Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Facebook csapda

Címkék: blog facebook

2012.10.25. csütörtök 22:17 Konrad

fbt.jpg

Mennyiszer hallottam én az elmúlt hónapokban: minek blog, ha van Facebook? Nem egyszerűbb ott egy oldalt csinálni, és azt használni blogszerűen?

Ugye milyen triviális? Felejtsük el a blogot, úgyis csinálnánk mellé Facebook oldalt, toljuk a kontentet az új helyen, heje-huja-vigalom! habos fánk a jutalom.

Vagy nem. Mit tud a blogunk? Először is, a formája teljesen a sajátunk, és olyan is marad mindaddig, amíg mi meg nem akarjuk változtatni. Aztán vannak feliratkozóink rss-ben és akár lehetnek emailben is. Ők mind, ha egyszer feliratkoztak, olvasóink is maradnak - amíg akarnak. Végül: ha akarunk, kirakhatunk a blogunkra hirdetést, pénzért, és ezért senki nem is fog problémázni.

A Facebook amúgy zseniális felület, csak ugye van vele egy kis gond. Pénzt szeretne keresni. Ha van egy céges oldalunk, és az lájkolja valaki, akkor nem szükségszerű, hogy látni is fogja utána a bejegyzéseinket. Hogy mikor látja? Hát azt a Facebook tudja! Elvileg akkor, ha a felhasználó akítv az oldal irányába: lájkol, megoszt, hozzászól, kattint. Ha nem, akkor szépen elfelejtődünk, és nem jelenünk meg az üzenőfalán. Szép halál, és nemes.

A Facebook saját bevallása szerint is olyan 20% körüli eléréssel számolhatunk, vagyis ha van 10 ezer rajongónk, akkor kb. 2000 embert érünk el. Ezzel szemben, ha van a blogunknak 10 ezer rss olvasója, akkor 10 ezer olvasót érünk el egy új cikkel...

A Facebook persze gáláns, és segít: ha promótáljuk a bejegyzésünket, akkor nemcsak a 10 ezer felhasználót, hanem akár azok ismerőseit is elérhetjük! Mondjuk kb. 80 euróért, három napon keresztül. Ez egészen extrém tud lenni: a fenti összegért cserébe csináltunk már jóval 100 ezer fölötti elérést is, 10 ezer körüli oldallal! 

De akkor minek ez az egész cécó a lájkolással??

Ez a Facebook csapdája: vannak cégek, akik még az áruházukban is hirdetik, hogy lájkoljuk őket - és aztán nem kap az egészből senki semmit, csak a Facebook jár jól. A lájkolók így nem lesznek mások, mint egy lehetséges, pénzért megvehető célcsoport. Jelenleg ennyit ér ez a menet. Megéri?

Akár igen, meg is érheti, ha cégünk van, és promózunk valamit. De ha blogunk van...

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr284870403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.10.25. 22:36:18

Én addig vagyok biztos, amíg ott van az adatbázisomban az összes blogbejegyzés :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.25. 23:46:14

Szerintem az egyik legbénább trend manapság, hogy a cégek a saját weboldal filléres fenntartási költsége helyett csak Facebook oldalt készítenek, aztán azt sem frissítik...

Mayday 2012.10.25. 23:54:32

egy bibi van itt, saját tapasztalatom is ez...
"Elvileg akkor, ha a felhasználó akítv az oldal irányába: lájkol, megoszt, hozzászól, kattint. Ha nem, akkor szépen elfelejtődünk, és nem jelenünk meg az üzenőfalán. Szép halál, és nemes."

Akkor "tűnünk el", ha a felhasználó hosszabb nem osztja tovább vagy nem likeolja az adott tartalmat. Ilyen esetben a fb egy idő után tényleg leveszi a falamról az adott nem használt tartalmat, de ez a szememben nem más, minthogy egy számomra jó ideje érdektelen tartalom nem terheli feleslegesen a falamat....
magyarul tessék érdekesnek lenni, olyat irni, amit továbbosztanak és akkor ez a veszély nem fenyeget...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.10.26. 00:42:23

@Mayday: Igen, de a nem lájkolásnak az is oka lehet, hogy a hírfolyamban nem veszed észre (nem görgetsz le odáig), mert pl. a postoló jellemzően éjszaka postol, te meg koraeste szoktad nézni.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2012.10.26. 01:30:03

Láttam olyan posztokat a blog.hu-n, amely nem állt másból, mint a téma tíz szavas leírásából, valamint egy hivatkozásból egy FB oldalra... hehe... majd pont az ő szaros cikke kedvéért fogok regisztrálni a facebookra.
Tudom, tudom, aki nincs fenn a facebook-on, az sikeres ember nem lehet ;) Ja és az Iwiw-en is kötelező jelen lenni ugye? Twitter is megvót ma már? Hány perce néztél rájuk?

