Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Like-olnád a maffiát?

Címkék: facebook

2012.07.19. csütörtök 22:00 Konrad

lofej.jpg

Szóval, Like-olnád a maffiát a Facebook-on? Oké, nem a maffiát, de olyan céget vagy embert, amely illetve aki köztudottan a maffiához köthető? Rá lehet könnyen vágni a választ, nem?

Hát, ha jobban belegondolsz, nem.

Miért? Ha Like-olod, akkor ugye ezzel azt jelzed, hogy ismered, és elfogadod az adott céget, van valami pozitív elkötelezettséged felé. Ha a maffiáról beszélünk, akkor ez ugye ciki. Hiszen azt gondolhatják, egyetértesz velük, esetleg te is oda tartozol...

Ha nem Like-olod? Alapvetően nem derül ki semmi. De ha tényleg kapcsolatban vagy így-úgy velük? És nyomatékosan megkérnek, Like-old? Akkor mit tennél? Mernéd nem Like-olni?

A maffia nem egy népszerű társaság, több ok miatt sem, így aztán nem is nagyon akarunk velük közösködni. De én tudok olyan cégeket is, amelyek szintén nem népszerűek. Meg pártokat is. Meg persze embereket is.

Miért hoztam most ezt föl? Mert a Facebook-on az vagy, akit vagy amit Like-olsz. Mert látják mások is, mert ezzel nyilvánítasz véleményt. Pedig egy Like olyan egyszerű. Csak egy kattintás... de biztosan tudod, mit fejezel ki ezzel a Like-al?

Ha személyes márkád fontos, ha tudod, hogy megítélhetnek a Facebook aktivitásod alapján, akkor na Like-olj össze-vissza. Ne Like-old a maffiát. És mást se.

Gondolkozz.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr64667045

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Like-olnád a maffiát? 2012.07.20. 17:48:01

Ha személyes márkád fontos, ha tudod, hogy megítélhetnek a Facebook aktivitásod alapján, akkor na Like-olj össze-vissza.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2012.07.19. 22:23:20

Ugyanez a logika szerinted érvényes lenne a dislike-ra is ha létezne?

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2012.07.19. 22:27:32

Meglehet hibásan, én a lájkolással a figyelmet hívom fel a szóban forgó tartalomra és nem a tetszésemet fejezem ki azzal kapcsolatban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.19. 22:35:10

@www.szem.tv: ilyen esetben a kommentelése a megosztásnak segíthet.

@szkeptikus_: elképzelhető, igen.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.07.19. 22:49:24

Szerintem a lájk nem véleménynyilvánítás - legalább is nem lehet alapja egy személy profilozásának. Mindenki, Te is, én is lájkoltunk már olyan dolgot, ami egyszeri impulzív döntés eredménye volt. Vagy tévedek? Nálad nem volt ilyen?

KZsuzsa · http://deepindata.com 2012.07.19. 23:14:15

szerintem válasszuk szét a tartalom (külsős cikkek, mások státuszfrissítései) lájkját, meg az oldalak likeját.
Előbbiből valóban kevésbé lehet következtetéseket levonni, de ha a Maffia pagejét lájkolod, az már egészen más tészta.
szerintem

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.07.19. 23:31:25

honnan tudjuk bizonyosan, hogy az adott cég vállalható-e vagy sem? persze vannak amelyikről tudható az tény, de szerintem sokról nem is derül ki, szinte soha, hogy gikszer van vele...

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.07.19. 23:32:43

@$Norbert$: egyetértek a like sok esetben csak egy pillanatnyi impulzív döntés! nem feltétlenül a mi "hovatartozásunkat" tükrözi..

Démonmac1 2012.07.20. 00:09:06

"Szerintem a lájk nem véleménynyilvánítás "

dehogynem
minél több lájkot szed össze valami annál népszerűbb. (ismertebb)

Fb-n ráadásul megteheted, hogy anonim maradsz, sőt bizonyos termék/szolgáltatás /akármi népszerűsítésre létrehozol egy csomó kamu profilt.- mint ahogy azt csinálják is.

