Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Almát a körtével

Címkék: onlinemarketing seo keresőoptimalizálás smo internethungary2010

2010.10.30. szombat 00:05 Konrad

Az Internet Hungary-n többször felmerülő téma volt: keresőoptimalizálás vagy közösségi média optimalizálás a jobb eszköz? Egy ilyen vitát moderáltam is, ami szerencsére valóban vita lett, de sajnos hamar véget is ért.

De aztán egy másik kerekasztal beszélgetés keretében tovább folytatódott, és ma az interneten is visszaköszönt: Doransky Facebook oldalán is parázs vita olvasható a kérdésben.

Ami többször elhangzott érv: olyan ez a vita, mintha az almát hasonlítanánk a körtéhez. A két eszköz tök másra való, nem érdemes - sőt, kifejezetten káros - egymáshoz hasonlítani őket. Hiszen a SEO forgalomterelésre van, az SMO meg elsősorban brand építésre.

A másik álláspont szerint viszont - és ez is megfontolandó - minden mérhető, és mérni is kell. És ha az SMO nem hozza a SEO számait, akkor az SMO rosszabb. Pont.

Most persze direkt sarkítok, a vita ennél sokkal szofisztikáltabb, de a lényeg: a szakma egyik fontos kérdése most, hogy vajon a közösségi média megoldások mennyire mérhetőek az eddig megszokott számokkal?

Az IAB Magyarország közösségi média munakcsoportjában dolgoztunk egy mérési ajánláson: mit érdemes mérni, mit érdemes mérhetővé tenni. De ezek a számok elsősorban arra jók, hogy a közösségi médián belül tudjunk hasonlítgatni dolgokat.

Vagyis az lesz a vége, hogy tényleg az almát hasonlítjuk a körtéhez. Igaz, nem azért, mert nem lehetne összehasonlítani, hanem azért, mert nincs mivel összehasonlítani a két dolgot.

Okosabb én sem vagyok a vitatkozóknál. Nincs a kezemben a Szent Grál, nem tudom kinyilatkoztatni, emberek, ezt egyétek, ezt vigyétek.

Kell ez is, az is. Másra az egyik, másra a másik. Látom ezt azért is, mert mindkét területen otthon vagyunk, mindkét területet csináljuk.

De a vitának még nincs vége. Lesznek újabb felvonások...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr82409008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2010.10.30. 00:27:10

Parázs vita az túlzás.
Van néhány átgondolatlan kijelentés, ezeket szükséges megbeszélni/helyretenni néha.

(amúgy komolyan van ilyen IAB-n belül, hogy 'közösségi média munkacsoport'?)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.10.30. 00:31:58

@Longhand: hát, jelenleg nem tudok parázsabb szakmai vitát...

És igen, tényleg van!

mig8 (törölt) 2010.10.30. 06:19:28

Nem azért, de a közösségi hálók kialakulása abszolút nem piaci dolog, nem arra jött létre. Az más kérdés, hogy sokan üzletet próbáltak ebből csinálni és valódi kapcsolatok helyett létrehoztak egy olyan pszeudo-hálót, amilyet. De ezt mérni... (A SEO különben szerintem rendben van.)

Az a legnagyobb gond vele, hogy kapcsolatként definiál vmit, ami igazából érdeklődés csak. Engem is érdekel mondjuk az a svájci találmány, amely segítségével készített fémedényekben egy gyertya lángjánál is lehet vizet forralni, de ez még nem jelenti azt, hogy vásárolni is fogok belőle. Namost próbáld meg ezeket a kapcsolatokat mérhető vásárlószámra konvertálni! Biztos lesz köztük olyan, aki vesz is belőle, nade még az arányuk is változó!