Számtalan balek nem lát messzebb az orránál: sorra küldi (kényszeríti?) az ügyfeleket egy olyan rendszerbe, amely olykor tényleges konkurenciája valamely tevékenységének :)))

Vittore. 2012.10.26. 08:01:01

Pár dolog még:

1. A Facebook nofollow linkeket használ, így SEO szempontjából nem sokat számít. Ezzel szemben a saját blogunkban olyan hivatkozásokat használunk, amilyet akarunk, s akár egyesével is beállíthatjuk a nofollow attribútumot.

2. Az jó rizsa, hogy a FB csak azoknak rakja ki az FB oldalunk bejegyzését, akinek ez fontos, de valójában azért van ez, hogy inkább promotált posztokat használjunk, ezzel is pénzt költve a FB-n. Amúgy tényleg meglepően sok oldalgazda esik abba a hibába, hogy van egy több ezres, tízezres rajongóval rendelkező FB oldala és akkor már ennyi ember olvassa ingyen a bejegyzéseit...

3. Nincs is annál jobb dolog, mint sok munkaórát, pénzt ráköltve felfuttatni egy Facebook oldalt, majd ezt egy kattintással a Facebook törölheti. Persze a szabályok betartásával ez elkerülhető, azonban az FB oldal tulajdonosok 99%-a nem is látta még a FB irányelveit, szabályait, nem hogy ezek szerint cselekedne. Gondoljunk ugye csak a sok lájk-játékra. Ezzel szemben a saját weboldalt kis túlzással lehetetlen eltüntetni, hacsak nem nyomunk törlést az FTP kliensünkben, vagy nem mi vagyunk a gyermekpornó nemzetközi elosztója. Tehát az, aki akármilyen menő FB oldallal is rendelkezik és nem tesz be mögé akár utólag is egy weboldalt, az a felépített munkáját kockáztatja.

(4. Ja és nem teljesen ide illően, de a blog.hu is nofollow linkeket használ a kommenteknél, ezt azoknak írom, akik az Index főoldal miatt idetévednek és megint tuti befektetést-brókercéget reklámoznak, nincs értelme.)

Sákif za morro? 2012.10.26. 08:05:41

@bunkó: "Láttam olyan posztokat a blog.hu-n, amely nem állt másból, mint a téma tíz szavas leírásából, valamint egy hivatkozásból egy FB oldalra..."

Ill. "További képek, videók a fészbuk oldalunkon.". Az ilyen cikkek ablakain szoktam használni azt a kis X-et a jobb felső sarokban....

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.10.26. 08:18:40

No a fentibe hány lájker gondolt bele már vajon... S hányan fognák fel ezt. A lájk fõ életcélja felületet biztosítani az emberi birkaság netovábbja, a krónikus mögé nem nézés és feltétel nélküli elfogadás, majmolás hagyományának. Persze lehet(ne) a szociális ösztönökkel is jönni, de eltörpül az.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.10.26. 08:34:56

"...vagyis ha van 10 ezer rajongónk, akkor kb. 2000 embert érünk el. Ezzel szemben, ha van a blogunknak 10 ezer rss olvasója, akkor 10 ezer olvasót érünk el egy új cikkel..."

ezt azért ferdítésnek érzem, mert a fb 10ezer like-ja úgy van elérve, hogy fű-fa rákattint, ebből 2ezret érdekel. viszont a blog olvasója is csak ez a 2000 ember lenne, nem a 10ezer...

LévaiRichárd 2012.10.26. 08:35:55

A blog remek dolog, vétek kihagyni.
Viszont 10.000 rss olvasót összeszedni...
Kevés célcsoportban lehetséges, mivel kevesen ismerik és használják az rss-t. Főleg olyanok, akik "átlag internet felhasználók".

