Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL bircaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (545) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1153) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (269) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vérszag

2012.08.02. csütörtök 00:12 Konrad

ID-1001939.jpg

Hurrá! Megvan a második aranyérmünk az O******n! Illetve nem a miénk, hanem egy sportolóé (Gyurta Dánielé), de mi, magyarok, hajlamosak vagyunk ennek úgy örülni, mintha mind benne lennénk. Mintha mind évekig hajnalban kelnénk, mintha mind elviselnénk a csalódásokat, a lemondást, azt, hogy hajtani kell... De tudjuk, hogy mind nem vagyunk ilyenek (hiszen nem itt tartana ez az ország, ha mindenki bajnok lenne a saját munkájában), ezért ügyesen kivetetítjük ezt a "mi kutyánk kölykire", és megy az össznépi örömködés.

Sőt! A Facebookon ilyenkor minden erről szól. És nemcsak az emberek, de a cégek is örülnek, és lássuk be, olcsó lájk gyűjtés ez, ha kirakunk egy ilyen sikert. Én azt hiszem, ez nem is baj, de nem mindegy, hogyan csináljuk. Alapvetően két megoldást látok, amiből csak az egyik tetszik.

Amelyik tetszik, az a gratuláció. Egyszerű, mindenféle felhang nélküli gratulálás. Még az sem nagyon zavar, ha ezt valamilyen jogdíjas kép kíséri, talán belefér (bár a képek jogtulajdonosainak nem annyira). Én azért céges oldalnál nem raknék ki jogdíjas képet, magunk közt szólva...

Viszont van a másik, a lájkhuszár féle. Amelyik azt írja (vagy ilyesmit): "Ha te is gratulálsz, nyomj egy lájkot'". És már mér nyomnék, aranyapám? Mert te erre ráugrottál? Vérszagra gyűl az éji vad? És azt hiszed, ez király? Ez nem király, ez inkább gáz. Sőt, kicsit undorító. Nem a te érdemed, nem a te sikered, ne akarj rajta élősködni. Elég legyen a gratuláció, hidd el, azt is fogják lájkolni, elegen!

De oké, csináld ezt a lájkolást, de akkor fizess is minden kapott lájk után, legalább 100,- Ft-ot az utánpótlás nevelésre. Hogy ne csak idén legyen ilyen jó kis kontented. Oké?

Azt hiszem, senki nincs rászorulva arra, hogy más hátán legyen népszerűbb. Vagy ha igen, akkor foglalkozzon inkább valami mással. Kár szennyezni ezzel a közösségi médiát.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr474691482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Keynes 2012.08.02. 05:19:08

Van még ennél is rosszabb, amikor megtalálva a közös pontot rögtön saját magát fényezi vele: jé az ő neve is pont gy-vel kezdődik, mint a mi cégünké / ugyanabba a konditerembe jár, mint mi - óriási like nekünk!

A mi termékünket hordja még hagyján lenne, de azért mert ugyanabban a városban lakik, nálunk dolgozik a nagynénje vagy kiskorában ugyanahhoz a fodrászhoz járt mint az ügyvezetőnk? Ne már.

juan74 2012.08.02. 07:03:18

Azért a posztod végére egy "Like ha tetszett" / "Lájk ha láttad" (igen, így vessző nélkül) azért befért volna. :)

fanta (törölt) 2012.08.02. 07:10:43

Azt a marginális szempontot most se hagyjuk figyelmen kívül, hogy "sportolóink" valószínűleg nem tiltakoznak kézzel-lábbal az ellen, hogy a honfitársak ennyire örülnek a győzelmüknek, sőt.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.02. 07:30:49

Ha már Olimpia akkor már inkább használják PR-re a közösségi felületeket, mint általános, gagyi sales marketingre, amely már elcsépelt...Nekem annyira nincsen bajom a közös szurkolással, ki vannak éhezve a magyar userek a sikerre és ezt a magyar sportolók megadják nekik és, ha ezt egy vállalkozás megtudja lovagolni, akkor tegye is meg!

CharlieBrown 2012.08.02. 08:02:18

GRAMMARNAZI MODE ON
Én azért céges oldalnál nem raknák ki jogdíjas képet, magunk közt szólva...

talán rakNÉK, és akkor nem lenne ennyire bántó a szemnek. ;)
GRAMMARNAZI MODE OFF

Egyébként igazad van. Olcsó siker az ilyen egy oldal talking about this görbéjén...

keseruimre (törölt) · http://jogiq.com 2012.08.02. 08:08:29

@fanta: öröm és öröm között is van különbség. Amit a FB-on műveltek az ilyen műanyag, mesterkélt öröm.

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2012.08.02. 08:37:26

Tévedsz Konrád, igenis sokan rá vannak szorulva, hogy más hátán másszanak fel!

Ez van. Saját tartalmat nem tudnak gyártani, csak megosztani, újjongani vagy fújolni, erre telik.

Szánalmas és unalmas.

