Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Pécsi bölcsész: @nemecsekerno_007: bocs, én a vevő lennék. mennék én többször is oda, ha más lenne a színvonal. od... (2021.07.22. 18:27) Majdnem
  • evilwolf: Ne aggódj, a tartalom túléli a szerzőjét. :-)) Ettől (is) lehet például halhatatlannak lenni. (2021.07.22. 09:03) Meddig él egy tartalom?
  • geegee: Ezt így komolyan, hogy Gyógy-ser-tár??Bróhaha, besz@rok... :-)))))) Ja, nemecsekernővel kár párbes... (2021.07.21. 10:40) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Semper Fidelis: Neked is ugyanazt tanácsolom. Okoskodás helyett költözz oda és fektess be pénzt. ... (2021.07.20. 17:47) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Pécsi bölcsész: Költözz oda és csinálj vállalkozást. Mutasd meg nekik, hogy kell ezt, aztán majd ... (2021.07.20. 17:44) Majdnem
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (570) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (241) közösségi média (16) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1250) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (10) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (342) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Like-ot kilóra! Tetszik?

Címkék: facebook

2011.08.15. hétfő 13:09 Konrad

A legújabb farokméret-helyettesítő mérőszám cégeknél a Facebook oldalukat követők, a Like-olók száma. Ez bizonyos határok között teljesen érthető, hiszen egy-egy cég esetében egyfajta sikeresség mérés az, hogy hányan szeretik, hány rajongójuk van. Igaz, nagyon sok múlik azon, hogy valóban önszántukból Like-olták az emberek az oldalt, vagy "oda lettek terelve". És természetesen az a cég, amelyik aktív a Facebook-on, több Like-olót fog gyűjteni, mint az, amelyik nem aktív.

Mindent összeszedve azért be kell látnunk: a jó Like-oló önkéntes Like-oló, vagyis valódi rajongó. Olyan valaki, akit tényleg érdekel az adott oldal tartalma, az adott cég, és ami nagyon fontos: potenciálisan vásárló is! E nélkül szinte semmit nem ér az ő Like-ja. Szinte semmit, de nem nullát, hiszen megvan azért arra az esély, hogy a cég által kirakott hírt, szöveget az ilyen Like-oló is továbbadja, továbbosztja. Más kérdés, hogy egyáltalán látja-e, ha amúgy nem érdekli az oldal, hiszen a nulla aktivitás következménye a láthatatlanság: nem jelenik meg a cég üzenete az üzenőfalán.

Ezek után talán érthető, ha azt mondom: a Like-ok nem a fán teremnek, nem a piacon megvásárolható termékek, hanem valaminek az eredményei. Ez a valami pedig egy átgondolt kommunikáció, és nem utolsó sorban: értékes tartalom, de legalább is egy releváns játék. (Releváns: a cég számára üzletileg értékes látogatókat hozó.)

Éppen ezért azt kell javasolnom, hogy aki ilyen oldalon szeretne Like-ot venni, az ne tegye!

Nem beszélve arról, hogy várhatóan nem magyar rajongókat hoznak, hiszen az USA és Anglia mellett a "világ minden tájáról" ígérnek Like-ot - ráadásul olcsóbban.

De ha magyarokat is hoznának... vajon mit lehet azzal kezdeni, hogy a rajongók száma hirtelen megnő, miközben sem aktivitás, sem egyéb más üzleti hatás nem történik? Pénz kiadása ez a semmiért, kezitcsókolom! Felejtősek az ilyen oldalak, nagyon.

Remélem, időben szóltam!

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr813155042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.08.15. 15:25:39

Az ilyen "lájk vásárlásnak" akkor lenne értelme, ha:

- meghatározhatnám, milyen országból várok lájkolókat
- meghatározhatnám a demográfiai adataikat
- meghatározhatnám, hogy kb. milyen érdeklődési körrel rendelkezzenek, hogy passzoljon a saját oldalamhoz
...

Ha ilyen szolgáltatás lenne, akkor befizetnék rá.

Jééééé, van már ilyen!!!!! Úgy híjják, Facebook hirdetések...

unionist 2011.08.15. 17:30:50

ahogy az angol mondja: counter-culture. magyarul: ellenkultúra.

borovi 2011.08.15. 18:17:02

"Ha látja, hogy tömegeknek tetszik az oldal, akkor úgy érzi, abból ő sem maradhat ki."
Az idézet a lájkárus hirdetésből származik, de rávilágít a lényegre. Az ember alapvetően birka, és imád együtt bégetni a nyájjal.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.08.15. 19:14:30

"...Like-oló is továbbadja, továbbossza. ": ...osztja!

Az a "kedves", amikor egy (sokszor marketing-) cég úgy "ad" ingyenes anyagot, infót, hogy a FB-oldaláról lehet letölteni, ha "tetszikel" a célszemély. Ráadásul a hírlevelet sok olyan is megkapja, aki nem FB-tag. Ők ilyenkor joggal kérdezhetik: én miért vagyok más (ebben az esetben kevesebb), mintegy FB-tag?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.08.15. 19:39:24

@borovi: ha neked pont 1000 új birka kell...

