Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Dr Keynes: Okos poszt, mint mindig. Két kis megjegyzés: (1) Én mostanában PESTELE-t tanítok, legyen csak k... (2021.06.18. 10:41) Foci és marketing
  • evilwolf: De miért is kellene mindenkinek használnia az internetet? Főleg 70-80 év felett? Vagy bármilyen k... (2021.06.17. 10:05) Akik nincsenek itt
  • evilwolf: Ebben az országban érdemes mesélni. Sok a mesemondó, mert nagy a hallgatóság, aki el is várja, hog... (2021.06.17. 09:51) Esti mese
  • Konrad: @Kopasz Szuzukis: Ez b2c területen igaz, b2b-ben viszont sokszor nem lehet árat mondani, mert túl ... (2021.06.11. 14:18) Ghostolás
  • Kopasz Szuzukis: Talán meg kellene fordítani a dolgot:feltüntetni árakat. Legalább irányár-szinten. Rettentően elha... (2021.06.11. 14:13) Ghostolás
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1239) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (339) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook szavazós játék - egy érintett szemével

Címkék: facebook vendégpost

2011.09.02. péntek 21:32 Konrad

Írtam már pár alkalommal a Facebook szavazós játékokról. Jelentek is meg a napokban cikkek a Like csere-beréről. Most egy érintett, Miyazaki Jun írja le tapasztalatát - érdekes ezt az egészet ennyire közelről látni. Tehát ez most az Onlinemarketing blog újabb vendégpostja!

Ha szavazós nyereményjátékot csinálsz, te lehetsz a vesztes

Az úgy volt, hogy sima, egyszerű, félig lefutott meccsnek gondoltam egy Facebookon szervezett nyereményjátékban való részvételt. Egy misi kápéban az sose jön rosszul, nemdebár?

A szervező cégnél logikus és jó marketing akciónak tűnhetett, amikor elkezdték kitalálni és megszervezni: gyűjtsünk be ötleteket a közösségtől, majd a közösség szépen eldönti, hogy melyek a legjobbak - a legjobb ötletelők pedig kapnak egy milliót, hogy megvalósítsák. Szósölmédiás szemmel is logikus a folyamat: feldobunk egy viszonylag nagy nyereményt, abból eleve hír lesz, az eleve terjed a felhasználók között - mi meg jófejek leszünk és trendik. Erre még rásegít az, hogy a versenyzőknek, ötletadóknak eleve muszáj kampányolniuk, megosztaniuk mindenkivel a saját ötletüket, hogy aztán gyűjtsék a támogatókat. Aztán majd a támogatók falán is megjelenik az üzenet, még több emberhez jut el a hír, és persze a szervezők márkaneve, jófejsége.

És azt mondom, hogy ez teljesen rendben is van, egy egyszerű online marketinges szemével is, meg az átlag felhasználó szemével is... bár azért az alábbiakban nehéz lesz ezt a két nézőpontomat szétválasztanom. Az, ami ebből a fent említett nyereményjátékból kiderült, az számomra legalábbis állati meglepő volt, egyáltalán nem számítottam rá - és nyilván a szervezőknek is újdonságot jelentett.

Olyan ötlettel indultam, amiben két, kevéssé vagy csak részben online marketinges mániámat egyesítettem: a sci-fi iránti olthatatlan rajongásomat, és az e-book jövőjébe vetett hitemet. Azt találtam ki, hogy fogunk néhány hazai sci-fi szerzőt, meg a műveiket, és lefordítjuk őket angolra. Mert ennek a témának az a legnagyobb baja, hogy szubkultúra, egy tízmilliós piacnak csak a töredékét érdekli - de ugyanakkor értékes művek születnek, amik akár életképesek is lehetnek az angolszász piacon. Viszont mivel kevés a pénz ebben a szubkultúrában, ezért bajosan tudja kitermelni ezt a nyavalyás egy milliót is, amit rizikózni lehetne. A profi fordítás viszont a szükséges léptékben nem működhet szerelemből, szabadidőben: több hónapos munka, amely során egyáltalán nem célszerű, ha a fordító éhenhal.

