Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pukkadjatok meg!

Címkék: onlinemarketing kampány közösség facebook

2011.12.11. vasárnap 19:31 Konrad

Baromi irigy vagyok, az van. Mi a francért nem nekem jutott eszembe az a kampány, ami a napokban futott a Facebook-on? Lett volna ügyfelem, aki egy ilyenért aranyba foglalja a nevem, és örök életre szóló megbízást ír alá velem. Mert azért ez nem semmi: két ügyes alkalmazással pár nap alatt 800 ezernél több követőt összegyűjteni, úgy, hogy mindenféle adatokat megadtak a felhasználók, egészen pontosan:

 

Hozzáférés az alapadatokhoz
Beleértve a nevet, profilképet, nemet, közösségeket, felhasználói azonosítót, ismerősök listáját, és minden egyéb adatot, amit nyilvánossá tettem.

 

Ráadásként hozzáférést is adtak ahhoz, hogy az üzenőfalukra írjanak és fényképet töltsenek fel hozzájuk. Ügyes!

Úgyhogy pukkadjon meg a szervező cég, a programozó, a megrendelő, és mind a bő 800 ezer ember, akik Like-olták az oldalt, hogy megtudják az Indián nevüket, vagy azt, hogy Mit kapnak Karácsonyra. Mert ez az a két játék, amivel ennyi embert megfogtak. És az oldal a Facebook-on az Extreme Silver ékszer nagyker és webáruház.

A számok brutálisan nagyok. Most kellene arról írnom, hogy miért rossz alapvetően ez a kampány, és valahol a Facebook bugyraiban egy kommentben le is írtam, hogy ennek a bő 800 ezer embernek a jelentősen nagy része nem ékszert venni ment oda, így számukra ez az egész egy nagy spam kommunikáció lesz a jövőben, amikor már nem az lesz a fontos, hogy megtudja, hogy ő Buta Vásárló vagy Szellentő Tehén névre hallgatna az indiánok között. Mások azt is leírták, hogy mekkora nagy adathalászat ez - hiszen ennyi ember adatát megszerezni... de ez az egész legális volt, basszus. Innentől nincs miről beszélni. Igen, az emberi hiszékenységet használták ki, de ez maximum etikátlan. De ha jobban belegondolok... miért is lenne ez etikátlanabb, mint olyan sok más játék a Facebook-on? Mert ez ennyire brutálisan jól sikerült?

Ez a 800 ezer ember nagyon sok. Ha ennek csak 1 százaléka fog rendelni idén az ékszeres webáruházban, az bő 8000 ember. Számoljunk átlag 3 ezer forint forgalommal, ez 24 millió forint. A két alkalmazás fejlesztése mennyi lehet? 1 millió ft, max. És akkor nagyon nagyvonalú vagyok. Akkor keresett a cég alsó hangon 2-3 millió forintot. Mindezt a Facebook segítségével!

Ügyes, na.

Amúgy jellemző a hazai szakmai közönségre, hogy nem felállva tapsol, hanem keresi-kutatja a hibákat, mindenféle gonosznak ki akarja kiáltani a szervezőket, a helyett, hogy interjúk és esettanulmányok készülnének, és azokat az okokat keresnénk, hogy mi volt a siker titka.

Én meg megpukkadok, és egész egyszerűen nem tudok olyan érvet felhozni, amit a fenti számok ne söpörnének félre. Lássuk be: a marketing nem az erkölcsösség és a finomkodás terepe. És innen nézve ez bizony sikeres kampány. Ha tetszik ez a szakmának, ha nem.

