Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mások vagyunk?

Címkék: statisztika onlinemarketing kutatás

2012.01.11. szerda 22:10 Konrad

Kálmán Tamás küldött nekem a minap egy érdekes előadást, ami a közép-kelet európai országokkal kapcsolatos, jelesül Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország display hirdetésinek az átkattintási adatairól szól (többek között). Az anyagot a Gemius állította össze, a címe gemiusAdMonitor. Érdemes végignézni, az anyag magáért beszél, de ki is emelnék belőle két fontos adatsort.

 

 

Mindjárt az elején, az 5. oldalon található az alábbi ábra:

Nagyon látványos különbségek! Nálunk a legalacsonyabb az átkattintási százalék. Vajon miért lehet így?

A másik adatsor, amire még felkaptam a fejem, a 15. - 16. - 17. - 18. oldal, ahol a banner méretének és az átkattintási aránynak a viszonya látszik. Mindenhol nő a ctr, ha nő a banner méret - kivétel nálunk:

Vajon mi lehet ezeknek a nagy eltéréseknek az oka?

Sokat gondolkodtam rajta, és nem tudok egyértelmű választ adni. Azt tudom, hogy az adatokat a Gemius adserverén keresztül kapták meg. Talán ennyire különböző piac lenne a hazai? Tényleg ennyire máshogy viszonyulunk a reklámokhoz? Jó lenne látni, hogy ezek a számok mennyire tipikusak. Mert ha így van, akkor bizony nagyon meg kell gondolni, át szabad-e venni a fenti három országból kampány kreatívokat, megoldásokat. Azt hiszem, simán másolni biztos nem szabad. Érdemes ezt fejben tartani, azt hiszem.

Update: azt az infót kaptam, hogy nem a média, hanem az ügynökségi adserverek adatai alapján készült, vagyis a piac nagy részét lefedi a hazai kutatás (is), így feltételezhetően ezek a valós számok. Ennyire rosszak lennének a hazai kreatívok? Vagy ennyire kevéssé vagyunk aktívak?...

Update2: néhány félreértésre okot adó részt kihúztam-átírtam, de ez a lényeget nem változtatja, amúgy is csak találgatás volt.

Forrás

A képet itt találtam, nem én szerepelek rajta!

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr143538172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kalmi 2012.01.11. 22:32:23

A szlovakiai honlapok jelentosen "tisztabbak", kevesebb a grafikus hirdetes, talan ezert a magasabb ctr...

MobilKém1 · http://mobilkem.hu 2012.01.11. 22:59:47

Ezért nem szabad semmit egy az egyből másolni. Már én is elkövettem ezt a hibát, remélem többé nem fogom!

deejayy · http://deejayy.hu/ 2012.01.12. 07:27:50

Nem tudom, hogy magyar mentalitás-e, de én zsigerből utálok minden reklámot és hirdetést. Meg kéne nézni az adblocker népszerűségét / ország. Ja meg persze a blokkolt url-ek számát is az adblockerben / ország.

Crystalheart 2012.01.12. 09:40:45

@deejayy: Igen, ez hasznos lenne :) Bár én pl. az Opera beépített tartalomkezelőjét használom adblockra.

Amúgy biztosan mások vagyunk sok mindenben. Lásd: itthon Brad Pitték a sarki boltba is bemehetnek anélkül, hogy tömeg verődne köréjük. Ezt az egyedülálló, és nekik megkönnybebülést jelentő magyar feelinget egy interjúban is kiemelte valamely hollywoodi sztár. :DDD Fapofa és passzivitás rulz.

syck · https://twitter.com/sycko 2012.01.12. 10:49:54

vagy csak ennyivel szegenyebb az orszag, es nincs miert reklamra kattintania, nem fog vasarolni / nem akar vasarolni / nem erdeklik uj szolgaltatasok.

HollyGolightly 2012.01.12. 11:57:08

Ez csak megerősíti bennem az index új roadblock formátumával kapcsolatos kételyeimet. Konrád te mit gondolsz erről?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.12. 12:02:47

@HollyGolightly: azt, hogy önmagában ez alapján nem lehet megítélni, egy formátum jó-e vagy sem. Kellene látni ennek a kutatásnak a részleteit. Másrészt a formátum mérete mellett a kreatívok minősége is számít, és talán pont ez az a lépés, amit az Indexes roadblock esetén meg kellene lépniük a hirdetőknek - ha már van egy ekkora felület, azt használják okosan.

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2012.01.12. 14:35:32

Konrád, ha tetszenek az ilyen kimutatások, elemzések, akkor itt mindig megtalálod az aktuális évben született írásokat: vecseilaszlo.blog.hu/2009/01/07/szakdolgozatok_ertekezesek_e_kereskedelem/ ill. innen eléred a korábbi évek gyűjteményeit is.
Egyébként tényleg meglepők az adatok. Szerintem az eredményeknek inkább társadalmi okai vannak. Célszerű lenne összehasonlítani a CEE régióban az internetezők profiljait: kik, miért, hogyan neteznek, mire használják a hálót, stb... A Cetelemnek ehhez nagyon jól használható a Körkép sorozata (www.cetelem.hu/cetelem/korkep), de sajnos az internetes felmérés csak 2008-as (www.cetelem.hu/files/korkep/korkep_2008_1_barometer.pdf). Van még a Gemius-é, országonkénti bontásban, de az is csak 2007-es. (www.gemius.hu/hu/esettanulmanyok-letoltes)
Szerintem ebbe az irányba érdemes elindulni az okok felderítésével.

Atisp · http://www.netgo.hu 2012.01.13. 00:15:35

Azért azt is fontos lenne tudni, hogy 1 felhasználó átlagosan hány oldalt (PI-t) tölt le. Ha az egyik országban az emberek több online (mennyiségileg) tartalmat fogyasztanak (siteon belül és úgy általában), a tartalmak hosszabb terjedelműek (cikken belüli lapozás, site felépítés), akkor akár ez is magyarázhatja az eltérést. Az is ok lehet, hogy egyik országban jellemzőbben vesznek nagy eléréseket olcsón, míg inkább máshol célzottabban költenek, de lehet kicsit drágábban.

A fentieken kívül még sok más oka is lehet a kimutatott eltérésnek.

Önmagában a CTR csak egy szám, nem több.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.01.14. 09:57:45

Ezek a számok köszönőviszonyban sincsenek az általam ismert hazai médiatulajdonosok (köztük nagy szereplők) felületeinek statisztikáival, ahol a CTR sokkal közelebb van a 0,01%-hoz, mint a 0,1%-hoz. Elképzelni sem tudom, honnan származhatnak.

EdgarPE · http://edgarpe.hu 2012.01.17. 00:20:56

A nagyobb reklámzaj magyarázat lehet mindkét eltérésre.

magyarpoker · http://www.chocolatepoker.hu/ 2012.01.17. 13:56:46

Az átlagemberek érdeklődését gyenge reklámokkal is fel lehet kelteni, de szerintem ez a 'csoport' az online marketing kapcsán nem mérhető.Az aktívan internetező korosztály pedig nem a reklámokat nézegeti..Az oldalak PI értéke tényleg érdekes adat, személyes tapasztalat alapján úgy gondolom, hogy a látogatók az érdeklődés hiánya miatt egyszerűen nem olvasnak tovább..Még egy személyes megjegyzés: a reklámok ötlettelenek, és túl offenzívak.a levelező programodtól elkezdve, akárhova mész, mindenhol ott villognak, és szó szerint az arcodba nyomják a hirdetéseket...