Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Dr Keynes: Okos poszt, mint mindig. Két kis megjegyzés: (1) Én mostanában PESTELE-t tanítok, legyen csak k... (2021.06.18. 10:41) Foci és marketing
  • evilwolf: De miért is kellene mindenkinek használnia az internetet? Főleg 70-80 év felett? Vagy bármilyen k... (2021.06.17. 10:05) Akik nincsenek itt
  • evilwolf: Ebben az országban érdemes mesélni. Sok a mesemondó, mert nagy a hallgatóság, aki el is várja, hog... (2021.06.17. 09:51) Esti mese
  • Konrad: @Kopasz Szuzukis: Ez b2c területen igaz, b2b-ben viszont sokszor nem lehet árat mondani, mert túl ... (2021.06.11. 14:18) Ghostolás
  • Kopasz Szuzukis: Talán meg kellene fordítani a dolgot:feltüntetni árakat. Legalább irányár-szinten. Rettentően elha... (2021.06.11. 14:13) Ghostolás
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1239) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (339) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Okosan telefonál

Címkék: onlinemarketing mobil marketing

2012.05.10. csütörtök 22:21 Konrad

Kedden a Media Hungary-n a mobilos szekciót vezettem, így volt szerencsém minden mobilos előadást meghallgatni. Egy nagyon fontos adat volt számomra, ez pedig azok száma, akik ma idehaza

  • rendelkeznek okostelefonnal
  • van a telefonhoz internet előfizetésük
  • és használják is azt

Az ilyen felhasználók száma jelenleg 1,8 millió, vagyis a mobil internet penetráció a gyakorlatban 18%. Ehhez érdemes hozzátenni, hogy a fejlődés kb. négyszer gyorsabb, mint az interneté volt, és jól látszik, hogy miért kell foglalkoznunk a mobilos megoldásokkal. Ez már egy igazán fontossá váló piac, igaz?

Most pedig tegyük hozzá a telefonadót, amit beszélgetésre és sms-re vetnek ki. Mobil adatforgalomra, internetre nem. (Ilyenkor jó, ha az ötletadó politikus leragadtak a kőbaltánál és a kurblis telefonnál...) Egy céges telefon esetében a havi maximális összeg kb. egy plusz internet előfizetés ára. Okos telefonon pedig mehet a hanghívás is ip hálózaton, vagyis lófaszt fizetünk majd, nem telefonadót.

Ez pedig adhat egy újabb lökést a mobilnetnek. Azt hiszem, ennél ügyesebben nem terelgethetné pártunk és kormányunk a modern technika felé a lakosságot, hát nem?

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr214501267

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 1354. Telefonadó – a szlovák megoldás 2012.05.14. 10:16:44

Véreim, magyarok! A cégbejegyzés, a rendszám, és a számlanyitás után a telefonadóra is van szlovák megoldás. Hátránya, hogy csak lakosság egy része élhet vele, az viszont olcsón és jutányosan teheti ezt. És főként: adómentesen. A megoldás: O2 Paušál.&n...

Trackback: Okosan telefonál 2012.05.10. 22:33:01

Okostelefonon mehet a hanghívás is ip hálózaton, vagyis lófaszt fizetünk majd, nem telefonadót.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sonki 2012.05.10. 23:22:53

Okostelefon-használat: Arról van infó, hogy vajon mire használják? Vagy ezt még mindig titkolják a mobil cégek?

Például a QR kód megdöbbentően el van terjedve;de vajon tényleg leolvassák ezeket az emberek?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.11. 00:59:30

@Sonki: voltak ilyen infók is, de nem a szolgáltatóktól, hanem kutatócégektől. Például erre: nrc.hu/hirek?page=details&oldal=1&news_id=625&parentID=644

szines 2012.05.11. 01:29:58

A Google piackutatoi tartottak nekem egy eloadast egy honapja, akkor azt mondtak, hogy a briteknel 48%-os az okos telefon penetracio, Irorszagban pedig 52%. Szoval eleg magas.

Azonban hiaba teszem bele minden nyomtatott hirdetesunkbe a QR kodot, a legnagyobb peldanyszamu britt napilapokba, nagyon nagyon ritka a QR kod leolvasas aranya.