A main profilommal lehet, hogy nem linkelem be a maffiát, de a másik 2 vagy 3 altommal igen, mert jó ötletnek tartom, vagy láttam a tvben/interneten.

Démonmac1 2012.07.20. 00:14:26

@www.szem.tv: "Meglehet hibásan, én a lájkolással a figyelmet hívom fel a szóban forgó tartalomra és nem a tetszésemet fejezem ki azzal kapcsolatban."

igen az hibás, a nagy többség azt látja, hogy 1220 like volt -tehát itt valami jó van amivel "egyet kell érteni"

Remélhetőleg a hozzászólásod csak pár rövid mondatos -általában nem szeretik az emberek a wall of textet (FB-n:)

Démonmac1 2012.07.20. 00:20:50

"Ha személyes márkád fontos, ha tudod, hogy megítélhetnek a Facebook aktivitásod alapján, akkor na Like-olj össze-vissza. Ne Like-old a maffiát. És mást se"

Itt meg kell jegyezni, hogy a FB-n vannak bizonyos biztonsági beállítások.
átlagember elől sok mindent le lehet tiltani -ha nem akarjuk, akkor ismeretlen X sem látja, hogy mit néztünk meg.
Sőt ismerősöket is ki lehet zárni bizonyos dolgokból.
oda kell figyelni:)

Lajosforras 2012.07.20. 07:37:51

tegyük fel másképp a kérdést. a jakuza volt az, aki a legutóbbi japán földrengés után azonnal és elsőként szállított a saját teherautóival élelmiszert és ruhaneműt a károsultaknak a saját költségén,mielőtt a kormány egyáltalán kitalálta volna,mit kellene mondani. lájkolnád-e, még ha tudod is,a maffiáról van szó...?

csárli hárper 2012.07.20. 09:04:49

kérdés hogy melyiket, a magán vagy az állami szektort?

a_tom 2012.07.20. 09:07:47

Egyszer kapcsoloatban voltam egy céggel amit nem kedveltem túlságosan. Csináltak egy akciót, amiben csak akkor vehettem részt ha először lájkoltam őket a faszbookon. Mivel nem akartam versenyhátrányba kerülni, beregisztráltam, lájkoltam, megbántam. Nem tudom visszacsinálni. Akkor használtam a faszbookot először és utoljára.

Sanda gyanu 2012.07.20. 09:19:45

@Lajosforras: Érdekes kérdést vetsz fel. Én párhuzamot érzek bizonyos gárdák létrejöttével, melyeknek az volt az indoka, hogy az állam nem tudta ellátni a társadalmi szerződésben ráruházott feladatok közül a rendfenntartást, ezért az emberek egy alulról jövő kezdeményezéssel létrehoztak valamit. Ez persze nem tetszik az államnak, mert szembesíti azzal, hogy képtelen ellátni a saját feladatait, ezért a rendfenntartó szervezetek monopóliumára hivatkozva betiltja. (Más kérdés, hogy belekeveredik a politika is, meg a bűnözés is és ezek a tényezők többszörösen átfonják egymást, oda-vissza, de én most csak a társadalmi hatást emelném ki.)

Ha te egy olyan faluban laksz, ahol már több idős ember rablógyilkosság áldozata lett, ahol csak azt nem lopják el, ami le van betozova, ahol évtizedek óta egy bizonyos népcsoport nem dolgozik, csak lop, rabol, ahol nem mersz kimenni az utcára, ahol a szüret előtti napon ellopják a termést, amin te egy évig dolgoztál, ahol a gyereked uzsonnáját, mobilját, pénzét elszedik az osztálytársai, na ezen a településen te is lájkolnád az Agyar Dárdát.