Facebook (vagy más külső megoldás) nélkül azt gondolom, hogy nehéz elég emberhez gyorsan eljuttatni egy blogot, és visszahozni is nehéz őket. Hírlevél, AdWords, média kapcsolat kell hozzá. Vagyis ez is kerülhet pénzve.

Igen, a Facebookon egyre nehezebb, vagy mondhatnánk drágább elérni az embereket. Ez tény, de még így is megérheti.

belekotyogok 2012.10.26. 08:39:46

@Mayday: Az én "lájkolt" oldalaim bejegyzéseit nem szoktam továbbosztani meg lájkolni, ettől függetlenül olvasom és örülök az új tartalomnak.

pfekete101 2012.10.26. 08:45:39

Igazad van, szerintem se éri meg.
Akkor nem Like-olom ezt az oldalt. :)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.10.26. 08:45:49

Egy blogot lehet regisztráció nélkül is olvasni...
Az arckönyvet meg nem.

2012.10.26. 09:01:45

a fb page tiniknek jo, aki a "hány lájkolod van?" farokméregetésre jo.

korábban már emlitettem, hogy mindenki az fbre terelte a népet, birka mód, for free ofkórsz, most meg fizettek érte, hogy visszatereld az oldaladra, vagy valami haszontalan postot lásson mindenki. fura ez a világ.

Macropus Rufus 2012.10.26. 09:03:40

a like nyomás után a facebook követni kezsdi a user-t mind a facebbook-on mind más weboldalon. Aztán készítenek egy szép adatbázist, amivel már lehet komoly zsét keresni.
Az adatbázis tartalmazza a user emailcímét + a netezési szokásait és azt, hogy mi is érdekli őt. Erre egy online marketingre szakosodott csapat azonnal rábukna mint tyúk a takonyra. És ugye emléxünk még arra amikor Zuckenberg kijelentette, hogy most már tényleg megigéri, hogy nem kereskednek a userek adataival... a naív meg elhiszi.

Továbbá azon is érdemes gondolkodni, hogy milyen cég az olyan amelyik a eltávolítás helyet, csak hide-olja a nem kívánt tartalmakat. Pl. van egy hozzásózlás amit le szeretnél szedni, az nem fog törlésre kerűlni, csak nem lesz elérhető senki számára. Miért kell a facebooknak évekre visszamenőleg minden tag összes hozzászólása, feltőltőtt képe/videója megosztása stb? Mert a infó hatalom. Sose tudni, hogy a most 18 évesen posztolgató és amúgy többnyire ihb-s bulikban résztvevő arc nem lesz-e 30 év múlva egy komoly politikus. Az adatok meg le vannak tárolva és ugye értéket képvisel. 1x csak megjelennek az újságokban a 30 évvel ezelötti ihb bulik képei. Mert többnyire ilyen marahásokon szoktak bukni pl. a jenki politikusok. De bárki más is zsarolható állapotba kerűlhet.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.10.26. 09:20:07

@Macropus Rufus: csak óvatosan. Mindjárt jól megkapod, hogy negatív vagy.

LévaiRichárd 2012.10.26. 09:48:33

@Macropus Rufus: van egy rossz hírem, akkor is követ a Facebook, ha nem nyomtad meg a Like gombot.
Ezeket az adatokat pedig hirdetésre használja (vagy fogja használni) a Google-höz hasonlóan.

Bender B Rodriguez 2012.10.26. 09:57:14

@Konrad: Felre ne ertsd nem akarok szemelyeskedni, de mindig elamulok a professzionalizmuson, ahogy a munkahoz, a szakmahoz allsz.

Plane most mikor olvastam, hogy te tizezer levellel tizezer embert ersz el. Ezek szerint nalad tenyleg erdemes email kampanyokat rendelni, hiszen nalad 100%-osak a konverzios ratak, mar ami a megnyitast jelenti ugye. Senki nem kapja spambe, vagy spameknek fenntartott mailcimre, nincs olyan sem, hogy valaki csak ket het mulva olvassa, vagy soha.

Ez dicseretes, bar tobb ilyen remek szakember lenne meg a piacon (ez bizony vilagviszonylatban is kiemelkedo teljesitmeny)!

