Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (588) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (118) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (232) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (249) közösségi média (28) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1341) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (43) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (413) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (4) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Elfogyott a kolduskenyér is

Címkék: google üzlet

2012.10.02. kedd 23:38 Konrad

adwords-kupon1.jpeg

A Google AdWords hirdetési kupon - ugye az, amelyik úgy működött, hogy ingyen adott 15 ezer forint keretet - volt a mikrovállalkozások kolduskenyere. Számos olyan megkeresésünk volt, hogy költsük el ezt a kupont - amúgy nem akarnak hirdetni. Hát kiváló. De úgy tűnik, ezt a Google is látta, és végre megszüntették ezt a megoldást. (Elmondásuk szerint a kiosztott és felhasznált kuponoknak mindössze 20 százaléka generált újabb költéseket!)

Mostantól új kupon rendszer van: csak akkor érvényes, ha legalább 5 ezer forintot el is költünk. Egészen pontosan

2012 szeptember 25.-től, 15000 forintnyi hirdetési kreditet tud felajánlani ügyfeleinek miután elköltik az első 5000 forintjukat az AdWords-ön. Hiszünk abban, hogy olyan ügyfelek, akik egy kisebb összeget befektetnek abba, hogy beindítsák AdWords kampányaikat, nagyobb eséllyel lesznek sikeresek az online marketingben az Ön szakértői útmutatásával. 

(Tekintsünk el a helyesírási hibáktól, és nézzük a lényeget.)

Persze ez még így is nagyon gáláns ajánlat, hiszen lényegében negyed áron kapjuk meg az induló "lökést". De mivel plusz pénzbe kerül, talán kevesebben akarnak "csak így" hirdetni, főleg azért, mert (bár a levélben nincs benne), az ügynökségek felé elvárás, hogy a kupont felhasználó ügyfelek aztán folyamatosan költsenek (egészen pontosan van egy minimális költési elvárás, egy fiókra vetítve, amit persze könnyű teljesíteni néhány jól futó ügyféllel).

Érdekes, hogy ilyen sokáig használta a Google ezt az ingyen hirdetési megoldást. Más olyan szolgáltatók, akik ezt kipróbálták, elég régen leálltak vele. Igaz, látok azért ebben egy olyan okot is, ami elsősorban a piac teljesebb elérése: az elmúlt években kb. mindenki kipróbálta az AdWordsöt, akit érdekelhet, mostmár jóval kevesebb új belépő várható. Nem kell a lead-eket gyűjteni, jöhet a meglévő adatbázis felhasználása.

Nincs tehát ingyen leves a Google-nél sem. Én azt hiszem, ez nem is olyan nagy baj.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr184816987

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elfogyott a kolduskenyér is 2012.10.03. 15:09:02

Érdekes, hogy ilyen sokáig használta a Google ezt az ingyen hirdetési megoldást. Más olyan szolgáltatók, akik ezt kipróbálták, elég régen leálltak vele.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Debreczeni László 2012.10.02. 23:58:56

A kisebb értékű ingyenes termékminta (próba) nem a Google, de még csak nem is az online marketing újítása. Temetni sem kellene, megvan a maga helye és szerepe. A Google "kudarca" ezen a téren szerintem más jellegű, arról szívesen olvasnék egy jó postot tőled Konrád! "Elmondásuk szerint a kiosztott és felhasznált kuponoknak mindössze 20 százaléka generált újabb költéseket!" - ha kipróbálhatsz egy jó üzleti eszközt anyagi kockázat nélkül és az teljesíti az elvárásokat akkor bolond leszel azt később nem használni. Ha 15.000 Ft-tal keresel mondjuk 50.000 Ft-ot nem akarnád megismételni ahányszor csak lehet? Hogy ez élményt csak 20%-nál (valóban olyan rossz szám ez?) sikerült elérni, az szerintem inkább elgondolkodtató.

Vittore. 2012.10.03. 00:03:09

Főleg hogy fake accokkal ugyanazt hirdethetted többször is, csak más fiókból. Nem értem, erre miért nem kattantak rá, aki érintett volt benne.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.10.03. 00:04:09

@Debreczeni László: Konkrét példákon láttam, hogy egyrészt ha működött is, nem akart többet költeni az ember, másrészt ha kapott kupont, azonnal új fiókot nyittatott (mert csak úgy lehet felhasználni), nehogy már elvesszen ez a pénz. Azt hiszem, a legnagyobb gond az volt, hogy túl könnyen lehetett újrahasználni ugyanannak a cégnek...

