Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Recseg-ropog

Címkék: közösség üzlet smo

2010.09.22. szerda 14:10 Konrad

Rossz nézni, ahogy a közösségi média kezdi szétverni a hagyományos, eddig megszokott kommunikációs beidegződéseket. Eddig az teljesen normális volt, hogy húztunk egy határidőt: eddig nincs semmi információ, majd innentől kezdve van minden.

A kíváncsi emberek maradtak kíváncsiak, az kifelé nem látszódott, hogy sem az ügyfélszolgálat, sem más nem adott semmi olyan infót, ami a potenciális és valós ügyfeleket érdekelte. Mert nem lehetett, ez volt megmondva. Pont.

(Ez a hozzáállás nekem sose tetszett, az ilyen kommunikációnak az az üzenete, hogy a cég diktál, az ügyfél fogja be, itt kérem hatalmi különbségek vannak, és nem az ügyfél az úr...)

Nos, azóta történt egy-s-más, Pl. itt a Twitter, itt a Facebook. És ha valaki kérdez valamit, az látszik. Arra reagálni kell. Ilyenkor pedig nem irigylem a közösségi médiát etető szakmunkásokat: nekik sincs infó, ami esetleg van, azt se mondhatja el, amikor pedig tudja, hogy el kellene mondania, és nem lenne senkinek se rosszabb, ha elmondaná, de nem lehet, mert a gépezet nem így működik, különben is, rúgtak már ki embert meggondolatlan twitt miatt, vagyis csak kenni lehet elfelé a válaszokat.

Most pl. a T-Mobile került ilyen hülye helyzetbe. Holnaptól lesz új iPhone, de még azt se mondhatják meg, mennyibe fog kerülni. Semmit. Van ennek értelme? Ettől fog majd nagyobbat szólni? Ugyan!

Ez egy hülye belső szabály, internetet csak messziről szaguló kommunikációs idióták találták ki, és senki nem tudja végigverni, hogy ez fölösleges. Szerintem. Mert az információ éppen segítene az érdeklődőknek. Talán még plusz hype-ot is generálna. Ami nagyobb reklámértéket jelentene. Így meg csak megy az erőből kommunikálás játéka, ami viszont az interneten nagyon bután mutat. Tessék csak megnézni

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr362315200

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tragikomikus termék-bevezetés: T-Mobile (H) versus iPhone 4 2010.09.23. 08:23:27

Ma éjféltől kapható Magyarországon az Apple telefonjának legújabb modellje, az iPhone 4. Emlékezzünk meg az előzményekről! Az utóbbi évek legbénább termékbe bezetésének folyamát élvezhetjük ezekben a napokban. Ami a T-Mobile és az iPhone 4 körül történ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.09.22. 14:19:30

Ráadásul egy olyan egyszerű és olcsó, de mégis zseniálisan működő "hűségnövelő" eszközről mond le a cég, hogy az eszetlen.
A legelkötelezettebb ügyfeleik, akik ingyen "térítenek", akiket ez a dolog köt egybe, fog össze közösségbe, és akik "szomjazzák" ezt az információt, nos éppen őket bosszantja ezzel a cég.
Ahelyett, hogy "bennfentesként" kezelve őket, nekik adná oda először az új információt. És ezzel még jobban elkötelezné maga mellé őket. INGYEN.
Ha valaki meg tudja észérvekkel magyarázni, hogy miért e titkolózás, kérem tegye meg!

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2010.09.22. 14:25:15

Ez vajon egy fokkal jobb-e, vagy rosszabb, mint pl. a HTC "stratégiája" a régebbi (2010 eleji basszus) modelljeik frissítése kapcsán, nevezetesen, hogy kussolnak mint a sír, aztán néha bedobják valamelyik bullshit rendezvényük promóját, és csak arra nem válaszolnak, amire a MEGLÉVŐ ÜGYFELEIK kíváncsiak.

A T legalább mond valamit.

fotofabrik 2010.09.22. 15:25:49

Őszintén: egy nap ide, vagy oda (bármilyen gyártó bármilyen terméke esetén) nem mindegy?