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr353456199

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: “Az indián neved pedig…”, avagy a mindent elsöprő Facebook-alkalmazás története 2011.12.16. 09:21:33

Ma mindenki róluk beszél. Számtalan szakmai blogon, hírportálon, és privát blogbejegyzésben is téma a történetük, hozzászólók tízezrei mondják el véleményüket, és százezrek terjesztik a hírüket. Alkottak egy Facebook alkalmazást házon belül, amivel 2-3...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iron1 2011.12.11. 19:50:39

Ha 1% vásárolna, az nyilván jó lenne. De azért az elég ütős konverziós ráta lenne, nem? :)

Elveszett Angyal 2011.12.11. 20:06:19

A kampány sikeres, sok sikert és boldogságot. Azokat a felhasználókat nem értem, akik egy nyilvánvalóan ostoba kérdésre való bugyuta válaszért hozzáférést engednek személyes adataikhoz és elérhetőségükhöz. Ennyi erővel a CVC kódjukat is kiírhatnák bárhova bankkártya számmal együtt.
Egyébként minek egy hirdetőnek ennyi nem releváns célcsoportba tartozó embert elérni? A mennyiség nem feltétlenül pótolja a minőséget.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.11. 20:08:06

@Elveszett Angyal: Érzésem szerint nem akartak ők ennyit elérni, 10 ezerrel is boldogok lettek volna.

Elveszett Angyal 2011.12.11. 20:16:38

@Konrad: Na, ez egy másik kérdés. Tegyük fel meglesz a jósolt konverzió. Kapacitás is lesz rá, hogy megoldják? Ez nekem a "túllőttünk a célon"-ra hasonlít...
Egyébként nem a kampánnyal van bajom, azt értem.
A felhasználókat nem vágom:-)

Elveszett Angyal 2011.12.11. 20:18:23

Ha tippet kéne adnom,sok olyan medállal készülnék,amin az emberek "indián neve" szerepel. Egymásnak is megvehetik ajándékba karácsony előtt:-)

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2011.12.11. 20:35:51

na ez kb ugyanaz, mint az oklevél kampány (volt?)... megtudhattad hány %-ban vagy jó anyuka, apuka, szakács, gyerek, sofőr, kőműves és még ki tudja mi :) Ez utóbbi - bár nem néztem utána -, sejtésem szerint az alkalmazást fejlesztő és értékesítő cég sikere inkább, mint az azt alkalmazóké, bár az sem elhanyagolható :)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.12.11. 20:45:25

Papiron az Il Ferro is legalis volt. Mindenki tudta, hogy mocskos atveres. A szemelyes adatok ilyen jellegu gyujtogetese nalam nagyjabol ez a kategoria. Sajnos errefele az ilyet egyszeruen ugyesnek minositik, es az elet megy tovabb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.11. 20:53:19

@magpet: az Il Fero egy nagyon jó ötlet, volt, és alapvetően nem volt átverés, mindaddig, amíg sikkasztás nem történt. Egy nem sikeres vállalkozás önmagában nem átverés. Másrészt: a személyes adatok átadására konkrétan rákérdez a program, így ezt sem tartom átverésnek. Ha csak 10e ember vesz részt benne, akkor is átverésnek gondolod?

_csótány 2011.12.11. 21:15:39

pont azok az emberek hülyülnek ilyenen fb-on akok egy fikarcnyi forintot nem fizetnek ki semmiért sem :)

Bazska · http://twitter.com/bazska 2011.12.11. 21:48:23

Ha neked belefér, hogy "ha tetszik ez a szakmának, ha nem", akkor én is egyenesen fogalmazok. Neked, akitől a KKV egy része tanulja az online marketinget, aki az év bloggere, ezt nem szabad leírnod. Akkor sem, ha igazad lenne, de most nincs. Akár tetszik, akár nem. :)

Ez a játék kihasználja azt, hogy az emberek fogalom nélkül használják a Facebookot és direkt rá is játszik arra, hogy a termék és az alkalmazás között SEMMILYEN kapcsolat ne legyen. Ezért etikátlanabb, mint a legtöbb Facebook alkalmazás.

A 800 000 ember jelentős hányadának fingja nincs, hogy miért jelentek meg hirtelen fülbevalós bejegyzések az Üzenőfalukon.

Az 1%-os vásárlási arány meg nem tudom, hogy jött ki.

