Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (142) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (211) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1137) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (265) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Zászlók a szélben

Címkék: onlinemarketing kampány kreatív

2011.03.22. kedd 21:35 Konrad

A banner halott? Sokan kérdezik tőlem, hogy van-e értelme a banneres hirdetésnek. Hiszen itt van nekünk az a jó kis PPC, meg mostmár a Facebook-on is lehet mindenféléket csinálni, "a banner meg úgyse hatékony".

Hát, lássuk be, ez tök hülyeség. Olyan ez, mintha azt mondanánk, hogy nem jó közlekedési eszköz a traktor, mert nehéz vele parkolni. Ez persze igaz, de a traktort nem azért vesszük, hogy azzal próbáljunk parkolni a belvárosban...

A bannernek igenis megvan a helye a hirdetési mixben. Természetesen nem való mindenkinek, ráadásul nem épp az olcsóbb eszközök közé tartozik. De számos olyan előnye van más megoldásokkal szemben, ami miatt érdemes használni. Fel is sorolok néhányat, a teljesség igénye nélkül:

  • Látszik a logónk, a színvilágunk, úgy, ahogy máshol is használjuk.
  • Akár hosszabb üzenetet is átvihetünk (ezzel azért óvatosabban).
  • "Egy kép sokkal többet el tud mondani."
  • Lehetőségünk van hangot is használni - hangos banner.
  • Máshol megjelenő kreatívokat könnyebben tudjuk adaptálni.

A fentiekből jól látszik, hogy a banner megjelenés tervezett, ám nem túl hosszú kampányokhoz való (vagyis nem hónapokig fut ugyanaz a kreatív). De nézzük, mire nem való a banner:

  • Nem lehet vele hatékonyan látogatókat hozni az oldalunkra (persze hoz látogatókat, de vannak sokkal olcsóbb megoldások is).
  • Nem ezzel fogunk a webáruházunkban sokkal több terméket eladni (ebbe is bele lehet kötni, tudom, hiszen vannak ellenpéldák, de azok jobbára egyedi esetek).
  • Nem egyszerű olyan kampányt készíteni, amiben fokozatosan növeljük a költségeket. Vagyis rá kell szánni a pénzt, na.
  • Sokba kerül a kreatív elkészítése, ezért nem ez az a megoldás, amiben naponta fogjuk a szöveget átírni.

De akkor mire való a banner?

A triviális válasz, hogy brand építésre. De ez így önmagában nem mond elég sokat. Ugyanis ugyanúgy lehet használni, mint a tv hirdetéseket, a köztéri megjelenéseket vagy a papír hirdetéseket. Egy jó banner kampány kimutathatóan tud forgalmat generálni - és nem az interneten, hanem a valóságban. Ezt idén is sikerült sokadszorra igazolni, amikor egyik ügyfelünknek futtatott banner kampány konkrét vevőket hozott az üzletekbe.

Vagyis hülyeség lenne a bannert temetni, sőt. Használni kell, de természetesen nem ész nélkül. Mert ha tudjuk, mire való, akkor egy csomó cél elérésében sokkal hatékonyabb lehet, mint a PPC vagy a közösségi média.

Önellentmondás:

Írtam fentebb, hogy a banner nem hoz látogatókat. Hogy a fenébe nem hozna, kattintják azt, sőt, lehet venni kattintás alapon is bannert. De érdemes számolnunk: egy banner kattintás így sem olcsó, 100 Ft alatt ritkán kapjuk meg. De nem is ez az igazi baj. Hanem ez:

A hirdetésekkel találkozó 15 évnél idősebb hazai internetezők 66%-a egyáltalán nem kattint display hirdetésekre.

vagyis önmagában a kattintásokra számítani botorság. Mondja el a banner, amit akarunk, és ez az üzenet át fog menni.

Önellentmondás 2:

Már miért ne adna el a banner webáruházas terméket? Hiszen elég csak megnézni, mennyit hirdet pl. az Edigital az Index.hu-n. Azért ilyen hosszú ideig csak nem lehetnek hülyék! Mennie kell a dolognak, nem?

