Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ügyködés

Címkék: onlinemarketing

2012.04.17. kedd 23:25 Konrad

Tanácsadóként dolgozva az ügyfelek kicsit máshogy "nyílnak meg" az embernek, és elmondanak érdekes véleményeket is. Például az ügynökségekről. Furcsa azt látni, hogy miközben az ügynökségek elvileg azért vannak, hogy egyfajta szakértőként értsenek bizonyos feladatokhoz, és azokat végre is hajtsák, aközben a gyakorlat valahogy más. A cégek számára fontos partner az ügynökség, de nagyon sokszor nem alakul ki bizalmi viszony. Az ügynökségről kialakult kép ugyanis az, hogy mindent megcsinálnak, de mindenért pénzt kérnek, ráadásul amit kérnek, az nem kevés.

Kb. olyan helyzet ez, mint a márkaszervizek esete: ha új a kocsink, szükség van rá, kell a garanciához, de fel vagyunk rá készülve, hogy minden drágább, mintha más szerelőhöz vinnénk, legyen szó egy olajcseréről vagy valami komolyabb bajról.

Ez a fajta kép lehet az az ok, ami miatt nagyon nehéz váltani a jelenlegi ügynökségi rendszerben. El kellene hitetni az ügyfelekkel, hogy bizalommal lehet fordulni az ügynökségekhez, hisz tényleg ez a jó választás, erre van szükség, hogy velük dolgozzanak.

Mondjuk még egy kis apróság kell ehhez. Az ügynökségi munkának tényleg olyannak kell lennie, hogy megérje a rá költött pénz. És ehhez van még mit fejlődni hozzáállásban, ügyfél tiszteletben és tudásban is. 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr414457971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaggasz 2012.04.17. 23:56:04

ezt úgy írod, mintha most érkeztél volna a valóságba.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.18. 00:35:52

@Csaggasz: beszélünk erről évek óta, de most van az az időszak, amikor piaci nyomás is az, hogy az ügynökségek változzanak. Ezért bátorkodtam felvetni a témát :)

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2012.04.18. 08:30:39

"ezt úgy írod, mintha most érkeztél volna a valóságba." - pont ezért van szükség friss gondolatokra, mert ez a valóság már túlságosan rég fennál.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2012.04.18. 09:48:52

Mindig csak arról beszélünk, hogy az ügynökségek változzanak, de arról sosem, hogy az ügyfél is változzon, pedig ez is elengedhetetlen.

Hogyan épüljön ki úgy bizalom, ha egy ügynökség komplett csapata 1 hónapot dolgozik egy koncepción, és az össz válasz az, hogy nem tetszik a színe.

Mi marad meg ebből, az ügyfélben? Az, hogy szakmailag jó munkát hoztak, jó ötlettel, ami biztos, hogy jó eredményt hozhat a cégemnek? Nem. Az, hogy megint nem hoztak olyat, ami tetszik.

Amíg attól függ a megítélés, hogy tetszik-e vagy sem, és nem szakmai alapon, addig miért várjuk a bizalom kialakulását? A bizalom kétoldalú dolog.

Vilma Virtual · http://vm.haragtalan.net/ 2012.04.18. 12:06:24

@Bajnok: Szerintem mindig csak arról beszélünk, hogy az ügyfél változzon, ültem eleget ügyfél-oldalon.

Az első változás, hogy az ügyfelet kezdjük el emberszámba venni, ne "fél"-nek. Mondhatjuk nyugodtan, hogy vevő, és akkor talán eszünkbe jut leszállni a magas lóról. Vevőként mi is csak azt a paradicsomot vesszük meg a piacon, amelyik tetszik. Függetlenül attól, hogy hányan meddig dolgoztak azért, hogy elénk kerüljön és dönthessünk a vásárlásról.

Vevőként pontosan tudjuk, hogy milyen paradicsomot szeretnénk, akkor is, ha sosem tudnánk előállítani, csak kritizáljuk, hogy nem elég piros és nem elég kemény.

Ettől még imádom a zöldségesemet, bízom is benne, de ennek semmi köze az üzlethez.

Ez van: ha te nem hajolsz meg, meghajol majd más. :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.04.22. 10:15:36

Voltam olyan nagy ügynökségnél, akik azt sem tudták, hogy mi a Facebook content management. Viszont jó kapcsolataik vannak, így mindig megrendelésekhez jutnak. Drágák, de a kapcsolati tőke behozza a munkákat. Nem meglepő modell Mo-n, valljuk be.

igorcorner · http://igorcorner.hu 2012.04.23. 20:39:15

@Vilma Virtual: A paradicsom mint termek eleg jol definialhato vevoi es eladoi oldalrol ugyanugy. Nem kell hozza erzek vagy kepzettseg hogy ha kimondod hogy szep paradicsom, akkor mindketten ugyanarra gondoljatok. De ha kimondjuk pl hogy jo reklam, akkor a piros jo?

