Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kattincsámá!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2010.10.07. csütörtök 22:26 Konrad

A változatosság kedvéért ma is voltam konferencián. Most viszont szigorúan online témában: VI. Mfor Marketing Konferencia  - Hirdetők, médiumok, trendek - Merre tart az online reklámpiac?

Bár megmondom őszintén, főleg az első fele érdekelt, és nem is tudtam sajnos csak az első szünetig maradni. De amit láttam, az érdekes volt.

Mivel a Twitteren elég sokat írtam, és ma sikerült - úgy érzem - a lényeget ott elmondani, így akit a tételes beszámoló érdekel, az erre nézzen szét.

És akkor a benyomásaimról és a véleményemről.

Szar van a palacsintában, emberek. Megváltozott a világ, a hirdetők mást akarnak, mint ami jó a tartalomszolgáltatóknak. És ez most nagyon komoly. Ugyanis a tartalomszolgáltató piac évekig egy olyan üzleti modell alapján működött, amely alapja a hirdetési bevételek voltak: jól tervezhető, nagy összegű és nagy lélegzetű kampányok biztosították azt a stabil bevételt, amire lehetett újságírókat, szerkesztőket, programozókat, értékesítőket felvenni, ami a haszon lehetőségét is felcsillantotta.

Na ez az, ami most egyre kevésbé van. Azt nem mondom, hogy nincs - szerencsére -, de olyan megoldásokat kérnek egyre többen, ami a növekvő látogató szám mellett sem ad növekvő bevételeket. A legnagyobb baj ugye az, hogy a vásárlás kattintás alapon történik, egyre inkább. Miért baj ez? Mert sok kreatív nem úgy készül, hogy kattintsanak rá! Mekkora bolt már ez a hirdetőnek: csinál egy olyan jellegű reklámot, mint ami a tévében vagy az újságokban megy, gyere be a boltjaimba, vedd meg olcsón a cuccot, tehát megcsinálja ezt bannerben (vagy belerakja egy lejátszóba a tévéreklámot...), és azt mondja, akkor adok pénzt, ha kattintottak.

De persze se a tévében, se az újságban nem ez alapján vásárol, hanem elérés (vagy megjelenés) alapján.

Ráadásul pontosan tudjuk, hogy ezeknek a megjelenéseknek nem kevés értéke van a kattintásokon túl is: sokan csak jóval később mennek el az oldalra, lehet, olyankor már keresőn keresztül. Vagy el se mennek a weboldalra, csak bemennek a boltba és vásárolnak. Tehát van olyan hatása ezeknek a display hirdetéseknek, amely hatás egész egyszerűen nem mérhető a kattintással.

Ez tehát az elvi probléma. A gyakorlati probléma pedig az, hogy nincs annyi kattintás, amennyi eltartson nagyobb tartalomszolgáltatókat... Ez pedig nagyon nem lesz jó a piacnak.

Sokan mondják azt - ahogy elhangzott ez a konferencián is -, hogy nem baj, jönnek a külföldi szolgáltatások, majd hirdetünk azokban, lesz azokban tartalom. Lehet. Erre el is mesélte Gazsó Gábor (Evo Média) azt a céget, amelyik úgy döntött, nem kell neki ügynökség, de nem kell neki még marketing se idehaza - a globális eszközökön futó kampányokat tökéletesen lehet központilag is vezérelni. Szóval nem lesz ez jó még az ügynökségeknek sem...

De mi a másik oldal? Persze, a bannerek ára. Szoktam hozni a példákat a több millió forintos napi megjelenési árakról, a túlárazott banner megjelenésekről. Ahogy egyik nagyügynökségnél dolgozó ismerősöm elmondta: elkészült a terv (megjelenés alapon), elküldte a külföldi partnernek (aki már látott azért jópár más kampányt), és meglátva az árat, visszakérdezett. Mi ez az ár? Valami prémium megjelenés? És a válasz persze az, hogy nem. Ez - nálunk - ennyibe kerül.

Tehát van itt kérem satu rendesen. A konferenciától kicsit azt vártam, hogy felmutasson valami megoldást. Sajnos ezt nem tette. Azért sajnos, mert úgy érzem, ebből a helyzetből nem nagyon lát senki kiutat. Még pár hónapja Szabó Ákos (Adaptive Média) vázolta, hogy jó lenne olyan szakmai összefogás, ahol a tartalomszolgáltatók és a független sales house-ok összeállnak és megfogalmazzák a minimális szabályokat, így fékezve meg a negatív folyamatokat. De erről most egy szó nem esett. Úgy tűnik, nem lesz belőle most semmi.