Már most látszik, hogy tartalmat nem tudnak/akarnak/lehet gyártani az oldalhoz, csak termékfotókat töltenek fel. Jelenleg a "rajongók" 0,1 százaléka reagál, pedig elvi síkon most majdnem mindenkinek még megjelenik az Üzenőfalán. Ez az arány csak csökkenni fog, ahogy süllyed el az oldal az érdektelenségben.

Engedd meg, hogy mint a szakmai közönség egy jelentéktelen porszeme, ne tapsoljak, ahogy a Facebookot így használják, megnehezítve a mi dolgunkat, akik értékes tartalommal, márkaélménnyel, meg ilyen hiábavaló dolgokkal próbálunk közösséget építeni, hogy aztán az orrunk alá dörgöljék ezt a 800 000 embert, mint követendő példát.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.11. 22:24:57

@Bazska: a legtöbb játék kihasználja azt, hogy az emberek fogalom nélkül használják a Facebook-ot. Kivétel talán az a néhány, amelyik tudás alapon megy, és nem helyezi a hangsúlyt a megosztásra.
A 800 ezer ember ilyen fajta bevonása rengeteg kérdést felvet, igen. Ezek jelentős része szakmai, és bennem is számos kérdés felmerült. De 800 ezer ember! Az nagyon sok, azzal nagyon sok dolgot lehet kezdeni. Persze, nem minddel, de akkor is elég nagy az, ami marad.

Az értékes tartalom, a márkaélmény, stb., az egy más kategória. Az a folyamatos cégérték építés, az a brand erősítés stb. Mindez nagyon fontos, és a felhasználói bevonódás ilyen esetekben eleve sokkal nagyobb lesz. Igen, kellenek az olyan kampányok, de azok nem is ezzel versenyeznek. Ez a kampány azoknak nagy pofon, akiknek csak az számít, hogy sok like legyen. És számtalan ilyen van, mai napig látom azokat, amelyek csak azért adnak nyereményt, ha like-olod az oldalt. Azok vajon mennyivel jobbak ennél?
Ez a kampány egy indító, felfuttató valami, és igen, innen nagyon látványosat lehet majd bukni, ha a folytatásra nincs elég muníció. De az egy másik történet lesz. Most az a része van a story-nak, amikor hirtelen valami nagyon elsült.

És hogy erre tanítanám a kkv-kat? És hogy ettől majd nehezebb dolgunk lesz? Szerintem nem. Ez egy érdekes, és vélményem szerint nagyon nehezen megismételhető példa. Ez egy "Jakab Andor", csak nem tartalommal, hanem mással. Ennyi, és nem több. De most őszintén: te szomorú lennél, ha egy közösségi média aktivitásod hirtelen sokkal jobban sül el, mint ahogy tervezted?

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2011.12.11. 22:30:17

Egyetértek Konráddal, szerintem is ez egy szenzációsan sikeres marketing akció volt, ha a cél a rajongói bázis növelése volt.

Gyerekkoromban kérdeztem Édesapámat, hogy tényleg rossz pénz a Zlotyi? Azt mondta: "Ha a Mátyás templomban térdig gázolsz benne, akkor nem olyan rossz"

Most majd jönnek persze tucatjával a hasonló kampányok, de a következő csak feleennyire lesz sikeres, utána negyed, stb. Ezért érdemes mindig nyitott szemmel járni a legújabb marketing trendekre, és kísérletezni ezekkel, mert bizony időnként ennyire bejöhet. Gratula nekik!

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2011.12.11. 22:32:06

... legrosszabb esetben ez olyan, mint ahogy Madonna is először pucéran hagyta magát fotózni, hogy feltűnjön. Majd később javítanak a márkájukon, nem sürget a tatár :)

ancsika 2011.12.11. 22:58:28

facebookon még a születési dátumom sem valódi... miután 2x kipróbáltam a nevem, utána dislike volt...

csak kiváncsiságból: mire mentek velem?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.11. 23:01:54

@ancsika: ha dislike-oltad, akkor nem vagy benne a bő 800 ezerbe. De amikor kipostoltad a faladra, akkor adtál nekik reklámot, tehát már mentek veled valamire (megrágtak és kiköptek..).