A Facebook meg igen is menjen a verbe, mert kitalalta ezt a likeosdit, ami meg az EdgreRankbe is beleszol. Akar a hoher naponta tobb updatet csinalni - plane a kozosseg szamara erdekeseket -, vagy pinnelgetni a promotalt cikkeket az oldal tetejere (hogy tuti lassa mindenki), esetleg kapcsolatokat epiteni egy ugynevezett kozossegi oldalon, ahol masok is megosztjak a tartalmakat. Az appokat meg hagyjuk is, az ugysem hoz semmit, de meg a page tabok sem, barhogy is magyarazzak, hogy az ugy nez ki, ahogy te szeretned.

Semmi ertelme ennek az egesznek, egy eldugott bloggal, meg par jo kis forumos linkkel, kommenttel sokkal jobban be lehet celozni es el lehet erni a celcsoportot! Raadasul par szaros likert vert kell izzadni, mig egy blognal a tizezer feliratkozo pik-pak osszejon.

Arrol ne is beszeljunk, hogy a blogot ugye sokkal jobban indexeli a Google, barhogyis nem egyseges meg mindig az ekezetes es nem ekezetes betuk kezelese (sokak szerint az url strukturanal ez sokat szamit, am en nekik sem hiszek!). Ok legalabb nem updatelnek csak ugy orrba-szajba, de ha egyszer kijon egy update akkor tuti ott is marad a helyen az oldal, hiszen az elozo ket PageRank verziot vissza se vonjak, siman 3 verzioval eltekergetik a magyar webet, hadd szoljon!

Amugy is, miert adnank penzt a Facebooknak, ha a magyar AdWords fiokok ilyen szepen, hibamentesen muzsikalnak. Hol lehet a facebookkal 200-300%os CTR-eket elerni? Raadasul a FB-nal kit lehet felhivni, ha kiderul, hogy rossz helyre celoztak a hirdetest? Meg egy ir-magyar salesest sem kap az ember, aki ket het utan valaszol egy konzerv levellel.

Abban is maximalisan igazad van, hogy csak a facebook jar jol. De ha lenne parezer facebookrol behozott leadem, amik raadasul meg a profitot sem vittek el, akkor is melyen hallgatnek most, nehogy veletlenul is ugy erezd mennyi sok badarsagot hordtal itt ossze, vagy hogy igazabol csak az a baj, hogy nem sikerult ezt a facebook-izet meg elkapni, igy 2012 tajekan se.

walter77 2012.10.26. 11:13:41

@Konrad:
Igazából nem értem mire jó az összehasonlítás, a kettőt (blog vs. facebook) persze lehet méricskélni, de szerintem más a funkciójuk és ennélfogva, nem értem miért kellene bármelyik mellett letenni a voksot. Nyilván a blogok olyan tartalmakat tudnak közölni, amelyek célirányosan egy bizonyos rétegnek szólnak. Akik ebben - jelen esetben pl. a marketing témájában - érdekeltek elolvassák azokat, de ha egy ilyen FB oldalt követnek akkor azokat is elolvassák. Ha mást nem, akkor a FB-n található hivatkozások alapján a számukra érdekes blogon megjelenő teljes cikket. Nyilván nem posztol az ember egy 20 000 karakteres kis esszét a fácsén a marketingről vagy a borokról vagy az egzisztencializmusról, de megoszthatja egy - vagy a saját - blog linkjét.

A 20%-os elérés kontra rss 100% meg éppen annyira fiktív mint a FB analitika, mert az, hogy én kapok egy értesítést semmivel sem reálisabb elérés, mint az, hogy ott a hírfolyamban. Ha ugyanis nem érdekel, akkor tovább pörgetem a folyamot, az rss-t meg nyugtázom, aztán lépek tovább.

Lényegében @Bender B Rodriguez-zel értek egyet: A FB jól ellenőrizhető és irányítható, jól targetálhatóak a célcsoportok és gyorsan láthatóvá válik, ha valami nem működik.

Szóval szerintem - bár nem értek hozzá - nem jó az alapfelvetés, mert nem az a jó irány, hogy FB Vs. Blog hanem FB feat. Blog. Szerintem.
Üdv

vilagnezet.blog.hu · http://vilagnezet.blog.hu 2012.10.26. 12:03:23

A facebook csak kiegészítőnek jó a blogok mellé.