Viszont a városban, ahol ettől eltérően más jellegű a bűnözés, a főnarancsnok azt írja a blogján, hogy a Dárdát be kell tiltani - mert nekik ez a pillanatnyi politikai érdekük - ott a sok droid híve ezt fogja lájkolni.

Áh, túl sokat agyaltam ezen. Egyszerűbb lett volna annyit írnom, hogy ízlések és pofonok.

Sanda gyanu 2012.07.20. 09:47:21

Eszembe jutott még egy megtörtént igaz történet! A jokohamai japán jakuza-maffia főnöke egy napsugaras, madárfüttyös napon belehajtott egy olyan mély kátyúba, hogy a kocsija alváza megsérült. Annak rendje és módja szerint kártérítést kért a várostól, de a polgármesteri hivatal valamilyen indokkal elutasította. Erre a jakuzafőnök agyonlövette a polgármestert! Annak idején nagy sajtóvisszhangja volt ennek az esetnek.

Most gondolj bele, Budapesten milyen szarok az utak! Hát Demszky Gábort gyakorlatilag 1*1*1 centiméteres kockákra kellett volna feldarabolni, hogy minden kátyúba jusson egy darabkája!

Te, budapesti autósként nem lájkolnád, ha egy helyi maffiafőnök a fenti indoklással kivégeztetné a főpolgármestert? Na ugye, hogy igen!

:-)

Sanda gyanu 2012.07.20. 10:10:10

Eszembe jutott egy harmadik sztori! Egy ismerősöm volt kint 1998-ban Dél-Amerikában, Kolumbiában. Ő mesélt a helyi társadalmi viszonyokról. Adott egy maffiózó, akik kokaint szállít az Államokba. Súlyos dollármilliomos lesz. Akkora birtoka van, hogy nem látszik a vége! Na most ez az ember simán meg tudná tenni, hogy vesz a pénzén GPS műhold által vezérelt automata fűnyíró robotot, de nem, ez az ember felvesz tizenöt napszámost, akik egész nap a ház elötti gyepet vágják. Ülnek a pázsiton terpeszben, bal kézzel megfognak egy marék füvet, jobb kézzel lenyisszantják macsétával, majd ezt a marék füvet ugyanazzal a mozdulattal el is teszi a vállán átlósan keresztbe kötött tarisznyába és hazaviszi a nyulainak. Ezért a munkáért a tizenöt ember valami elképesztően alacsony napszámot kap, de kap néhány pesot és enni tud adni a családjának. De ennek is örülnek, mert a környéken nem igazán van más munka.

Amikor ezt a maffiózót a DEA nyomására letartóztatják a helyi hatóságok, akkor a tizenöt ember és szűk családjuk, mintegy ezerötszáz ember kapával-kaszával vonul fel a helyi milícia elé tüntetni és tiltakoznak, hogy ez egy áldott jó ember volt, tizenöt családnak adott kenyeret!

Ugye, így is lehet nézni!

:-)

InteriorLulu 2012.07.20. 11:28:58

1. Minden tiszteletem a tiéd Konrád, meg minden, de ez az erőlködésed a "like-olás" szóval eléggé nevetséges. Megvan rá a megfelelő, magyarított szó, s ahogy láthatod is, a kommentelőid is ezt használják. Lájkolás, lájkolni.

2.Amennyiben valóban kapcsolatban van az ember a maffiával, akkor mindenképp jobban teszi, ha megszünteti a (valódi) fb-profilját, már persze ha eleve volt neki. Máris meg van oldva a dilemma, lájkolni-e vagy sem...