Hanula Zsolt 2010.10.30. 09:03:53

ha most nem mérhető, majd kitalálják, hogyan lesz az.
amúgy meg mindenki azért viszi fel a hentesboltját face-re hogy profitja legyen belőle, szal nem hiszem hogy klasszikus alma-körte lenne a szitu

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.10.30. 09:07:26

Mivel a SEO-ról már tudjátok a (provokatív) véleményemet, ezért most csak azt kérdezem meg, hogy amikor erről vitatkoztok, akkor tisztáztátok-e, hogy ki mit ért SMO alatt?
Social Media, vagy Social Marketig az, amit optimalizálni vél, vagy szándékozik?
:)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2010.10.30. 09:09:37

Az 'almát körtével' helyett talán jobb párhuzam, hogy 'húst zöldséggel'.

Az egyébként tiszteletreméltó vegetáriánusok bevállalják, hogy az szervezetükben a 16 aminosavból csak 14 lesz (12 benne van a zöldségben, +2-t még hozzászintetizál a szervezet).

Fél órára jóllakat, de nem egyenértékű a hús a zöldséggel, vigyázat.

heh 2010.10.30. 10:06:34

De miért kell a kettőt össze hasonlítani? Mármint ilyen szinten, hogy melyik jobb. Mind két eszköz/megoldás/nevezzük aminek akarjuk más módon segíthet egy üzletet a nagyobb profit, vagy szélesebb ismertség elérésében.

A kettő között a különbség, hogy a SEO már évek óta létező és működő dolog, míg a közösségi média, vagy marketing egy viszonylag új eszköz, ami mögött még nincs olyan kidolgozott, egységes rendszer ami megmutatná mit hogyan kell mérni, vagy hatékonyan alkalmazni, kivitelezni az elképzeléseket.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2010.10.30. 10:47:58

@Molnár Gergö:

Azért kell összehasonlítani, hogy tudd, mire költsd a pénzed.

Ellenben komolyan összehasonlítani nem érdemes, mert mint minőségében, mint volumenében nagyságrendileg eltérő dolgokról beszélünk.

Mondom: hangya/elefánt. Ehhez képest Kokó egy súlycsoportban van a szumósokkal.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.10.30. 11:06:45

Egy webshop esetében (mint amilyen a miénk is, legalábbis a shop online részében (elérhetőség a fejlécben)) szerintem elég konkrétan mérhetők a látogatások a google analitikájával, sőt, ha goalt hozol létre, még a konverziós rátát is megmondja, amiből kijön, hányan vásároltak mondjuk facebookról. Nekünk ez konkrétan mérhető is. Persze tudom, hogy ez csak azokra vonatkozik, akik onnan kattintottak, azokra nem, akiknek később jutott eszébe beírni az URL-ünket, de ilyen alapon az analitika SEO esetében is torzít. Összeoglalva én csak saját pozitív tapasztalatról tudok beszámolni.

heh 2010.10.30. 11:20:09

@Bánóczy Zoltán: Ennyire nem egyértelmű a dolog szerintem. Függ magától az üzlettől, szolgáltatástól is, hogy melyikre érdemes befektetni. Mindkét dolognak ugyanúgy van hátránya, mint előnye, amit el kell mondani a megrendelőnek.

Merras · http://miyazakijun.hu 2010.10.30. 14:22:32

Repülő Majom: az ok, de a kütyüshop eléggé speciális termékportfólióval rendelkezik - legalábbis azt feltételezem, hogy marha kevés keresés van "plüss artudetu" kulcsszóra. :) Amit Ti árultok, az viszont kimondottan frankón promózható Facebookon, mert ha megosztasz egy plüss artudetu képet / videót, azt 5000-en likeolni fogják.

Keresőben valószínűleg húzósabb szavakra kéne optimalizálni/hirdetni a siteot, ami ajándék, különleges ajándék, karácsonyi ajándék, vicces ajándék és ilyesmi kulcsszavakat jelenthet így hasraütésszerűen.

Én azt gondolom viszont, hogy egy Kütyüshop inkább a kisebbséghez tartozik ilyen felosztásban, a legtöbb webshop esetében a kereső nagyobb forgalmat és megtérülést tud hozni ezügyben.

Egy pár hónapja nekem is volt erről a témáról amúgy némi véleményem, úgy látom, hogy egyelőre nem szorul nagy update-re:

miyazakijun.hu/keresomarketing/keresomarketing-vs-social-media-alma-vs-chili.seo