Adri1 2012.08.02. 09:06:34

A sima gratuláció is lájkgyűjtés, de nekem sincs bajom vele. Ami viszont az általad leírtaknál jobban kiborít, az a "hanemosztodmegnekednincsszíved" szöveg. Sokan zsigerből osztják, mert hát nekik ugye van szívük... Én már csak bevállalom, hogy szívtelen, érzéketlen alja-lény vagyok, mert nem népszerűsítem mások fotóját vagy oldalát csak azért, mert követeli :)

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.02. 09:18:29

@Adri1: na hát azoknál a postoknál tényleg nincsen lejjebb!

reservoir 2012.08.02. 09:22:24

Az első bekezdés gusztustalan, már megint. Ez a " mi magyarok" téma hihetetlenül lerágott és álságos.

Az, hogy így gyűjt lájkot egy cég az meg kit érdekel. Elad több szart emiatt? Ha nem akkor kit érdekel, ha igen, akkor meg ejj, de ügyes.

keseruimre (törölt) · http://jogiq.com 2012.08.02. 10:07:49

Én meg akkor megközelítettem a kérdést (büntető)jogi szempontból: jogiq.com/esz-nelkul/

Polgári jogi szemszögből már korábban megtettem: jogiq.com/fenykep_szerzoi_jogok_karterites/

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2012.08.02. 10:15:27

Konrád például erre gondolsz?
www.facebook.com/photo.php?fbid=10150935032721710&set=a.220043306709.142356.147297486709&type=1&theater

A képet mi készítettük (korábban)? Igen
Támogattuk Danit? Igen
Büszkék vagyunk rá? Igen
Ártottunk ezzel valakinek? Nem
Becsaptunk ezzel valakit? Nem
El kell ezt az egészet titkolnunk? Nem
Ha Te támogattad volna, kitoltad volna? Igen

keseruimre (törölt) · http://jogiq.com 2012.08.02. 10:23:24

@Fehér Márton (OMA): Szerintem Konrádnak nem éppen az ilyen megosztásokkal van a baja, mint amilyen a tiétek.

CharlieBrown 2012.08.02. 11:08:39

@Konrad: gondoltam én, hogy ez lesz, de most már a szemem is megnyugodott ;)

TyToo 2012.08.02. 11:15:54

Szerintem ez szőrszálhasogatás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.08.02. 13:01:46

@Fehér Márton (OMA): Én például erre gondolok: www.facebook.com/photo.php?fbid=400019840047422&set=a.134875776561831.22014.134583563257719&type=1
És sok hasonlóra. Mondjuk ti is elsütitek a "Gratulálj Te is egy lájkkal Daninak!", nem is tetszik... Ha azt nem írjátok oda, sokkal elegánsabb lenne, és ugyanúgy megkapnátok a lájkokat, de ti ettől függetlenül teljesen más eset vagytok, egyáltalán nem rátok gondoltam (nem is láttam amúgy a bejegyzésetek).
Amúgy kipróbáltam általam kezelt oldalon, annyit írtam, hogy "Gratulálunk Gyurta Dánielnek az Olimpiai aranyhoz és világcsúcshoz! Hajrá Magyarok!" és jöttek erre is a lájkok.

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2012.08.02. 14:32:03

Én attól megyek a falnak, hogy "büszkék vagyunk rá". Hát mégis mire vagy TE büszke? Örülhetsz, gratulálhatsz, tisztelheted a teljesítményt, de büszke az lehet rá, aki elérte, és az, akinek a közvetlen segítsége, támogatása kellett a sikerhez.

Szuper, hogy vannak olimpiai érmeseink! Szuper, hogy ennek rengetegen örülnek!

Szánalmas, hogy sokan csak arra használják ezt, hogy növeljék az oldaluk - ezzel a témával egyébként tök irreleváns - látogatóinak számát.

MajdÉn 2012.08.06. 00:10:49

szerintem azért legyetek tisztában miről is van szó igazából:

entity.hu/marketing-strategiak/16430-aranyerem-szponzoracio-villamlicit.html

tiszta szégyen komolyan mondom...

Hajóztunktudjuk! 2012.08.09. 22:29:24

"de mi, magyarok, hajlamosak vagyunk ennek úgy örülni, mintha mind benne lennénk. Mintha mind évekig hajnalban kelnénk, mintha mind elviselnénk a csalódásokat, a lemondást, azt, hogy hajtani kell... De tudjuk, hogy mind nem vagyunk ilyenek (hiszen nem itt tartana ez az ország, ha mindenki bajnok lenne a saját munkájában), ezért ügyesen kivetetítjük ezt a "mi kutyánk kölykire", és megy az össznépi örömködés." Mint ahogy bárhol a világon így tesznek, gazdasági és társadalmi sikerességtől függetlenül.Ha könnyes lesz a szemed egy siker láttán, akkor töröld, ki menj a tükörhöz és nézd meg magad.Ha te vagy a Gyurta Dani vagy esetleg a rokona vagy barátja mosolyog vissza, akkor könnyezhetsz bátran. Egyébként vállalj másod-harmad állást, és legyél abban bajnok. Ritka rossz megközelítése egy két sorban leírható, mindenki számára világos-tehát- érdektelen FB nyomulásnak.