Amikor keresőoptimalizálásról vagy éppen keresőhirdetésről beszélünk, mindig felmerül: a felhasználók jellemzően nem egy szóra, hanem több szavas kifejezésekre keresnek. Hogy pontosan milyen arányban, az mindig is érdekelt. Egy jó pár évvel ezelőtti kutatás alapján az arányokat 30-30-30-10 százalékra tettem az egy-kettő-három-egyéb szavas keresésekre.
Nos, ma belefutottam egy kb. egy hónapos cikkbe, ami ennél sokkal pontosabb számokat ad, igaz, az USA piacra. Érdekes adatok ezek azért, így aztán azt hiszem, érdemes a saját blogomra is felvésni, íme:
Ez alapján az USA-ban nőtt az egy szavas keresések száma, így eléri a fent említett 30%-ot. A két szavas keresés kb. nem változott, és 23-24% körüli, míg a három szavas jelentősen csökkent, és jóval 20% alatt van. Sőt, a négy és öt szavas keresések is elég nagy arányban vannak jelen. De az elmúlt egy évben az egy szavas keresések aránya nagyot nőtt, és ha ez tendencia, akkor érdemes elgondolkozni ezen. Megmondom őszintén engem meglepett ez a folyamat, épp az ellenkezőjére számítottam volna. Úgy tűnik, a felhasználói tömeg az egyszerűbb megoldásokat keresi a keresésben (is).
Mondjuk az is lehet, a változás oka a mobilon történő keresések előretörése. Ott ugyanis értelemszerűen kevesebb szót szeretnénk bepötyögni...
Utolsó kommentek