Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

1984 2.0

Címkék: tartalom seo

2012.09.27. csütörtök 23:54 Konrad

ujmlex.jpg

Ha valamilyen információra van szükségem, akkor nem kérdés, a Google felé fordulok, és megnézem, ott mit írnak. A lexikon a polcon porosodik, látom, árválkodnak ott egymás mellett a lapok és kötetek, unatkoznak, nem tudnak magukkal mit kezdeni - a kutya nem nyúl hozzájuk, hiszen keresni is nehezebb, meg a nyomtatásuk óta eltelt 5-10-20-30 év (és kinek nincs meg kis hazánkban az Új Magyar Lexikon, igaz?).

A Google készséges, és válaszol - ad egy találati listát, amiben benne lesz a válasz. Megtaláljuk, elolvassuk, és megyünk tovább. A bizalom alapja maga a keresés folyamat: fent van a cucc az interneten, a Google megmutatta, tuti igaz. Ahogy egy pár évvel ezelőtt érv volt, hogy igaz, mert a tévében bemondták.

A Google az út a tudáshoz. (A feltámadás és az élet, ugye.) De egy dolog mellett hajlamosak vagyunk elsiklani: a Google nem csinál tartalmi elemzést! Összehasonlítást meg biztosan nem. Az van elől a Googleben, ami relevánsnak tűnik a benne lévő szavak és a rá mutató linkek alapján. Az nincs benne a történetben, hogy amit olvasunk, igaz-e!

Innen már egyszerű út, ha azt szeretnénk elérni, hogy becsapjuk az embereket. Érteni kell a keresőoptimalizáláshoz, tartalmat kell gyártanunk a saját igazunkkal, és elég hamar ott lehetünk elől. Hiszen tök jó tartalmat gyártunk, releváns, linkelt ésatöbbi.

Éppen csak nem igaz.

Orwell Ezerkiláncszáznyolcvannégyében nem kis meló volt megváltoztatni a történelmet: régi cikkeket kellett megsemmisíteni, újakat kellett írni, és emberek sora kellett, akik ezt rendre megtették. Hiszen azé a múlt, aki kezében tartja a jelent.

A ma emberének egyszerűbb a dolga: internetezők millióit lehet átverni mindössze azzal, ha a hamis tartalmunkat kapják meg sok-sok oldalon keresztül. Persze, ez se kis munka, de én azt hiszem, még hatékonyabb is, mint az orwelli világ megoldásai. Ma már akié a kereső, azé a múlt, akié a kereső, azé a jelen tudása is.

A lexikonok pedig csendben porosodnak, és szeretik a Nagy Testvért...

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr114807474

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vajon kidobja-e majd a Google? 2012.10.15. 09:31:04

Tegnap kaptam egy feladatot, meg kellett írnom egy dokumentációt valamire vonatkozóan.  Elég sok múlik a dolgon, úgyhogy szerettem volna jót csinálni, nem csak úgy letudni. Mivel a cégen belül nincs olyan tudásbázis, ahonnan bármiféle iránymutatá...

Trackback: 1984 2.0 2012.09.28. 21:00:01

Ma már akié a kereső, azé a múlt, akié a kereső, azé a jelen tudása is. A lexikonok pedig csendben porosodnak, és szeretik a Nagy Testvért...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jurganov 2012.09.28. 08:47:26

most akkor azt mondod, hogy nem lehet vagy nem kis munka megváltoztatni a dolgokat? híreket eltüntetni/újakat kreálni?

kurucz · http://onlime.blog.hu 2012.09.28. 09:39:55

Ráadásul ahogy Chris Anderson is írta, "a company's brand is not what the company says it is but what Google says it is".

eperszuret 2012.09.28. 23:26:42

korábban valahol volt cikk arról, hogy középiskolások/egyetemisták, a beadandókhoz/diplomákhoz az anyagot guglizzák és nem nyomtatott forrásból vesik... néhány generáció alatt totálisan meg lehet változtatni így az igaznak tudott információt - BÁRMIRŐL. Adatbázist könnyebb felülírni, mint ezernyi helyen levő könyvet bezúzni.
Akié az adatbázis az irányítja/birtokolja a fejünkben levő világképet/gondolatok jórészét.
És azé a bevétel - így vagy úgy.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2012.09.28. 23:50:37

Ez igaz, ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy a lexikonok szerkesztése sem független az aktuális politikai irányvonaltól. Azt az információt sem sokkal könnyebb szűrni, mint az internetet, sőt régebben nemigen volt összehasonlító forrás.

jómunka-projekt 2012.10.15. 10:43:29

Semmi okunk nincs siratni a lexikonokat. A szócikkeket ott is emberek írták laikusoknak, és sokszor a hajunkat téptük, amikor speciális tudásokat triviálisan dolgoztak fel. Ma abban a korban élünk, amikor elég sok mindenről egy keveset tudni (de azt azonnal): a sekély-tudás korszakában. Felesleges azon vitatkozni, hogy ez jó-e vagy sem. Sokkal fontosabb azoknak a szenvedélyes amatőröknek a szerepét látni, akik lájkolják a Google-ben megjelenő tartalmakat (vagy nem) és ezzel "életben tarthatnak" vagy "megölhetnek" bármit és bárkit. Mert a Google valóban nem szűri a szemetet.