Számomra a fő hátránya a facebooknak, hogy manipulálhatóak a letiltások. Most is le vagyok tiltva egy hónapra egy olyan kép miatt, amelyen én vagyok, csak éppen egy másik képbe belemontírozva az arcom. Szerzői jogok lejártak, mert egy több száz éves festményről van szó.

Hiába is írnék bárhova, hogy hülyék, felesleges. Szar a rendszer ilyen szempontból és ezt sokan ki is használják. Egyedüli védekezési mód a többes profil, ami tilos lenne elvileg, de saját tapasztalatom szerint a hazai felhasználók kb. 60-70 %-ának legalább kettő, de inkább több is van. Ami azzal is jár, hogy a felhasználók valós száma, kb harmada negyede a kirakatban lévőnek. Pláne ha a rontott profilok is benne vannak. Mert azok is vannak szép számmal.

Bender B Rodriguez 2012.10.26. 12:12:54

@walter77: ott a pont.

Tovabb is vinnem egy kicsit: FB feat. minden (blog, weboldal, egyeb entitas - meg nem is muszaj, hogy sajat legyen).

Azt kene elsosorban megerteni, hogy a facebook az egy aggregalt hirfolyam, egy hirszolgaltatas, ahol a kozosseg irja a sztorikat. Ha valami ebbe nem fer bele, akkor azt kar is eroltetni, vagy valtoztatni kell a modszereken.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2012.10.26. 12:31:19

@walter77: Teljességgel egyetértek veled. Ugyanakkor Konrád az én értelmezésemben nem ezt írta, pusztán annyit, hogy a Fb-on nem mi irányítunk. Lehet, sőt, kell is használni (mi is ott terjedünk - a lájkokkal, megosztásokkal sok "olvasót" szereztünk -, illetve állandóan szem előtt vagyunk), de pusztán arra építeni - és bízni abban, hogy nem lesz semmi baj - nem lehet.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.10.26. 12:51:24

@Mészáros Laci: ez az egész nettel így van, nem? Igen kis százaléka az a netes tartalomnak, amit az emberek fizetősen vesznek igénybe, úgyhogy ez olyan alapvetés, amit mindenki elfogad, és nem tiltakozik ellene különösebben

Mészáros Laci 2012.10.26. 12:56:59

@spontan:

Nem, azért nem az egész net ilyen és nem teljesen ilyen.

Ám azok a szolgáltatások, amelyeket egy profitorientált cég nyújt, és ingyenesként hirdet, miközben tudhatóan jelentős költségei merülnek fel, pontosan ilyenek.

A facebook termékportfóliója az értékes személyes információkkal jól szegmentált, és alapvetően jól kereső kb egymilliárd ember (elérhetősége), a facebook ügyfelei pedig a hirdetők.

Mészáros Laci 2012.10.26. 13:00:35

@spontan:

természetesen a facebookot nem emelem ki a többiek közül (google, vagy közelebbről indexhu, ezen belül a bloghu).

walter77 2012.10.26. 13:03:02

@Bender B Rodriguez: Hát igen, ez mostoszkál bennem is.

@pszicho pete: Hát lehet, hogy sikerült nem megértenem az írást, és nyitott kapukat döngetek, ebben az esetben sorry. :) Az biztos, hogy az irányítás nincs a kezünkben, max az illúziója. Azt gondolom, hogy a hatékony működéshez állandó "jelenlét" kell, de összességében a FB a többi közösségi felülettel együtt nagyon hatékony eszköz tud lenni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.26. 13:03:37

@vilagnezet.blog.hu:

Kivételesen egyetértek veled. Az én "blogomnak" csak kiegészítője a FB-profil, na és sokan vannak akik anonímek akartak maradni, így nem FB-profillal iratkoztak fel a "blogra", hanem emailes követéssel.

Egyszer én is le voltam tiltva 3 napra gyermekpornográfia miatt. Ugyanis az egyik képemen ÉN voltam 4 hónapos koromban, meztelenül hason fekve.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.10.26. 13:04:06

@Mészáros Laci: a google-vel nem ez a helyzet? Vagy az Index-szel? Nyilván mindegyik másfajta profilt tud összeállítani rólad, de végeredményben mindegyik a fogyasztói szokásaidat adja el a hirdetőknek.

