Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Állás.it: twittelj!

Címkék: kampány ajánló smo

2010.10.12. kedd 21:38 Konrad

Pár napja kaptam egy levelet az Állás.it kitalálójától-üzemeltetőjétől, hogy most fogja lezárni a bevezető kampányt, és érdekelne-e a téma, írnék-e róla? Kb. azonnal igent mondtam, naná, kevés olyan kis költségvetésű kampány van, amelyiket hajlandó megosztani a készítője a nagyközönséggel. Tehát most egy esettanulmány következik.

Az oldal az Állás.it, egy kifejezetten informatikusok számára készülő álláskereső és álláskínáló szolgáltatás. Egyszerű, áttekinthető felület, olyan "webkettes" feeling.

Az oldalnak nem volt kimutatható látogatottsága a kampány előtt, az első mért adat 2010. szeptember 22-e - 6 látogatással.

A kampány alapja egy játék: az Álom Mobil játék. A játék lényege, hogy mobiltelefont nyerhetünk, ha regisztrálunk és ezt követően megosztjuk a twitteren, hogy milyen mobilt szeretnénk nyerni. Három okostelefon közül választhatunk: iPhone4, HTC Desire, Samsung Galaxy S.  A játék október 13-ig tart (szerda).  

A weboldal célcsoportja a végzett informatikusok és végzős informatikus hallgatók, illetve a web-es szakmában tevékenykedő egyéb szakemberek. A kampány sikerességének mérőszáma a regisztrált felhasználók száma.

Maga a reklám a twitter miatt is elsősorban a közösségi médiára épít, de e mellett voltak más megjelenések is. Ami meglepő volt számomra: nincs semmi keresőhasználat. Az oldal nincs Google-ben reklámozva, és a SEO terén sem teljesít valami erősen. Ezzel szemben nagyon magas a közvetlen forgalom.

A legfontosabb forrás oldalak egyébként nyereményjáték-gyűjtő oldal, iPhone-al kapcsolatos oldal és egy vásárolt link, egy autósportos oldalon. A közösségi média csak ezt követi. Azon belül a Yamm a legerősebb forrás.

És akkor nézzük az eredményeket!

A csúcs a napi 686 látogatás. A kampány teljes ideje alatt volt kimutatható látogatás, 100-300 látogatás közti napokkal. Végeredményben 4000+ látogató közel 5500 látogatást generált. Több, mint 660 twitt íródott, 128 Facebook megosztásnál jár az oldal. És ami a lényeg: 1010 regisztrációnál van jelenleg az Állás.it.

Ami nem jó viszont, az a sok nem célcsoportos regisztráció. A nyeremény miatt sok tini és sok lány is regisztrált, igaz, az ő twittjeik eljuthattak a célcsoporthoz is.

A kampány költsége nem jelentős. A nyereményeken túl elsősorban néhány vásárolt linkajánlással futott, tehát nem kellett milliókat beleölni. És még számtalan lehetőség lesz a további fejlődésre, hiszen már van annyi felhasználó, hogy érdemes lesz aktiválni őket.

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr502366723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2010.10.12. 22:11:00

a nyereménynek pedig az ilyenkor szokásos gyakorlatnak megfelelően -és függetlenül a sorsolás módjától- már megvan a gazdája, tehát az sem kerül igazából sokba.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.10.12. 22:14:08

@[imi]: hát, nem tudom, ő hogyan csinálja. Én viszont tudom, hogy a saját nyereményjátékainknál nem így van. A közösségi médiás játékoknál ez egyébként is könnyen csekkolható...

