Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Megújuló? Média - avagy a print halott, de élvezi!

Címkék: tartalom üzlet

2010.10.06. szerda 23:52 Konrad

Úgy alakult, hogy meghívtak a Megújuló média (A hatékony sajtóhirdetés VII) konferenciára. És bár ez egy tipikus print témában utazó rendezvény, egy életem egy halálom, megpróbálom - elmentem rá. És nem bántam meg.

Először is a benyomásaim: ez a "kis" konferencia hangulatában hozta azokat a szakmai rendezvényeket, ahol egy-egy szakma "krémje" van jelen. Vagyis láthatóan olyanok jöttek el előadni és meghallgatni az előadásokat, akik jól ismerték egymást. Így először egy kicsit idegennek éreztem magam itt, meg is ijedtem, hogy majd felzabálnak a printesek ebédre, de aztán szerencsére (vagy az ő szerencséjükre?) ez nem történt meg. Azért sem, mert közben azért befutott néhány ismerős, így már nem voltam annyira elveszett a tömegben.

Amikor elkezdődött a rendezvény, két dolog tűnt fel: az elején ketten (és a végére is csak úgy öten) használtunk notebook-ot. A hallgatóság előtt becsukva sem volt gép, ráadásul figyeltek is - ami persze jó! Igaz, sokra nem mentem a géppel, csak fizetős wifi volt, és bár Óbudán volt a rendezvény, de a teremben a 3G sem akart lenni, csak EDGE volt. Így aztán lassan, de ráadásul bizonytalanul sikerült csak neteznem.

Így a Twitterre is sokkal kevesebb dolgot írtam ki, mint amit szerettem volna, több twittet benyelt a gép. Sajnos.

Az összbenyomás érdekes volt. A print kiadók úgy érzik, nincs nagy baj. Az első előadás például, amit Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke tartott, pontosan bemutatta az összes olyan kimutatást, ami alapján a lapkiadás nem halt meg. Oké, európában és észak-amerikában csökkennek a példányszámok, csökkennek a bevételek, és a haszon aránya már nem kétszámjegyű, de azért így is van. Ráadásul Afrikában és sok más helyen egyértelmű a növekedés. Nálunk is sok lapnak csökkent a példányszáma, de pl. a bulváré nőtt.

Ráadásul a listaáras reklámbevételek esetében idén 2-3%-os növekedés is elképzelhető.

De mielőtt mindenki nyugodtan hátradőlhetett volna, jött a másik véglet: Tóth Orsolya (Zenith Média volt szeptemberig - fel is tette valaki csendben a kérdést, miért olyan van itt, aki éppen távozott?). Ő kb. a földbe döngölte a kiadókat, nem sokat udvariaskodva, keményen megmondta a véleményét. A 2-3 %-os listaáras növekedés valójában csökkenés, a print ha így folytatja nem fog jól járni, stb. Érdekes volt, bár inkább kemény. 

A két bevezető előadás után még három olyan volt, ami nemcsak tetszett, de hasznosnak is tűnt. Az egyik dr. Törőcsik Mária előadása volt a fiatal fogyasztók életstílusáról. Elsősorban egy hazai kutatás eredményeit osztotta meg, remélem meg lehet szerezni a prezentációt, mert érdekes volt. A lényeg: a fiatalok (15-25 év) csoportja, mint olyan, nem létezik. Sok szegmens van, amelyek egymáshoz képest is nagyon különböznek. Ráadásul a társadalom nagy része a fiatalokhoz képest definiálja magát: a fiatalabbak öregbítik magukat, az idősebbek visszafiatalodnának. Például az első kor-pánik már nem 40, hanem 30 évesen jelentkezik sokaknál...

Ja, és a link, amit az előadás végén megosztott: http://www.trendinspiracio.hu

Érdekes volt még Torday Gábor (TBWA Budapest) előadása a kreatív hirdetésekről is, tényleg létezik ez a fogalom a printben is, sok példát mutatott. Viszont azt is elmondta, hogy az a nagy baj, hogy ha a kreativitást megöli az árazás: ha egy ügyes megoldás miatt a megjelenés kétszer annyiba kerül, akkor sokan inkább nem próbálkoznak.

És ami még megfogott, az az ingyenes lapok kapcsán a Szuperinfó hálózat bemutatása volt. Tudtam róluk eddig is, de érdekes volt látni, hogy a mai napig élnek és megélnek. Sok vidéki településen ők jelentik A hirdetési helyet, vagyis gyakorlatilag kikerülhetetlenek. 

Ami feltűnt, hogy bár a print piac egy nagyságrenddel legalább nagyobb, mint az online, mégis folyamatosan az online-hoz képest fogalmazták meg magukat és a problémáikat a kiadók. A legfontosabb megállapítás az volt, hogy az online soha nem fogja kinyírni a printet, hanem ki fog alakulni egyfajta együttélés, akár szimbiózis is, és ennek keretében el is hangzott sok olyan szó, amivel bátran lehet bullshit-bingózni: szinergia, proaktivitás, kölcsönös előnyök stb.

A mobilról és a tablet piacról viszont csak érintőlegesen tettek említést. Az még nagyon nincs fókuszban.

Érdekes volt látni a print piac ezen szeletét, és érdekes volt látni olyan előadásokat, amelyek alapjaiban tértek el az általam már kicsit megszokott online világtól. Örülök, hogy ott lehettem. Ha lehet, megyek jövőre is!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr742352071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.10.07. 02:20:25

Valami hanglemezkiadós konf nem lesz?

Karoly 2010.10.07. 03:29:19

De mégis, erről a konfról, és az egészről nem offline, hanem online értesülök...

Mr.Insider · http://insider.ruul.hu 2010.10.07. 09:42:01

Te Konrád, egy konferencia nem attól jó, hogy mindenki ismer mindenkit.. pont az a lényeg, h új üzleti kapcsolatok épüljenek és akár új ügyfeleket szerezzen az ember :-))

pollner · http://soreo.biz 2010.10.07. 10:58:06

Egy dolog, amit Kázmér Judit mond és egy másik dolog a Magyar Rögvalóság. A MATESZ jelentései jól mutatják a példányszámok csökkenését, a hirdetési bevételek apadásáról pedig a kiadók hirdetési igazgatói tudnának mesélni. (Nem fognak. Legalábbis ilyen rendezvényeken nem.) Az itthon küzdő kiadóknak sovány vigasz, hogy egyes afrikai országokban és Indiában virul a print média.

S.Nicole 2010.10.07. 16:05:32

"A print kiadók úgy érzik, nincs nagy baj." De jó nekik...

kurucz · http://onlime.blog.hu 2010.10.08. 00:08:21

Én is ott voltam. Valóban nagyon jól szervezett, érdekes, tanulságos konferencia volt.
A hirdetői oldal jelenlétét viszont kicsit hiányoltam...