Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Dr Keynes: Okos poszt, mint mindig. Két kis megjegyzés: (1) Én mostanában PESTELE-t tanítok, legyen csak k... (2021.06.18. 10:41) Foci és marketing
  • evilwolf: De miért is kellene mindenkinek használnia az internetet? Főleg 70-80 év felett? Vagy bármilyen k... (2021.06.17. 10:05) Akik nincsenek itt
  • evilwolf: Ebben az országban érdemes mesélni. Sok a mesemondó, mert nagy a hallgatóság, aki el is várja, hog... (2021.06.17. 09:51) Esti mese
  • Konrad: @Kopasz Szuzukis: Ez b2c területen igaz, b2b-ben viszont sokszor nem lehet árat mondani, mert túl ... (2021.06.11. 14:18) Ghostolás
  • Kopasz Szuzukis: Talán meg kellene fordítani a dolgot:feltüntetni árakat. Legalább irányár-szinten. Rettentően elha... (2021.06.11. 14:13) Ghostolás
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1239) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (339) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Asztalon állva

Címkék: keresőoptimalizálás superseo

2011.01.21. péntek 23:34 Konrad

Azt gondolom, még napokig, sőt, hetekig hatása lesz a szakmai közbeszédre a Superseo konferenciának. Részben a jó előadások miatt, részben amiatt, hogy a szakma krémje majdnem teljesen ott volt, és az ott elindult gondolatmenetet érdemes végigvinni. Vagyis kaptunk egy jó nagy adag feldolgozandó témát.

Nekem az egyik ilyen gumicsont Nebehaj Viktor. Nem a személye, mégcsak nem is azok a konkrét dolgok, amiket mondott, hanem a szemléletmódja. Illetve az a szemléletmód, amit képvisel.

Ha olyan kérdést kapott, amire nem volt szabad válaszolnia, akkor visszakérdezett: "Te hogy csinálnád?" Bár az még szebb volt, amikor ilyen választ adott: "Ez a megoldás jó a felhasználónak? Ha igen, akkor jó a Google-nek is."

Persze ha valaki trükköt mondott, és tudott rá példát is (illetve elvi lehetőséget), akkor az volt a válasz: "Jelentsd a Google-nek."

Az egész nekem egy dologra mutatott rá: van egy olyan szemlélet (mégha PR célzattal is), ami elsősorban a felhasználókról szól. Másodsorban is. Sőt, mindenek felett.

Nekem egyébként az jött át, hogy ez nemcsak PR. Valóban így gondolják, illetve Viktor legalábbis valóban így gondolja.

Ha ezt kicsit továbbgondolom, akkor visszaigazolva látom azt a szemléletet, amit én is fontosnak tartok: nem a Google-nek kell készíteni az oldalt, hanem a felhasználónak - és ez akkor a Google-nek is jó lesz. Ez talán a legfontosabb tanulság, amit a két nap adott.

Illetve megerősített.

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr182604053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2011.01.22. 01:01:45

A Google tényleg egy jóindulatú multi, ami a jóindulatából csinál üzletet? Persze vannak összeesküvés-elméletek, de nagyon nehéz bármilyen önzőségen rajtakapni őket, amit a felhasználókkal szemben követtek volna el. Ez tényleg működik?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.22. 01:05:28

@algi: ha nem a felhasználókat szolgálja ki, vagyis olyan találati oldalak jönnek, amik nem elég jók, akkor a felhasználók elkezdik nem használni a Google-t. Ami baj lenne NEKIK. Vagyis ez valójában önző, önös érdek a részükről.

algi 2011.01.22. 01:28:04

@Konrad: Na, jó, de mindenki más át akarja verni a felhasználókat. Manipulációkkal rávenni őket, hogy olyanra kattintsanak, amire nem akarnak. Miért csak a Google-nek éri ez meg?

Amúgy, ha nem tetszik az önzés-önzetlenség tengely, akkor nevezzük úgy: összeegyeztethető-e a cég viselkedése a közerkölcsökkel, etikával? A Google úgy szedi meg magát, hogy nem _csap_be_ másokat, míg a többiek hazudnak, lenyúlnak, beugratnak.

