Amikor legutóbb írtam arról, hogy a látványosabb display hirdetések, a rich media megoldások, bár zavaróak, de hatékonyak, ismét felmerült kommentekben, hogy szart sem ér a display, úgyse látja senki, mert elkerüli a figyelmet, meg ráadásul mindenki kikapcsolja.
Ez utóbbit viszonylag egyszerű cáfolni, hiszen minden egyes banner megjelnést mérnek, ráadásul a hirdető az alapján értékel (és bizonyos esetekben az alapján fizet), ami ténylegesen megjelent. A kérdés tehát az: látják-e az olvasók a bannereket?
Először is egy fontos dolog: a banner hirdetés akkor lesz hatékony, ha a banner jó. Vacak kreatívval sehol nem lehet sikeres az ember, ez igaz online-ban is. Költeni kell rá. De ha költünk rá, akkor már a figyelem megszerezhető!
Szabó Ákos (Adaptive Media) küldött át nekem egy cikket, ami arról szól, mennyire látják az olvasók a bannereket. A cikkben egyrészt a különböző helyen elhelyezett bannerek hatékonysága látszik, másrészt azt is vizsgálták, hogy hatékonyabb-e az, ha arcot is tartalmaz a banner.
Az adatok meggyőzőek. A tartalom között megjelenő, bal oldali banner a legláthatóbb, és a jobboldalon, a képernyőn kívül "eldugott" látszik a legkevésbé. De még ezt is látja az olvasók harmada, míg a másikat 84%-a.
Azt hiszem, ezek elég jó számok. Tudom, érdemes lenne mindezt hazai környezetben is megismételni, de azt hiszem, hasonló eredmény jönne ki. Mindenesetre az Index.hu-n megjelenő, cikkek közé berakott óriás banner (a roadblock) hatékonyságát én magam is tapasztaltam, márpedig ez visszaigazolja a cikkben írtakat.
Nem kell tehát temetni a display hirdetést. Ha az a célunk, hogy megmutassunk az olvasóknak valamit, akkor tökéletes eszköz.
Utolsó kommentek