Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Pécsi bölcsész: @nemecsekerno_007: bocs, én a vevő lennék. mennék én többször is oda, ha más lenne a színvonal. od... (2021.07.22. 18:27) Majdnem
  • evilwolf: Ne aggódj, a tartalom túléli a szerzőjét. :-)) Ettől (is) lehet például halhatatlannak lenni. (2021.07.22. 09:03) Meddig él egy tartalom?
  • geegee: Ezt így komolyan, hogy Gyógy-ser-tár??Bróhaha, besz@rok... :-)))))) Ja, nemecsekernővel kár párbes... (2021.07.21. 10:40) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Semper Fidelis: Neked is ugyanazt tanácsolom. Okoskodás helyett költözz oda és fektess be pénzt. ... (2021.07.20. 17:47) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Pécsi bölcsész: Költözz oda és csinálj vállalkozást. Mutasd meg nekik, hogy kell ezt, aztán majd ... (2021.07.20. 17:44) Majdnem
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (570) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (241) közösségi média (16) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1250) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (10) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (342) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Google Instant Bullshit

Címkék: google

2010.09.08. szerda 22:07 Konrad

Ma jelentette be a Google az Instant-ot, ami egy ügyes és értelmes továbbvitele a keresési javaslatoknak. Mostmár keresés közben is láthatjuk a találati listát, és ahogy gépelünk, úgy változik folyamatosan. Így napokig tele lesz a net ezzel, nem is akarom így öt perc próbálgatás után értékelni. (Mindössze megjegyzem: ez úgy a SEO, mint az AdWords kampányok nagyon komoly átgondolását fogja hozni a jövőben, és erre még visszatérek.)

Ami miatt mégis írok, az a sajtóközlemény egy része:

Mennyi időt spórol nekünk a Google Instant? A cég becslései szerint az új Instant keresővel minden keresés esetén átlagosan 3,5 (2 és 5 közötti) másodpercet spórolhatunk, miközben naponta több mint 1 milliárd keresést hajtanak végre a Google oldalán. Ha a világon mindenki Instantot használna, ennyi időt takaríthatnánk meg:

  • 3,5 milliárd másodpercet naponta
  • 58,3 millió percet naponta
  • 350 millió órát évente
  • 11 órát másodpercenként
  • 111 évet az emberiség életéből minden nap

Az van, hogy ekkora bullshitet még nem olvastam Google közleményben. Mert ez valójában egy nagy semmi. Jól néz ki, szépen fel vannak szorozva a másodpercek, de azért lássuk be: ez a valóságban senkit nem érdekel.

Sőt, ez a fajta keresés olyan, mint a lexikonban való keresés. No nem a neten, hanem a papíros lexikonban. Amikor miközben keresünk, megnézünk más szavakat is, mert érdekes, mert furcsa, mert jé, ez mit jelent. És ezzel valójában több időt töltünk el.

A Google új funkciója ettől még persze nagyon jó lehet. De ez a sajtóanyag... ez nálam kiverte a biztosítékot.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr862281508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2010.09.08. 22:47:27

Én amiatt aggódom, hogy mennyivel lassítja a keresést az, hogy ez lassítja a gépelést. Különösen a lassabb vagy lassabb netkapcsolatú gépeken, pl. netbookokon. Amit ugye a Google céloz meg a Chrome OS-szel.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.09.08. 22:48:28

Kezdem átírni a kulcsszavakat: szál, száll, szállás, ho, hot, hotel ... :)

AdWordsnál lehet nem is olyan nagy baromság! Pár karakter után ha megpihen a user van esélyem "elkapni".

EdgarPE · http://edgarpe.hu 2010.09.09. 01:38:24

@algi: Egyáltalán nem lassítja, legalábbis technikailag nem. Az egész aszinkron módon megy, és csak akkor indul be a lekérdezés, ha a gépelés közben leállsz egy pillanatra.

Persze a valóságban engem belassította az, hogy minden leütés után kíváncsian nézegettem a találati listát.

De ha már itt tartunk, firebuggal megnézve az adatforgalmat kiderül, hogy egy leütés után iszonyat kevés adatforgalom megy át a hálón. Ha a leütés folytatja azt a lekérdezést, amit a google betippel, akkor ~350byte, ha megváltoztatja a tippet, akkor ~10Kbyte.

EdgarPE · http://edgarpe.hu 2010.09.09. 01:40:17

@emerikusz: Nem érdemes átírni: ugyanis gépelés közben NEM a rész kifejezésre keres a google, hanem betippel egy teljes keresési kifejezést (szürkén ezt meg is jeleníti) és arra keres rá. És hogy mit tippel be, az folyamatosan változhat, ráadásul ember, idő és search history függvénye is lehet, szóval erre rájátszani nem igazán lehet szvsz.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2010.09.09. 04:47:45

@EdgarPE: De rá lehet. Majd néhány SEO-s jól elhiteti az ügyféllel, hogy ő tudja, akármilyen bonyolult, és jól keres, mint a google.

fotofabrik 2010.09.09. 07:38:13

Annyiban tévedsz, hogy a Google igenis nagyon komolyan veszi a másodpercek ezredrészét is. Éppen emiatt éri őket annyi kritika UI oldalról.

Egyébiránt ebben (Instant) semmi újdonság nincs, gyönyörűen ki tudták fejleszteni a Chrome address bar működtetése közben, erről már évekkel ezelőtt írtam is pár sort (éppen arról, hogy ez a SEO-t igen komolyan befolyásolja).

tachikomatip 2010.09.09. 08:14:05

Akkor mostmár nyugodtan pacmanezhetünk :DD

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.09.09. 10:25:04

@EdgarPE: Igazad van! Javítok: sears, szechuan, számológép, szálasi, szállás.hu, hotmail, hotel.

3,4 karakter után jó eséllyel kitalálom, hogy a felhasználó mire kíváncsi. Meglátja a hirdetéseket (amik pontosabbak lesznek mint a találatok) és akkor valóban gyorsabb lesz a keresés.

zsuzskaa 2010.09.09. 16:02:00

hát igen, a google is csak bullshitből él:)

zm 2010.09.11. 00:28:51

Azért az komoly, hogy egy marketingest zavar a bullshit. Ez aztán a coming-out, még a kamarából is kizárhatnak érte :D


süti beállítások módosítása