Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bevételgyilkos mobilmegjelenések

Címkék: mobil onlinemarketing üzlet

2012.02.19. vasárnap 20:17 Konrad

Minden magára valamit is adó tartalomszolgáltató fejleszti a mobilos jelenléteit. Minimum egy mobilra optimalizált weboldal, de akár alkalmazás is készül a cégek boszorkánykonyhájában. Ez a jövő, ebbe az irányba kell menni - de vajon ez a jövő mennyire lesz jó ezeknek a tartalomszolgáltatóknak?

A kiadó vállalatok bő 10 éve küszködnek azzal a problémával, hogy ami nyomtatott formában pénzért eladható (újság), az az interneten csak ingyenesen "működik". Vannak próbálkozások a tartalmak fizetőssé tételére, de az onnan származó bevételek jobbára köszönő viszonyban sincsenek azzal, amit a print változatok hoznak. Az internetes tartalomszolgáltatás üzleti modellje jelenleg a hirdetési bevételekre alapul.

Ez fokozottan így van azokban az esetekben, amikor nincs mögöttük nem internetes megjelenés, hiszen ha a kiadónak van tévés vagy printes bevétele és tartalomgyártása, akkor az online jelenlétnek nem önmagában kell megélnie.

Vagyis jelenleg az online tartalomszolgáltatás sem tudja igazán kitermelni azokat a bevételeket, amiket az egyéb platformok tudnak. És ekkor jönnek a képbe a mobil alkalmazások - amik nem fizetősek (bár az első próbálkozások, még iPad-re, azok voltak). Jelenleg ingyen kapunk HVG-t, Indexet és oly sok minden mást a telefonunkra. Azokra a telefonokra (és táblagépekre), amik az igazi versenytársai a nyomtatott sajtónak. Hiszen már olvashatunk elektronikus tartalmakat a wc-n, a strandon, a villamoson, a buszon - egyszóval azokon a helyeken, ahova eddig a számítógép nem tudott eljutni.

Ráadásul a mobil tartalmakban még kevesebb a hirdetési lehetőség, mint a monitoron. A kisebb képernyő miatt kevésbé vagyunk toleránsak, ráadásul a felület újszerűsége miatt még edukálni is kell a hirdetőket...

Vagyis a mobilos tartalmak még kevesebb bevételt hoznak, mint a web, és töredékét is alig, mint a hagyományos megoldások.

Ez pedig baj. Nagyon kellene végre egy üzleti modell, ami ezt a problémát megoldja: hogyan lehet bevételre szert tenni azokból a tartalmakból, amiket a felhasználók amúgy fogyasztanak?

A mobil persze több ok miatt is jó lehetőség, hiszen sokkal személyesebb és ezáltal sokkal könnyebb rá fizetési megoldást is csinálni. Sőt, van is fizetési megoldás a fontosabb platformokra. Csak használni kellene azokat. De a tartalomszolgáltatók jelenleg az ingyen tartalmakra szoktatják rá a felhasználókat. Mobilon is.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr644135905

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kacsaleaks: Pécs leszállófénnyé változhat. 2012.02.20. 12:56:27

Megdöbbentő információ szivárgott ki ma a délelőtti órákban:a Mecsek-Öko Zrt. és a Mecsekérc Zrt. együttműködési megállapodást kötött külföldi cégekkel az uránérc újra termeléséről, Pécs mellett. A kiszivárgott adatok szerint az idegenek így próbálnak...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balagee 2012.02.19. 21:39:41

Valljuk be azért valahol az online média is hibás azért, hogy a reklám bevételeik nem tudják hozni a print szintjét. Ár lenyomás, üzleti modellek hiánya...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.19. 21:55:01

@Balagee: Az, hogy ki a hibás, azt hiszem, évekig tartó veszekedés témája lehetne :) A legnagyobb baj az üzleti modellek hiánya.

Balagee 2012.02.19. 22:15:56

Nem azt mondtam, hogy "csak ők a hibásak", hanem hogy benne vannak ők is. :)

nagymegmondo 2012.02.20. 01:27:48

Felejtsük el. Nincs ugyanis "számítógépes" és mobilos tartalom. Egyfajta tartalom van, ami úgy kezdődik: .. Ezért tök felesleges és nem trendi mobilos verziót fejleszteni bármelyik portálnak is. Nem is beszélve a hibákról. Az origo pl. évekig hibás m.oriog.hu oldalt közölt a mobilos felhasználók felé, ölég nehéz volt letiltani, h mobilon a normál webes tartalma jelenjen meg. Aztán pár év múlva javították a hibát.
De
Egy tartalom van. Az, hogy némely kezdetleges mobil eszköz pl. a gagyi Apple üzleti érdekből tiltja a flasht más téma. A készülékeknek kell alkalmasnak lenni arra, hogy a web bármilyen eszközön közel azonosan jelenjen meg. Ergo pénzkidobás mobilra fejleszteni, mert minek???
Nincs kétfajta internet ezt a WAP bukása óta érdemes a fejekbe vésni. Persze lehet appokat írni,de attól a web web marad.

