Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Médiahármasság

Címkék: tartalom weboldal blogring üzlet

2011.05.16. hétfő 11:01 Konrad

Én médiám
Te médiád
Mi médiánk
Ti médiátok.

Ez a média átok.

Vagy mi. Már a hétvégén volt óvatos komment váltás egy Pollner által megosztott Aczél Endre cikk kapcsán, és most blogbejegyzés is született belőle: vajon a hazai médiát befolyásoló emberek kicsodák? Valóban ők azok, akiket egy-egy rangsor az élükre emel?

Pollner leírja, hogy még mindig két arca van a médiának: a pénzemberek és a médiamunkások, vagyis jobbára az újságírók. Igazat is kell neki adnom, majdnem. Ez a kis majdnem a fejemben a média harmadik arca: a celebek.

A "celeb" az egyik leggyorsabban értelmet nyert hazai szitokszó, miközben benne van az igazi magyar mentalitás is a jelentésében: rohadjon meg a másik, hogy neki a semmiből sikerült ismertséget, pénzt, paripát, fegyvert szereznie! Mert az átlagjózsi azt látja, hogy a semmiből, hiszen a celebjeinknek sokszor nincs vagy csak nagyon kevés a "hozzáadott értéke". Hacsak az nem, hogy bevállal olyan helyzeteket, amiket más nem akar, mert pl. nincs gyomra hozzá. Vagy tehetsége.

De lássuk be, a hazai médiavilág meghatározó szereplői a celebek, akik egy érdekes kategória. És megvan a helyük is, ábrán egyszerűbb, íme:

Vagyis van celeb "saját jogon", de sok esetben átkerül a médiamunkások közé is, sőt, médiamunkás is lehet celeb (gondoljunk csak Fábry-ra vagy Hajdú Péterre), és olyat is láttunk már, hogy celebből vagy médiamunkásból lett valaki pénzember. Amit nem láttunk: pénzemberből legyen valaki celeb vagy médiamunkás... az nem szokás.

Én tehát a hazai médiaipart három pólusúnak látom, és azt gondolom, mindhárom pólusnak megvan a saját hatalmi lehetősége. Persze más-más súllyal.

A pénzembereket nem kell magyarázni: a háborúnál több pénz csak a médiához kell. A pénz elindíthat és leállíthat dolgokat, felemelhet és letaszíthat embereket. De tudjuk, a pénz nem minden. Az elmúlt években több milliárdot beleöltek online és offline médiába, amiből csak bukás lett. Hogy csak két hazai elmúlt dolgot említsek: Vianovo és Zoom.hu. Sok pénz, nagy remények, hatalmas bukások...

A médiamunkások szükségességét pont a fenti esetek mutatják: jó és sikeres média nincs újságírók, szerkesztők nélkül. Igen, bulvár sincs: külön tehetség kell a bulvárt jól csinálni!

És végül a celebek: az ő nevükben adnak el számtalan médiaterméket. Hogy van celeb nélküli médiatermék is? Attól függ, mit-kit nevezünk celebnek! Hiszen ha az eredeti, nem rárakódott jelentését nézzük a szónak, akkor a celeb az ismert ember, akire kíváncsi valamekkora közösség. Ilyen értelemben celeb Pollner, celeb Aczél Endre is. A nevükkel eladhatóak a dolgok.

És mindhárom csoport befolyásolja is a média működését. Egymásra és ránk gyakorolt hatásokkal. Egyébként pont ez az ok, amiért a magam részéről mindig érdekesnek tartottam a Média Hungary konferenciát: ott vannak pénzemberek, vannak médiamunkások és celebek is. A szakma minden szegmense. Láthatóan nagy egyetértésben. Egymást ismerve, egymást becsülve (meg vagy le, most mindegy), egymással kapcsolatban. Nincsenek itt falak, csak ha azt akarjuk mutatni.

A média végső soron egyébként is így együtt egy hatalmi ág. Olyan, mint egy amorf massza: kiemelt vezetők nélkül, sok-sok elágazással és érdekkel. És három nagy hatalmi pólussal.

Éppen ezért én is csak fenntartásokkal kezelem a mindenféle toplistákat. Mihez képest top. Hát lehet egy műsort eladni este 8-kor Dirk Gerkens nevével? De lehet-e sikeres TV műsort csinálni az ő (vagy pályatársai) pénze nélkül?

Na ugye! 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr722907666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2011.05.16. 15:43:20

Na majd lesz kis módosulás, ha egyszer itthon is fellendül a filmipar. USA-ban előfordul, hogy az amúgy is pénzes és pénzes körökben mozgó producer, vagy akár csak szponzor hírességgé váljon. Itthon persze a médiának ezen lokálisan halódó ágában nehezen fordulhatna elő ilyesmi. :) Anno pedig a főurak is gyakran maguk lettek a médiamunkások, puszta alkotói kedvből. Szerintem furcsa, hogy ez manapság nem jellemző, mintha a pénzembereknek csak az üzlethez volna elég kreativitásuk.