Ha jól látom, vagy mindenki más hülye, vagy a Google filozófiájába szorult némi becsületesség.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2011.01.22. 06:31:49

Igen, mi is sokat beszéltünk erről. Tökéletes protokoll az érzékeny kérdések feloldására. És még válasz is születik. Túl sok összeesküvéselméletet gyártunk, a válaszok pedig egyszerűek :)

Nagy Barna (Emc) · http://www.kreativvonalak.hu/ 2011.01.22. 07:19:13

Egyetértek! Nekem is ez jött át, és jó volt ezt hallani Viktortól. Mondott olyat is, hogyha valami újszerű megoldás jó a felhasználóknak, akkor a Google módszereinek kell utána mennie, és nem fordítva. Nincs egy tervező keze megkötve.

Én is úgy látom, hogy valóban egybeesik a saját önös érdekük is azzal, hogy a köznek jót akarjanak, ezért szerintem ezen a területen nincs okunk kételkedni a jó szándékban.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2011.01.22. 08:27:10

@Konrad: egyetértek a poszttal, nekem is ez csapódott le a 2 nap alatt. Nagyon szimpatikus hozzáállás volt, és valóban én is ezt éreztem: amikor ingoványos terültre értünk, akkor visszadobta a labdát és rejtett módon válaszolt, kb. inkább csak jóváhagyta a dolgot.

Ha SEO mentén, és egyáltalán sitebuild esetén ezt tartjuk szem előtt, akkor nagy gond nem lehet később az indexálással :) (feltéve, ha nem rakjuk be a végén a robots-ba Disallow: / -t mint a Posta :))))

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2011.01.22. 09:34:32

Ez mind szép, de ha megnézitek a nemzetközi trendet akkor a keresőtalálatok élén már rég halomban áll az MFA szemét. Ezzel kellene valamit kezdeni inkább.

searchengineland.com/blekko-launches-spam-clock-to-keep-pressure-on-google-60634

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2011.01.22. 10:13:02

Konrádnál a pont.
@homlet79: Igazad van. Épp ez a nagy feladat a keresőknek. Tovább javítani az algoritmusaikat.

fraki 2011.01.22. 12:19:59

Kezd egész egyszerűen röhejes lenni, hogy értelmes SEO diskurzusokban, mostmár konferencián is, rendre az a tételmondat jön ki, hogy a normális SEO diskurzus metadiskurzus: diskurzus arról, hogy nincsen diskurzus, azaz hogy nincs miről beszélni.

Ez olyan, mintha összeülne egy nagy csokor szaktekintély, hogy megállapítsák, immár századszorra, hogy értelmetlen volt összejönniük.

Az egész SEO mint diszciplína nem más, és soha nem is volt más, mint egy saját maga létét cáfoló ismétlődő felismerés.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.22. 15:58:45

@fraki: ideális világban, amikor minden weboldal hibátlanul készül el, és az emberek nem akarnának ügyeskedni, még igazad is lehetne.
De persze nem ideális a világunk...

Haloványfény · http://halovanyfeny.wordpress.com 2011.01.22. 16:46:43

Kívánom, hogy legyen így, számítsanak a felhasználók!

passaran 2011.01.23. 10:10:17

Azért tegyük hozzá, hogy ha egy lap AJAX-ban készül, akkor alapból a Google nem indexeli be rendesen. Külön fel kell készíteni a lapot rá. Utólag van vele kis macera :) A mi weblapunk is 2 éve sima ajax volt, év elején lett átrakva jquery alapra + a keresőkhöz alakítva a motorja. Nem akarok spamolni, de kíváncsi lennék ilyen szempontból a véleményetekre (lehet rossz is - abból is lehet okulni) az említett weblapunkról - www.exonmusic.hu

2011.01.23. 10:43:40

@exonka: Hát ezen a lapon SEO-nak nem sok nyomát látom. Kezdjétek az alapoknál, kulcsszavak kifundálása, meta tagek, stb...

apátok faszát! 2011.01.23. 10:45:45

@exonka: fullosan tökfölösleges volt ajaxot alkalmazni a tartalom megjelenítéséhez. az értéke 0. kiss. vagyis keep it simple, stupid.

passaran 2011.01.23. 10:55:47

@apátok faszát!: Az ajax alapvetően a zenelejátszó miatt lett alkalmazva. Így nem kell újratöltögetni mindig a lejátszót a linkekre kattintáskor. Iframe-t meg nem akartunk használni.
@KárászAti: Jogos! A lap összerakásakor a SEO szempontok nem voltak elsődlegesek. Majd átrágjuk magunkat a témán, hogy mennyire érdemes ebbe belemászni. Egyikünk se SEO szakértő. Egyelőre már az is eredmény, hogy aki akar az könnyen megtalál minket.

passaran 2011.01.23. 11:08:43

@Nebehaj Viktor: Köszi a linkeket!
Az indexelés problémát sikerült már megoldanunk.