Ez a befektetésre váró pénz értelemszerűen nem volt meg a zsebemben, de amikor megláttam a pályázatot, akkor persze megjött az isteni szikra. A terv teljesen jól belesimult a meglévő scifis, e-bookos hobbiprojectjeim közé: olyan akció ez, ami még jobban felhívja a figyelmet az SFportalra, a webmagazinra, amit többedmagammal üzemeltetek; és ugyanakkor olyan akció is, ami mögé a kicsit széthúzó, kicsit töredezett rajongótábor is fel tudott állni egységesen. Szóval, hogy miért jó indulni, azt még a marketinges agyammal is racionalizálni tudtam.

Ugyanakkor persze némi méricskélés sosem árt, nosza, nézzük meg a toplistás versenyzőket: mennyi szavazatuk van naponta, ha nyilvános a profiljuk, mennyi mozgósítható ismerősük van, milyen oldalaknak tagjai, ahonnét esetleg még plusz szavazatokat tudnak gyűjteni, és a többi.

Persze lélekben azért készültem váratlan meglepetésekre, de alapvetõen nyugodt voltam: a játék két fordulós, az elsőben lehet ötleteket benyújtani, és az első forduló végén a top10 legtöbb szavazatot gyűjtő játékos jut tovább, egy zártkörű második fordulóba. Az akkor már két hete játszó top10 versenytársat végignézve úgy gondoltam, hogy sima ügy lesz a második fordulóba való bejutás, ott meg a nyerés.

Alapoztam mindezt arra a tényre, hogy több, mint 700 személyes ismerősöm van a Facebookon, van egy több, mint 5000 tagot számláló Facebook oldalunk, plusz számítottam arra, hogy a rajongótábor rajtunk kívül eső része is mozgósítható. Az ötletemben meg természetesen hittem: hogy ez jó, hasznos, megvalósítható, nem csak rólam szól.

Persze ilyenkor valahogy kevésbé jut az ember eszébe, hogy a többiek, a versenytársak is pont ugyanígy éreznek.

Akármennyire is próbál az ember hideg fejjel versenyezni, logikusan meghozni a döntéseit, és számítani az esetleges vereségre - főleg, ha szakmai hátteréből fakadóan is tudja, hogy mindig van meglepetés -, azért csak beleszeret a saját pályázatába. Teljesen mindegy, hogy egy ötletet kell beküldeni, fotót kell feltölteni, verset írni, vagy bármi egyebet is találjanak ki a Facebookon marketingelő kollégák. A saját "pályaművébe", legyen az bármi, természetesen beleszeret a pályázó, ha nem teszi, akkor nem is igazán versenyző, ha nem hisz benne saját maga is, akkor nem tud olyan lelkesedéssel buzdítani, mint kéne. A nyeremény - bármi is az -, szintén beindítja a fantáziát. Jó lenne ez az e-book olvasó, letölthetnék rá 3000 könyvet, és állandóan olvashatnék... jajj, de jó lenne ez a wellness hétvége, a családra már nagyon ráférne a pihenés, milyen jókat fog pancsolni a gyerek a medencében... vitorlástúra, párizsi út? Jajj, mindig is ki akartam próbálni / sose jutottam el oda és annyira látni akarom!

Minél nagyobb a nyeremény, annál jobban el bírja képzelni a játékos, hogy mit is kezdene azzal, annál jobban beleéli magát a nyertes szituációjába. Ennek nyilván a lottó a csúcsa a maga olykor milliárdos összegeivel - meg az ezzel járó összeesküvés elméletekkel.

Mindenkiben megfogalmazódik az a gondolat, csak egyszer, ezt a játékot nekem kéne nyernem - ha igazságos a zsűri, a sors, akárki. Épp emiatt az effajta játékokba bele van kódolva a csalódás is, a nyeremény értékével egyenes arányosságban egyre jobban.

Ahogy élesedik a verseny, az izgalom is egyre nagyobb - a nagyobb izgalom pedig egyre jobban az éleshangú szóváltásoknak, trollkodásnak ágyaz meg. Egy Facebookos játékban tehát kell a rátermett moderátor, aki elejét veszi a nagyobb hülyeségek elharapódzásának.