3. "Mert a Facebook-on az vagy, akit vagy amit Like-olsz. Mert látják mások is, mert ezzel nyilvánítasz véleményt."
A Facebookon csupán részben vagy az, amit lájkolsz. Az vagy, amit a képeid mutatnak, az vagy, amit az üzenőfaladra felteszel, az vagy, amit ott, vagy mások üzenőfalán kommentálsz, üzensz, írsz, és persze az is vagy, amit lájkolsz. Mindezt látják mások is, és mindezzel, a képeiddel is, véleményt nyilvánítasz.
Mindamellett, ahogy itt mások is megjegyezték, egy oldal lájkolásából nem feltétlenül érdemes messzemenő következtetéseket levonni: van úgy, hogy az ember ugyan lájkol egy bizonyos tartalmat, de a benne foglaltakkal nem teljes mértékben, vagy csak részben ért egyet, és lehet úgy, hogy csak pillanatnyi nekibuzdulásból lájkol valamit (amit aztán később már nem tenne meg).

4. Az utolsó bekezdéssel maradéktalanul egyetértek. Kiegészítve azzal, hogy minél több mindent lájkolsz, annál inkább nem érdekli a kapcsolataidat, hogy pontosan mik is érdekelnek téged igazán. Minél kevesebb a lájkolt tartalom, annál markánsabb az ezek mellett való kiállásod, a velük való azonosulásod.

Almaspite 2012.07.20. 11:50:58

@InteriorLulu: Ezt írod: "Amennyiben valóban kapcsolatban van az ember a maffiával, akkor mindenképp jobban teszi, ha megszünteti a (valódi) fb-profilját, már persze ha eleve volt neki."

Namost mit tennél akkor, ha egy olyan önkormányzatnál dolgoznál, ahol fideszes a polgármester és fideszes a helyi önkormányzati képviselők többséges is és egy nap megkérdezik tőled a folyósón, ilyen kedves, rávezető kérdéssel, amire csak egy válasz adható, hogy nem akarsz belépni a Fideszbe?

Most erre mit mondasz? Ha nemet, akkor felvállalod, hogy záros határidőn belül ellenőrzést kapsz és találnak valami hibát a munkádban, ami miatt kirúghatnak. Ebben az állítólagos gazdasági világválságos időben ez azért rizikós. Kevés a munka, a bank elviszi a hitelezett lakást, autót, oda a család egzisztenciája.

Szóval manapság, 2012-ben bizony előfordulhat kis hazánkban olyan, hogy nem teheted meg azt, hogy nem regelsz a fácséra/nem lépsz be egy bizonyos pártba. (Amit persze ők naná, hogy arra fognak felhasználni, hogy a saját támogatottságuk nagyságát bizonyítsák ezzel is, hogy téged zsarolással bekényszerítettek.) Ilyet utoljára a boldogult apai nagyanyám látott 1933-ban, amikor Hitlerék hatalomra kerültek. Ők is hajszálpontosan ugyanezekkel a technikákkal dolgoztak. Persze nem akarom megsérteni Hitlert azzal, hogy Orbán Viktor hozzá merem hasonlítani...

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2012.07.20. 12:04:00

Én továbbra is arra használom a lájkot, hogy kiemeljek tartalmakat és azok számára, akik számítanak a véleményemre. Persze jobban kedvelem az eredetiséget, de azzal más csatornákon élek. A fb elég zagyván fogalmaz a lájk magyarázatát illetően, látszik sosem volt dolguk szerkesztővel, olvasószerkesztővel, mint a papír érában ma is küzdő újságíróknak. Szóval: www.facebook.com/help/?faq=200273576682757
én az "or" után megyek, de nem tagadom és mág 1x írom, lehet hibásan. Ugyanis, ha senki sem lájkolná a maffiás posztot a maffia eltűnne az ismeretlenségben. És ezt lehetne még nem is tudom hány esetre, személyre felsorolni. Na, nem ironizálok tovább, marad a lájk a maffiánál, hogy terjedjen az életre valóságuk. Ja, a halálbüntetést is lájkolom a fentiek figyelembe vételével.

