Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A valóság tükre?

Címkék: hírek közösség facebook

2012.01.03. kedd 20:48 Konrad

Az internet, és főleg a közösségi hálózatok tele vannak politikával. A legtöbb aktivitás politikai elégedetlenségről (vagy éppen elégedettségről) szól, és ha körbenézek, azt látom, mindenkinek van véleménye.

Vagy te nem így látod? Nálad alig politizálnak, és téged sem érdekel a politika? A Facebook falon csak elvétve van cikk az Indexről belinkelve, és az is valami vicces, és a "britt tudósok" alcímet viseli? A többi bejegyzés nagy része cukiság, meg hétvégi buli?

Mindkettőnknek igaza van! A közösségi hálózatok, és ezen belül elsősorban a Facebook a legnagyobb torzító tényező, amit a hírek tekintetében el tudok képzelni. (Oké, a jelenlegi állami közszolgáltatás kivételével...) Hogy miért?

A Facebook-on kik a barátaid? Akik egyébként is azok. Kikkel beszélgetsz ott szívesen, kiknek Like-olod a megosztásait, kiknek írsz születésnapjakor a falára? Természetesen azoknak, akik az igazi barátaid, vagy esetleg rokonaid. És ők - bármilyen furcsa - sokban hasonlítanak hozzád. Hiszen pont ezért barátok, illetve rokonok! Ez pedig azt jelenti, az érdeklődési körük is nagyon hasonló.

Ráadásként a Facebook megpróbálja kitalálni, mi érdekelhet téged (egészen pontosan: ki), és ennek megfelelően állítja össze a falad tartalmát. Innen pedig már egyenes út vezet a fent leírtakhoz: a közösségi média a kapcsolati hálódon keresztül többé-kevésbé olyanná formálja a világot, amilyen te magad is vagy.

És így könnyű eltévedni, legyen ez politikai trendek vagy fogyasztói szokások. Persze, egy nem marketinges számára ez annyira nem érdekes megállapítás, de marketingesként igenis keményen kell küzdeni, hogy ne essünk abba a csapdába, hogy azt gondoljuk: amit a Facebook-on látunk, az van.

Mert nem az van, sőt. Lehet, csak egy szűk kisebbséghez tartozunk, miközben a valóság nagyon mást mutat. Persze, pont ezért is szeretjük ezeket az oldalakat, hiszen hasonszőrűekkel cseveghetünk, de ne induljunk ki az ottani tapasztalatokból, ha üzletre gondolunk - vagy ha a közvélemény politikai nézeteire vagyunk kíváncsiak.

A közösségi média torzít. Ezt sose felejtsük el!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr483517526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stro-B · http://www.stro-b.com 2012.01.04. 14:02:18

Konrád, ellent kell, hogy mondjak neked, bár a kivétel erősíti a szabályt ugye. Nálam érdekes mód,bár én jobb oldali értékrendet vallok magaménak (nem vagyok fideszes, se semmilyenes), jelennek meg indexes cikkek és többnyire bal oldali hozzáállású emberektől. Akik furcsa mód, az ismerőseim, barátaim.

De ahogy nézem, általában elégedetlenkedő megosztások vannak, és anno mikor balos kormányunk volt, ugyanezek az ismerősök/barátok ugyanígy elégedetlenkedő cikkeket osztottak meg. Magyarán: ilyen nép vagyunk, kell, hogy legyen mindig valaki, akivel szemben nemtetszésünket kifejezzük.

A másik oldala annak, amit boncolgatsz meg még szomorúbb: nincs itthon objektív hírforrás, bár ez lehet, hogy utópia, mert a külföldi sajtóban sem lehet nagyon találni (max tudományosat), ott is fordultak már elő érdekes dolgok (lásd FT "rendelt" cikkei...).

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2012.01.22. 21:18:42

Hát, lehet hogy én vagyok nagyon máshogy bedrótozva, de nálam a fácsén és a gépluszon is vegyes a társaság. Merthogy akiket ismerek, azokkal amúgy is tudom, mi van, ezért a figyelmem inkább azokra vetül, akiket kevéssé ismerek, vagy akik nem kötelezően a szűk köröm tagjai, sem nem ízlésben, sem nem politikában. Aztán meg: például megosztok egy elégedetlenkedő hírt, cikket. Tuti hogy 2 perc múlva már ott van valaki, aki ellentmond.

Inkább az a nagy kérdés, hogy mi van azokkal, akik nem neteznek, tehát pro és kontra el vannak vágva a másik oldal médiájától. Ott mi van? Mert szerintem javarészt például azért tudott a kormányoldali béketüntetésre, vagy mi a franc volt ez tegnap a (szélső)jobb ennyi embert összeszedni, mert ők egy zárt magánvilágban élnek, elszigetelve a valóságtól. Az persze másik kérdés, hogy míg az ellenzék a fészbúkon próbálkozik, addig a kormányoldal a jól bevált, buszos-etetős-termékbemutatós vonalat viszi. Egyelőre láthatóan annak van nagyobb keletje.

-ling 2012.01.23. 09:43:47

átfogó, kiegyensúlyozott híráramot a fb-n?
szerintem nem kellene a facebookot valamiféle hírgyűjtő felülettel keverni. elsődlegesen kapcsolattartásra alkalmas, annak rengeteg kiegészítőjével. ha másért nem, már ezért sem áll az, hogy pl. a fb valóban torzító tényező lenne a hírek világában.

("a jelenlegi állami közszolgáltatás kivételével" - ebben maximálisan egyetértek :) )

olyan ez, mintha egy okostelefonon profi fényképező-beállításokat keresnénk, vagy az autóban pálmafát koktéllal. nyomokban előfordulhat, de mivel másra való, nem baj, ha nem tudja olyan jól.

amúgy a fb felhasználóknak lehetősége nyílik politikai oldalak, szervezetek, személyek bejelölésére vagy lájkolására, ahonnan folyamatos friss infókat nyerhet, ha nagyob akarja.


süti beállítások módosítása