Minden nagy webes cég ezt alkalmazza, erre értettem, hogy ez az ingyenes net alapja. A Gmail pl. a magánleveleidet olvasgatja algoritmusokkal, és az alapján mutat neked reklámokat. Abból még specifikusabb személyiségprofilt lehet összeállítani rólad, mint amit a facebook tud.

Egyébként használj te is Ghostery-t, ha még nem teszed: www.ghostery.com/

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.26. 13:05:46

@Macropus Rufus:

A helyzet az, hogy a FB leginkább a felhasználó által megadott földrajzi adatok alapján küldi a hirdetéseket. Amikor beírtam pl., hogy Észak-Cipruson lakom, szinte csak török és ciprusi hirdetés jött.

Mészáros Laci 2012.10.26. 13:13:57

@spontan:

Egyébként ezzel nincs baj, csak jobb észben tartani, amikor a facebookot, gmailt stb használjuk.

ez a ghostery is ingyenes szoffer, nem...? :-)))

spontan · http://erdekessegek.info 2012.10.26. 13:20:31

@Mészáros Laci: az, de a paranoiának is van határa :) Nekem bejött, mert leszedi a like és egy tracking gombokat minden oldalról, és elég sok ismert oldalon írtak róla dicsérőleg, úgyhogy ennyi rizikót bevállaltam, hogy a nagyok kevesebbet tudjanak meg rólam, hogy merre járok a neten

Ez a Nick 2012.10.26. 13:27:16

Ezen az rss dolgon jót derültem, de Konrád, hogy ne csak a levegőbe durrogtassak, megkérdeztem 10 internethasználó nem geek ismerősömet az rss-ről. Bizony-bizony, egy ember tudta mint laikus, hogy mi is az. A működését, feliratkozást, readert nem tudta. Vagy az fb-sek menjenek az iwiwre? Back to the past?

Ez a Nick 2012.10.26. 13:30:39

De nem szeretném a dolgot ekézni. Nem kell alulbecsülni az fb ezen részét mert valóban nem túl nagy ráfordítással szép eredményeket lehet elérni. Ami szar a dologban, és ebben osztom többek véleményét, az az nem saját tulajdon az oldal.

Macropus Rufus 2012.10.26. 13:31:41

@Kellemes Zérókomponista: és igazuk is van. Ma valahogy eléggé negatív vagyok.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.10.26. 13:34:52

"cégek, akik" helyett "cégek, amelyek"

Egyébként jó post.

dirmix 2012.10.26. 13:35:04

igen a facebook egy kalap szar... minden csoda három napig tart és ebből már kettő elmúlt

2012.10.26. 16:05:38

tehát a fb spam kiegészitő. spambook.

foldip 2012.10.29. 11:47:44

Sajnos az RSS hasznalat meg nemlaikus korokben sem tul elterjedt :(
Ami juzer netes koveteset illeti, Chrome-ra (es biztosan van a tobbi bongeszore is) van olyan kiegeszito, ami letiltja ezeket, igy nem fog teged kovetni twitter/fb/google/megkitudjamegki.
Tovabba FB-n nem vagyok ugyan, de van 1 oldal ott, amit kovetek - RSSen. Nem ismerem az FB altal kinalt lehetosegeket, de ebbol nekem ugy tunik jar RSS feed egy FB oldalnak is.
Amugy ha veletlenul kozossegi oldalkodnek az en blogommal, csakis egyfelekeppen tennem: cikket/bejegyzest a blogba irni, es FB-re csak par szavas bevezetot tenni "a cikk teljes terjedelmeben a kovetkezo oldalon olvashato" megjegyzessel. Egyszeruen nem ertem, hogy miert csinalja mindenki a masik iranyba?! Teljesseggel felfoghatatlan szamomra.
Es egy utolso megjegyzes: London, elektronikai uzlet - azt mondja az elado "ha lajkolom oket FBn, akkor kapok 5 font kedvezmenyt". Ha lenne is FB accountom sem adnam el 5 fontert az adataimat, de biztos van akinek ez jo biznisz es megteszi.

bookmyface · http://hackerkepzes.hu/blog/ 2012.11.06. 22:56:54

blognak sosem használnám a Facebookot magam sem, nem is értem...