2012.07.20. 12:46:24

a likegomb baszta szét az internetet. köszönjuk szépen

InteriorLulu 2012.07.20. 15:45:34

@Almaspite:
Igen, sajnos előfordulhat, hogy nem teheted meg, hogy nem lépsz be egy bizonyos pártba. Például mert ott és annál az önkormányzatnál dolgozol. Nem ismerem ezt a helyzetet, szerencsére (vagy sem, ez mindegy is).
Ez viszont számomra egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem teheted meg, hogy nem regisztrálsz a fb-ra. A fb nem egy párt, pláne nem egy erőszakosan nyomuló, diktatorikus jellegű kormánypárt. A fb csupán az, ami: egy népszerű közösségi oldal. Nem több. Nem gondolom, hogy bármilyen köztisztviselőnek egzisztenciális problémája lenne abból, hogy nincs regisztrálva egy közösségi hálón, mégha az a legnépszerűbb is.
Amennyiben vállalkozó lennél, saját boltodat, bizniszedet, brandedet viszed, ezesetben nyilván érdemes regisztrálni, ám ez nem külső kényszerítés, hanem saját jól felfogott érdek.
Amit pedig a maffiával kapcsolatban írtam, azt konkrétan a maffiára értettem, nem másra. Mivel a posztíró is konkrétan rájuk gondolt.

Almaspite 2012.07.20. 21:30:12

@InteriorLulu: Ööö, lehet, hogy nem ment át, vagy félreérthetően fogalmaztam. Nem kell összehasonlítanod nekem a pártot meg a fácsét. Én párhuzam vonásával pont azt szerettem volna kifejezni, hogy _élethelyzet_ bizony lehet olyan, hogy egyszerűen nincs választásod! Kész helyzet elé állítanak. A maffiánál bizony van olyan helyzet, hogy akkor fogadnak be a családba, akkor leszel teljes jogu tag, ha megölsz valakit - a többiek szeme láttára. Ennek az a lényege, hogy kölcsönösen egymás nyaki ütőerén tudják tartani az maffiatagok egymás kezét. Ha az egyiket feldobja a másik, akkor vamzert is magával rántja a lebuktatott jószág. De amíg nincs semmi, addig ezt jól titkolják. Omerta. Úgy gondolom, hogy ez csak egy frappáns párhuzam volt arra, amit a cikkíró gondolt, nem pedig az, amit te hoztál fel. Pld. manapság előfordul olyan szélsőséges helyzet, hogy csak és kizárólag úgy jutsz hozzá valamihez (termékhez, koncertbelépőhöz, információhoz), ha regisztrálsz a fácséra és lájkolod. Ez a sok lájk persze a lájkolt dolgot reklámozza. Persze megteheted, hogy nem regelsz, de akkor ezekből a dolgokból kimaradsz. Ezt persze mindenki maga dönti el, hogy regel-e, vagy sem. A lájkot meg kihasználják a piackutató cégek, felmérik vásárlói szokásaidat, anyagi körülményeidet és testre szabott ajánlatokkal tudnak majd bombázni a jövőben, ízlésednek és pénztárcádnak megfelelően. A titkosszolgálatok meg vígan felhasználják a fácse kapcsolati hálóját.

Azt hiszem, jobban tudnám tovább fejtegetni a témát egy sör mellett.

:-)

Peace!

Lajosforras 2012.07.21. 13:07:03

@Sanda gyanu: na ez az. az állami impotencia fokmérője tud lenni az ilyen kezdeményezés. kíváncsi lennék,ha a tömegtájékoztatás nem úgy működne,ahogy és a maffiáknak csak a polgárság érdekeiben tett lépéseit hozná címlapon, a politikusoknak viszont csak a trógerságait és meg se próbálnák pozitív színben feltüntetni a sok mellébeszélést, mi különbséget látnánk a kettő közt...?

Lajosforras 2012.07.21. 13:09:38

@Sanda gyanu: pablo escobar közvetve vagy közvetlenül kb. 13-15000 embernek adott munkát. komoly tüntetések is voltak mellette, de erről persze a "mértékadó lapok" nem nagyon számoltak be.:)


süti beállítások módosítása