Én sem tudom, mi lesz majd a megoldás. Az biztos, hogy változás kell. Ami most van, az már pár éves távlatban sem tesz jót a piacnak. 

Most tehát várunk és figyelünk. Mást úgyse tehetünk.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr172355056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Insider · http://insider.ruul.hu 2010.10.07. 23:59:57

Hát ez killer! a megoldást nem a média fogja meghatározni, hanem a hirdetők. Ezt hívják LEAD alapú tervezésnek. Amikor már nem a kattintás (CT) számit, hanem az elérés hatékonysága, vagy maga a social impact a király! Nos ez új világ és egy kicsit az egykori tévés kampányhatékonyság visszamérésre hasonlít... Igaz, most vérre megy, ahogy írod! grat!

mig8 (törölt) 2010.10.08. 05:48:34

Szia Konrád!

Egy példám van, azt hiszem érdekes lehet. A cég, aminél eddig dolgoztam, szolgáltató, kishazánkban nincs igazán versenytársa. Drágán dolgozik, emeli az árait, az indoka, hogy még így is veszteséges. A külföldi piacokon viszont pont ezért nem versenyképes.

mi történik erre? Vegetál, alig fejleszt, a lehetséges fiatal szakmebereket sorra rúgja ki (értem: kevesen jönnek, nem tud válogatni, de őket is).

jabjab · http://www.jabjab.hu 2010.10.08. 07:04:02

Eljutottak addig, hogy már a siránkozás megy. De ez nagyon nem elég, ahogy mondtad, megoldások kellenek. De amíg ez a hozzáállás (lásd a kattintás fetisizmus cikket (itt: www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=16638, és az én bejegyzésemet hozzá itt: jabjab.posterous.com/kattintas-fetisizmus), na addig nem sok fog történni. "Meg kell regulázni a piacot, hogy brand hirdetést CPC árazással ne lehessen elhelyezni" - és hasonló okosságok...

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2010.10.08. 09:37:00

Egyetértek, Konrád.
Ráadásul vannak egészen hitvány bannerek. Anno az egyik naaagy turisztikai hivatalunk csinált az Expedián bannerkampányt. Nagyon, nagyon sokba került.
A bannert úgy csinálták meg, mint egy mozit. Függönnyel kezdődött, vagy 3 másodperc csak azzal telt el, hogy a függöny széthúzodott...(ezt a pénzt inkább dobáltuk volna a Dunába valami flashmobon, többet ért volna, de vidámabb is lett volna). Kattintásalapon marha jól járt volna az Expedia...

És meg lehet figyelni, hogy komolyabb bannerkampány után/alatt nő a direktelérések száma. Tehát a banner inkább tv szerintem.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2010.10.09. 00:15:21

Szerintem az a kérdés, hogy az ilyen bannereket hogyan lehet mérni. És itt visszatérünk a reklámozás alapvető kérdéséhez, amihez viszont nem értek.

L3NDV4I N0RB3RT 2010.10.10. 21:36:52

A bejegyzés elolvasása után egyetlen dolog jutott eszembe: visszanyal a fagyi.

Eddig az volt, hogy sokan qrva jól kerestek a reklámokból, amit az emberek többsége utál, mint a sz@rt.

Miért utálják? Mert olyan nyomulósak, olyan fantáziátlanok, egyszerűen olyan sz@arok, hogy hányok, amikor meghallom az első másodpercet -- a rádiós reklámok pedig egyszerűen szörnyűek, annyira műmájer az egész.

Egy gyakorlati példa. Évente egy-két alkalommal valamiért fél percnél tovább marad a TV képernyőjén egy-egy német csatorna. Éppen jön egy reklámblokk és nem kapcsolok el! A reklámok sok esteben egyáltalán nem nagy büdzsével készültek, még jónak sem mondhatók, átlagosak. De szerethetők!

Ez egyszerűen itthon nincsen meg. Ami pedig a WEB-et illeti, erről egy elég komoly cikk már készülőben van. Nem vagyok marketinges, egyszerűen összeszedem azt, amit gondolok a WEB-es reklámalapú világról. Egy-két hónapon belül a Weblabor hasábjain fog megjelnnei az írás.

