Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Affiliate - miért nincs, ha van?

Címkék: onlinemarketing

2011.06.21. kedd 23:45 Konrad

Hirdetőként, főleg, ha a cél mondjuk valamilyen termék eladása, a legjobb fizetési megoldás az, amikor csak akkor fizetünk, ha mér sikerült eladni valamit. Ezt szokás partnerprogramnak nevezni, vagy elfogadottabb nevén affiliate-nek.

Bár idehaza elkezdett élénkülni ez a piac, de azt azért pontosan tudhatjuk, hogy az igazán nagy tartalomszolgáltatók szinte senkit nem engednek be tisztán affiliate formában a felületeikre, még a legmegengedőbb esetben is kérnek valamennyi fix pénzt.

Kicsit körbeszimatolva ezt a piaci szegmenst, azt látom, hogy minél komolyabban veszi magát egy tartalomszolgáltató, annál komolyabban fél az ilyen megoldástól. A félelem oka pedig elsősorban az, hogy devalválja a megjelenések értékét egy-egy ilyen megoldás. Hiszen várhatóan kevesebb bevételt hoz egy ilyen megjelenés, mint amit a többi fizetési megoldás szokott.

Ugyanakkor a bevételek nem jönnek olyan mértékben, mint az elvárható volna, kell a plusz, és az affiliate nagyon izgalmas újabb célcsoportokat hozhat be. Akkor most érdemes belevágni vagy sem?

Abszolút megértem a problémát. Sajnos, az affiliate ugyanúgy "más" megoldás, mint a hirdetőknek a közösségi média. Mert míg eddig az volt a kérdés, hogy a megszokott felületeket milyen árazással adjuk el, addig az affiliate elvileg gondoskodást igényel. Vagyis nem elég egyszerűen csak kirakni egy hirdetést, aztán várni a bevételt, hanem foglalkozni kell azzal. A tartalomszolgáltatónak kell megoldania, hogy a hirdetés kontextusba kerüljön, hogy érdekes legyen az olvasónak, így rendeljen is ezen keresztül. Nézzük csak meg egyes affiliate szolgáltatókat! Nemcsak bannereket választhatunk, hanem cikkeket, amikben a bannerek hatékonyabban jelennek meg (és nem, ezek nem PR cikkek), vagy éppen hírlevél mintákat, és számos más segítő eszközt.

Az affiliate aktív gondoskodást igényel a tartalomszolgáltatói oldalról is. Márpedig erre főleg a hazai nagyok nincsenek felkészülve. Ezért is tart többek között ott a hazai piaci szegmens, ahol. Ha nincs elég felület, nem lesz népszerű az affiliate megoldás. 

Persze, az elmaradó bevételek ezt a piacot is beindíthatják. Idén érezhetően megindult valami, és talán jövőre idehaza is komolyabban lehet kampányokat futtatni csak affiliate fizetési móddal. Mert igény, az volna rá.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr523004702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2011.06.22. 08:24:31

Csak azt felejtetted ki, Konrád, hogy egy ilyen modellnél mindent a tartalomszolgáltató ad, ő viszont általában nem szólhat bele abba, hogy mi az ajánlat, milyen a kreatív, azaz pont olyan dolgokba, amik nagyban meghatározzák egy ilyen program sikerét.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2011.06.22. 08:44:23

Azért láttunk már erre jó példát is. Nem kell messze menni, de ott az adwords tartalmi hálózata. Ugye nem szólhat bele a "média tulajdonos", hogy mi legyen azon a kreatívon, viszont büntetheti a rosszul teljesítőket, jutalmazhatja a minőségieket.

Tehát van megoldás, csak merni kell tovább lépni

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.22. 09:10:01

@Rabbit: már miért ne szólhatna bele? Egy affiliate szolgáltató egy belső piactér: a hirdető berakja az ajánlatait, a tartalomszolgáltató meg jön, és válogat, mi kell neki. Egy nagy tartalomszolgáltató ugyanezt meg tudja csinálni házon belül is, igaz, teljesen más ez a hozzáállás, mint amit eddig megszoktunk a piacon.
És egyébként az affiliate rendszerek büntetnek is: ha valaki átveri őket (belenyúl a mérőkódba futás közben), akkor a kampány átalakul nagyon drága CT kampánnyá.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2011.06.22. 09:14:11

Egészen jó felvetés. A probléma az innovatív gondolkodás hiánya. A mai magyar display piac kb úgy gondolkodik mint a MPAA vagy az RIAA az elmúlt 5-10 évben. A piac ezerrel megy el mellettük, de összesen a rinyálásra, és a korlátozásra futja, innováció kizárva.

Plusz - és ez az igazi gát - ha belemennének ilyen típusú termékekbe, az AZONNAL ÉS VÉGLEGESEN amortizálná a mostani csomagjaikat, áraikat, visszafordíthatalanul. Mert kiderülne hogy mennyire alaccsony értéket jelentenek azok ehhez (vagy más, értékalapú árazáshoz) képest.

