Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • evilwolf: Már film is van róla ELQRTUK (2021.10.15. 17:23) Elrontottuk
  • evilwolf: Érdekes, arról sehol sem írtak, hogy pont akkor állt le a rendszer, amikor bedobták a windózgetzi ... (2021.10.06. 17:59) A Nagy Leállás 2021
  • Androsz: Próbának jó volt. Mindenki felmérhette, hogy amikor majd hetekre áll le valami netes közösségi izé... (2021.10.06. 17:38) A Nagy Leállás 2021
  • gigabursch: Akkor szántsuk be a blog.hu-t...! :-) (2021.09.04. 18:42) Időrablók
  • evilwolf: Sosem akartam olyan lenni mint a többiek, de ezzel nem azt állítom, hogy más vagyok. :-)) A zember... (2021.08.06. 17:46) Miben vagy más?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (571) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (22) email marketing (44) érdekes (208) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (162) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (111) hiba (109) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (243) közösségi média (17) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1257) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (11) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (7) üzlet (347) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Semmit sem ér a lájkolás?

Címkék: közösség ajánló facebook

2012.12.03. hétfő 21:25 Konrad

ROI_a_k__z__ss___50a22ce66f116.jpegÚgy tűnik, az Index.hu leragadt pár ütemmel, de nemcsak ők, az IBM Smarter Commers is. Így 2012 végén azt kijelenteni egy cikk címében, hogy semmit sem ér a lájkolás, minimum tudatlanság. Igaz, a cikk később finomítja ezt, de azt hiszem, ez eleve egy rossz felütés. Mondjuk az IBM kutatása is gáz: a közösségi média megtérülését abban mérni, hogy hány direkt vásárlás jön onnan olyan, mintha, úgy mérnénk egy hirdetés hatékonyságát a személyes vásárlásoknál, hogy az jött a Heti Válasz hirdetési alapján vásárolni, akinek ott van a Heti Válasz a kezében...

Írtam én már korábban az analitika fetisizmusról, most és itt jól látszik, hogy mi is a baj ezzel. Mert ugye egy rossz analitika azonnal rossz eredményt ad... a mérésből ugyanis nagyon hiányzik a hatások értelmezése, az, hogy egy vásárlási döntést milyen mértékben befolyásolt egy közösségi média benyomás, egy befolyásoló üzenet, egy véleményvezért véleménye. Mert a végső vásárlás érkezhetett a keresőből, de a megelőző döntéshez más benyomások is társulnak!

Nem olyan bonyolult kérdés ez, de tény, sokan nem néznek a puszta adatok mögé. (Itt van egy zseniális példa, mit értek ezen.) A közösségi média (és ugye ezen belül a Facebook) hatékonyságának a mérése egyébként sem egyszerű dolog, hiszen feltételez olyan plusz tudásokat, amiket illik megtanulni. Például tanuljunk meg megtérülést mérni (ROI-t, igazából, vagyis befektetés megtérülését). Hogy miért? Kiderülhet, hogy a közösségi média ROI-ja nemcsak a direkt eladásban jelentkezik, hanem valahol máshol a cég és az ügyfél közötti folyamatban. Nincs ebben semmi meglepő, ha valaki logikusan végiggondolja.

Pár napja jelent meg a HVG Kiadó gondozásában egy könyv, címe: ROI a közösségi médiában. Volt szerencsém lektorálni a könyvet (szakmailag), így oda-vissza többször is el kellett olvasnom, ráadásként értelmeznem a benne leírtakat. Sőt, szerdán lesz a HVG-nek egy szemináriuma, ami pont erről, a közösségi média ROI-ról fog szólni. Vagyis ha valakit tényleg érdekel, hogy mennyit is ér egy lájk, érdemes lesz eljönnie - részben a könyv alapján, részben gyakorlati hazai példákon keresztül is megismerheti ezt a területet.

És ez azt hiszem nagyon fontos kérdés. Napi tapasztalatom, hogy egyelőre kevesen foglalkoznak a ROI-val általában, és ez hiba. Nem véletlenül fontos az analitika - a pontos és okosan értelmezett mérés! -, hiszen ez az alapja a megtérülés mérésének, de legalább ennyire fontos megismernünk azokat a módszereket, amelyekkel a nem triviális esetekben is mérhetjük a ROI-t. 

Szóval, azt hiszem, nemcsak az újságírónak, de az IBM szakembereinek is érdemes lett volna előbb elolvasni ezt a könyvet, és csak azt követően leírni, mit mértek. Akkor most nem kellene ködöt oszlatni...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr694945981

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Semmit sem ér a lájkolás? 2012.12.04. 09:45:01

Mert ugye egy rossz analitika azonnal rossz eredményt ad...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.12.03. 21:33:50

Én azt nem értem, hogy miért veszi bárki is komolyan az index.hu bármelyik cikkét szakmailag...

A könyvet nem akartam megvenni, de most meggyőztél ;)

KZsuzsa · http://deepindata.com 2012.12.03. 21:40:42

hiányolom a bejegyzésből azt a szókapcsolatot, hogy attribúciós modellek :)

Merras · http://miyazakijun.hu 2012.12.03. 23:01:51

A lájkolástól közvetlen, azonnali értékesítést várni az nagyjából olyan, mintha egy buliban odamennék egy ismeretlen, de jól kinéző csajhoz, "kő' kóla?" jeligével, és azt várnám, hogy másnap összeházasodunk, és boldogan élünk, míg meg nem halunk.

