Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Pécsi bölcsész: @nemecsekerno_007: bocs, én a vevő lennék. mennék én többször is oda, ha más lenne a színvonal. od... (2021.07.22. 18:27) Majdnem
  • evilwolf: Ne aggódj, a tartalom túléli a szerzőjét. :-)) Ettől (is) lehet például halhatatlannak lenni. (2021.07.22. 09:03) Meddig él egy tartalom?
  • geegee: Ezt így komolyan, hogy Gyógy-ser-tár??Bróhaha, besz@rok... :-)))))) Ja, nemecsekernővel kár párbes... (2021.07.21. 10:40) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Semper Fidelis: Neked is ugyanazt tanácsolom. Okoskodás helyett költözz oda és fektess be pénzt. ... (2021.07.20. 17:47) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Pécsi bölcsész: Költözz oda és csinálj vállalkozást. Mutasd meg nekik, hogy kell ezt, aztán majd ... (2021.07.20. 17:44) Majdnem
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (570) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (241) közösségi média (16) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1250) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (10) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (342) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hol a pénz?

Címkék: üzlet

2010.12.08. szerda 23:20 Konrad

Nem talált még igazi megoldást a piac arra, hogy a kattintás alapú hirdetés vásárlás jelentősen nehezítette a tartalomszolgáltatók bevétel termelő képességét.

Vagyis: nehezebb összeszedni a reklámból a pénzt. Szerencsére a piac bővül, így az előre menekülés egy sikeres stratégia lehet. Csak legyen kellő mennyiségű látogató, és majd a bevételek is valahogy megjönnek a reklámból.

De ez az állapot nem fog örökké tartani, és az fog (pénzügyileg) nyerni, aki nemcsak a reklámpiactól függ. Ez jelenti részben azt, hogy a mindenféle jutalékos és affiliate megoldások elterjedése indokolt, de jelenti azt is, hogy más bevételi források után kell nézni.

Tanulgatom azt a fogalmat, hogy reklám optimalizáló. Nagyon régen dolgoztam tartalomszolgáltatói oldalon, és akkoriban ilyen még nem volt, így kicsit bele kellett tanulnom, mi is ez. A reklám optimalizáló a portálnál dolgozik, és figyeli a megjelenések hatékonyságát. Ha egy hirdetés nem "termel", akkor lecseréli másikra, kér új kreatívot, átteszi másik felületre. Értelemszerűen ezt olyan hirdetéseknél csinálja, ahol a hirdetés teljesítménye közvetlenül befolyásolja a portál bevételeit is: ilyenek a jutalékos megjelenések, az affiliate megoldások.

Ez nem scifi, van itthon is olyan nagy tartalomszolgáltató, ahol dolgozik ilyen ember. Márpedig ha valaki így gondozza a hirdetéseket, akkor az drámai módon meg tudja növelni a megjelenések hatékonyságát. Olyan konverziók érhetőek el, amilyenekre addig példa se volt. Vagyis nagyon hamar meghozza az ember a pénzét - már ha jól dolgozik.

De a jövő nemcsak ez. A jövő részben a fizetős szolgáltatások. És itt most egy kicsit érdemes "felállni az asztalra", és máshonnan megnézni a hazai piacot. A hazai piac ugyanis nemcsak online sajtó. Igaz, a "nagyok", a "zászlóshajók" a tartalomszolgáltatások, de szintén nagyok és fontosak a nem újság-szerű tartalmat adók: az iWiW, a Freemail, a Vatera, az árösszehasonlítók, a listing site-ok stb.

A Kreatív Online-on megjelent Weiler Péter interjúban például ez olvasható:

Szinte percre pontosan emlékszem a napra, amikor átállítottuk fizetősre a szolgáltatást: reggel hétkor még felhívtak telefonon, hogy biztos-e? Mondtam, nyomjuk meg a gombot. Mire kilencre beértem az irodába, többet kerestünk, mint reklámból a megelőző fél évben összesen.

Vagyis volt egy szolgáltatás, amit fizetőssé lehetett tenni, és ez hozta-hozza a bevételeket. Ez is egy jó bevételi modell.

Nem újdonságok ezek, nincs itt semmi meglepő nagy felismerés. Azt akartam csak megmutatni, hogy valójában van élet a hirdetésen túl is. És ha egy tartalomszolgáltató büszke arra, hogy bevételeinek 95 százaléka reklám, akkor nagyon gyorsan el kell azon gondolkodnia, hogy erre valóban büszkének kell-e lennie, vagy inkább keresse az egyéb megoldásokat. Én ez utóbbit javasolnám.

P.s.: A most zajló párizsi Le Web konferencia kapcsán olvasom, hogy a méltán népszerű Angry Birds bevételeinek egyik fele a fizetős applikáció, de havi 1 millió dollárt megkeresnek a reklámokból is, az ingyenes applikációkkal. Vagyis az igazán jó megoldás a bevétel maximalizálására a több lábon állás. Üzleti modellben is.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr732503392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.12.09. 09:13:43

Azért érdekes nagyon ez a bejegyzés, mert rávilágítasz arra, hogy minden cégben sokkal többféle bevételi forrás van, mint azt a tulajdonosok hinnék.

Keresztmarketing, szponzoráció,üzleti folyamatok licenszelése stb - egy csomó minden, ami a cégnél csak úgy "van", érték lehet egy másik cég számára.