Bazska · http://twitter.com/bazska 2011.12.11. 23:02:28

@Konrád: Azzal nehéz vitatkozni, hogy a Facebookon az alkalmazások egyre átbaszósabbak. Ez a mostani hullám (ami talán az utazom.com-mal kezdődött) nekem egy új mélység. Ha a hőbörgő szakmánál te csak a likemaximalizálók céhére gondoltál, akkor rendben, én értettem félre, hogy kit értesz szakma alatt.

Őszintén: nem lennék szomorú, ha sokkal jobban sülne el egy közösségi aktivitásom, de még jobban örülnék, ha tudnám, hogy az aktivitás legalább csak részben kötődne ahhoz, amivel az ügyfelem foglalkozik, vagy amilyen értéket képvisel.

@Gábor: Ezt te rajongói bázisnak nevezed? Szereztek egy jelenleg 800k-s, várhatóan egyre értéktelenebbé váló "címlistát", amelyet nem birtokolnak, csak a Facebookon keresztül használhatják. Ezt úgy tudták megtenni, hogy a termékről egy szót sem szólva vonták be az érdeklődőket egy ártalmatlan blőd játékba. Ez nem marketing, ez ügyeskedés. Madonnát pedig a kutya sem nézte meg akkoriban, azok a fotók csak évekkel később lettek híresek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.11. 23:11:17

@Bazska: azt hiszem, ezzel a játékkal kicsit átalakul a facebook marketing. Lesz egy mennyiségi rész, és megmarad a minőségi rész is. De lássuk be, egy kkv számára nincs kecsegtetőbb, mint egy ilyen nagyságrendű elérés, szinte ingyen. És persze teljesen más kell egy olyan cégnek, amelyik egyébként is építi a márkáját.

Bazska · http://twitter.com/bazska 2011.12.11. 23:15:12

@Konrad: Igen. Ugyanakkor azt gondolom, hogy nem volt még olyan eszköz, amelynek jót tett volna, hogy eluralkodott rajta ez a szemlélet. A magam részéről ezért nem örülök, ezért háborgok, mert én még csak megteszem, hogy kíméletlenül hide-olok, meg unsubscribe-olok ésatöbbi, de lesz, akinek a reakciója az lesz, hogy többet nem jön fel vagy csak csetelni és az értesítéseit megnézni, az Üzenőfal meg mehet a levesbe. Nem lenne jó.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.11. 23:17:08

@Bazska: de pont erre van kitalálva, hogy az üzenőfalon nem jelenik meg minden. Az általad leírt féle user ugyanis az alapbeállítású üzenőfalat használja, és ha nincs aktivitása az oldal felé, akkor ugye nem is látja a postokat.

Bazska · http://twitter.com/bazska 2011.12.11. 23:22:42

@Konrad: Nem is az oldalakra gondoltam, hanem az ismerősök által benyelt szemét visszaböfögésére. Felmész és azzal van tele a fal, hogy kinek mi a neve és milyen ez vagy az, a valódi forradalom, a személyes kontent meg elveszik a háttérben.

lajos, a marketingtanfolyam-mániás 2011.12.12. 00:11:33

Wolf Gabor: Csinálhatnátok erre gyorsan egy jó "kis" pénzes kkv-képzést, nem?

