Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Future world

Címkék: mobil üzlet

2012.04.04. szerda 22:45 Konrad

Hétvégén voltam egy nem budapesti családi bulin, ahol korban és egyéb tulajdonságban is elég vegyes társaság gyűlt össze. Volt időm kicsit szétnézni, és figyelni, ki mit csinál. Egy dolog volt, amire felfigyeltem: senkinél nem volt kütyü, a telefonok jellemzően "buta" telefonok voltak - és értelemszerűen senki nem fotózgatott, meg játszott, meg levelezett.

Beszélgettünk, iszogattunk, igen. Offline társadalmi életet éltünk, hogy úgy mondjam.

A dologban tehát az volt számomra az érdekes, hogy mennyire máshogy lehet látni a világot, ha az ember kicsöppen a megszokott környezetéből. Éppen ezért nagyon veszélyes, ha csak magunkból indulunk ki. Mert jó dolog az iPhone, meg jó dolog az Androidos telefon, és lehet örülni, hogy jobbára már csak ilyet adnak el a mobilszolgáltatók (mert mondjuk a kínálatukban is ilyen van többségben), de lássuk be, azért a világ jelenleg nem e körül pörög. Igen, van egy 25% körüli penetráció, és igen, van pár százezer ember idehaza, aki tényleg használja is az okostelefonját - nemcsak beszélget rajta vagy sms-t ír.

De aki hazai szolgáltatást fejleszt, és nem egy viszonylag szűk geek réteg a célcsoportja, az bizony a jövőnek tervezi ezeket, nem a mának. És igazán nem látjuk, pontosan milyen is lesz ez a jövő.

Hiszen az internet használat is csak mostanában kezd elmélyülni. Mostanában kezdik el kicsit nagyobb tömegek napi szinten használni. És hiába van majdnem 4 millió haza Facebook felhasználó, ha azok nagy része valójában csak nagyon ritkán lép be. És hiába van 2,5 millió ember kezében okostelefon, ha ezeknek csak kis része használja is ki annak tudását.

A jövő, bár nagy vonalakban kiszámítható, de egyáltalán nem egyértelmű és tuti biztos. Egy dolgot tudunk: napról napra többen használnak okostelefont, és napról napra nő az igény a felhasználóknak tetsző szolgáltatások felé. De nem szabad azt képzelni, hogy ez a többség. Még nem, messze nem az.

Ha tehát mobilos üzletben gondolkozol, legyél nagyon türelmes, és ne várd, hogy holnap elkezd ömleni ebből a bevétel idehaza. Vagy fejlessz külföldre - vagy hobbi projektben gondolkozz.

Vagy mérd fel pontosan, kik is okostelefonoznak - és pontosan nekik készíts szolgáltatást. És ha így teszel, már csak reménykedned kell, hogy divatos leszel, és tényleg használnak...

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr994364413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

escargot 2012.04.04. 23:53:04

Lényeglátó írás. Hogy dimenziót is adjunk a témának, idézet egy múlt havi GfK sajtóközleményből:
"A rendszeres internetezők között is speciális célcsoportnak számít a fent
említett a mobil eszközökkel is rendelkező, és azokon rendszeresen
internetező, illetve különböző, fizetős applikációkat is letöltő
fogyasztók csoportja. „E prémium célcsoport becsült mérete viszont
hazánkban mindössze 180.000 fő”

mig8 (törölt) 2012.04.05. 07:40:20

Szerintem nem ez a teljes kép. Az egyik kollégám is Andriodra fejleszt alkalmazást. A megrendelőjük okostelefont nyom az alkalmazottai kezébe, rajta ezzel az appal. Azaz az okostelefon sok helyen munkaeszköz, és ahhoz mérten is kezelik. Privátban, munkaidő után meg marad a régi teló.

escargot 2012.04.05. 09:56:40

@mig8: Sok embert meg épp a munkaeszközként kapott okostelefon/tablet térít meg az online net- és apphasználatnak, szóval elég sokféle mintázat létezik. De egyelőre biztosan nem a többség az, aki az érintőképernyőjén keresztül nézi a világot, ebben az alapvetésben Konrádnak mindenképpen igaza van.

