Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szó és szavak

Címkék: onlinemarketing kereső keresőmarketing

2012.07.11. szerda 23:52 Konrad

Amikor keresőoptimalizálásról vagy éppen keresőhirdetésről beszélünk, mindig felmerül: a felhasználók jellemzően nem egy szóra, hanem több szavas kifejezésekre keresnek. Hogy pontosan milyen arányban, az mindig is érdekelt. Egy jó pár évvel ezelőtti kutatás alapján az arányokat 30-30-30-10 százalékra tettem az egy-kettő-három-egyéb szavas keresésekre.

Nos, ma belefutottam egy kb. egy hónapos cikkbe, ami ennél sokkal pontosabb számokat ad, igaz, az USA piacra. Érdekes adatok ezek azért, így aztán azt hiszem, érdemes a saját blogomra is felvésni, íme:

usckw.jpg

Ez alapján az USA-ban nőtt az egy szavas keresések száma, így eléri a fent említett 30%-ot. A két szavas keresés kb. nem változott, és 23-24% körüli, míg a három szavas jelentősen csökkent, és jóval 20% alatt van. Sőt, a négy és öt szavas keresések is elég nagy arányban vannak jelen. De az elmúlt egy évben az egy szavas keresések aránya nagyot nőtt, és ha ez tendencia, akkor érdemes elgondolkozni ezen. Megmondom őszintén engem meglepett ez a folyamat, épp az ellenkezőjére számítottam volna. Úgy tűnik, a felhasználói tömeg az egyszerűbb megoldásokat keresi a keresésben (is).

Mondjuk az is lehet, a változás oka a mobilon történő keresések előretörése. Ott ugyanis értelemszerűen kevesebb szót szeretnénk bepötyögni...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr64646791

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szó és szavak 2012.07.12. 09:27:02

Az USA-ban nőtt az egy szavas keresések száma. Mondjuk az is lehet, a változás oka a mobilon történő keresések előretörése.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2012.07.11. 23:59:43

Érdekes, a Google ügynökségi napon az hangzott el, hogy a mobilon is a több szavas keresések dominálnak, köszönhetően a dinamikus keresési javaslatoknak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.12. 00:06:52

@Lévai_Richárd: Elképzelhető. A mobilos bekezdésben találgatók. De a változás látványos, nem? Valami oka csak van.

Longhand · http://longhand.hu 2012.07.12. 00:14:37

Növekedik a navigációs -, jellemzően valamilyen brand nevet tartalmazó - keresések aránya, ez egy érthető folyamat.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2012.07.12. 00:33:10

@Konrad: Teljesen logikus, én is erre gondoltam annak idején. Ezért is lepett meg a Google megjegyzése ebben az ügyben.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.07.12. 08:28:05

Csak találgatok: Nem lehet hogy ennek inkább technológiai oka van? Nevezetesen az instant search?

Denton Cottage 2012.07.12. 11:04:15

Az egyik legnagyobb trend a Google-ban annak elportálosodása - főleg az amerikai verzióban.

Ez zavarja a tudatosan keresőt, vagy a webmestert és keresőoptimalizálót, de ők vannak kisebbségben. A szellemileg rest átlagfelhasználónak ugyanakkor vélhetően éppen így kényelmes.

Annyival is kevesebbet kell gondolkodnia, keresőkifejezést logikusan megfogalmaznia, hiszen

a) IP-címe és korábbi keresései alapján már rá van szabva a találati lista

b) mindenféle információtípus (térképek, céglista címekkel és telefonszámokkal, adatlapok, hírek/képek/videók, weboldalakból/mikroformátumokból kivont extra-információk, feltupírozott hirdetések stb.) megjelenik egyszerre.

Fokozatosan szoktatják vissza a jónépet arra, hogy egyszavasakat keressen: nehogy megerőltesd az agyacskádat, te csak lökj oda egy szót, a többit majd kitalálja helyetted a gép. És ez sok embernek tökéletesen megfelel.