nagymegmondo 2012.02.20. 01:29:27

* ami úgy kezdődik rész valamiért moderálásra kerül "http://"

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.02.20. 12:10:58

talan nem kene a flasht lehuznia a wc-n sem az a sajat gyartojanak (adobe baxik fejleszteni mobil platformra), sem a mobilos bongeszoknek (uj chrome baxik lejatszani), es akkor a tartalomszolgaltatohoz kapcsolt jatekokkal, kisalkalmazasokkal (melyekbe fizetos sms leven toljak a juzerek a nemkeves penzt) megelhetest lehetne teremteni.
A html 5 alkalmatlan komplexebb jatekok es alkalmazasok kimunkalasara, a java meg ugy szar, ahogy van.
Az egyeduli eszkoz jelenleg, ami az egyeni kreativitast a nagycsapatos programozogardaval kinyustolt megoldasok ele helyezi, az a flash. Az aranyat tojo tyukot meg ippeg most keszulnek levagni.
Szopjanak.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.02.20. 12:17:45

@nagymegmondo: meg ha csak az aple...
de ha a sajat gyartoja is leharakirizi a technologiat???

Flasht a 17 eves gyerek is tud olyat csinalni, ami pillanatok alatt bejarja a vilagot.
megrajzolja mert pl van tehetsege hozza, kicsit konyit az actionscripthez, annyit amennyivel osszebuheralja, de van egy jo otlete es kepes publikalni. es voila!
persze az IT vilagnak jobb az, ha 20 fos programozocsoportot lehet fizetni sokezer ejroe hogy html 5-ben, javaban kiizzadjanak valami fost, ami programozasilag faszanyos, de se szaga, se buze, es az eredeti, kreativ, jo otlettol merfoldekre sincs.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.02.20. 12:25:50

Szerintem a marketing es a jatek osszeforr a jovoben.
nem termekelhelyezesek lesznek a jatekokban, hanem a jatek-reklamoke a jovo.
Jelenleg a jatekokban megszerezheto targyak/ertekek piaca no a legbrutalisabban. Az online kisjatekok juzerei milliardokat tolnak a zynganak, es a tobbi fejlesztocegnek. Atutalassal, de foleg sms-el.
Mibol allna, ha pl a Vegeta emblematikus szakacsanak kene egy flash jatekban foznie valamit, (ugyessegi, strategiai, logikai elemekre epulo jatek soran), versenyezve mas online jatekosokkal, ingyenes alapon, de bizonyos kenyelmi, es luxusszolgaltatasok csak a termeken elrejtett egyedi koddal aktivizalhatoak?
Semmibol nem allna osszehozni. Es ez csak egy hirtelen elorangatott otlet tolem...

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.02.20. 12:30:07

es persze mindez a vegeta tartalomszolgaltatasan reszekent beepul egy online szakacskonyvbe...

musi 2012.02.20. 12:31:08

Belekalkulálni az internet előfizetésbe a szerzői jogdíjakat, hiszen mindenki letölt tartalmakat, pláne hogy most megy a vita a zenéken, filmeken... Letöltés (adatmennyiség) alapján kiosztani ezeket a jogdíjakat. Csak az a baj, hogy akik ezeket a törvényeket hozzák, azok őskövületek, és fingjuk nincs az internet működéséről. Múlt századi módszerekkel akarják szabályozni, azt, ami már régen továbbfejlődött... Senki nem rokkanna bele, ha havi 500-1000 forinttal több lenne az internet, és bármit letölthet legálisan, plusz mindenki megkapja a pénzét.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.02.20. 12:34:58

a web3 a web2 kozzossegi attitudjet a jatekszemlelettel otvozo web lesz. Ugyanis az ember szeret jatszani, szeret sikereket elerni, feladatokat megoldani, es kepes orakhosszat latszolag haszontalan tevekenyseggel tolteni az idejet, csak hogy par pixel ugy mozogjon, ahogy o akarja. Egy bannerre mar csak a luzer kattint ra, es hiaba igyekszik a web2-o mindent megtudni rolunk, hogy szemelyreszabott reklamot toljon a pofankba, nem tud hozza motivalni.
De a jatek az tud.

alx 2012.02.20. 12:36:41

musi: ez akkora hülyeség mint memóriakártyák után fizetni.
1. Én csak saját fotókat tárolok rajta, nevetséges, hogy ezért fizetnem kell.
2. Akihez kellene nem jut el a pénz, csak a nagy "sztárokhoz"
3. ha a netre is bevezetnék, pár tartalomszolgáltató jól járna, kicsik semmit sem kapnának.

Már úgy várom, hogy index, origo, hvg, stb... vezessék be a fizetős tartalomszolgáltatást! Van mellettük sok másik, el lehetne feljeteni őket! Itthon úgysem élnének meg.

musi 2012.02.20. 12:40:25

@alx: A memóriakártyák tényleg hülyeség, de a második pontot rosszul tudod... A jogdíjakat lejátszás és lemez eladás alapján fizetik ki... Én is Artisjus tag vagyok, ez így működik. NYILVÁN akinek a zenéje senkit nem érdekel, az nem kap semmit, aki meg "sztár", annak meg szarrá játsszák a zenéjét a rádiók, ezért sokat kap.

klacus 2012.02.20. 12:41:57

@musi: "plusz mindenki megkapja a pénzét. "

Ez a modell a CD-s jogdíjas story-val szált a sírba. Páran lenyúlták a pénzt, az újonnan belépő játékosok meg pisloghattak....