Az olyanoknak, mint amiknek például én voltam az egyik céltáblája - és akármennyire nyugodt is vagyok, vagy épp teli pofával röhögök rajtuk, azért nem feltétlenül esik jól. Ráadásul - meglepetés! - egy kampányolós játékban bizony kampányolnak a népek. És nem maradnak meg a mozgósításnál, hanem olykor elhangoznak az üzenőfalon kétes megjegyzések is. Előbb azzal lettem megvádolva, hogy a magyar kisvállalkozásoktól elvéve a pénzt, úgymond külföldön verném el az összeget, ahelyett, hogy itthon teremtenék munkahelyet. Igen, az egyik versenyző támogatója már annyira a támogatottjának érezte a nyereményt, hogy én már kvázi csak elvenni tudom az összeget. Aztán persze eljutunk az olyan abszurdságokig, amelynek folyamán már a személyazonosságomat kérdőjelezik meg - ok, nem egyszerű megemészteni a japán eredetű nevemet, ezt aláírom. :)

Kampányolunk, beleéljük magunkat, akár össze is veszünk egymással (már aki), és igen, tud bosszantóvá válni egy-egy komment... még jobban felkorbácsolva az érzelmeket. Néha nekem is emlékeztetnem kellett magamat arra, hogy a pályázatot akarom megnyerni, nem pedig a flémháborút, amiért sehol nem jár pont.

"És ha bekerül a képbe egy-két profi is, akkor vagy arat, vagy csak kapkodja a fejét: te jó ég, mi van itt!" - írta Konrád. Hogy profinak számítok-e, azt nem az én tisztem megítélni, mindenesetre nem vagyok "szósölmédiaszakértő", csak nyilván néhány alapot sikerült elsajátítanom a munkáim során. De igen, a szakmai tapasztalat már-már tisztességtelen előnynek tűnt a versenyzőkkel szemben.

Amíg arra nem ébredtem a második forduló nulladik percében, hogy bizony van itt erős versenyző, olyan, aki pillanatok alatt legyorsult minket. Az élet egy WTF-momentuma. Ki ez? Honnét jött? És főleg, ha ilyen kevés ismerőse van, honnét jönnek a szavazatai? Nekem biza nem az aratás, hanem a fejkapkodás jutott a Konrád-változóból. És mivel már csontig be vagyunk vonódva a kampányba, hát kezdjünk el nyomozgatni. Profilok újbóli átnyázalása, FB oldalak végignézése, néhány Google-keresés, hátra "kintről" szervezi a szavazatokat... A gesztenyét nem én kapartam ki, de megkaptam a tudást.

Szavazókörök.

A NOL és az Index már megírta a lényeget - olyan szavazókörök működnek (működtek?), amik kimondottan a szavazós nyereményjátékok manipulálására szakosodtak. "A tagok megkapják az utasítást, hogy hova kell tenni a lájkot és oda teszik." "Vannak olyan csoportok, ahol cserekereskedelem folyik, például négy lájkot ajánlanak fel négy másik lájkért." "Légyszi, segítsetek ezen a játékon, a harmadik sorban a képre szavazzatok, hogy megnyerjem a hűtőgépet. Később számíthatsz a szavazatomra!"

Csalás vagy kreatív együttműködés? Ennek eldöntésére nem vagyok hivatott, mindenesetre ha az én játékomban találnék ilyet, egészen biztosan nem lennék boldog. Ha én szerveznék hasonló játékot, akkor maradnék azon a naív állásponton, hogy tényleg az arra "érdemes" nyerjen, és ne lájkcserebere hordák döntsék el, kié a fődíj. Egyes versenyzők hajlamosak erre a metódusra a csalás címkét rásütni.

Az mindenesetre tanulság, hogy az ilyen szavazókörök legyőzésére az "átlag" versenyző teljes mértékben képtelen. Ehhez bírnia kell egy minimális közösségimédia tapasztalattal, egy már meglévő és bejáratott, együttműködő rajongói közösségre, és itt-ott olyan barátokra, akik hozzá tudnak tenni valamit a hírveréshez. Akkor éppencsakhogy, de legyőzhetőek az ilyen bejáratott lájkcsereklubok.