@bestpixel: köszi, javítottam. A felvetésedre: feltételezik, hogy amennyiben nagyon kell, majd regisztrálsz.

relaxisland · http://relaxisland.blog.hu/ 2011.08.15. 20:15:07

A legszebb az egészben, hogy már MLM is van rá: www.facebookuzlet.shp.hu/hpc/web.php?a=facebookuzlet

Mint szakemberek, mit szóltok ehhez?

relaxisland · http://relaxisland.blog.hu/ 2011.08.15. 20:19:03

Esetleg ha olyan terméked van, amit a nemzetközileg is tudsz, megéri értékesíteni megérheti, ha utána jól bánsz velük, felkelted az érdeklődésüket...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.08.15. 20:59:22

@relaxisland: az a félelmem, hogy ebbe olyanok lépnek be, akik - hogy is mondjam - nem igazi felhasználók. vagyis üzleti okokból Like-olnak, és nem meggyőződésből. Márpedig ez így pont nem ér semmit. Nem beszélve arról, hogy jobbára vaskos csalás, de minimum a Facebook szabályok megszegése.

külföldi bankszámla · http://www.kulfoldibankszamla.info/ 2011.08.15. 21:09:37

@Konrad: Ez így van, amikor az ember terel ,(de nem vásárol) akkor elgondolkozom rajta, hogy meddig hagy az FB, illetve hallott-e már vki olyanról, akit túlzó marketing miatt kizártak?

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.08.15. 21:46:49

@bestpixel: Aki nincs facsén az nincs is! Amúgy át kéne keresztelni timekiller.com -ra.

Rejsztág 2011.08.15. 21:48:26

A faszbúkot csak a hülyék lejkolják. Nekik szólnak a faszbúkkampányok is. Aki ad magára, az nem csatlakozik ilyen szutykokhoz, és magát sem hirdeti rajtuk, hacsak nem kimondottan a baromarcok a célközönsége. Akkor viszont jól jöhet, mert sokan fújják a faszbúklufit, a zsindex.hu címlapán gyengébb napokon is kint van 20-30 faszbúkos cikk, rosszabb napokon meg az összes róluk szól.

Rejsztág 2011.08.15. 21:55:26

A kormánynak például tudnám javasolni a faszbúkot, ha nem tudna mire eltőzsdézni párszázmilliárd forintot. Akkor jól jönne a lájkkufár szolgáltatás is, két klikk, és már meg is van győzve kétmillió ember, akiket a Kossuth-térre azért nehezebb lenne összehívni, meg a faszbúkos lejkok számát a belpesti romkocsmákban szocializálódott újlipóciai bölcsészértelmiség is mértékadóbbnak tartaná, mint a real tömeget.

nudlee 2011.08.15. 21:55:37

Látni ugyanezt kicsiben, mindenféle lájkolós játék a neten (pl. most Update Norbi receptversenye 1 milliós fődíjjal), "kérsz" oda pár száz lájkot egy "lájkolós csoportban", és megvan az utazás, lóvé, iphone, kutyafüle.
Ezu az oldal bérlájkolás ez hülyeség.

nem várt fordulat 2011.08.15. 21:56:12

@Rejsztág: neked valami fóbiád van ezekkel az oldalakkal kapcsolatban?

mi velük a baj? ha akarod használod, ha nem, nem, ha használod, ugyanúgy használod, mint a mobiltelefonodat, ha akarod bekapcsolod, ha akarod nem.

mellesleg a blog.hu -n kommentelni az elit, az nem szutyok?

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.08.15. 22:00:51

@Konrad: Szívesen!
Jó, de miért regisztráljon a címzett egy _teljesen más_ honlapra (egy valószínűleg elég felületes, tehát értéktelen "ajándék" miatt senki sem fog sehova regisztrálni)? Nyilván van a cégnek saját honlapja, használja azt... Persze, nyilván a FB-os jelenlét javításáról van szó, de akkor küldje a FB-tagoknak a hírlevelet.

Mindegy, annyira nem fontos ez, csak látszik, hogy sokan nagyon hajtanak a FB-marketingre, miközben az csak egy része a netes világnak.

@HalivudEstevez: Na, pont ezért nincsenek sokan fenn a FB-on. ;)

Rejsztág 2011.08.15. 22:03:07

@karacsi_maci: de, a blog.hu-n kommentelni is szutyok, csak azzal legalább nem vonzod a privát teredbe a milliónyi idiótát, mint akik a faszbúkon nyomulnak, megmarad az egész az éterben, amíg ki nem pukkan, a jó faszbúkos cimborák meg ott maradnak rajtad, meg a neved is a baleklistákon, örökre, kitörölhetetlenül.

