Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Dr Keynes: Okos poszt, mint mindig. Két kis megjegyzés: (1) Én mostanában PESTELE-t tanítok, legyen csak k... (2021.06.18. 10:41) Foci és marketing
  • evilwolf: De miért is kellene mindenkinek használnia az internetet? Főleg 70-80 év felett? Vagy bármilyen k... (2021.06.17. 10:05) Akik nincsenek itt
  • evilwolf: Ebben az országban érdemes mesélni. Sok a mesemondó, mert nagy a hallgatóság, aki el is várja, hog... (2021.06.17. 09:51) Esti mese
  • Konrad: @Kopasz Szuzukis: Ez b2c területen igaz, b2b-ben viszont sokszor nem lehet árat mondani, mert túl ... (2021.06.11. 14:18) Ghostolás
  • Kopasz Szuzukis: Talán meg kellene fordítani a dolgot:feltüntetni árakat. Legalább irányár-szinten. Rettentően elha... (2021.06.11. 14:13) Ghostolás
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1239) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (339) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pénz az ablakban

Címkék: üzlet affiliate

2011.07.25. hétfő 18:43 Konrad

Miközben a hazai online reklámpiac növöget, azt vesszük észre, hogy ebből egyre kevesebb pénz marad itthon. Korábban már írtam, hogy az egyik pénzkiemelő csatorna azok a külföldi szolgáltatások, amelyek idehaza is elérhetőek és sokan használják. Nevesítve a Google és a Facebook. A Google már egyre komolyabb hazai stábbal dolgozik, ráadásul aktívan jelen van itthon: konferenciákat támogat, mozgatja a hirdetési bevételeinek egy részét. De ettől még a nála elköltött pénzből nem fognak hazai online újságírók bevételhez jutni (kivéve, ha az AdSense-en keresztül van az adott oldalnak bevétele, de így is a pénz egyik fele kifelé megy az országból).

Teszem hozzá, a nagy piacvezetők sem tökmagyar cégek. Az Origó a Magyar Telekom tulajdon, ami ugye a német távközlési cégé (többségében). A Sanoma (vagyis pl. a Startlap) sem magyar cég. Az Index.hu-t tulajdonló CEMP lehet, hogy magyar, de a többségi tulajdonos egy offshore cég - vagyis "némi" adóoptimalizálás ott is történik (amennyiben ugye van nyereség). De a felsorolt három cég, és még számos nagy szereplő (Axel Springer, Ringier, HVG stb.) sok embert alkalmaz idehaza, és a fejlesztéseket is jobbára itt csináltatja. Ezért szoktam különvenni a Google-től és a Facebook-tól.

De mit utaltam rá, van még egy út kifelé a pénzeknek. Ez pedig az az eset, amikor külföldi oldalon jelenik meg magyar hirdetés. Ilyenkor persze csak azok látják a magyar hirdetést, akik itthonról interneteznek, vagyis a magyar IP címhez rendelik a magyar hirdetést. Persze az ilyen megrendelésekből befolyó pénz a külföldi oldalt gazdagítja.

Mondhatnánk, ez így természetes, értékes forgalom, járjanak jól a külföldiek is - de érdemes azért azt is figyelembe venni, hogy sokan nem azért hirdetnek külföldön, mert az a legjobb megoldás, hanem azért, mert bizonyos megoldások ott megoldhatóak, nálunk meg nem. Például fizetési megoldások, jelesül az affiliate. Vagyis amikor a hirdetésért elsősorban valamilyen megvalósult akció alapján fizetünk (pl. eladás, feliratkozó stb.). Ugyanis a hazai weboldalak többsége vagy nem kínál ilyen megoldást, vagy csak nagyon korlátozott keretek közt. Így aztán, aki ilyen formában szeretne hirdetni, az kiszorul a külföldi oldalak hazai forgalmára. És ha ez beválik, akkor nem is biztos, hogy haza akar jönni.

És ez szomorú. Hiszen tipikusan olyan pénzek mennek ki, amik itthon is maradhatnának.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr573097210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2011.07.26. 08:08:36

Nem hirdetésből mondom, de az affiliate.hu egész jónak tűnik, bár nem ismerem a hátterét (ha hirdetés töröld ki nyugodtan)

Amúgy minden olyan megoldást támogatok ami nem viszi ki a pénzt az országból, pedig nem vagyok egy nacionalista alkat - csak irigy :) Remélem az ügynökségek és a hirdetők is észreveszik, hogy milyen nagy probléma (lesz) ez. Csak ők tehetnek ez ellen és nekik nem is kell sokat áldozniuk ezért.

