Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: @horrorpornó bábszínház: Nem az Origo cikkét idéztem, hanem a Beszélőjét, amely egy színvonalas-eg... (2021.03.07. 17:47) Legyél kedves!
  • horrorpornó bábszínház: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ja, egy folyóirat cikke az tényleg történelmi tény. Lásd pl. Origó... (2021.03.03. 17:44) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @horrorpornó bábszínház: ""Európában egyébként mindenki idegen, alig pár száz évvel korábban jött ... (2021.03.03. 10:25) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @horrorpornó bábszínház: "A németek meg az angolok is mint két rokon nép, mekkora szövetségesek v... (2021.03.03. 10:06) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "A magyar szabadságharc során egyébként is arról volt szó, hogy a H... (2021.03.03. 09:22) Legyél kedves!
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (555) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (230) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (4) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (42) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (159) fórum (6) gépház (96) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (369) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (7) közösség (237) közösségi média (10) kreatív (117) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (29) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1212) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (31) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (317) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (245) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

KKV sorozat: milyen a weboldalad? - 1. rész

Címkék: kkvmarketing

2011.08.25. csütörtök 00:30 Konrad

A kis- és közepes vállalkozásoknak jelentős részének már évek óta van weboldala. Éppen ezért feltételezem, hogy a legtöbb kkv-s olvasómnak is van. De milyen ez a weboldal? Működik? Hozza a megrendeléseket? Erre én, innen, nem tudok választ adni, nem vagyok távgyógyító, sem távguru, de van pár kérdés, amit fel tudok tenni, és van pár válasz, amik segíthetnek.

A tartalom a király

A weblap legfontosabb része maga a tartalom. Az, ami a weboldalon elérhető: a szövegek, képek, videók, szolgáltatások. És vannak olyan fontos szabályok, amiket érdemes betartani, mert ezzel jobb lesz az internetes jelenlétünk.

Elérhetőség

Ugye, fent van az oldalon az elérhetőséged? Cím, telefon, email cím? Igen? Remélem. És hol van? Nagyon sok weboldalon látom azt, hogy az elérhetőséget elrakják egy menüpontba, ami mondjuk Címünk vagy Elérhetőségünk esetleg Kapcsolat névre hallgat. Jó esetben ez fő menüpont, minden oldalról látható, de láttam már olyan megoldást is, hogy az elérhetőség el lett dugva egy szinttel lejjebb, és mondjuk a Cégünkről menüpont alatt volt elérhető, egy újabb kattintással.

Ugyanakkor sok olyan potenciális ügyfél van, aki csak azért jön a weblapunkra, hogy a címünket vagy a telefonszámunkat megkapja, és már hívna is minket vagy jönne hozzánk. Sőt, sok meglévő ügyfél is azért jön csak az oldalra: ismer minket, de hirtelen kell az elérhetőség.

Másrészt a látogatóink jelentős része nem a címlapra érkezik (ezt most nem fejtem ki bővebben, de vissza fogok rá térni). Sokan érkeznek belső oldalra, ahol ha megtetszik nekik valami, azonnal hívnának is minket (vagy éppen írnák az emailt).

Nekik mind segítség, és nem nagy munka: legyen fent minden oldalunkon a legfontosabb elérhetőségünk! Ügyfeleknek szóló telefonszám, üzlet címe, értékesítési email cím. Nem foglal el sok helyet, de nagyon sokat segít a látogatóinknak! És persze maradjon meg az elérhetőség az eredeti helyén is, onnan azért nem kell levenni.

Fókusz

Nézz rá a weblapodra. A címlapra. Csak az ott látható információk alapján meg tudod mondani, mivel foglalkoztok? Oké, te biztosan, hiszen jól ismered a céget. De keress valakit, egy havert, egy családtagot, egy unokatestvért, akinek halvány lila segédfogalma sincs arról, hogy mi is ez a cég, amiben dolgozol. Küldd át neki a linket ezzel a kérdéssel. Ha tud rá válaszolni, akkor rendben vagyunk. De ha nem... akkor gyorsan át kell gondolni, mi is legyen a címlapon! És már akkor is ezt kell tenni, ha a fő tevékenység el van dugva a szövegben.