Tehát amit gondolok ezzel kapcsolatban az rövien: nem lehet a világ végéig a reklámokból megélni! Eddig jó volt, eddig lehetett ezzel keresni pénz, de meg lehet nézni, hogy mit okozott a reklám mint olyan. Az a fajta reklámoz, az a nyomolús mindenáron eladni akarós mentalitás, ami a világot jellemzni már nem működik.

Nem valamit kell eladni és abból pénzt csinálni, hanem értékteremtő termékeket és szolgáltatásokat kell csinálni, amiket az emberek azért akarnak megvenni, azért fizetnek elő, mert akarják, mert szükségük van rá, nem pedig azért, mert azt el akarják nekik adni.

Nagyon jó példa a durva és erőszakos marketingre, ami a csapból is folyik: fogkrém, mosópor. Ahelyett, hogy iszonyatos hi-tech, "most-megint-forradalmit-alkottunk-a-termékünkkel-ez-kell-neked-vedd-azonnal" hozzáállás helyet korrek termék kell, amit azért vesznek mert jó, nem azért, mert el akarják adni.

Lehet, hogy nem is kellene ennyire kreatívkodni, ennyire business-t építeni a reklám készítésre, eladásra? Csak jó terméket és szolgáltatást fejleszteni és azt őszintén eladni?

Persze egy ráncel(nem)tűntető krémnek, az emberi butságra alapozó business-nek kell a felhajtás. Az ilyen helyen kifizetik a salehouse-os és egyéb közte szereplő pénzét, mert a bevételből bőven megéri.

De kérem, a világnak nem ebbe az irányba kellene haladni ...

Teremtsünk értéket, az eladja saját magát ...

Ja, hogy akkor a sok "kreatív" cégnek, és a "mi qrva jól megcsináljuk a reklámodot" cégnek, nem lenne munkája és dolgozni kéne -- mondom mégegyszer, értéket teremteni, nem robotnak lenni a kapitalista világban? E' van ...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.10.10. 23:19:36

@Lendvai Norbert: a másik bejegyzésnél már válaszoltam, itt csak annyit:

Ha az emberek gondolkodnának, ha tudnák, mire van szükségük, ha tudatosan, jobbára érzelem nélkül élnék az életüket, akkor nem lenne szükség reklámra - valószínűleg. De nem így van. És innentől igenis kell a reklám. Nem tudsz olyan rendszert mondani, ami nem élne a reklám eszközeivel - még a legkommunistább rendszerben is van reklám, legfeljebb nem fogyasztási cikket reklámoz, hanem magát a rendszert...

L3NDV4I N0RB3RT 2010.10.11. 12:07:20

@Konrad: a másik bejegyzésnél nagyon jól leírtad, amire itt próbáltam az első mondattal utalni.

Az emberek nem akarnak annyit és úgy reklámozásért fizetni, mint azt a marketinges, saleshouse-os banda szeretné.

Ergó, szépen zárja be a boltot a szűkölő költekezési hajlandóság miatt az, aki már nem él meg a piacon. Nem kell minden második sarokra saleshouse, meg nem kell annyi "én-tudom-a-tutit" marketinges. Ennyi ...

És itt nem arról beszélek, hogy az nem költ reklámra, akinek kellene, hanem, írtam: eddig jól kerestek a reklámbusiness-ből sokan, ezt meg megunta a piac. Én legalábbis így látom.

L3NDV4I N0RB3RT 2010.10.11. 13:14:24

@Konrad: a másik bejegyzésnél nagyon jól leírtad, amire itt próbáltam az első mondattal utalni.

Az emberek nem akarnak annyit és úgy reklámozásért fizetni, mint azt a marketinges, saleshouse-os banda szeretné.

Ergó, szépen zárja be a boltot a szűkölő költekezési hajlandóság miatt az, aki már nem él meg a piacon. Nem kell minden második sarokra saleshouse, meg nem kell annyi "én-tudom-a-tutit" marketinges. Ennyi ...

És itt nem arról beszélek, hogy az nem költ reklámra, akinek kellene, hanem, írtam: eddig jól kerestek a reklámbusiness-ből sokan, ezt meg megunta a piac. Én legalábbis így látom.

L3NDV4I N0RB3RT 2010.10.11. 13:16:47

Sorry a dupláért a blog.hu megint nyeli a kommenteket ...


süti beállítások módosítása