Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Na látja!

Címkék: onlinemarketing kampány kreatív

2012.07.18. szerda 00:04 Konrad

Amikor legutóbb írtam arról, hogy a látványosabb display hirdetések, a rich media megoldások, bár zavaróak, de hatékonyak, ismét felmerült kommentekben, hogy szart sem ér a display, úgyse látja senki, mert elkerüli a figyelmet, meg ráadásul mindenki kikapcsolja.

Ez utóbbit viszonylag egyszerű cáfolni, hiszen minden egyes banner megjelnést mérnek, ráadásul a hirdető az alapján értékel (és bizonyos esetekben az alapján fizet), ami ténylegesen megjelent. A kérdés tehát az: látják-e az olvasók a bannereket?

Először is egy fontos dolog: a banner hirdetés akkor lesz hatékony, ha a banner jó. Vacak kreatívval sehol nem lehet sikeres az ember, ez igaz online-ban is. Költeni kell rá. De ha költünk rá, akkor már a figyelem megszerezhető!

Szabó Ákos (Adaptive Media) küldött át nekem egy cikket, ami arról szól, mennyire látják az olvasók a bannereket. A cikkben egyrészt a különböző helyen elhelyezett bannerek hatékonysága látszik, másrészt azt is vizsgálták, hogy hatékonyabb-e az, ha arcot is tartalmaz a banner.

display_eye.jpg

Az adatok meggyőzőek. A tartalom között megjelenő, bal oldali banner a legláthatóbb, és a jobboldalon, a képernyőn kívül "eldugott" látszik a legkevésbé. De még ezt is látja az olvasók harmada, míg a másikat 84%-a.

Azt hiszem, ezek elég jó számok. Tudom, érdemes lenne mindezt hazai környezetben is megismételni, de azt hiszem, hasonló eredmény jönne ki. Mindenesetre az Index.hu-n megjelenő, cikkek közé berakott óriás banner (a roadblock) hatékonyságát én magam is tapasztaltam, márpedig ez visszaigazolja a cikkben írtakat.

Nem kell tehát temetni a display hirdetést. Ha az a célunk, hogy megmutassunk az olvasóknak valamit, akkor tökéletes eszköz.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr274663409

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Na látja! 2012.07.18. 07:45:01

A banner hirdetés akkor lesz hatékony, ha a banner jó. Költeni kell rá. De ha költünk rá, akkor már a figyelem megszerezhető!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.07.18. 00:23:07

Azt is alátámasztja ez az eyetracking esettanulmány, ami webergonómiában alaptézis, hogy a látogatók az olvasással megegyezően balról jobbra kezdik el "scannelni" a weboldalakat.

A pop-up ablakok A/B tesztjeinél pedig az derült ki, hogy a bal felülről és a bal középről késleltetve becsúszott layerek konvertálnak a legjobban.

Szóval a cikk teljesen hiteles, én nekem is ezek a tapasztalataim. Majd hozz magyar tanulmányt is ha tudsz!

blash 2012.07.18. 08:10:37

a kepen levo oldalak is mind agyon zsufoltak, mar egy ideje jobban szeretem az ezereves mobilomrol, opera minibol olvasgatni peldaul az indexet is. Egy hasabos elrendezes, rovatok egymas alatt, nem ossze-vissza egymas mellett tulnyulva. Tartalomszuressel sem kell sokat foglalkoznom, mert nincs flash, nem animalodnak a gif-ek, korlatozott a js (nem ollozodik ki egy kulon layeren egy auto), csak maga a tartalom van. Meg neha mkb-s, volvos statikus hirdetes, amikre me'g kivancsisagbol ra is kattintok, de persze a magamfajta nem hoz penzt, illetve nem is vagyok celkozonseg. De sokan vannak, akiket nem zavarnak a mozgo hirdetesek, meg ket musor kozt nem halkitjak le a tv-t, radiot, sot nezik, hallgatjak.

Az indexnel maradva, engem neha a konyvajanlo fog meg, persze az asztali valtozaton. Nemreg is talaltam egy ajandeknak valo konyvet, amit a libri hirdet, de inkabb a kiadonal veszem majd meg... Ha animalt, allandoan szkrollozodna ez a konyvajanlo div, akkor ugyanugy nem jelenne meg nalam mint az expresz ajanlo hirdetese. Miert gondoljak azt, hogy a mozgo hirdetes erdekelni fog, nem pedig idegesiteni? Vagy mas oldalon olvasom inkabb a hireket (ha erdekel egyaltalan), vagy nem jelenittetem meg a bongeszomben... Persze akinek az internet egyenlo a startlappal, bar azok mar lehet reg bannervakok.

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2012.07.18. 11:31:32

Az egy dolog, hogy látják, de mennyi időt töltenek azzal, hogy értelmezzék is amit látnak? + milyen százalékban emlékeznek vissza rá? + és mennyien kattintanak?

Ezeket a tényezőket, egyben kéne vizsgálni, mert enélkül valóban romantikusak a 80% körüli AV arányok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.18. 12:36:51

@RolFic: Ha az a cél, hogy a display elérést mondjuk egy tévé hirdetéssel vagy egy óriásplakáttal hasonlítjuk össze, akkor irreleváns az pl., hogy hányan kattintottak. A display hirdetések egyébként sem kattintásra termettek elsősorban.
Persze, van egy csomó kérdés is, de amit ez az adat mutat, az annyi, hogy látszik a display. Az általad feltett kérdésekre szerintem nincsenek igazi általános válaszok, nagyon sok függ a kreatív minőségétől.

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2012.07.18. 12:52:55

@Konrad: Igen, valószínűleg nehéz általános választ adni a kérdésemre, de csak-csak meg lehetne próbálni.

Azzal is egyet tudok érteni, hogy a display alapvetően nem kattintásra termett.

Viszont azt mindenképp jó volna tudni, hogy mennyi időt töltöttek a userek a display hirdetés megnézésével - vagy csak éppen átsiklott a szemük fölötte. (oké, hogy látják, de ha semmit nem kelt bennük, sőt inkább zavaró, akkor az nem kifejezetten jó a márkának)

Elég visszás a display, és szerintem ezek az egyre újabb, még zavaróbb megjelenések, amiket kínjukban vetnek be, még bosszantóbb a felhasználók számára - annak ellenére, hogy valóban látják!


süti beállítások módosítása