Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Jöttem, láttam, de nem kattintottam

Címkék: onlinemarketing üzlet

2010.11.10. szerda 23:16 Konrad

A CEMP végre nyilvánosságra hozta azt a kutatást, amellyel azt szeretnék megmutatni, miért nem helyes az, ha banner (display) megjelenést kattintás alapon vásároljuk.

Főbb eredmények

  1. A hirdetésekkel találkozó 15 évnél idősebb hazai internetezők 66%-a egyáltalán nem kattint display hirdetésekre.

  2. A kattintások 64%-áért a hirdetésekkel találkozó felhasználók 10%-a felelős.

  3. A gyakori kattintók között átlag felett képviseltetik magukat a kereskedelmi szempontból kevésbé fontos legfiatalabb és legidősebb, általában alacsonyabb végzettségű és Esomar státuszú felhasználók.

  4. A kattintók közel fele egy hónapban csak egy alkalommal kattint hirdetésre, azaz csupán egyetlen kiadvány egyetlen kampányának valamely kreatívjára reagál ilyen módon.

Ez a lényeg, a többi ennek a körbeírása, plusz CEMP (jogos) önfényezés. A kutatás fontos és hasznos, ráadásul olyan lépés, ami több szempontból is előre viheti a piacot. Jó esetben.

A kutatásból kiderül, hogy a bannerek nem valók kattintásra, hiszen a célcsoport jellemzően nem a kattintókból kerül ki. Ezért nem is érdemes kattintást vásárolni, mert bár így garantált forgalmat viszünk az oldalra, de azok a látogatók, akik jönnek, nem lesznek nekünk "jók". Tehát vásároljunk az alapján, amire a banner való: elérés alapján. Ezt persze így nem írja le a CEMP kutatása, de nekem ez jön le belőle.

És akkor most lássuk a másik "eredményt". Az adatokból az is kijön, hogy a banner nem jó semmire. Hiszen úgyse látszik, csak sokba kerül, és még kattintást se érdemes venni, hiszen mostmár látjuk, kik kattintanak. Persze ez így hülyeség, de sokkal nehezebb ezt a gondolkodást cáfolni, mint gondolnánk.

Pedig eddig is lehetett tudni, hogy a kattintás mire elég. Van olyan kampányról tudomásom, ami 1 millió megjelenés után 4 db konverziót hozott. Olyan dologban, ami más csatornán természetesen eladható volt. Aki ilyen eredményt is lát, az bőven bólogat: igen, igen, nem veszek én bannert sehogy.

Ami persze megint butaság. Ezt a kutatást követnie kell egy másik kutatásnak is (és gondolom követni is fogja): egy olyan kutatásnak, amiből kiderül, a banner mire jó. Hogy épít brandet, hogy növel ismertséget, hogy terel vásárlókat a boltokba. Hogy van annyira jó, mint egy újsághirdetés vagy egy tévé reklám. Sőt, ráadásul van egy plusz funkciója: kattintani is lehet.

És akkor azt gondolhatjuk, hogy hátradőlhetünk. Pedig nem.

A CEMP egész kampánya nem az alapvető problémára ad választ. Azt elfedi, nem akarja mutatni. Gondolom azért, mert a háttérben a valódi problémát is igyekszenek orvosolni. Ez a mostani "kampány" arról, hogy mire való a banner, a hirdetőknek szól. Az ügynökségeket máshogy és mással kell meggyőzni.

Mert a kattintás alapú vásárlás oka nem az, hogy látogatót akarunk venni. Hanem az, hogy alapvetően drága a megjelenés alapú ár. Sokba kerül 10-12 Ft-ért egy banner megjelenés. Sőt, az sem segít, hogy a hazai tartalomszolgáltató-ügynökségi duó alapvetőn a kedvezményekről és a bónuszokról szól (még kattintás alapon is). A kattintás alapú vásárlás tehát nem volt más, mint tudatos árcsökkentés: olcsóbban kellett venni a megjelenést, és csak így lehetett ezt megtenni.

Most persze a piac azt várja, hogy majd a hirdetők és az ügynökségek lesznek oly rendesek és önmegtartóztatók, hogy nem kattintás, hanem megjelenés vagy elérés alapon vásárolnak. Vagyis visszaáll a pár évvel ezelőtti állapot. De ez szerintem csalóka remény.

Engedni kell a tartalomszolgáltatóknak is. Valahogy át kell szabni ezt az egész hazai display piacot: reális árakkal, reális kedvezményrendszerrel és reális elvárásokkal. Sokat kell tanulnia mindenkinek a következő években, és kell még egy fontos dolog.