Vilma Virtual · http://vm.haragtalan.net/ 2012.04.23. 21:43:28

@igorcorner: szerintem ez más téma, mint Bajnoké, de örömmel válaszolok erre is.
A reklám igenis jól definiálható: akkor jó, ha bevételt generál.
Ha jól emlékszem, Buza Sanyi Bonux-os reklámja nem kapott Cannesban díjat, de 250% forgalomnövekedést produkált. Piszok jó reklám, nemde?

Vagyis ne legyünk már olyan nagy arcúak, nem az a lényeg, hogy mennyit dolgoztunk, mire pazaroltuk a tehetségünket, hanem az, hogy az ügyfélnek megéri-e kifizetni. És ha nem, akkor ígyjárás történt.

Vilma Virtual · http://vm.haragtalan.net/ 2012.04.23. 22:07:32

@$Norbert$: szerintem ez nem magyar sajátosság, mindenhol ez a lényeg, én is dolgoztam globális hálózatban. A magyar sajátosság szvsz az, hogy nem mindenki engedheti meg magának a nagy ügynökség árait - én betegesen hajtok a fizetésképtelen ügyfelekre :)

Másrészt a magam részéről nem versenyzek, hanem igyekszem szakmán belül is gyümölcsöző együttműködéseket építeni. Ami jó, az jó, akár beszerzem az ügyfelemnek. Ami nem jó, abba meg igyekszem beszállni és jobbá tenni. És akkor mindenki boldog (lenne).

igorcorner · http://igorcorner.hu 2012.04.24. 07:01:36

@Vilma Virtual: Amit írsz (akkor jó egy reklám, ha bevételt generál) teljesen igaz. Viszont ezt csak utólag tudod meg, a döntést nem úgy hozod, hogy eléd teszik a reklámot, bekapcsolják az időgépet, megnézed az eredményeket, ahol látod, hogy 250%-ot dob a forgalmon, na akkor megveszem. A paradicsomos hasonlat rossz. Amikor paradicsomot veszel, elhanyagolható a hibalehetőség (ha megfogod, megnézed, megszagolod akkor tudni fogod, hogy az eredmény egy jó paradicsom amit 250%-os élvezettel fogyasztasz majd el a jövőben) ezért az eredmény garantált. Viszont amikor eléd teszik a Buza Sanyi Bonux reklámot, akárhányszor visszapörgeted, nem fogod tudni milyen eredménye lesz. A döntésed így kell meghozni. Aki hozta az ötletet, annak biztos tetszik, különben nem hozta volna. Te, aki megveszed, dönthetsz úgy, hogy nem kell, mert utálod a Buza Sanyit, vagy dönthetsz úgy, hogy megveszed, mert jó fej ez a Buza Sanyi, jól áll a kezében a Bonux. Meg dönthetsz még millióképpen csillió szubjektív vagy objektív ok miatt (legyen zakóban, ne farmerben, de pirosban, mittudomén), de úgy semmiképpen sem, hogy eléd raknak 3 variációt a Buza Sanyi Bonux reklámból, mindegyiken egy címkével, hogy hány %-os forgalomnövekedést produkál, és te a legnagyobb értékűt választod ki.

Tehát szerintem a paradicsomos hasonlatod rossz volt.

A többi, amit írsz, mind igaz a saját rendszeredben (de akár azon kívül is), de a paradicsomvásárlás összehasonlítása a reklámvásárlással a saját rendszeredben sem lehet igaz, és gondoltam, szólok.

De sok időm van.

Vilma Virtual · http://vm.haragtalan.net/ 2012.04.24. 20:58:36

@igorcorner: már egy ideje nem a lényegi kérdésről, hanem a példáról folyik a csevegés. Javaslom, hogy ne ragadjunk le itt. Én csak egy rövid megjegyzést tettem, egy példával, és minden példa sántít egy kicsit. Paradicsom, vagy reklám, a lényeg, hogy a vevő a terméket veszi meg, nem a befektetett (vagy ügyesen óradíjakkal elszámolt) munkát. És olyan értékek mentén dönt, amelyek mentén akar. Szubjektíven, vagy objektíven. És igaza van, ha nem ő akar kedvében járni az ügynökségnek. Vagyis, visszakanyarodva, ne akarjuk megváltoztatni az "ügyfelet", és ne várjuk el, hogy vívja ki az ügynökség bizalmát. Mert ez fordítva működik.

Azzal egyébként egyetértek, hogy a reklám (és pláne a marketing többi 80%-a) nehezen eladható termék/szolgáltatás. De nekünk, szakmabelieknek van a legkevesebb okunk panaszkodni emiatt - hiszen mi tudjuk legjobban, hogyan kell eladni, neeem? :)

Vilma Virtual · http://vm.haragtalan.net/ 2012.04.24. 21:03:02

@igorcorner: Jah, nekem nincs ám saját rendszerem, csak igyekszem rugalmasan igazodni a meglévőhöz.


süti beállítások módosítása