2012.05.11. 07:13:07

Ebben bennevan a stickes internet is? 18%ban... Lehet hülyeséget kérdezek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.11. 07:23:55

@szines: sajnos a qr kód nincs "megtanítva" a fogyasztóknak, plusz annak olvasása nem alap feature a telefonokon, le kell hozzá tölteni a megfelelő alkalmazást :/

@cadmagician: nem, nincs benne. Ebben az van benne, akinek van okostelefonja ÉS internet előfizetése a telefonhoz ÉS használja is.

2012.05.11. 07:30:14

@Konrad: aha.
Qr kodhoz: pl a nokia e66ban évekkel ezelőtt alapbol benne volt. Most meg egy normális note appot is vadaszgatni kell. Axis alap volt/lenne

Célkereszt 2012.05.11. 08:14:54

Ha ez ilyen egyszerű, akkor eddig miből éltek a mobil és a vezetékes szolgáltatók?

joskafiser 2012.05.11. 08:18:56

kutya sem hasznal qr kodot. erobol gerjesztett hype, mint anno a wap volt. az iylenek meg idovel elhalnak szerencsere.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.11. 08:54:45

@Célkereszt: ez alapvetően kényelmetlen megoldás, de ha pénz múlik rajta, többen meg fogják lépni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.11. 08:56:29

@joskafiser: mondjuk a wap-os szolgáltatásoknak a csúcsidőben volt évi 1-1,5 milliárdos forgalma.

joskafiser 2012.05.11. 09:35:34

meg kb havi ennyi reklamkoltese a nepszerusitesre....

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.11. 10:11:01

@joskafiser: nos, ez, amit írtam, a fizetős wap szolgáltatások bevétele...

Célkereszt 2012.05.11. 10:55:40

@Konrad: Nem fogják! Az emberek kényelemszeretők. A munkahelyen nem számít. Esetleg próbálkoznak vele a cégek, de a megbízhatóság fontosabb.
A feleségem az édesanyjával napi 1 órát beszél telefonon. Ebben az esetben meggondolandó egy Skype-os előfizetés havi 1500 Ft-ért, mert az anyósom nem fog ezért internetet használni. Skype-ról vonalasra megoldást több éven keresztül próbáltam. Magánbeszélgetésnél elviselhető a gyakoribb szakadás és a kicsit rosszabb hangminőség.
Kilépve a lakásból, már nem tudod elkerülni. Szóval vegyes a kép,de nem lennék olyan optimista, mint most te.

joskafiser 2012.05.11. 11:15:14

ertem en konrad, de azert az vicc volt. ha tetszik ha nem. a csapbol is a wap folyt EVEKIG, megallas nelkul. ehhez kepest 1.5 milliard / ev egy EGESZ agazatbol, mikor annak nepszerusitese sokszorosa volt ennek ? ugyanmar :)))) halott es eroltetett dolog volt az, semmirevalo, hasznalhatatlan. kutyanak sem kellett. meg is bukott. a qr kod ugyanez. hiaba kerul a latoterembe felpercenkent qrkod, nemerdekel. pedig en erosen advanced user vagyok akinek ez a szakmaja es erdeklodesi kore. mi lesz a tomegekkel akiknek nem ? nade ez mar off.

on: az atlag (ertsd informatikailag tudatlan) user nem fog mobil voip szolgaltatasokkal bibelodni es tanulmanyozni azokat. ezt eros naivitas feltetelezni. nagyszeru bulvarhir a telefonado, de valojaban egyen szinten es osszegszerusegeben lenyegtelen tetel. persze moralisan en sem ertek vele egyet, de van masik 30 ado es intezkedes, ami jobban szurja a szemem, mert pl alkotmany v euellenesek. csak azokon nem lehet bulvar oldalrol ennyit ragodni. a +2 ftos smsre meg nagyivben :)

2012.05.13. 08:59:27

@joskafiser: construmán, kiállításon jo a qr kód. erőltetett reklámon, ami bazira nem érdekel meg pont lexarom hogy mi van rajta.


süti beállítások módosítása