Geeronimo 2011.12.12. 01:15:31

@Konrad: Erre az egész ügyre egy kis történettel reagálnék.
Esténként a Váci úton gyorsulási versenyeket szerveznek. A Váci út közút, sokan használják közlekedésre, néhányan sétálnak is rajta, többen utaznak alatta a metrón. A Váci úton szabályok érvényesek: nem lehet a gyalogosnak átszaladni az úttesten, csak az aluljárón, vagy a zebrán. Az autósnak 50-nel, vagy 70-nel szabad csak mennie, a vezetőnek jogsi is kell, az autónak rendszám.
Ha egy megbízó benevez az éjszakai gyorsulási versenyre egy autót, amihez egy ügyes sofőrt bérel, meg is nyerheti a versenyt, de az 220-szal neki is szaladhat egy oszlopnak. Ha nyer, egy rakás pénze lesz, a sofőrt leszerződteti még több menetre, sőt lesznek új megbízók, kihívók, a verseny folytatódik.
Mindeközben a szabályosan közlekedőket eltántorítja mindez attól, hogy a Váci úton autózzanak. A rendőr meg, ha épp arra jár, brutál büntetést szab ki, jogsit von be, le is ülteti a sofőrt, megbízót a bíróság alkalomadtán. Mindez - amellett, hogy veszélyessé teszi a Váci utat - rombolja Budapest közlekedési morálját, és sok embernek elveszi a kedvét a leírt és le nem írt szabályok betartásától.
Az illegális gyorsulási versenyekhez szurkolni lehet, közlekedési rendőrként és vezetési oktatóként, tanácsadóként gratulálni és tapsolni eléggé meglepő, és nem túl tanácsos.
Így gondolom én.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.12. 01:30:22

@Geeronimo: a Váci úti gyorsulási versenyek illegálisak, amint bármely versenyző autó átlépi a megengedett sebességet. A fent leírt játékok minden tekintetben betartják a Facebook szabályzatát, ráadásul semmivel sem kérnek el több adatot vagy várnak el többet, mint olyan sok más játék, mindössze a kreatív ötlet volt annyira sikeres, hogy sokkal több embert elértek. Tehát a példád nem állja meg a helyét, hiszen jelen esetben nem történt semmilyen jogsértés.

HTamas · http://drhorvathtamas.com/ 2011.12.12. 01:56:29

A mai világgal, és benne élén a marketinggel pont ez a probléma. Van egy csomó szabály, ami egyrészt mindig hagy egy csomó kiskaput (önhibáján kívül), másrészt meg sokszor csak értelmezés kérdése az egész. És ha úgy bassz.k át a naív embereket, a "plebszet", hogy közben betartjuk ezeket a szabályokat, akkor elégedetten dőlhetünk hátra, mert jól végeztük a dolgunkat. Befolyt egy csomó pénz, lett egy csomó potenciális ügyfél, stb. Ja, hogy ez az egész ellentétes a le nem írt, klasszikus emberi értékekkel? Az nem baj.

HTamas · http://drhorvathtamas.com/ 2011.12.12. 01:59:02

Sajnálom, kissé elragadtattam magam, de akkor sem értek ezzel az egésszel egyet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.12. 02:02:58

@HTamas: én ezt egy kicsit máshogy látom. Jelen esetben pl. nekem eszembe se jutott megnézni, mi az Indián nevem, nem érdekelt. De vissza tudtam fordulni akkor, amikor kérte a beleegyezésem. Teljesen korrekt eljárás, azt hiszem. Vagyis nem, nem a hirdetőn múlik, hogy ilyen esetekben mi történik, hanem azon, aki mindezt elfogadja. Tessék gondolkodni! A szabályok kellően szigorúak ahhoz, hogy tényleg ne lehessen bujtatott módon átverni az embereket - és az amúgy a hirdetőnek sem lenne jó.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2011.12.12. 09:56:16

Mi is csináltunk ilyet, mondjuk legalább a témánkban, így kissé jobb "minőségű" likeokat szereztünk - bár csak 20000-t. Amúgy a "talking about this" a lényeg - és az bizony kegyetlenül gyorsan el fog kezdeni zuhanni.

Vitathatatlan, hogy szépen ki lehet használni a like-okat, de vagy *azonnal* megteszed vagy elveszted a 99%-át.

Az ékszereseknek még van 3-4 napjuk, hogy vásárlókat szerezzenek.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2011.12.12. 11:40:16

@Konrad: miért nem jó ez a kampány? De hiszen leírtad:

"Igen, az emberi hiszékenységet használták ki, de ez maximum etikátlan."

