Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (359) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1143) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Cégismerősök

Címkék: facebook

2011.05.23. hétfő 22:04 Konrad

Ma is azzal kellett eltöltenem pár percet, hogy elmagyarázzam valakinek, miért nem jó az, ha egy cég személyes Facebook profilként van regisztrálva.

Általában azért nehéz ezt elmagyarázni, mert a legtöbb esetben már megvan a személyes profil a cég nevével, sőt, nem kevés követője (illetve ismerőse) is van. Jelen esetben 1000 fölötti. Vagyis egy meglévő dolgot próbálok szétbombázni, egy újnak mindössze az ígéretével. És ez nem egyedi eset. Éppen ezért, kb. ismerem a legtöbb érvet, amit ilyenkor felhoznak. Tehát: miért is akarnak a cégek egyéni (személyes) profilt céges oldal helyett a Facebook-on?

1. Az első és legerősebb érv: mert be lehet jelölni másokat. Igaz, ez nem jelenti automatikusan azt, hogy vissza is fognak igazolni, de az esetek jelentős részében mégis. Vagyis könnyen lehet növekedni, mindössze az a dolgunk, hogy bejelölgessünk embereket, akiknek egy jó része visszaigazol, és máris itt van a kánaán.

2. Esemény meghívó küldése. Azoknak tudunk, akik az ismerőseink. Az ilyen esetben minden követő az ismerősünk...

3. Üzenet küldés Facebook-on belül: egyszerre sok címzettnek is mehet az üzenet, és biztos, hogy tudok küldeni, hiszen sokan az üzenetküldést is tiltják, ha nem vagyunk az ismerősei.

4. Kizárhatom azt, aki nem tetszik. Vagyis hiába jelöl be valaki, ha tudom, hogy pl. a konkurenciához tartozik, akkor kizárom, pontosabban be se engedem.

Megmondom őszintén, ezekre az érvekre nagyon nehéz olyan választ adni, ami valóban megnyugtatja az ügyfelet. A bejelölés valóban olcsóbb, mint bármilyen hirdetés, és csak humán erő kell hozzá, az meg ebben a kategóriában mindig van. Az esemény meghívó tényleg így működik, nem tudok rá mit mondani. Az üzenetküldés... az nehezebb ügy, ott már jobban résen van a Facebook. És a kizárás... valóban.

Ezért a cáfolat helyett inkább a céges oldal melletti érveket szoktam felhozni, csak a legfontosabbak:

  • könnyebb Like-olni
  • a plug-in-ekkel külső oldalra is ki lehet kerülni (külső Like)
  • lehet menüpontokat csinálni
  • sokkal könnyebben követik

De mégis, két olyan kiemelkedő érvem van, ami általában segíti a döntést. Sajnos mindkettő negatív érv, de ez van.

Az egyik, hogy a személyes profil elvben nem tud akárhány ismerőst követni, pár ezer után lezáródik. De ez a kisebb gond. Nagyobb gond a szabályozás: a Facebook szabályzata nem engedi, hogy cégek személyes profilt hozzanak létre. És ha egyszer ezt komolyan veszi, akkor az eddigi munka megy a levesbe. Kár lenne.

De érzem én, hogy ez az érvrendszer nem teljes. Mindig kicsit erőszakosnak kell lenni, hogy márpedig rendes céges oldal kell, nem személyes profil! Mert a logika nem ezt mondatja velünk.

A Facebook valahogy túl sok jót ad a személyes profiloknak, és ehhez képest jóval kevesebbet a céges oldalaknak. Igaz, ott van statisztika, meg lehet hirdetni, de egy mikrocéget vagy kispénzű kisvállalkozást ezek nem hatnak meg...

Vagy én látom ezt rosszul?

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr52927341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2011.05.23. 22:28:37

Remek meglátás :). Azt kihagytad, hogy a céges page-ekre a Google is rátalál a Facebookon belül, míg a sima személyes profilokra nem!

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2011.05.23. 22:39:18

A Google indexelés tényleg jó érv szokott lenni, de az egyedi kezdőoldal( IFrame ) támogatás szintén segít átlendíteni az embereket.

Egyébként most, hogy át lehet migrálni a személyes profilokat céges oldalakba, könnyebb áttéríteni, hiszen nem kell elölről kezdeni.
Bár a migrálás után némileg újra kell éleszteni az oldalt, de hát ez van.

drHorváthTamás · http://drhorvathtamas.com/ 2011.05.23. 22:45:26

Először azzal akartam kezdeni, hogy ez is olyan tipikusan magyaros: Trükközzünk, hiszen úgy egyszerűbb, könnyebb, és nincs direktben letiltva ez a lehetőség, miért is ne? Dobjuk el a szemetet inkább valahol itt, a kuka túl messze van. Úgysem néz ide most senki, vagy ha meg is látnak, úgysem fognak szólni. Szerintem tök analóg a dolog.
Vagy ez a személyes profil a cégeknek nem is csak magyar jelenség? Más országokban is dívik?

szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2011.05.23. 23:57:23

Nekem egy okom van: egy cégnél a személyes profil valami elmondatatlanul nagy égés. Ha ilyet látok az az első, hogy a mutató és a hüvelykujjammal erős satuba fogom az orrnyergem és próbálok valami békés mikronéziai szigetvilágra gondolni. Büntiből azt kívánnám, hogy hekkeljék meg és legyenek it's complicated with Fluor Tomi.

algi 2011.05.24. 00:55:09

Szerintem ez is az önérdekű altruizmus kategóriája. Ha egy cég személyes profillal nyomul, már elvből is elküldöm a francba, hogy ilyen gusztustalan módszereket használ. Ugyanúgy, mint az arcba mászó legördülős banner vagy a spam. Egyszerűen nem szimpatikus.

Palivagyok O.o · http://honlap-neked.com 2011.05.24. 01:22:23

Hát ez tényleg egy komoly gond, mikor vázolni próbálom az ügyfélnek az FB oldal előnyét szembeállítva az FB profillal. Igazából gyakran magam jutok oda, hogy az adott cégnek/vállalkozásnak vajon tényleg kell EZ vagy csak azért szeretne "föntlenni a Facebookon" mert mások is fent vannak. Gyakran futok olyan válaszba, hogy: Nem is érdekli őket ez a Facebook dolog, csak legyen mert kell. Aztán mikor a használatra térek: kommunikáció, ppc hirdetés, használati ötletek, akármi. Akkor a már jól ismert válasz jön, hogy majd rábízza xy unokaöcsre, titkárnőre stb.
Az ilyenek aztán nem is értik meg az az eszköz lényegét és egy kis idő után nem is foglalkoznak vele, mert hogy nem működik.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.05.24. 10:13:13

Most pont egy ilyen ügyfelünk van. Őt sikerült meggyőzni. Migrálunk. Én a Facebook szabályzatot hangsúlyozom ki minden esetben. Kár lenne minden óráért, amit belefektettek a profilba.

Persze azt se felejtsük el, hogy legtöbbször egyszerűen nem értik, hogy FB profil vs FB oldal. Azt tudják, hogy közösségi oldal, "ott kell lenni"-érzés, be lehet regisztrálni, de nem több. Sokan nem trükközni akarnak, csak nincs róluk mélyebb ismeretük. Én ezt látom.

Ezeket a posztokat szeretem, ami gyakorlatias, életszerű.