Erre kinyitni a szemet nem könnyű!

Baddestfrogg 2010.12.09. 14:58:19

Sajnos az tényleg nem scifi, hogy itthon is van olyan tartalomszolgáltató, ahol dolgozik optimalizáló ember. Ez nagyjából maga a Hungaricum-számba menő digitális buhera. Mert ilyenre van reklámkiszolgáló eszköz kitalálva a világban, amit be lehet állítani úgy, hogy optimalizáljon.
:)
Moldova György Elátkozott hivatalából Méliusz 'Momentán' Edit jutott az eszembe:
"Szabadulása után csak papírtépőként tudott elhelyezkedni egy hivatalban, a hivatal eredetileg egy új ollót akart vásárolni, de Méliusz Edit olcsóbbnak bizonyult."

Üdv, Á.

zsuzskaa 2010.12.09. 17:46:20

hát igen, néha a nehezebb utat érdemes választani

BrandBuild · http://certificateofwords.com/word/Brandbuild/ 2010.12.09. 21:40:24

@Wolf Gabor: Azért azzal simán vitatkozom hogy szabad-e egy kisvállalkozásnak fókuszt veszteni és nekiállni bármilyen más profilnak. Pl: "Keresztmarketing, szponzoráció,üzleti folyamatok licenszelése"

Általában az a baj hogy kusza minden, mindennek foglalkoznak és azzal és szétesnek.

Persze az egy szép tézis hogy jó több lábon állni, de ezt azért már csak az igazi kapitalista befektetői szintnek javasolnám. Addig meg tessék tudatosan odafigyelni és csak a főprofillal foglalkozni.

szerinte...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.09. 22:01:55

@Baddestfrogg: nem értek teljesen egyet veled, de most nincs időm vitatkozni. Igérem, visszatérek rá!

@BrandBuild: Gábor szerintem arra gondolt, hogy érdemes körbenézni, hogy a fő tevékenység mellett esetleg miben van olyan pénz, amiért csak le kell hajolni. Persze majd ő megvédi magát, ha akarja :)

Baddestfrogg 2010.12.10. 10:29:18

Konrád, ez a "most nincs időm vitatkozni" olyan feleséges dolog volt :)))

Egyébként persze, csak vicceltem, bonyolultabb dolog ez ennél. Küzdünk már mi is ezzel a dologgal bő egy éve. Megnéztem pár olyan rendszert, amit lehetne adaptálni, sőt pl. a bolgároknál meg is néztem, hogy az egyiket hogyan honosították, és nem igazán meggyőzőek az eredmények, sőt mintha a lengyeleknél is jóval kevesebbet látnék az ilyesmikből.

Elméletileg teljesen be lehet algoritmizálni és paraméterezni a dolgot, a gyakorlatban azért ez nem annyira egyszerű, legalábbis vannak hétköznapi korlátai.

A rendszerek például egy kritikus tömeg alatt nagyon rosszul teljesítenek, és úgy tűnik, nem nagyon lehet előre megmondani, hogy mennyi is a kritikus tömeg. És ebből jellemzően előáll egy tyúk-tojás probléma, ami aztán hajlamos egy negatív spirálba kergetni az éppen felállni készülő rendszert.

Egészen konkrétan ez azt jelenti, hogy az ilyen rendszereknek van egy sajátos egyensúlyi állapota az inventory és a reklámok mennyiségének viszonyában. Ha ez akár az egyik, akár a másik oldalról megborul, akkor nehezen kezelhető anomáliák állnak elő, amiket muszáj manuálisan kezelni, pl. átmenetileg újraparaméterezni a dolgokat.

Az első kihívás, hogy egyáltalán mennyi hirdetéssel érdemes elindítani a rendszert. Aztán egy működő rendszernél meg sokszor előfordul, hogy gyengébben teljesítő hirdetések az istennek sem akarnak kifutni, hacsak nem erőszakolod meg a prioritásokkal való játékkal. És akkor persze ott tartunk, hogy kell egy Méliusz Edit, aki figyeli az automatizmust, és kiküszöböli a valóság és az ő ideájának eltéréseiből adódó problémákat. Ha meg már kell egy bakter és válságkezelő, akkor az illető akár full time-ban optimalizálhat kézzel is.

Üdv, Ákos

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.12.10. 11:05:48

Egyszerűen "ki kell várni" amíg a többség elfogadja azt, hogy az interneten (is) fizetni kell a szolgáltatásért/termékért/információért. Ez az egyszerű modell (valaminek van ára) évezredek óta működik más területeken.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.10. 11:22:12

@Baddestfrogg: na, így már nem vitatkozom veled (egyébként tényleg nem értem rá...).
Ezzel már jobban egyet tudok érteni.

grofakos · http://www.zoldhetfo.com/blog/online_vasarlas_elonyei 2010.12.10. 12:18:15

@hamlet79: Igaz-igaz!
Fizetni kell, különben csak a semmit kapod. De, ez így van jól!
Valamiből meg kell élni.(nekünk is)

Tőzsde oktatás Szeged · http://sinkronprofit.hu/ 2010.12.16. 10:01:26

Manapság a reklámokból megél az ember, hisz az interneten reklámokat adunk le akkor nagyon sokan megnézik az oldalt hisz az országban és a világban nincs olyan ember akinél ne lenne internetes kapcsolat. Ez a jövő.


süti beállítások módosítása