Igazi róka fogta csuka, mert belemenni nem mernek, elvesztenék a bevételeik jelentős részét 1 éven belül, miközben ha nem mennek bele, akkor elmegy mellettük a piac. Kényelmetlen lehet most ott ülni, és a fejüket törni hogy mit kéne tenni...

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2011.06.22. 13:36:25

@Konrad: a meglévő ajánlatokból való válogatás és a tartalomszolgáltatóval közösen kialakított együttműködés között jelentős különbség van.

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.06.22. 13:56:27

@Konrad: azért itt sok kérdés van és nem ilyen fekete-fehér ez. Pl.

1) Az ajánlat piaci kereslete. Egy tartalomszolgáltató ezt legtöbbször nehezen tudja megítélni, hogy az adott ajánlat eladható-e egyáltalán.

2) Potenciális vásárlók száma: pl. kötelező biztosítást nagyon sokan kötnek online, de sok vevőnek már fix biztosítja vagy alkusza van évek óta.

3) Mérhetőség kérdése, ami abból adódik, hogy sok mindent a netezők idő csúszással vásárolnak meg. Lehet nem is az érdeklődő lesz a vevő, hanem a feleség vagy a nagybácsi.

4) Márkaérték növelés és ebből adódó bevétel elosztása. Ha valamit sokat reklámoznak, akkor közvetve is növekszik a bevétel. Erre általában nincs javaslat.

Lenne még több pont is, de ezeket a dolgokat együl a kockázatok szemléltetése szempontjából írtam le.

Pl. mit kockáztat egy ilyen együttműködésben a tartalomszolgáltató és mit az eladó? Szerintem a probléma gyökere innét ered.

titi.hu 2011.06.22. 14:29:16

Sziasztok!

Belefolyok ebbe én is, mert érdekel a téma. Egy ilyen modellnél a tartalomszolgáltató beleszólhat az ajánlatba. Egyszerűen nem fogadja el a kampányt. Nem mindenkit kell beengedni a rendszerbe, elég lehet akár csak 80-100 olyan hirdetőt, ahol mindenki nyer. Hozzáteszem, hogy a nagy hazai költők jelentős részének nyugaton van affiliate managere, ja és vannak ügynökségek, akik szintén értenek a performance marketinghez.

A tartalomszolgáltató vagy az affiliate szolgáltató
Kérhet:
Csatlakozási díjat – már biztosíték arra, hogy ne legyen veszteség.
Havi kezelési díjat
Havi listázási díjat,
Optimalizálási díjat, stb.
Ezek a megoldások működnek külföldön is.

Megmondhatja mennyiért engedi be a kampányt, milyen metódussal, modellel, stb. Azt is kikötheti hogy a prémium helyeit nem használja a rendszerben. Az biztos, hogy ezzel a megoldással többet is kereshetne, mint az adsense-szel, de ahogy a Konrád írja dolgozni is kell vele.

Én azt várom, hogy egy sales house lesz az első a „nagyok” közül, aki bevezeti és nagy piaci előnyre tehet szert.

@Atisp:
1. Az ajánlat keresletét szerintem meg tudják ítélni csak tapasztalat kell hozzá. Megint csak tanulás kérdése.
2. A biztosítás tényleg nehéz, de akkor ne kötés legyen a konverzió, hanem lead.
3. Amit említesz a rokonokról, szerintem elenyésző számú. A vásárlások ütemezésére van a postclick megoldás.
4. Itt szintén a fenti díjakat említeném. Kitaláltál egy újat  Havi Márkaépítés díj.

Szerintem egyébként ezen a területen is mindhárom félnek nyitnia, tanulnia kellene.
Hirdető-ügynökség-tartalomszolgáltató. Amíg pedig nem jön a Multik központjából ukáz, hogy barátom affiliate megoldás, addig nem indul el ez a folyamat.

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.06.22. 14:41:32

@titi.hu: igen, de az eladók döntően az eladás utáni jutalékon túl nem látnak így nem lesz megállapodás a tartalomszolgáltatóval. Emiatt van az, hogy van, de nincs affiliate MO-n.

titi.hu 2011.06.22. 17:46:01

@Atisp: igazából látnak. Van bennük együttműködési készség. El lehet mondani, hogy ez optimalizálással, együttműködéssel működik. Igen az elején drágább, de még így is olcsóbb mint displayre költeni, aztán egyre hatékonyabb lesz. Együttműködnek ők vegyes kampányokban is.
Jelenleg azért már van itthon affiliate. most ott tart, hogy a médiatulajdonosok azt már értik, ha regisztráció alapon működik egy kampány és egyre többször elfogadják az értékesítés alapot is.
Bízzunk!


süti beállítások módosítása