Picsasereghajtó 2011.08.15. 22:12:18

@karacsi_maci: Na igen, a blog.hu kommentelő trolljai a net legalja... Ezerszer inkább a fész, ahol legalább valódi emberek vannak.

nem várt fordulat 2011.08.15. 22:17:45

@Rejsztág: ez bullshit. a hét végén törölni fogom az ismerőseim felét, mert nem tetszik ami van. a döntés a te kezedben van, csak használni kell tudni.

ahhoz meg gondolkodni kell.

Rejsztág 2011.08.15. 22:28:12

@karacsi_maci: jó faszbúkolást, engem ugyan nem zavar. Amúgy az a sok jóháver, akiket pont törölni akarsz, hogy keveredtek a búza közé, ha ilyen figyelmes vagy? A lakásodba is be szoktál engedni olyan arcokat, akikről azt sem tudod, kicsodák, vagy csak a gyereked fotóit osztod meg velük?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.08.15. 22:35:35

@ja reklama: igen, pontosan ez van a link mögött, azért írtam a bejegyzést...

nem várt fordulat 2011.08.15. 22:41:39

@karacsi_maci: azok nem jó haverok, hanem olyan emberek, akiknek nem biztos, hogy azt meg akarom mutatni, amit az elején azoknak, akiket választottam.

az embernek van már 200 ismerőse, és rájön, hogy ezek közül kb. 75 akikkel személyesen is tartja a kapcsolatot, (nyilván más és más időközönként), akkor korrigál. mert lehet olyat is.

Rejsztág 2011.08.15. 23:09:32

@karacsi_maci: a faszbúk semmi másról nem szól, mint hogy a mennyiség megpróbál tort ülni a minőség felett. Ezért jár úgy mindenki, mint te, elburjánzik a sok jóháver, a meglévőkkel meg egy idő után a sört is a faszbúkon issza a kocsma helyett.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.08.15. 23:22:17

ilyen kamulájkgyűjtők vannak ám ingyen is.... lásd twiends.com és www.likesbay.com/ meg valami youlikethis is. Meg gondolom még párezer klón. Ki lehet próbálni, egy deka érdeklődőt sem hoznak, mert a népek bármit lájkolnak, hiszem ezért pontokat kapnak, amit arra költhetnek, hogy mások lájkolják az ő oldalukat. Akik ezért pontot kapnak amit arra költenek, hogy.... Valójában a kolerát és az atomháborút is lájkolnák, el sem olvassák mi az. Csak a pont meglegyen....

ave 2011.08.15. 23:51:52

Szvsz ez tiszta biznisz.
Penzt adsz like-ot kapsz. Nem tobbet, csak like-ot. Ezt igeri, ezt adja. Szoval ez tiszta biznisz.

Mas kerdes, hogy ki a frasznak kell a 0 helyett 10000 like. :D

Pista bá 2011.08.16. 00:11:40

úgy látom, ehhez a cikkhez a posztolónak kéne vennie pár lájkot, 33 van csak ezeddig... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.16. 06:45:02

Akkor már lájkolhatjátok az én oldalamat is, ami nem profitorientált, nem lehúzás, stb. :)

badogosmester 2011.08.16. 06:55:51

@Reisztág: azért, mert te képtelen vagy beállítani a Facebook profilod láthatóságát, megosztási szabályait, attól még lehet, hogy mások értenek hozzá! Tudod, ha okosan használod, akkor nem adsz ki idegeneknek szinte semmi infot...persze ehhez ész kell, de szidni, köpködni mindig egyszerűbb...:-)

Blogerovac 2011.08.16. 08:56:58

Ezt egy induló FB oldal esetén látom létjogosultnak, hogy az első releváns látogatók ne azt lássák, hogy ez még senkinek nem tetszik, hanem, hogy már van több tíz, vagy több száz lájkoló. Utána már tényleg minek?

Noda10 2011.08.16. 09:05:25

Személy szerint azért tartom egyenesen hülyeségnek a like váráslását, mert nincs gázabb annál számomra, ha egy cégnek sok ezer likeolója van, az egyes posztjait viszont 1-2 ember likeolja. EZ mindent elmond a FB tevékenységükről. A márkát lehet szeretik offline, de amit csinál online, az nem érdekli őket, és sok esetben az, hogy kedvelték azt a Page-t inkább identitástudatból tették, mintsem a posztokra kíváncsiak.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.08.16. 10:21:02

Semmi értelme nincsen ilyen módon likeolókat szerezni, inkább vállalom, hogy kicsi vagyok és nem érek el nagy embertömegeket. Magamat sem akarom becsapni..

mahromek 2011.08.17. 13:56:19

Igazad van, Maurice74, saját magát csapja be mindenki, aki túlságosan nagy jelentőséget tulajdonít a likeoknak.
A valódi érdeklődők nem likeolnak, hanem továbbkattintanak a weboldalra, a vásárlási lehetőségre, a feliratkozó panelre stb.


süti beállítások módosítása