Árban simán versenyképes a hazai tartalomszolgáltató is, a hatékonyságért viszont talán kicsit többet kell dolgozni az ügynökségnek.

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.07.26. 13:56:43

Nem jó összehasonlítani a magyar nyelvű tartalmakat például az angol nyelvű tartalmakkal. Tegyük fel például, hogy e blogot mondjuk átlagosan napi 10 000-en olvasnak, míg egy amerikait 1 millióan. Mind kettő tartalmi előállításához ugyanannyi ember és munkaóra kell. Ha az arányoknál maradunk és mondjuk e blog ugyan azon kampánnyal 100 vevőt, míg az amerikai 10 000 vevőt szerez és mondjuk egy vevő után 100 Ft-nyi összeg a jutalék, akkor e blog havi 10 000 ft, míg a másik 1 000 000 Ft-ot realizál. A másik, hogyha Mo-n fut egy ilyen kampány, akkor egy felhasználó lehet, hogy 20 siteon is látja ugyanazt, míg egy jóval nagyobb méretben jó esély van rá, hogy egy felhasználó csak egy siteon látja az adott kampányt. És ezek csak a méretgazdaságossági vonzatai a témának. Én nem hiszem, hogy pl. a klasszikus amerikai, angol nyelvű modelleket a magyar nyelvű tartalomszolgáltatókra kellene erőltetni. Létezhetnek és léteznek jó megoldások, de vélhetően a korlátozott kereteknek racionális oka van és nem csak puszta hülyeség van a háttérben.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2011.07.26. 15:05:13

@Atisp: a mesterségesen magasan tartott display árakon kívül milyen "jó" megoldás van még a magyar piacra?

nagymegmondo 2011.07.26. 15:52:20

Kicsit árnyalnám a képet, nálam pl. magyar nyelvű oldalon a hirdetők nagy arányban (többsége) külföldi cég azaz, hogy éppen ide lapátolják a pénzt...
Tisztában vagyok vele, h elenyésző kisebbség vagyok ezzel.
---
Miért ilyen népszerűek a külföldi hirdető rendszerek? Mert olcsóbb, hatékonyabb és jobbak, mint az az online marketing ügynökség, aki beleharap a tartalomszolgáltatóba és lenyúlja a multit.

A fenti (Konrád) leírás egyenesen az online marketing ügynökségek hozzá nem értésének és rövid távú haszonszerzésének a következménye. Lehet itt siránkozni, hogy milyen jó lenne újra megjelenésszám és nem CT alapján értékesíteni a hirdetéseket, de efölött eljárt az idő.

Ha meg azt nézzük, hogy mennyi pénz megy ki: "Az AdSense Kontextusban szolgáltatásban a megjelenítők a Google által a hirdetőktől beszedett összeg 68%-át kapják meg a hirdetések megjelenítéséért"

Tehát, ha így nézzük mindössze 32% vándorol ki, de azt ne felejtsük el, hogy sem a KKV-kal sem a kis tartalomszolgáltatókkal nem foglalkozott a magyar online értékesítői szakma. Ha úgy nézzük pont arról van szó, hogy a Gugli talált plusz pénzt, amit le sem szartak a nagy magyar online média ügynökségek, a Gugli talált fizetőképes kispénzű KKV szektort, amit le sem szartak a nagy magyar online média ügynökségek.

Miről is beszélünk? Milyen pénzek hova mennek el? Nem siránkozni kellene hanem örülni.

Jah és, h miért nem terjednek az adwords/adsense-hez hasonló magyar rendszerek? (az egy külön téma, amúgy erre én is kíváncsi lennék, mert minden adott hozzá manapság, de mégsem éri meg használni ezeket, sajnos...)

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.07.28. 15:31:03

@blöki: ha rövid távon nézzünk egy banner kampányt mondjuk egy adwords megjelenéshez hasonlítjuk, akkor szinte bármilyen ár túlárazottnak tűnhet. Hosszabb távon a helyzet már nem ennyire egyértelmű. Persze az utóbbihoz kell koncepció, kreativitás, megfelelő termék vagy szolgáltatás, pénz, stb.

Kérdés az, hogy vajon mennyire jobb lett MO-n a kkv-k helyzete miután elkezdték használni a forradalmian új CT alapú eszközöket?

Arra akarok utalni, hogy a marketing koncepció részének kell lennie a display és a CT alapú megjelenéseknek is. Persze céltól függően, de nagyon sokszor mintha az eszköz szentesítené a célt.


süti beállítások módosítása