EdgarPE · http://edgarpe.hu 2010.10.12. 22:15:34

@[imi]: Akkor úgy látszik én vagyok az ország balekja, mert a nyereménynek nincs "lezsírozva" a gazdája.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.10.12. 22:19:36

mar jartam az oldalon, de most ez a cikk adta meg a lenduletet hogy reggeljek is :)

syck · https://twitter.com/sycko 2010.10.12. 22:33:47

en a nyeremenyjatek szabalyzatat nem tudom ertelmezni. szoval szamitogepes segitseget szeretnek kerni :]

mit jelent az, h "A kiválasztott időpillanat reggel 8 után és éjfél 24 óra előtt van."

az ejfel es reggel nyolc kozott kuldott twittek nem vesznek reszt a sorsolasban?

es akkor, hogy jon ki az, h egy nap 1440 percbol all?

ha reggel ejfel es reggel nyolc kozotti szam jon ki (1440/60 = 24 ora, tehat az egesznapbol sorsolnak), akkor a 08:00:00 hoz legkozelebbi twitt fog nyerni automatice?

es az hogy kerul meghatarozasra, h melyik nap 1440 "idopillanat"abol lesz a nyertes?

a teljes nyolcadik pont igy nez ki:

"A nyertes kiválasztása nem sorsolás útján kerül kiválasztásra, hanem a következő módszer szerint: egy nap 1440 percből áll. Előre kiválasztottunk egy számot 1 és 1440 között. Aki Twitter státusz üzenetét a napnak abban a percében küldi be, az nyert. Holtverseny esetén az nyer, aki előbb regisztrált az Állás.IT weboldalon. A kiválasztott időpillanat reggel 8 után és éjfél 24 óra előtt van. Ha nincs Twitter üzenet abban a kiválasztott percben, akkor az azt követő percet vesszük alapul. Ha ott sincs Twitter üzenet, akkor az azt követőt percet vesszük alapul."

?

koszi elore is

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.10.12. 22:35:34

@syck: ez az egesz szabalyzat ugy bullshit ahogy van, egy sima random nem ertem miert nem felel meg...

EdgarPE · http://edgarpe.hu 2010.10.12. 23:03:07

@syck: A nyerő pillanat 8 és éjfél között van. Éjszaka twittelni lehet, nem kerül kizárásra a twitt, csak nagyon valószínűtlen hogy elég közel lesz a nyerő pillanathoz. A twitt napja nem számít, csak a napon belüli elhelyezkedés.

@zsoltikam: áldásos magyar jogszabályok miatt.

tma 2010.10.12. 23:24:32

azt jól értem,hogy a nyertesnek előfizetést kell kötnie a telefonhoz?a szerdai határidő szerda éjfélt jelent?

syck · https://twitter.com/sycko 2010.10.12. 23:26:37

@EdgarPE: es melyik naprol sorsoljatok a nyertest?

igazabol most se ertem a logikat, de azert koszi a valaszt :]

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.10.12. 23:37:25

@EdgarPE: erdekes, erdekes, az utobbi par evben en eleg sok randomos kivalasztast lattam, depersze siman lehet hogy ok nem voltak eleg korultekintoek. persze ezesetben elnezest kerek az esetlegesen tul troll hangnemert. kivancsisagbol megkerdezhetem melyik jogszabaly az pontosan ?

sajt · http://sajt.tumblr.com 2010.10.13. 01:11:10

Ez jó. Egyébként az az autósportálos link sem vásárolt, ha jól tudom.

Egyébként, ahogy Edgárt ismerem, nem zsírozta le senkivel és már elég régen ismerem.

Így ránézve tök jó a sorsolás módja. Persze, aki ismeri a számot, annak egyszerűbb a dolga.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2010.10.13. 07:32:36

Én már csak azt nem értem, hogy miért kell egy álláskereső portált telefon-nyereményjátékkal reklámozni.

Ez olyan, minthogy azért veszek apámnak tusfürdőt a születésnapjára, "mert az mindig bejön".

"Legyen nyereményjáték, az mindig bejön".

Előbb-utóbb a közösségi média is ki fogja magából dobni a szemetet, már elkezdődött a hőzöngés.

HochenTroll 2010.10.13. 17:18:33

sztem jók a játékok, csak a termékhez kéne kapcsolódniuk.
pl. álláskereső portálnál kiemelt hirdetést kijátszani vagy egy álomállást vagy ingyenes pro account, bármi ilyesmi.
a telefon tényleg béna.

S.Nicole 2010.10.14. 12:33:47

@HochenTroll: pláne, hogy it szakember amúgy is álmai telefonjával mászkál:)

musi 2010.10.28. 10:48:50

valószínűleg jó drágán vettél 1010 regisztrációt, akik 99%-ban nem a célcsoportod...