akciót, egy szlogent, felépítesz rá egy szép stratégiát, és növekedsz.

De vannak olyanok, akik nem fordítanak erre pénzt, időt, nem kockáztatnak saját ötletekkel, hanem másolnak. "Figyeld, mit csinál a konkurencia, és csináld azt!" Ismerős? Nos, ezt nevezem én klónmarketingnek. Nincs semmi saját ötlet, csak másolás és adaptálás. "Technológiai transzfer", mondhatnánk viccesen, de ez azért annyira nem vicces.

Egyik ügyfelemnek van egy ilyen kedves versenytársa. Jellemző, hogy a klónozó cég alapítója korábban a másolt cégnél dolgozott, így le se nagyon tudja tagadni a másolás tényét. A gyakorlatban ez a fajta copy-paste marketing olyan szintig elmegy, hogy még a weboldal felépítését is másolja a klónozó. Ha elkezdünk használni egy eszközt, ők is. Ha csinálunk egy Facebook játékot - ők is. Ha kitalálunk valamit - ők is "kitalálják".

Szépen loholnak a nyomunkba, és kicsit sem zavartatják magukat. És legyen ez bármilyen bosszantó, nem nagyon lehet ellene mit tenni. Persze vannak ötleteink dögivel, amikkel élünk és élni fogunk, de érdekes figyelni, hogyan sikerül ezeket adaptálni. Néha már arra gondolok, kellene párat direkt hibázni, lássuk, az mennyire "segít" nekik.

Addig pedig örülünk. Végül is valahol elismerés az, ha másolnak minket, nem?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr92262902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.08.31. 22:35:42

Az egyik ismerősönél valami ilyesmi felirat áll az irodában: "Az működik ami másolható"

Ez nem csak elismerés hanem pozitív visszacsatolás.

Ha jobban belegondolunk nagyon kevés olyan dolgot csinálunk ami abszolut eredeti és senki sem használta előtte. Már az is nagy dolog, ha egy picit hozzá tudunk tenni vagy kicsivel sikeresebben visszük véghez.

Azt tapasztaltam, hogy a cégek a lehető legkevesebbet akarják költeni online marketingre de minimum annyit és pont arra mint a konkurencia. Ettől szerintem több pénz lesz az iparágban.

fixfuzio 2010.08.31. 23:22:46

Igaza van Emerikusznak!!!!!

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.09.01. 07:31:56

Nem akarom félrevinni a témát (a marketing másolása), de muszáj ideírnom:
Mi lenne, ha a sok egyforma közül nem a reklámakciókkal akarna kitűnni egy cég? Mivel azt írtad, hogy a termékek nagyon egyformák, így marad a kiszolgálás, amiben lehet jobbnak lenni! És érdemes is. Mert az is NAGYON beleszámít abba, hogy elcsábítható-e az ügyfelem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.09.01. 09:05:04

@dezo: de ahhoz, hogy kiderüljön, mennyire vagy jó, el kell jutni az ügyfélhez. Az nem megy marketing nélkül. Az ilyen kisebb cégeknél pedig a tökéletes ügyfélkiszolgálás - főleg ilyen versenyző piacon - alapvető elvárás. Vagyis teljesen jogos, amit írsz, de ez általában adott.

zsuzskaa 2010.09.01. 11:06:59

valóban nehéz eredetinek lenni, viszont az ütős ötletek sztem az elsőként alkalmazónál működnek igazán...

Mária 2010.09.01. 13:36:39

Nem igazán értem a problémát. Szerintem jellemzően nem konkrét másolásról van szó, hanem legfeljebb arról, hogy van egy cég, aki miután csinált valamit, amit addig nem, az akció UTÁN körbenéz a piacon, hogy csinálja-e ugyanazt a trükköt valaki más.

És ha csinálja, akkor rásüti a másikra: gaz, gonosz másoló.

Pedig ha az ember belegndol, akkor mindössze arról van szó, hogy van X nevű cég, ami felfogadott egy marketing tanácsadót. A tanácsadó pedig nem saját kútfőből merítette, hanem valamilyen iskolában tanulta a tudását. Mert a saját kútfőt nem nagyon tudná megfizetni egy kisvállalkozás...

Van mellette Z nevű cég, aki szintén felfogad egy tanácsadót. A tanácsadó szintén valamelyik iskolában tanulta a tudását, amit továbbad. Okok fentebb...

Szerintem az nem másolás, hogy amit "A" tanácsadó bevet "X" cégnél, ezzel párhuzamosan "B" tanácsadó meg "Z" cégnél veti be ugyanazt. Nagy újdonságok ugyanis nem nagyon adódnak a KKV büdzséhez igazodó tanácsadók napi rutinjában a nap alatt.

A dolgot persze bonyolíthatja, hogy "X" cég csakúgy, mint "Z" cég, feliratkozhat valamelyik okostojás guru emailes észosztására, hogy aztán egymással versenyezve, a soron következő hírlevél megnyitásától számított 5 napon belül próbálják elkápráztatni ugyanazzal a zseniálisan egyedi trükkel ugyanazt a célcsoportot :)

Aki figyeli a gurupalánták AdWords reklámszövegírási technikáját, az tudja, mire gondolok.


süti beállítások módosítása