"Lássuk be: a marketing nem az erkölcsösség és a finomkodás terepe."

Nekem ennyi bőven elég. Black Hat Marketing, szevasz.

Vision 2011.12.12. 12:05:33

Az itt fikázók inkább nézzenek magukba, és gondolkozzanak el a rituális öngyilkosságon.

Konrádnak 100%-ig igaza van, a marketing sohasem a finomkodásról szólt, egy másik blogon egy fejlesztő leírta pontosan, hogy miért is kellenek ezek a személyes adatok: magyarinfo.blog.hu/2011/12/10/adathalasz_atveres_a_mi_az_indian_neved_alkalmazas_a_facebookon/fullcommentlist/1#c15178702

Azért arra kíváncsi lennék, hogy az itt morgók hol voltak az elmúlt években, hiszen ez már a sokadik ilyen alkalmazás a facebookon. Vagy csak a hatalmas siker szúrja mindenki szemét?

Az értékről: ilyen kampányoknál eleve nagyon nehéz targetálni, szóval marad a mennyiségi elv.

Geeronimo 2011.12.12. 12:48:21

@Konrad: "A fent leírt játékok minden tekintetben betartják a Facebook szabályzatát,"
Ez nem igaz. A Facebook szabályai között ott van, hogy az aktivitásnak kapcsolódnia kell a profilhoz. Mint tudjuk az indián névnek sok köze az ékszerkereskedelemhez nincs. Tehát bűnt nem követ el, de szabálysértést igen. Magyarul magától a FB nem törli, de ha érkezne sok feljelentgetés, és megvizsgálnák, utána jogosan törölnék. Ezért bátorkodtam a versenyzős hasonlattal élni.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2011.12.12. 13:32:42

@Vision: ezt a blogot olvasom, itt volt téma, hát itt fejtem ki a véleményemet ("kommentelek").

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.12.12. 15:10:12

A "data beats opinion" szellemében kérdezem: mennyi volt a konverzió?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.12. 20:07:12

@deejayy: Black Hat Marketing lol. MINDEN reklám az emberi hiszékenységet használja ki, pont az a dolog lényege. Figyelmedbe: onlinemarketing.blog.hu/2009/02/18/a_felhasznalo_hulye

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.12. 20:09:14

@Geeronimo: "aktivitásnak kapcsolódnia kell a profilhoz" értelmezés kérdése. Szerintem kapcsolódik, mert a profil célja az eladás ÉS a szórakoztatás. Igaz, nincs kiírva, de ettől még...
Vagyis: lehet benne a hibát keresni, persze. De ugyanilyen erővel száz másik FB alkalmazásban is. És a FB-on kívül is. A marketing az ilyen kis geci: befolyik minden lukba ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.12. 20:10:02

@ern0: ezt nem tudjuk, de az Origó megkérdezte a céget, és elmondásuk szerint megérte.

joatomi 2011.12.12. 22:41:01

Azért érdemes egy kicsit a számok mögé nézni: screencast.com/t/D9j7KzRNnk

Ez egy olyan okleveles kampány volt, ahol több, mint 400ezer rajongó érkezett az oldalra 1 hét alatt. 67% 24 év alatti, 87% 34 év alatti. Gyűjtöttem még pár hasonló játékról infót egy következő cikkemhez, nem nagy titok, mind ugyanilyen. Szerintem itt azért nem lesznek látványos forgalomnövekedések az eladásban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.12.13. 12:09:25

@Konrad: elmondásom szerint 50 cm-es a... izé, szóval érted.

cu2 · http://zandagames.com/ 2011.12.14. 04:25:04

Érdemes megnézni a reakciókat a kereskedő oldalán az egyes ékszereknél. Lehet, hogy 850ezer tagra vetítve az átlag 1000 like és 50-100 komment/poszt alacsony, de egy ilyen alkalmazást kb 100k-ból le lehet fejleszteni. Így nézve pedig nem rossz. És a kommentek szinte kivétel nélkül arról szólnak, hogy de szép, meg ilyen akarok karácsonyra, és nem arról, hogy mocskos csaló banda.