Valamilyen közmegegyezés, ahol a szakma nagy része megállapodik egymással. Persze biztos, hogy nem lesz benne mindenki, de ha a többség benne lesz, akkor már el lehet érni valamit. Mert ami most van, az igazából nem jó senkinek. Nincs bevétel a tartalomszolgáltatóknál, kisebb a forgalom az ügynökségeknél, és bár most olcsóbb a hirdetés, de hosszabb távon egész egyszerűen nem lesz hol hirdetni.

Azt meg már csak nem akarjuk.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr252440700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kolbert István 2010.11.11. 10:14:13

Olyan kutatás nem készült h melyik formátum milyen pozícióban hogyan teljesít CT alapon?

Esetleg a sales house-ok is meghatározhatnának policy-t a kreatívokra...pl. ha a CT alapon akar vásárolni, akkor a kreatív kötelezően tartalmazzon "call to action" szöveget v gombábrát.

Mert valljuk be, aki a saját pénzével játszik, az miért ne vásárolná CT alapon a display kampányt is, ha úgy sokkal olcsóbb? (akkor is ha ez a tartalomszolgáltatóknak rossz)

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.11.11. 11:26:58

Nagyon ideje lenne egy kicsit szűkíteni az árakat, legyen az kattintás vagy megjelenés. Nonszensz, hogy ami Google adwordsben 3 Ft-ért kapsz azt máshol 250Ft -ért adják. Egyik se normális.

Klausz.Melinda · http://kozossegi-media.com/ 2010.11.11. 15:02:22

Teljes mértékben egyet értek hamlet79-cel: abnormálisan magas online árak vannak bármilyen platformot is nézünk. Rendszerint 50%-ot tudok alkudni egyetlen egy célirányos szakmai megjegyzéssel, kérdéssel az árajánlatok kapcsán, ami megintcsak azt mutatja, ha a vásárló nem "szakmabeli" kemény nyereségrészesedéssel kalkuláló ajánlatokkal találja szemben magát...

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2010.11.11. 16:35:52

A webisztanos poszthoz tegnap megírtam a kommentemet ezzel kapcsolatban, ami nagyjából a mai cikked, csak öt sorban(hh valamiért nem engedi ki, mindegy...)

Sose voltam médiatulaj vagy ügynökségi oldalon, viszont tudom, hogy egy hírportált fent kell tudni tartani, urambocsáss' még nyereségesnek is kellene lennie(nem kevés erőforrás a minőségi tartalom gyártása, az meg ugye mindenkinek tetszik). Ezt a részt valahogy mindig átugorjuk, amikor gyalázzuk a magas banner árakat, mert tényleg azok, de nekünk drága a tv, a rádió és az újság is. Egész egyszerűen, mert mi más koncepcióban hirdetünk, mint a "nagyok", mások a céljaink is.

Aztán a válság kicsit összekutyulta ezeket a határvonalakat, jöttek a budget cut-ok és nyilván csak úgy lehetett megtartani az ügyfelek nagy részét, ha kicsit jobb konstrukcióban adták el a helyeiket(ergo befeküdtek). És itt értünk el Szabó Ákos év eleji kirohanására, mert továbbra is ez látszik, hogy nem állt vissza a "régi rend", nem jönnek a számok.

Ahogy ez már akkor is megfogalmazódott, amíg nem történik egy komolyabb médiatulajdonosi összefogás egy új rendszer irányában, addig csak siránkozásoknak fognak tűnni az ilyen "pr" megnyilvánulások.

S.Nicole 2010.11.12. 13:20:59

a bannereknek azért van még itt keresnivalójuk, sokszor egy relatíve jó banner sem képes ct csodákra, de persze a hirdetőket sokszor nehéz meggyőzni....

mindentkapni · http://www.mindentkapni.hu 2010.11.16. 11:44:19

Én a legjobban azt szeretem, amikor felhívnak telefonon cégek, hogy nem szeretném-e, hogy az oldalam az első oldalon jöjjön fel a gugliban, stb. Nagyon sokan szoktak ezzel bombázni, és mindig olyan hölgyek telefonálnak, akikről hallani lehet, hogy csak rábízták a telefonálgatást, de semmit nem ért az egészhez. Lehet hallani, amikor a sor végére ér a szövegben, és levegőt vesz :) És amikor az ember belekérdez a dolgokba, akkor jön a válasz, hogy "ööö... az én dolgom csak a kapcsolatfelvétel..., ööö..." Általában ez a gugli adwords vagy más PPC-t jelent.

A lényeg, hogy a látogatók nagyon nagy része tényleg nem a bannerekre kattintva megy be egy-egy oldalra, hanem keresőkből. Ebből következik, hogy hagyományos SEO-ra költeni (a saját weboldalt optimálisra kifejleszteni) még mindig jobban megéri hosszú távon, mint a banner/PPC.


süti beállítások módosítása