Sajnos a tartalom fizetőssé tétele sosem lesz igazságos. Az első letölt - megoszt- feltölt esemény után máris elérhető a tartalom. Persze ezt ugye akkor meg üldözni kell, mert az ugye kalózkodás. Továbbá tiltó egyezmény ide vagy oda, de mindíg lesz olyan ország, ahol majd ezt nem üldözik, vagyis lesz rés a pajzson.
Tehát lesz szabad tartalom, nagyjából itt tartunk már pár éve.

klacus 2012.02.20. 12:48:02

@musi: Artisjus. : Nade ők nem a honpolgárokkal fizettetik meg a zenéd árát, hanem a műkörmössel, a lemezlovassal, meg a büfével, ha szól a rádió.

Az nem ugyanaz. Azok nyomon követhető, számszakilag behatárolható userek.

Az hogy az indexet ma hányan olvasták, mondjuk egy proxy mögül már egy érdekes kérdés. Mert ha fizetős lesz, akkor sokan fogják, aztán derítsd ki, hogy ki volt honnan.

Plusz ha ez pénzt ér, akkor Pistike egy Chilében tartott tárhelyen tükrözi pénz / tízért a fizetős tartalmat, vagy csak simán ingyen mert az olyan vicces...

aha, persze 2012.02.20. 12:54:28

@klacus:
Ha közvetlenül kellene fizetnem az indexnek havi 500 pénzt a tartalomért, fizetnék.
Ha az artisjusnak kellene fizetni havi 150 forintot az index tartalmaiért, a legkisebb kibúvót is felkutatnám.

Ezzel (feltételezem) nem vagyok egyedül.

Lacusru 2012.02.20. 13:38:17

@aha, persze: Egyet értek. Közvetlen a tartalom szolgáltatónak könnyebben kifizet az ember pár euronyi forintot.

Viszont ha az index fizetőssé válik, jogos elvárásom lesz, hogy ne legyenek tele helyesírási hibákkal, gépelési / fordítási hibákkal és nyelvtanilag helytelen megfogalmazásokkal az irományok.
Ja és onnantól kezdve még jobban fognak zavarni a reklámok is! Igaz, a reklám blokkoló program viszonylag tökéletesen működik egyenlőre :-)

stikasz_1 2012.02.20. 14:10:08

Szerintem meg az a baj, hogy az embereket sikerült rászoktatni az értéktelen tartalmakkal az 5 mp-es olvasásra. Én elhiszem, hogy az index címlap hoz 5000 vagy több látogatót, de ha a 99%-uk csak benéz, majd legyintve visszalép, akkor a reklámoknak semmi értéke nincs. És ehhez idomulnak az index hírei igen gyakran, pár soros jelentéktelenségek, helyesírási hibákkal, rosszul fordítva. Ez így nem fog szerintem értéket termelni semmilyen távon. Tehát a jó üzleti modellhez szerintem először tisztességes tartalom kell.

Circus 2012.02.20. 14:15:32

@aha, persze:
Kicsit más kérdés, de hasonló: az én sávszélességemet, én havi forgalmamat és én időmet zabáló reklámfilmek, bannerek, popupok miatt a szolgáltatók nekem visszatérítenek valamit vajon?

Jelenleg a fentiek miatt indirekt módon tudniillik bőven fizetsz azért, hogy reklámot bámulhass... Ez csak engem zavar vajon?

aha, persze 2012.02.20. 14:36:00

@Lacusru:
Vagy:
Helyesírás nélkül 500 Ft,
Helyesírással 750 Ft
:D

aha, persze 2012.02.20. 14:38:19

@Circus: A reklámokkal teli csomagért fizetsz. Reklámmentes csomag pedig jelenleg nem kapható :)

ave 2012.02.20. 14:59:22

>A kiadó vállalatok bő 10 éve küszködnek azzal a problémával,

Azert ez szegyen, nem? 10 ev alatt csak a technikat sikerult fejleszteni, de a valodi problemaira 10 alatt senki nem tudott megoldast hozni.

Szerintem teljes zsakutca, ez az app fejlesztes, ami most megy. Most van 3 platform, mindegyikre kulon kell csinalni mindent. Ez marhasag. A webet mar mikor kitalaltak. A web ugyanaz es egyformanak kell lennie minden eszkozon. Ehelyett megy a szopatas. Fejlesztok es uzerek szopatasa. Kinek jo ez?

Circus 2012.03.01. 14:26:07

@aha, persze: kár, hogy az internet lassan úgy néz ki, mint egy rosszabb járási ingyenes hirdetési újság, tele használhatatlanabbnál használhatatlanabb hirdetésekkel.

Ingyenes hirdetési újság... itt meg még én is fizetek, hogy a pofámba tolják a reklámot... Ingyen internetet mindenkinek!
:)