Tippre 10-20 plusz ékszer eladásából kijön a fejlesztési költség, az pedig simán meglesz.

Szóval lehet fikázni etikai meg egyéb szempontból, de hogy "alacsony a konverzió" az egy kvázi ingyen kampánynál szerintem nem annyira releváns.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.14. 10:47:25

@Mr Y: Én meg nem, le is írtam ott, hogy miért. A cikk erősen csúsztat, és elsősorban riogat.

Mr Y · http://blog.hu 2011.12.14. 10:56:44

@Konrad: A probléma alapvetően az hogy userek túlnyomó többségét egyáltalán nem érdekli facebookon se (és pl android platformon sem) hogy egy adott like / alkalmazás telepítése mivel jár.

El sem olvassák, hogy mikhez férnek majd utána hozzá, csak nyomják a jól beidegződött "next next next yes next yes"-t. Hogy mielőbb hozzájussanak az áhitott tartalomhoz. Az hogy utána mi történik az adataikkal már nem érdekli őket.

Amit írtál is hogy "Az alkalmazás Like-olása valóban jár kockázatokkal, de arra ott a jelzés, mi történhet."

Jelen esetben abból az X userből szerinted mennyien olvasták át ezt?

Szerintem ez valós probléma, ami jelen esetben azért nem ütközött ki, mert egy ilyen játékot normál keretek között normális megrendelő bonyolította le.

Én szkeptikus vagyok az ilyenekkel, még akkor is ha maga a marketing-eredmény tényleg bámulatos. Ezt elismerem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.12.14. 11:02:48

@Mr Y: a veszély sajnos abban a pillanatban fenn áll, amint a user bekapcsolta a gépét. Ugyanígy gondolkodás nélkül feltelepít ismeretlen programokat, rákattint spam-ben kapott címre, stb. Sajnos - Rejtő szavaival élve - nem állíthatunk minden user mellé egy szakembert. De edukálni lehet, ez tény, kérdés, ki fogja magára vállalni...

Mr Y · http://blog.hu 2011.12.14. 11:07:04

@Konrad: Utópisztikus elképzelés hogy már általános - középiskolákban beszéljenek ezekről mondjuk informatika órán... :)

Pedig néha ahogy szétnézek, hogy miket osztanak meg az emberek, szükség volna rá...

De igény...? az egy másik kérdés...:)

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.12.16. 10:19:56

@Konrad: Ez szerintem ma még a spam fajta legális formája. Nyílván a userek a játékot likeolták és nem a webáruházat. Emiatt nyílván hatékony lesz (1 millió spamnek is van hatása), de közel sem olyan nagy story ez, mint ahogy azt itt beállítottad. (Itt a userek ártalanok egyébként ebbe: ha szórakozni akarsz akkor nem viszel magaddal golyóálló mellényt)

Akkor is nagy ötletned tartanád e vírusmarketinghez hasonlóan működő spamet ha egy teljesen más jellegű szervezet vagy csoport találja ki ugyanezt a játékot/app-ot?

A spamel ugye az a helyezt, hogy mi időnként van egy-egy az senkit sem zavar. "Egy nagy ötlet" (Régen még annak is örültük ha valaki küld nekünk hírlevelet, még akkor is ha esetleg nem kértük) Ha majd 100 000-en csinálnak ilyet FB-n, akkor gondolom meg majd arról fogsz írni, hogy ez milyen zavaró a usereknek.

A webáruházzal nincs semmi bajom egyébként (szerintem maga sem számított erre). Kockáztatott és még nem dőlt el, hogy bejött-e neki vagy sem. A jövő és a forgalmi adatok majd eldöntik, hogy a +bevétel vagy 800 000-nyi like +áramfogyasztása tesz-e ki nagyobb tételt :)

MobilKém1 · http://mobilkem.hu 2011.12.16. 23:15:46

Már több hasonló témában kommenteltem, de röviden összefoglalva, egyetértek veled!

marteking 2011.12.17. 10:01:49

Ilyenkor érzem, hogy milyen jó, hogy töröltem magam minden "közösségi" kupacból.