MacMester 2011.01.23. 12:03:44

Nem hiszek a nagy összeesküvés elméletekben, meg a hú de nagy erkölcsökben, de Google témában szerintem viszonítási pont a Kína kérdés és az, hogy sokak által ez vezetett a töréshez CEO vs L and S. Értsd: az alapítók ragaszkodtak a Google alapértékeihez és inkább ezt választották az instant profit helyett. A többi majd kiderül. Azzal kapcsolatban nincsenek kétségeim, hogy majd olvashatjuk azt is, hogy emaitt megy a CEO, meg azt is, hogy teljesen más miatt mondott le.

apátok faszát! 2011.01.23. 14:59:41

@exonka: értem. csak a tartalom is így tőtődik és sztem ennek sok értelme nincsen, azon kívül, hogy de faszán néz ki.

passaran 2011.01.23. 17:55:38

@apátok faszát!: Te hogy oldottad volna meg egyszerűen és viszonylag elegánsan azt, hogy van egy flash alapú zenelejátszó a fő oldalon és ha megy a zene, közben lehessen nézegetni a többi tartalmat úgy hogy a linkekre kattintáskor is folyamatos maradjon a lejátszás? Full flash, frame, iframe megoldások kizárva. Ezt a problémakört végigondolva van már értelme annak, hogy a tartalom is ajaxosan töltődik be? Te hogy csinálnád meg?

apátok faszát! 2011.01.24. 00:25:26

@exonka: hát ez biztos paraszt: de link a fejlécbe, ami popup ablakba nyit egy lejátszót, azt annyi meg egy bambi. mint pl az egyik nagy kedvencemnél, itt: blog.madness.co.uk/

így nem kell átírni az eddigi oldalt egyátalán. aki szeretne aláfestő zenét a böngészéshez, az úgyis keresni fogja.

passaran 2011.01.24. 06:25:35

@apátok faszát!: A popup ablak is megoldás lehet, de sajnos több szól ellene mint mellette. A felhasználók nem igazán szeretik a felugró ablakokat + legtöbben használnak popup blokkolót. Egy zenekari weblapon meg nem hátrány ha a lejátszó könnyen kezelhető :) De végülis mindegy. Ízlés kérdése ki milyen megoldásokat preferál a weblapján. Mi így oldottuk meg.

apátok faszát! 2011.01.24. 09:39:37

hát igen, mérlegelni kell a trédoffokat. ha amúgy is jól szétválasztható módon template-ek segítségével jelenítitek meg a tartalmakat, akkor nem nehéz egy új tagfüggvényt írni a tartalomgenerátorhoz, ami esetleg json-ba encode-olva nyomja át kliens oldalra a kontentet. a jquery-vel meg tök egyszerű az ajaxos adatok küldése-fogadása, feldolgozása. a popup azért jó, mert nem kell vele sokat szopni (2 perc), hogy menjen a háttérzene, viszont lehet, hogy nem olyan elegántos, mint a beágyazott ajaxos megoldás.

kövinnyó 2011.01.24. 09:56:30

@exonka: engem mondjuk nem zavar a megoldásotok, de egy alternatív példának ott a lastfm. ha szól a zene, akkor a linkeket új ablakban/tabon nyitja meg (ez mehet _blank targettel, azt nem befolyásolja a popup blocker).

Onlineszaki · http://www.onlineszaki.blog.hu 2011.01.24. 11:53:39

Hát nem tudom te mit tartasz igényesnek de nekem 8 ismerősöm (online marketinges szakemberek) is mondta hogy a Superseo nem volt jó.... és nem érte meg.Én csak örülök hogy nem dobtam ki az ablakon ennyi pénzt :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.24. 11:59:35

@Onlineszaki: tényleg érdekelne, mi volt az ő problémájuk. Eddig ez az első negatív vélemény, amit olvasok a konf-ról, úgyhogy szívesen olvasnám a negatívumokat is!

Mr Y · http://blog.hu 2011.01.24. 16:41:53

@Onlineszaki: ez engem is érdekelne. Már csak azért is mert nekem is olyan élményem volt, hogy mondjuk nagyátlagban az infok 30-35%a volt újdonság, a maradék része, pedig olyan ami vagy összefogta az eddig már ismert, de nem 100%-os biztonsággal megszerzett tudásanyagot, vagy pedig kicsit más tematikával végighaladva rajta megmutatta olyan részeit amikre esetleg nem gondolt az ember.


süti beállítások módosítása