Számos weboldalt látok (és most eltekintenék a megmutatásuktól), ahol a címlapon egy szép, hosszú, terjedelmes leírás van, általában Cégünkről címen. Valami ilyen szöveggel:

Cégünk 1986-ban még a Vöröscsillag Zászlóval kitüntetett Vorosilov marsal termelőszövetkezet melléküzemágaként indult el. Az alapítók már akkor tudták... és így tovább.

Most őszintén, ez kit érdekel? Igen, azért van ott, mert a bizalom, meg ez a cég... de amikor valaki bemutat téged egy fogadáson, és azt mondja, Kovács Úr, íme Mr. Brown, és azt hiszem, értékes partnerek lehetnének egymásnak, akkor is ezt fogja mondani? Kedves Mr. Brown, nagyon örülök, cégünket 1986-ban... Ugye, nem?

Hanem gyorsan a témába vágva elmondod, mivel foglalkoztok. Na EZ legyen a címlapon. Az a két-három mondat, amit Mr. Brown-nak is elmondanál egy állófogadáson.

Amit keresnek

Végül a tartalom szempontjából van még egy fontos kérdés: mit szoktak keresni az oldaladon a vevőid, partnereid? Ezt vagy nagyon költséges, ám hasznos piackutatással lehet megtudni, vagy egy tök egyszerű módszerrel: minden személyes és telefonos érdeklődőtől meg kell kérdezni, látta-e a weblapot, és ha igen a válasz, akkor nagyon figyelni a kérdéseire. Ugyanis azokat a kérdéseket fogja elsősorban feltenni, amikre nem kapott választ a weblapon.

Hogy azok ott voltak? Akkor valószínűleg nem találta meg, és ez is baj. De ha tényleg ott se voltak, akkor érdemes átgondolni, hogy mivel kell kiegészíteni a weboldal tartalmát.

És hogy ez mennyire fontos: egyes érdeklődők, ha nem találják meg, amit keresnek, inkább mennek tovább a konkurenciához, de nem fognak személyesen érdeklődni. Mások telefonálnak, de ezzel a te (vagy kollégád) értékes idejét veszik el. Megéri? Szerintem nem.

És ne félj a konkurenciától, bátran rakj ki mindent. Hidd el, ők úgyis tudják az összes rejtegetett információt: az árakat, a kínálatot, a kedvezményeket. Nem a weboldal fog elárulni.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr873178585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_csótány 2011.08.25. 09:28:35

A legutolsó "Amit keresnek" rész volt a leghasznosabb!

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2011.08.25. 13:48:20

Akkor most odaadsz egy csomó olyan tudást, tapasztalatot, amit mások sok-sok pénzért nyomatnak. Csak ez alapján a bejegyzés alapján átalakítottam 3 dolgot az oldalamon. Köszi!

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.08.25. 15:02:08

Ezek azért alap és általános dolgok. Remélem azért ilyenekért nem fizetnek cégek.. Valamennyire a marketingben is a logikát kell megtalálni. (Emiatt én jónak tartom ezt a bejegyzést). A marketing olyan kicsit mint a matek. A dolgok működését kellene megérteni és nem másolni mindent, ami előtérbe kerül.

Mr Y · http://blog.hu 2011.08.25. 17:08:47

@Atisp: Ha alap volna, akkor nem volna szükség egy ilyen gyűjteményre.

Amíg bele lehet futni 2011ben is olyan oldalakba amik iframekkel operálnak, a title tag-ben annyi van hogy TITLE és a meta tagek teljes mellőzése mellett H tagekkel se operálnak hogy elrendezzék fontosság szerint a tartalmat, addig szerintem ez inkább egy hiánypotló leírás.

És igen, ha épp ez az a szint amiről már az adott cég nem tudott, fizessen is érte.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2011.08.26. 00:25:19

Ez is nagyon alap, jó elolvasni, meg újragondolni. De a legjobb, hogy meg lehet mutatni, hogy a Guru ezt mondta, ráadásul igaza is van. Ne kelljen mindig mindent megmagyarázni.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2011.09.07. 22:20:52

Klassz összefoglalás. Bizony, sok kkv-nak ez "aha" információ.


süti beállítások módosítása