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2012.04.05. 18:06:14

Ez azért kissé erős volt: "Offline társadalmi életet éltünk" :-D

numermetal 2012.04.10. 14:13:31

Lassan már nem is létezik ofline társadalom kis túlzással. Mindenkinek van valami kütyüje, ami egy kijelző mögé az egész világot egyesíti: tablet, mobil..stb.
Egy érdekesség amit itt olvastam: 2012.enterdigital.hu/screenmania

Az Egyesült Királyságban a Sainsbury’s áruházlánc a Sky TV-vel karöltve hangszórókat és iPad dokkolókat épített bevásárlókocsikba. Így lehetővé tette vásárlóinak, hogy fontos sporteseményeket nézhessenek – akár vásárlás közben is. A Sky Go kocsi egy mozgatható iPad-tartóból, egy hangszórópárból és egy napelemes fedélzeti akkumulátorból áll. A sportőrült vásárlók csak letöltik a Sky Go streaming applikációt tabletjükre, így már csak a kocsi dokkjára kell csatlakozniuk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.10. 14:16:38

@numermetal: de pont az a lényeg, hogy ez nem igaz! Nem igaz, hogy mindenki kütyük mögé bújik. Ez csak a lakosság max. 25%-ra igaz, de valójában kevesebb, mint 10%-ra.
Az meg, hogy UK-ben egy áruházban mi történik, maximum pilot projekt.
Idehaza is van olyan áruház, ahol RF ID-s minden árucikk, a fizetéskor csak át kell tolni a kocsit a pénztárnál, és mindent számol. Egy ilyen van, nem több. Ettől még nincs elterjedve...

numermetal 2012.04.10. 14:18:35

@Konrad: Szerintem pedig a számok nem teljesen fedik a valóságot, de ha igen is, akkor is ez irányba megy a világ a meglátásom szerint.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.10. 14:20:11

@numermetal: "Szerintem pedig a számok nem teljesen fedik a valóságot" Ezt kicsit ha kifejtenéd...
Igen, fent is írom, erre megy a világ. Csak nem valami gyorsan. Lehet, lesz 2-3 év múlva idehaza 2 millió ember, akik majd nagyon a kütyükben élnek. De lesz 8 millió, akik meg nem.

numermetal 2012.04.10. 14:28:01

Arra gondolok, hogy a statisztikák nem mindig pontosak, de mindegy is igazából. A lényeg, hogy efelé tendál a világ, még ha nem is egyik percről a másikra, de ha korábbi példákat veszünk, mint pl. a mobiletelefonok elterjedését akkor 10-15 év nem is tűnik olyan soknak és megváltozik a társadalom, digitalizálódik. A felnövekvő nemzedékről beszélek. Ezt nézd meg, szerintem ez magáért beszél :) www.youtube.com/watch?v=aXV-yaFmQNk

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.10. 14:45:01

@numermetal: De a cikk arról szól (amit írtam), hogy az itt és most az nem az, ami lesz sok-sok év múlva. Sok cég úgy tervez mobilra meg táblára, mintha már 2025-öt írnánk, aztán meg majd meglepődik, ha pénzügyileg ez nem fogja megérni.

numermetal 2012.04.10. 15:14:22

@Konrad: Ennyire nem akartam mélyen belemenni, értem, hogy mit írtál. Csak annyit jegyeztem meg, hogy eljön majd az idő (nem tudjuk hány év múlva) amikor a statisztikai számok az ellenkezőjét mutatják majd és több lesz az online, mint az offline kommunikáció...(szerintem :) )

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.10. 15:15:25

@numermetal: igen, ilyen biztosan lesz. Hogy mikor, az egyelőre sok tényezős kérdés, azt hiszem. Nem jövőre, az tuti.

marteking 2012.04.14. 22:10:49

Éppen ma szembesültem egy ilyen elsietett baklövéssel.

Holnap lesz a bécsi maraton. Eddig volt egy nagyon jó szolgáltatásuk, a megadott mobilszámokra sms-t küldtek, ahogy az ember áthaladt az ellenőrző pontokon (cipőfűzőre van kötve az érzékelő chip).
Kísérőknek, szülőknek, haveroknak mindig ment az sms.

Idén ez megszűnt, csak a nagy büszkén bejelentett mobil app van a futók követésére. Baromi nagy melléfogás (szerintem), sokaknak nincs okostojása, arról nem is beszélve, hogy a külföldieknek nem olcsó szórakozás Bécsben az app használata.

Természetesen nem kötelező az app használata, nem is lenne érdekes, ha nem lett volna az eddig többé-kevésbé jól működő sms rendszer, ami mindenki számára használható volt.


süti beállítások módosítása