És persze megy is. Éppen csak ahhoz Edigitalnak kell lenni, hogy annyi pénzt (vagy azzal egyenértékű kapcsolatot, és a kapcsolat miatt jó megállapodást, a franc se tudja, nem látok bele a CEMP szerződéseibe) bele tudjon valaki tenni. És sajnos hallottam rossz példákat. Amikor több százezer banner megjelenés eredménye 3, azaz 3 eladás volt...

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr782763387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sallai Dani 2011.03.22. 22:44:12

És ne felejtsük, hogy a display hirdetés hat a search-re is, nagyon jó "kis" integrált kampányokat lehet csinálni megfelelő tervezési és mérési eszközökkel, ahol pontosan kimutatható a display hatása. BTW "Több százezer" megjelenésből 3 eladás (post view conversion) annyira nem is rossz, főleg ha nem egy pár zokni, hanem valami drágább dolog volt a termék. Tehát az általánosításokkal óvatosan kell bánni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.22. 22:56:07

@sallaidani: ez a példa autópálya matrica volt. Egyébként abszolút igazat adok.

Sallai Dani 2011.03.22. 23:56:40

@Konrad: jaja, akkor az pont parezer forintos bevetel, ami nem tul jo roi-ban :)

Benyovsz 2011.03.23. 02:38:21

Nagyon kevés sajnos a jó példa a bennerek sikeres működésére és az index pont az egyik ritka kivétel a viszonylag minőségi userek arányát tekintve, ahol el lehet érni még azt a bizonyos ritka kivételt is.
A kattintási arányok/árak folyamatosan egyre rosszabb arányban állnak egymással (amit a kutatások pontosan igazolnak), ezért most értünk el arra a pontra, hogy senkinek nem éri meg. Az oldalnak nem éri meg, a hirdetőnek sem. Ha az oldal olyan olcsón adja, hogy a hirdetőnek is megérje, akkor már az oldalnak ez lényegtelenné válik (bevétel szempontból), vagyis most tartunk ott, hogy nem jó üzleti modell. Ez tény, nincs értelme ezt boncolgatni. Csak az a hátralévő egy - két év kell, amíg a piac ehhez igazodik, hogy beteljesüljön a jóslat, bocs - inkább konkrét statisztikai görbe a banner piacon. Más, és jobb modellek kellenek, hogy egy oldalnak megérje működnie (ha ez a cél) és ezek vannak már (ugyan itthon még nem), de ez két három dologtól függ alapvetően:
1. A hazai piac túl kicsi a nemzetközi szereplőkhöz képest (pl. Google, Facebook hirdetési modell tökéletes),
2. másrészt, hogy szokás szerint nem figyelünk kifelé (a hírhedt -x éves lemaradás bejátszik a nyugattal szemben még folyamatosan).
3. nincs elég bátorságunk itthon előre nézni/lépni (konkrét példa erre nincs a piacon).
Összegzés: Ami nem megy ne erőltessük, mert csak időleges megoldást jelent. Keressünk más utakat, mert vannak. Higgyük el, hogy jobban kell azokra figyelnünk, akik pár lépéssel előttünk járnak, mert Ők már túl vannak ezeken a gondokon.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2011.03.23. 06:52:25

Ez az állítás alátámasztásra szorul: "A hirdetésekkel találkozó 15 évnél idősebb hazai internetezők 66%-a egyáltalán nem kattint display hirdetésekre."

Ilyen kutatás nem volt a teljes sokaságra, csak a CEMP saját portfolióra, így az adatok arra vonatkoznak, nem ma hazai webre.

Ez NAGYON fontos.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.23. 07:18:47

@Bánóczy Zoltán: ez a linkelt és dézett CEMP kutatásra vonatkozik, természetesen. Vagyis pl. a PPC-re, főleg a search-re NEM.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2011.03.23. 07:21:58

A lényeg nem az, hogy CEMP-kutatás, hanem hogy CSAKIS a CEMP portfolióra vonatkozik.

A "hazai internetezők" helyett ezért a "CEMP-felhasználók" volna a helyes az idézett mondatban.

