A Shrek-ben (még az első részben) van egy jelenet, ahol Shrek magyarázza a Szamárnak, hogy az ogrék olyanok, mint a hagyma. Nem, nem büdösek, és megbarnulnak, ha kirakod a napra, hanem rétegesek: ha meg akarod ismerni őket, akkor mindig van egy réteg, amit le kell fejteni hozzá.
Valahogy így van ez a marketingben is. Seth Godin írt ma egy remek bejegyzést erről, vagyis a marketing köreiről. Nem hosszú, érdemes elolvasni! A lényeg az ábrán látszik: a marketing első ránézésre nem több, mint a látható reklám. A többség számára a marketing nem is jelent mást, reklám=marketinggel. De van egy szint ennél mélyebben, majd még mélyebben... és így tovább. Ha azt akarod, hogy minden rendben legyen, akkor persze minden szinten rendet kell rakni, de sok esetben nem tudunk vagy akarunk foglalkozni ezekkel. Például nem csinálunk mást, csak indítunk egy kampányt, aztán lássuk az eredményt...
Ha nincs eredmény, akkor megpróbálunk történetet mesélni, rajongókat gyűjteni, közösséget építeni, árakciókat csinálni. Ha ott sem megy minden jól, akkor elkezdünk foglalkozni a terméktámogatással, használhatósággal - és végső esetben a terméket próbáljuk meg változtatni.
Tanulságos és érdekes ezt így egyben látni, hogy mi épül mire, és ha valami nem működik, van legalább egy hibajavítási menetünk.
Utolsó kommentek