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2012.10.03. 00:07:11

Kösz az infót, Konrád! Mivel mikró- és kisvállalatokat célzott a Google ezzel a kampánnyal, árgus szemekkel figyeltem minden részét. Konklúzió: a Google-nek fogalma sincs erről a célközönségről! Sem az ajánlat, sem a kampány szövege, sem a kreatív, sem a kampány mechanizmusa nem kisvállalat "nyelven" készült. Döbbenet, hogy a nagyvállalatok mennyire nem érzik ezt a nyelvet! Vérzett is a szívem, mert ez hasznos lett volna, és terjesztette volna a marketing szemléletet ott, ahol a legnagyobb szükség lenne rá.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.10.03. 00:14:25

@Wolf Gabor: nehezen fér bele egy multi worldwide automatizmusába a teljes lokalizálás és célcsoportcélzás... Én egyébként kötelező oktatás mellé adtam volna a kupont, annak jobban lenne értelme. De ez az 5e Ft is olyasféle irány talán.

DuracellTomi 2012.10.03. 07:01:35

Szerintem teljesen rendben van ez a módosítás.

E-mailben is keresett már meg olyan (profilkép alapján teljes korrekt) üzletember, aki konkrétan leírta, hogy ő beszerzett nem kevés kupont és azt használja fel mindig újabb és újabb fiókokat nyitva. Teljesen megdöbbentem, mert nem úgy tűnt, mint akinek fájna befektetni némi saját pénzt.

Aztán tele vannak az apró és aukciós oldalak eladandó AdWords kuponokkal, pedig ezt tiltják a felhasználási feltételek.

Most komolyan :-)
5000 Ft "saját erőt" várnak el, ehhez adnak hozzá 15 000 Ft-ot. Nehogy már ez földhöz verjen egy bármilyen MKV-t :-)

"Hogy ez élményt csak 20%-nál (valóban olyan rossz szám ez?) sikerült elérni, az szerintem inkább elgondolkodtató."

Én azt gondolom, hogy ennek a %-nak az egyik fő oka az lehet, hogy a rendszer az elmúlt években hihetetlen módon sokat fejlődött és ezzel együtt nagyon bonyolult lett. Ritkán találkozok új, szűz fiókkal, de mostanában volt alkalmam néhány létrehozásánál ott lenni és azt látom, hogy egyre jobban próbálják meg vezetni a kezdő felhasználókat és bizonyos "advanced" beállításokat el is rejtenek elsőre, hogy ne legyen olyan zavaró, de még így is azt mondom, hogy azért nem járnak sokan sikerrel, mert nem tudják használni a rendszert.

És ez nem az ő hibájuk, egyszerűen túl komplex már az egész. Azt is értem, hogy nem mindegyik tud szakértőt megfizetni, ezért valóban jó gondolat a kupon mellé az oktatás.

Debreczeni László 2012.10.03. 08:42:16

Nekem most kezd izgalmas lenne, ha továbbmegyünk és nem csak a felszínt kaparjuk meg egy kicsit.

@Konrad: Azt hiszem, a legnagyobb gond az volt, hogy túl könnyen lehetett újrahasználni ugyanannak a cégnek...

Vannak csalások, visszaélések a rendszerben? Igen (mondjuk jó lenne tudni vajon milyen mértékben). Ezek a csalások, visszaélések megfognak szűnni? Nem. Finomodnak az eljárások és talán valóban kevesebben fognak élni vele. Szűrni fog a rendszer. Csakhogy ezzel a szűréssel az a probléma, hogy ugyanígy megszűri azt a belépő réteget is amelyet Wolf Gábor nagyon helyesen említ (fürdővízzel együtt megy a gyerek is). Mindenki ismeri már a hazai piacon az Adwordsot, nincs szükség többé ilyen fajta kostólóra? Nem hiszem.

Debreczeni László 2012.10.03. 08:45:04

@Konrad: Konrád: nehezen fér bele egy multi worldwide automatizmusába a teljes lokalizálás és célcsoportcélzás...

Igen és ráadásul a Google rossz csatornát is használt a mikrovállalkozások esetében tömeges direkt kuponküldéssel. Az interneten jelen lévő mikrovállalkozások jelentős része már most is valami vállalkozás (ami lehet szintén egy netes mikrovállalakozás) segítségével van jelen az interneten (pl. nem saját maga csinálja a honlapját). Ha a Google nem közvetlenül a laikus mikrovállalkozói réteget venné célba leveleivel hanem direktbe ezen a vállalkozói rétegen próbálna közel kerülni az lehetséges ügyfeléhez (egy kimutatás szerint Mo. közel háromezer vállalkozás tevékenységé között szerepel a honlapkészítés) - olyanokhoz akiknek a kultúrájának már része, hogy fizetni kell a szolgáltatásért (mellékszál: egyébként meg bekaphatja a Google és megérdemli ezt, mert nagyon sokat tett és tesz azért, és óriási károkat okozott azzal, hogy az emberek azt gondolják, hogy az internetes szolgáltatások ingyé vannak, azért nem kell fizetni). Szóval ha mondjuk ezek a honlapos mini vállalkozások lennének megcélozva úgy, hogy az ügyfeleiknek mondják el, mutassák meg ezt az eszközt akkor biztos nagyobb hatékonysággal működne a rendszer és az oktatást is lehetne erősíteni (tudok ügynökségi megoldásokról de azzal pont azt a mikrovállalkozói réteget nem lehet elérni akinek egy 15.000 Ft értékű kupon egy lökést adhatna). Na most tudom, hogy ez így nyers és ezt főzni kellene de egy létező problémára szerintem ezzel jobb választ adni, mint az "ugyanúgy mint eddig" csak azért biztos ami biztos landoljon még 5 rugó a kasszában. Jelképes, kis pénz? - akkor nyomják át a közvetítőnek, edukálást végzőnek - 15.000 Ft kedvezméy a mikrovállalkozónak + 5.000 annak a cégnek akin keresztül megtörténik a beélesítés. Mellesleg ezzel a befektetéssel ezt a réteget is maguk mellé állíthatnánk akiknek most nincs semmi ajánlatuk (pedig a sok laikus vállalkozásnak az a guru, kulcs az internethez aki összerakja az oldalát.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.10.03. 08:51:04