Nem tudom milyen ez a vitatott app, de a múltkor a barátnőm fiókjával kipróbáltam egy ismerős alkalmazását. Nemsokára ott virított a falán egy, az alkalmazással összefüggő üzenet. Régebben én is próbálgattam a fb appok készítését (amíg elvi okokból lemondtam róla), tehát nem vagyok egészen kezdő és mégis benéztem. Nem én vagyok az etalon, de akkor hogy benézheti az ilyesmit az átlag felhasználó...

Nem tudom, de az ilyen "mindent szabad, ami nem tilos" dolgokat kicsit etikátlannak érzem.
Olyan ez mint pl a szekták létezése. Minden törvényes, adományokat is elfogadhatnak, de valahogy kicsit mégis, hogy is mondjam...

Make love no fb!

safranyn · http://filmsor.net 2011.12.19. 16:34:56

@Bazska: "Ez nem marketing, ez ügyeskedés."

Ez a abszolút így van. Semmi köze a marketinghez.

marteking 2011.12.20. 01:15:31

Érdemes rákeresni az "indian name generator" vagy "name generator" kifejezésekre a google-ban.

Többen már le is koppintották az app ötletét. Csak pár évvel ezelőtt.

könyvesbolt 2011.12.21. 23:10:31

"...az emberi hiszékenységet használták ki, de ez maximum etikátlan." Ebben a dologban nem volt semmilyen etikátlanság. Nem is volt mit elhinni. Ha valaki meg akarta tudni az "indián nevét", hát rákattintott és megtudta. Meg külön játékot is adtak a like-ért "cserébe". Ha valaki egy picit is ismeri a Facebook-ot, tudja, mi az, hogy like.

Mindenesetre megérdemlik azt a díjat.

moiz 2012.09.25. 20:40:31

Ez a Facebookos indián nevet ajánló alkalmazás valójában egy adathalász program. Egyetlen célja, hogy átverje az embereket, és ellopja az adataikat.

Senkiházi dolog, hogy csak a "tetszik" lenyomása után érhető el az alkalmazás. Ezért baromság az, hogy 800 ezer embernek tetszik. Csak azért ilyen sok, mert az emberek át lettek verve. Csak lájkolás után ismerhetik meg a tartalmat. Ha előtte közölnék az átverést, akkor közel sem lenne ilyen nagy eredmény.

Tipikus pszichopaták a marketingesek. Ezeknek csak az számít, hogy mindenkin átgázolnak, törvényt sértenek de mindig találnak kiskaput, súlyosan etikátlan dolgokat tesznek, betegesen hazudoznak csak hogy profithoz jussanak. Ez a cikk tökéletesen bizonyítja, hogy Berényi Konrád is ezek közé tartozik. Konrád is egy tipikus ellenszenves marketinges, aki a tudatlan birkákat akarja kizsákmányolni. Ezek a szélhámosok persze védik egymást. (Ezért van itt egy pár kommentelő marketinges, akik kiállnak Konrád és az indiános cucc mellett.)

A facebookos tudatlanok meg azért védik ezt a marketinget, mert ők maguk is bedőltek. Fáj nekik az igazság, hogy átverték őket, és az így keletkező feszültséget le akarják vezetni azzal, hogy bemagyarázzák azt a hülyeséget, hogy "teljesen etikus, jó dolog az ilyen marketing".

Ez az egész olyan, mint a betelefonálós jósda műsorok a TV-ben. Ezek is mind szélhámosok. Az emberek tudatlanságára alapozva verik át őket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.09.25. 20:54:07

@moiz: Kedves vagy. Az adathalászatnak az ugye a feltétele, hogy adatokat vegyen át, de ez a dög nem tesz olyat. Képzeld, még az email címet sem kéri el! Ugye milyen buta?