Lomposfarkas 2010.09.22. 15:27:07

ha jól gondolom (lusta voltam utána olvasni), nem a T határozott így, hanem valószínűleg az Apple. Ők meg elmulasztottak kommunikálni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.09.22. 15:30:58

@fotofabrik: épp ez a lényeg. Annyira mindegy, dehát a vevő - aki a pénzt adja! - kíváncsi rá. Akkor miért nem lehet neki elmondani?
@Lomposfarkas: Ez a tényen semmit nem változtat: valaki valahol kommunikációs hülyeséget csinál. Ha nem a T döntött így, akkor a T csak asszisztál ehhez. Az se jobb.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.09.22. 16:16:07

Nos, ismerve a T-csoportot, szerintem simán az ő döntésük volt. Megjegyzem, eddigi tapasztalataim miatt prekoncepcióim vannak velük kapcsolatban, de nekem sosem az jött át, hogy ó micsoda kedves, figyelmes, ügyfélbarát cég is ez, hanem pont az ellenkezője.
Másfelől azt se felejtsétek el, hogy egy baromi nagy méretű multiról van szó, ahol 1-1 döntés hosszú időt is igénybe vehet, mire végigfut az illetékes személyeken.
Harmadrészben igazat adok Konrádnak is, twittert, facebook-ot nem igazán használó emberekről van szó, akik ráadásul nem tudják, mit jelent egy nagyon várt kütyüre nagyon várni, úgy, hogy nincs róla semmi infó. De gondolom a kedves döntéshozók vérig lennének sértve, ha valamiről nem kapnának infót, ami nekik kellene nagyon.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.09.22. 16:16:42

T-bolyda ez már régóta...

Azért - nem mintha a T-bolydát védeném valaha is - a TITOK mindig is bizsergető, érdekes, izgalmas volt mióta világ a világ.

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2010.09.22. 16:23:06

mi sem bizonyítja jobban a kapmpány sikerességét, mint ez a bejegyzés.

RustyNail006 2010.09.23. 10:35:03

Ez az egész bejelentés mind része egy nagyon jól kitalált mechanizmusnak, része a i-fanatizmus kialakításának. Nem arról van szó, hogy bénaságból, ügyfelekkel való nemtörődömségből nem kommunikálnak, hanem pont az a célja, hogy vágyat/kvázi elvonási tünetet okozzon azoknak, akik ilyen eszközt szeretnének. És működik. Itt írsz róla Te is Konrád, tudatván olvasók ezreivel(millióival :D), hogy tessék jön az 4. Akik eddig sem szerették az almát, azok persze kiakadnak, a "rajongókon" viszont vmi fura vásárlási kényszer, tenyérviszketés lesz úrrá.
Kit érdekel, hogy hozzánk hasonló halandók százai hőbörögnek, ha közben akár csak egy embert is rávettem arra, hogy 200K-ért telefont vegyen, ami az első lépés afelé, hogy később egy monitorért adjon ennyit, fülhallgatóért 70K-t, Apple rotring-hegyezőért 30K-t.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.09.23. 10:38:37

@RustyNail006: éppen arról szól ez a post, hogy korábban ez volt a bevett gyakorlat, és működött is. De mára ez pont a fentiek miatt nem működik, illetve nem azt az eredményt hozza, amit várnak tőle.

S.Nicole 2010.09.23. 14:03:34

@maholnap: szerintem is csak a hype-ot akarják gerjeszteni...

Amon 2010.09.24. 14:51:38

@Konrad: hat nemtom', a legnagyobb ilyen "pontosan akkor mondunk bármit is amikor akarunk sőt ha valaki szivárogtat arra ráeresztjük a kutyákat" cégnek egész jól bejön ez a taktika. Igen, az Apple-nek. Sőt, a sok twitterező, fészbúkozó ott ül a csodaláda előtt, és lesi a keynote-ot, hogy mikor jön már a bevonulási zene, és ejti ki a száján a SJ, hogy "öccá' lesz a zífón".

Én sem értek egyet vele, de azzal sem, hogy ez öngól lenne. Mert láthatóan nem az. A többi résszel (SN-munkások rossz helyzete) persze igen.