Ez NAGYON fontos. :)

concierge · http://tufi.blog.hu 2011.03.23. 08:47:22

Mennyien basszák el a kampányaikat, ha vannak. Legyártják ugyanazt a kreatívot az összes felületre, azt kész. Pedig pl. Bánóéknál már lehet értékesítési eszközként is gondolni rá.
Ugyanakkor igen, banner esetében a konverziófetisizmus (a közvetlenül mérhetőre gondolok) dőreség.

"Kedvenc" bannerem a Budapesti Turisztikai Hivatal 8 millióért vett, de 15-ért könyvelt (elévült, hagyjuk) Expedia bannere volt. 3 másodpercig ment szét a függöny, aztán jött az üzenet - mindezt header bannerként, amit le is gördítenek ennyi idő alatt.

Ja igen! Konrád, a hódmezővásárhelyi "tanács" 600 millió bannerjéről szó sincs, ehh, amit az iskoláért kaptak :))))

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2011.03.23. 10:40:32

@Bánóczy Zoltán: a kutatásunk nem csak a CEMP kiadványaira vonatkozott, hanem a teljes közönségre. A Gemius ügynökségi adserveréből kiszolgált, a többi médiatulajdonosnál is futó kampányokat is vizsgáltuk. A kutatás lefedte a teljes közönség 96%-át. A teljes tanulmányban erről részletes módszertani leírás található: cemp.blog.hu/2010/11/17/kattinto_klikk_a_kattintok_kremje

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2011.03.23. 10:46:06

Ezen már egyszer mintha túllendültünk volna.

A McDonalds is elég szépen coverol, de ha ők kutatnák a sörfogyasztást, hát lennének szép kerek számok (0).

Mivel SEMMILYEN adat nincsen a pl. a Google displayeinek kattintottságáról, túlzó a "hazai" jelző az "internetezők" előtt.

Pontosabban tartalmaznia kell egy szűkítő feltételt, jelesül "a Gemius által kiszolgált és a hazai ügynökségek által tervezett kampányokban."

És itt elérkeztünk a lényeghez.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2011.03.23. 11:20:25

@Bánóczy Zoltán: továbbra sem pontos a megfogalmazásod, mert benne vannak az ügynökségi, gemius-on keresztül futó kampányok, illetve a nálunk futó összes (ügynökségi és direkt kampány). és akárhogy csűröd-csavarod, ezekkel a kampányokkal találkozott a netezők 96%-a. ennél pontosabbat nehezen tudok elképzelni, de ha van rá módszertani javaslatod, ne tartsd magadban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2011.03.23. 11:33:53

@Rabbit: Ezzel 2db implicit állítást teszel, ami számomra mint tézis elfogadhatatlan:

1. Az összes, manuálisan tervezett ügynökségi és direkt kampányok ugyanolyan hatékonyak, mint a Google által, nagy-nagy okosságokkal tervezettek.

2. A felületek, amiket ezek a kampányok futnak, pont olyan hatékonyak (értsd: feltűnően és nem karácsonyfára bannerezettek).

A falu 96%-os közönségét tudod a templomból és a kocsmából is nézni; más lesz a káromkodási hajlandóság.

Én azt állítom, hogy közepes minőségben tervezett kampányoknál és bannerekel közepesen túltolt felületeken valószínűleg ilyen siralmas a helyzet, amit kimértetek.

Ez azonban NAGYON NEM KEVERENDŐ más kampánytervezési eljárások és felületek teljesítményével.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2011.03.23. 11:50:40

@Bánóczy Zoltán:
A hatékonyságot így önmagában nem tudom értelmezni, az attól függ, hogy mi volt a kampány célja. Nehezen tudom elképzelni, hogy a google display-t beengedő site-okon hatékonyan lehet pl. márkát építeni.
A másik, hogy a kattintást tekinted abszolút mérőszámnak ("siralmas helyzet"), holott az önmagában semmi.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2011.03.23. 11:59:17

@Rabbit: Ahol a kattintás semmi, ott én kiszálltam. Így minden felületet el lehet adni, persze. :)