Létezhetnek persze egy éjszakás kalandokban megmutatkozó sikersztorik, de azt tippelném, hogy mindkét esetben szofisztikáltabb a... khmmm... értékesítési folyamat.

Debreczeni László 2012.12.04. 06:32:56

Nem tudom. Nekem a cikk csupán arról szól, hogy amikor van egy olyan elég pontosan behatárolható viszonylag rövid időszak (a cikkben Hálaadás és Cyber Monday de lehet mondjuk karácsonyi erősebb vásárlási időszakra egyszerűsíteni) amikor egy kereskedelmi cégnek elsődleges célja a direkt eladások felpörgetése (mert ezen múlnak az adott időszakban elért üzleti eredményei) akkor úgy tűnik a közösségi média ebben(!!!) most még nem olyan erős. Amikor egy cég (marketing) vezetőjének ki kell választani az adott célok elérésének leghatékonyabb marketing eszközét akkor ezt a tapasztalatot érdemes figyelembe venni, megfontolni. Szerintem ennyi lehet tanulság, többet nem kellene belelátni.

syck · https://twitter.com/sycko 2012.12.04. 10:43:27

@Debreczeni László: a cikk tenyleg errol szol, de a valosagban nem ez tortenik.

sokkal valoszinubb, hogy nem jo adatok alapjan dolgoztak. a mobilplatformon (a social media egyre inkabb azonos a mobillal) mashogy erdemes merni.

egy egyszeru peldaval talan sikerul elmagyaraznom, mi az ujdonsag.

- twitter alkalmazasban "kattintok" egy facebookrol megosztott akciora
- a facebook alkalmazasba kerulok, nem a facebook oldalra
- facebook appban latom, h ez egy amazon akcio, toucholom es atkerulok az amazon alkalmazasba, ahol nem vagyok bejelentkezve es amugyis hazaertem kozben, majd a kanaperol tablettel megveszem a konyvet.

mi lesz a vasarlas forrasa? talan az amazon mobil app, talan a facebook de a twitter szinte biztos nem, legvaloszinubb, h a direktkent fogjuk latni. (csak pelda, az amazon ugyesen trackeli a cross displayt).

ez a folyamat egy mindennapos tortenet, semmi kulonleges nincs benne.

azt kell latni, hogy a social(mobil) traffic nem feltetlen fog azonnal konverziot termel, sot, a social(mobil) jelenlet meg traffict se biztos, hogy azonnal szallit.

innentol kezdve viszont az a kerdes, hogyan lehet merni. sokak szerint az ibm nem jol merte a social traffic meretet. (nem vasarolt adatot a social forrasoktol, igy elbukta a user trackelest. stb stb)

Debreczeni László 2012.12.04. 11:02:54

@syck: Kösz! Ez egy érdekes meccs lesz és a tétje nem kicsi. Mindenesetre a könyvet én is elolvasom :)

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2012.12.04. 13:36:24

Mindenki kioktatja az IBM-et innen, Kőbányáról. :)
Hiába, manapság az egyetlen reakció, ha valaki negatív eredményt tesz közzé social kapcsán: ROSSZUL CSINÁLT VALAMIT!
Mindezt persze az adatok, a módszertan beható vizsgálata nélkül.

Black Friday-ról volt szó, tehát azonnali értékesítésről, azonnali konverziókészségről, mindenki a social latencybe kapaszkodik.
Persze US-ben is azok támadták be azonnal az IBM reportot, akik socialból keresik a pénzt.

Ezzel együtt pesze lehet, hogy az IBM elkúrt valamit. Nem azt mondtam, hogy nem. De egyelőre átfogó adatokkal ő szolgált, az általam eddig olvasott más források csak részadatok, feltevések.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.12.04. 19:08:00

@Libretto: De pont az a lényeg, hogy hülyeséget mért. Mintha azt mérnéd, hányan kattintanak a tévében a linkre.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2012.12.04. 20:27:36

A módszertan viszont nem változott tavaly óta, tehát ugyanazt mérték, ha esetleg nem is azt kellene (ez most már egyértelmű).
Eszerint viszont a 2011 évihez mérten is esett a social, nem kicsit. Ez azért beszédes adat.
Vannak egyébként még érdekes adatok ezzel együtt a felmérésben (multiscreen, frequency, ipad).
Én azt olvasom ki az IBM adatokból, hogy merőben tudatosan vásároltak az amcsik, és ebben segíti őket a mobil, de főleg a tábla. Gyakran, kényelmesen rá tudnak nézni a store-okra pl. a store következő órában induló akciójára (item és order value átlag csökenése). Hogy ebben mi vot a social szerepe, azt viszont tényleg nem tudjuk megállapítani (szerintem).

syck · https://twitter.com/sycko 2012.12.04. 22:25:14

ibm ide vagy oda, kobanyarol is pont ugyanaz latszodik az internetbol, mint new yorkban.

csak a megfelelo url cimeket kell nezni.


süti beállítások módosítása