A kérdés az, hogy tényleg erre van-e szüksége a hirdetőnek, aki alapvetően egy jópofa és tiszta játékot akart kitalálni.

Az USA-ban már egy komplett biznisz rátelepült az ilyen szavazós nyereményjátékokra - néhány zöldhasú befektetésével annyi szavazatot vásárolunk, amennyi csak jólesik. Vannak szakosodott szolgáltatók, egy gyors PayPal-utalás, és egy napon belül már szállítják is a megrendelt mennyiséget. "[...] a balkánon jól ismerik a módszert, Horvátországban több nagy botrány is volt a lájkgyárakból, mígnem a cégek úgy döntöttek, hogy nem szerveznek olyan nyereményjátékokat, ahol csak a lájkolók száma számít." Itthon is erre a lépésre lenne szükség? Kár lenne, de jobb lehetőséget én sem látok.

A háttérben persze a versenyzők és népes támogatócsapatuk nem várja sztoikus nyugalommal az eredményt, gyanúba keverik azt, aki valóban gyanús, de azt is, aki nem. Kivizsgálást követelnek. És persze pillanatokon belül előkerül az az álláspont is, hogy a szervező megbundázta az eredményt. Tutifix, hogy bunda, hát a vak is láthassa!

Nem is az a baj, hogy a versenyzők és szűk környezetük flémel. Nekem például arra is ügyelnem kellett, hogy:

a., fenntartsam a "harci szellemet", motiváljak mindenkit a további szavazásra
b., ugyanakkor nagyon ne lőjek túl a célon: a scifi rajongó az bizony impulzív fajta, és villámgyorsan megírja, ha valami nem tetszik neki. Nekem sem lett volna jó, és a szervezőt sem szívesen hoztam volna abba a kellemetlen helyzetbe, hogy a saját támogatóim is sáskajárás-jelleggel megjelennek az üzenőfalon. Így is volt olyan ismerős, aki bizony megírta a kőkemény véleményét.

A "harci szellem fenntartása" meg bizony egy napi szavazatokat gyűjtő játékban már-már a spammelés kategóriájába esik. "Nah, lécci szavazzon mindenki!", és "Ma újra kéne szavaznotok, köszi!". És ezt naponta többször is elsütve különböző falakon, mert hát ugye a támogatókat más-más napszakban lehet elérni. Nem tudom, más, gyakorlott játékosok hogy vannak vele, ez a momentum nekem speciel nem a netes pályafutásom büszkesége.

A kérdés az, hogy a hirdetőnek megéri-e, hogy a megmozgósított közönségének egy része bizony hajlamos spammelni. Nem csak olyan finom módon saját üzenőfalon megosztott értesítések formájában, hanem úgy igazi, istenes spam formájában, amikor direktben odaírunk az ismerősök, nagy taglétszámú csoportok falára, hogy márpedig ezt köll lájkolni.

Az erős nyeremény és a lájkolásos, szavazós játékok mindenesetre sokkal több helyen bírnak elbukni, mint amennyi nyereség járhat velük. Extrém esetben a márkakép erősítése helyett akár rombolásba is átmehet a dolog - kemény lépéseket kell tenni ennek elkerülésére. A botrány elkerülése pedig az előzetesen tervezett büdzsét is felrúghatja - többe kerülhet az egész kampány, mint azt előzetesen kalkulálni lehetne. Kisebb fajsúlyú nyereményeknél persze a veszélyek is kisebbek, de egy nagy márkától a közönség is nagyobb gurítást vár - arra viszont lecsapnak a héják.

Kár érte.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr763198595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagymegmondo 2011.09.03. 03:12:51

Elöljáróban nem olvastam végig a posztot mert ba*ott hosszú, de...