@Debreczeni László: A jó hír az, hogy a Google folyamatosan próbálja megtanulni a piacot, és beépíteni a tapasztalatokat az értékesítés folyamatába.
Rossz hír, hogy a volument nem a mikrok hozzák, így olyan rendszert kell építeni, ami nemcsak nekik kedvez.
Egyébként egyetértünk.

Debreczeni László 2012.10.03. 08:51:56

@DuracellTomi: Most komolyan :-)
5000 Ft "saját erőt" várnak el, ehhez adnak hozzá 15 000 Ft-ot. Nehogy már ez földhöz verjen egy bármilyen MKV-t :-)

Persze, nem de nem is erről van szó. Egy mikrovállalkozás aki először, tapasztalatlanul jelenik meg a neten, mire eljut erre a pontra már jónéhány ezer forintot betett ebbe a történetbe. Nemrég kifizetett domaint, tárhelyet, honlapkészítést, könnyen lehet, hogy ennél az újabb 5.000 Ft-nál áll meg. Lehet, hogy éppen ezen fog spórolni pedig mi tudjuk, hogy ez lenne a jó befektetést ahhoz, hogy gyorsabban megtérüljenek eddigi erőfeszítései. És ő tudni fogja, elhiszi? Vagy csak egy újabb lehúzást lát ebben is (még egy fillért nem keresett és még 5.000 Ft költség jön)? Innen jön majd a "betettem ide is 5 rugót és fabatkát sem ért, hiába ment a nagy vaker" (lásd Neten a cégem). Ha ez az élmény marad meg benne, később még nehezebb lesz rávenni újabb próbára ezen a téren (pedig az első hirdetések siker rátája lehet, hogy így sem lesz több sokkal 20%-nál de legalább eddig nem bukott rajta semmit)

ancsika 2012.10.03. 12:18:49

még is milyen siker az amit 15k-val el lehet érni?

0% ha saját magának csinálja
1% ha megbíz valakit aki ért hozzá (+pénz)

mondjuk 1 kattintás legyen 50pénz, akkor 15k-ból lesz 300 kattintása...

EZZEL pont 1 dolgot lehet elérni, hogy nem költ rá többet

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.10.03. 13:05:42

Pont hogy elérte a Google a célját a kuponokkal a kisvállalati szektorban is. Azokban - akiknek erre volt igénye - felkeltette a fizetőképes érdeklődést és immár a megváltozott játékszabályok mellett is hajlandóak hirdetni, költeni. A kritikus hirdetői tömeg már meg van, nem kell többet ingyen kuponozni. Ez valószínűleg így volt megtervezve...

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2012.10.03. 18:33:27

Mi a helyzet Amerikával? :) Eddig mindig amerikai kuponokat használtam, nem nagyon veszem észre, hogy ottani számlázásnál ilyen jellegű változás lenne...

DuracellTomi 2012.10.03. 20:18:44

@Debreczeni László: "...könnyen lehet, hogy ennél az újabb 5.000 Ft-nál áll meg"
...
"Vagy csak egy újabb lehúzást lát ebben is "

Ez már más vizekre visz, sajnos az már egy másik problémakör, hogy honlapkészítéssel, de még PPC kampány kezeléssel is tudjuk, hogy van nem egy kókler, akik miatt szívnak azok, akik korrekten adják a szolgáltatást.

Ezért lehet fontos az oktatás vagy legalább is a tájékoztatás olyan szinten, hogy lássák a lehetőségeket a jobb eredményekhez.

Abban viszont egyetértünk, hogy ez a változás "kiüthet" olyanokat, akik nem trükközéssel akartak nekiindulni a dolognak.

Ezek a kuponok valahogy sosem voltak jól kezelve: sem a kiküldésük, sem a szabályok betartatása :\


süti beállítások módosítása