Ez a Budapest Bank Fb kampány több sebtől is vérzett, bár nem tudom melyik impotens online média ügynökség agyából pattant ki az "ötlet", de bankot hirdetni Facebookon?? A vicc és a gagyi kategória ötvözete, hihetetlen milyen kóklerek dolgoznak az online média szakmában...
- Mit kezd a bank a Facebook rajongókkal?
- Mennyi látogató érkezik a Fb-ról hosszú távon?
- Miért kell egy banknak egyáltalán megjelenni a Fb-on? Csak a divat miatt?
Hirdessen engem a bank :), de most komolyan, ennyi erővel amennyi pénzt kidobott a BB inkább támogatott volna egy alapítványt. Mert sem a Fb oldal nem az övé, sem pedig a lájkolói. (Ezt még nem vágja valaki 2011-ben??)
A fb kalap szart sem ér, mára be kellene látni, hogy tök felesleges belemenni a lájkgyűjtésbe mert onnan nem jön ügyfél csak hering vagy okoskodó balfasz (már bocsánat).
A Facebook pages leírta magát, nem jut el az üzenete a userekhez (kivételt képeznek a fikablogok).
Lehet nyersen fogalmazok, de be kell látni, hogy az SMO rövidtávú kampányeszköz és nyomába sem ér egy jó SEO-nak.
----
Arról nem is beszélve, h az indiai pasi hasonló reakciókat vált ki, mint az ?Old Spice? fehér lovon lovagló fekete kigyúrt embere (és én csöppet sem vok rasszista, csak hallgatom, olvasom az egyszerű nép véleményét).

benedek bence 2011.09.03. 11:50:26

ez a dalbír annyira ellenszenves nekem hogy már csak miatta sem lennék soha budapest bankos ugyanigy vagyok az old spice reklámmal

Tom és Jerry fan · http://www.tomesjerryfan.hu 2011.09.03. 11:58:45

@benedek bence: Milo von Schwartz: "Ó, csak nem fajgyűlölő Mr. Tájfel?" :)

Egyébként számomra szintén ritka ellenszenves mindkét figura, szóval igencsak mellényúltak a kreatív stáb tagjai.

Shy (just shy!) 2011.09.03. 12:33:32

Azt mondanám, hogy jó írás, ha nem én lettem volna a második az említett versenyben. Meg kell erősítenem, hogy sok ezres közösség nélkül bele se kezdj egy ilyen játékba játékosként, mert az esélyed nulla a vitatható, de jogilag megfoghatatlan like cserélőkkel szemben.
Rosszabb esetben még az arcodba is röhögnek azzal a felkiáltással, hogy ők csak egymást segítették.

Szakmabelieknek pedig PR-osként azt üzenem, most vaktába megmondom, hogy kik nyerik a like játékokat. Kár oda adni a hiénáknak a nyereményeket, mert egyre pofátlanabbak lesznek. Hányinger egy ilyen like cserélő csoport. Vége a like korszaknak, a like ma már nem ér semmit, nem nyersz vele ügyfelet, csak egy halom zombit, aki sosem lesz vásárló. Ja igen az ilyenek miatt még a cégedet fogják bundával gyanúsítani.

Addict · http://www.noisefreaks.com 2011.09.03. 14:04:59

A tanulság: Ma már a Like sem a régi.

Addict · http://www.noisefreaks.com 2011.09.03. 14:08:40

Amúgy nagyon jó az írás sztem és egy valós problémára hívja fel a figyelmet.

Azért egy jól felépített Facebook oldal még képes normális minőségi forgalmat generálni, de tény, hogy egyre inkább hígul fel.

Az old spice kampányt meg ne hasonlítsuk össze Dalbírral, mert az iszonyatos siker volt az USA-ban és jól ki volt találva.

pigster 2011.09.03. 19:19:33

Teljesen egyetértek az előttem szólókkal.
Egy webáruházat működtetünk, és nemrég létrehoztunk egy facebook oldalt, majd nyereményjátékot indítottunk. Likeolni is kellett az oldalt, de kérdésre is kellett válaszolni, és a jó választ adók között sorsoltunk. Több nyereményt is kisorsoltunk, összesen kb. 20 ezer Ft értékben (nem kuponokat, nem kedvezményeket, hanem kézzel fogható termékeket, természetesen ingyenes kiszállítással). A nyertesek között volt olyan gyökér, aki még csak annyit se böffentet, hogy "Köszi" vagy "Örülök, hogy nyertem".
Rövid idő alatt sok száz "rajongót" gyűjtöttünk össze. Amikor elértük az első 100-t, majd kiugrottam a bőrömből, percenként frissítettem az oldalt. Ma, a sokadik száz után, már inkább kitiltanám mindet. Semmire se jók. Van mindegyiknek legalább 300 "kedvenc" oldala, üzenőfalukon egyik nyereményjáték követi a másikat, szókincsük: "osztva", "tetszik", ":-)", stb.
Katasztrófa.
Ma már csak úgy hívom őket: A Nyáj. Benne a birkák.
A rajongók általában az aljának az alja - nagyon kevés kivétellel. Van, amelyiknek a képét adblockkal tiltottam, van, akit bannoltam, mert már rosszul voltam a látványától is.
Még egy darabig szórok nekik valamit az üzenőfalra, aztán valószínű hagyom az egészet a francba.
Az egész fb page olyan, mint egy online tamagochi. Semmire se jó időpocsékolás.

Geeklány · http://geeklany.hu 2011.09.03. 19:37:16

Se marketinges, se PR-os nem vagyok, csak laikus, aki szokott FB oldalakat nezni es hasznalni. Ez alapjan like-olnam a bankomat, ha:
- ertesitene a szamlamat erinto jogi valtozasokrol
- szolna, ha van valamilyen uj dolguk (takarekoskodas, neten elerheto uj feature)
- adna szamlavezetesi stb tippeket
- szolna uj bankfiokokrol
- szolna, ha valahogy koltsegeket tudnek csokkenteni (kartyaval, atutalassal, barmi).

Viszont a BB nem a bankom es a kampany alatt nem kaptam toluk olyan infokat, hogy miert lennenek jobbak a meglevo bankomnal, ergo jon egy unlike, amivel viszont semmit se ernek. Kar (nekik).

A BB kampanya nem volt rossz, a megvalositas tobb sebbol verzett: a weboldal (FB page) csak http alol mukodott, ha mukodott (nekem tobbszor nem toltodott be), macera volt hasznalni.
Azon tulmenoleg, hogy regota ismerem Junt es ezert megbizom benne (pl. nem feltetelezem, hogy elsorozi a nyeremenyt), en szurkolokent szivesen lattam volna, ha a BB biztositja szamomra, hogy a penzt csak az otlet megvalositasara adja ki.

A jatek alatt olvashato szemelyeskedest jo lett volna, ha a szervezo moderalja. Azert az jo, hogy a fake accountokkal szerzett szavazatok kiszuresere szantak idot.

A barati kor spammelese kenyes kerdes az ilyen szavazos jateknal: en nem azert szavaztam, mert Junnal baratok vagyunk, hanem mert szerintem egy remek otlettel indult, ami megvalosithato (es igen, az osszes angolul olvaso baratomat meg fogom spammelni az amazon linkkel amikor megjelenik a konyv :)). Megis zavart az, ha nehany napig nem irtam FB-re, es csak a szavaz melletti kampanyolasom jelent volna meg.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.09.03. 22:17:55

A BB kampányáról csak annyit, hogy a multiknál dolgozó ismerőseim szerint (akiknek indiai kollégáik vannak) Dalbír egy tökéletes arc az ügyfelek elkergetéséhez.

taste 2011.09.07. 16:59:50

jó cikk, mert jó terjeszteni ezt a lájkolósmajomcsoportot, illetve ahogy az egyik hozzászóló írta nagyon korrektül: ezeket az unatkozó mindentlájkoló kamuképes arcokat elkerülni.
ezt okosabban kéne, szűrni rendesen, valahogy plusz adatot kérni, etc. ha nem, akkor meg felejtsük el a lájk ért ajándékadást, branding ide v oda ettől nem lesz jobb a bb nek amúgy sem +0.00001% ismertség, 0 új ügyfél. Dalbír meg nem csak vmi maszkírozott nemhetero magyar gyerek?


süti beállítások módosítása