Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mennyi? 30!

Címkék: onlinemarketing kutatás

2013.01.03. csütörtök 10:54 Konrad

baby.jpgAmikor 13 éve - így január legelején - elkezdtem dolgozni az Index.hu-nál marketingesként, akkor jobbára nálam fiatalabbak illetve kb. velem egyidősek vagy kicsit idősebbek vettek körül. Olyan 22-23 éves kortól indult a szerkesztőség illetve a munkatársak életkora. Aztán volt olyan két év, amíg jöttek-mentek az emberek, kialakult az Index.hu a mai formájában - illetve kialakultak az alapok.

Hasonlóan fiatalok voltak az Origónál és még néhány más helyen, azokban a "műhelyekben", ahol felnőttek a mai hazai internetet, a mai hazai interenetes tartalmakat készítő emberek. Egyszerűen kiszámolható, hogy az akkori fiatalok mára középkorúak: jobbára 35 év fölöttiek. Hogy ez miért is érdekes?

Most olvasom az eNet tavalyi felmérést (firss, ropogós, decemberi adatokkal), amiben a generáció váltást 30 éves kornál húzza meg: 30 év alatt máshogy használják a felhasználók az internetet, mint 30 év fölött. Több videós és képi tartalmat fogyasztanak, kevesebb szöveget, és azokból is a rövidebbeket, sokkal intenzívebben töltögetik a netről a számukra érdekes tartalmakat, és az internet a tévével egyenrangú információforrás.

Rádásul sokkal jobb a technológiai ellátottságuk a mobil eszközök terén, illetve sokkal intenzívebb a használata is a mobil eszközöknek. Kommunikációban a közösségi média sokkal nagyobb szerepet kap, a személyes élettér is sokkal inkább van az interneten, mint az idősebb korosztály esetében.

A digitális bennszülöttek tehát nem a 20, hanem a 30 év alattiak - ők azok, akik máshogy neteznek.

És most gondoljuk végig, amit a bejegyzés elején írtam: a hazai internetet jelenleg a 30 év fölöttiek csinálják. Igen, megtanuljuk, hogy máshogy kell(ene) csinálni, a kutatások alapján látjuk, hogy mások az elvárások, de nincsenek benne a zsigereinkben ezek a szokások. Még akkor sem, ha a szakmai közönséget természetesen sokkal intenzívebb használati szokások jellemzik. De szocializációs, társadalmi beágyazódás szempontjából azért elsősorban a mi saját korosztályunk a minta, azt látjuk nap mint nap.

Illetve a gyerekeinket, akik viszont még sok eseteben fiatalabbak, 20 év alattaik. Vagyis igazi közeli minta kevés van - talán nagyobb cégeknél elsősorban a fiatal huszonéves junior dolgozók., a friss diplomások, a gyakornokok...

Elnézve az eNet kutatásának az eredményeit, a jövőben azok lesznek a 30 év alattiak körében sikeres szolgáltatások, amelyek képesek behozni őket a fejlesztésekbe, a tartalom kitalálásába. Akik elfogadják, hogy most ismét a fiataloknak kell teret adni, ahogy az történt 13 éve. Azt hiszem, generációváltásnak kell történnie. Egy nagyon közeli, fájdalmas váltásnak, hiszen a most meghatározó szakembergárda sem öreg.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr774993781

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mennyi? 30! 2013.01.03. 17:52:01

A jövőben azok lesznek a 30 év alattiak körében sikeres szolgáltatások, amelyek képesek behozni őket a fejlesztésekbe, a tartalom kitalálásába.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.03. 11:13:37

Viszont ez az új generáció a mi generációnk által befolyásolt interneten nőtt fel, és lett olyan, amilyen, szóval talán mégse olyan nagy az a szakadék :-)

Baddestfrogg 2013.01.03. 11:34:37

Jöjjenek! De miért kellene ehhez bárkit leváltani?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.03. 11:47:43

@Baddestfrogg: Mert úgy hatásosabb a befejezése a bejegyzésnek :)
Igazából azt hiszem a gondolkodásmód váltás miatt bizonyos helyekre sokkal fiatalabbaknak kellene kerülniük, mint azt a természetes fejlődés indokolná, ez szükségszerűen azzal jár, hogy mások nem kapják meg vagy elveszítik az adott pozíciót. Lehet, ebben tévedek, de most így gondolom.

CodeZero · http://h2o4all.blogspot.com 2013.01.03. 12:45:46

37 vagyok, szakmabeli (10+éve). Van nálunk egy 23 éves srác, aki gyakornoknak jött, pár hónap után full time-os lett. Az közös munka során rájöttem, hogy észrevétlenül átkerültem egy másik generációba. Ami azért fáj kimondottan, mert észre sem vettem. Hirtelen itt van egy csomó fiatal, iszonyat energiával, motivációval, akik nem most kezdik el tanulni az internetet a haver gépén, hanem hajnalig nézik a TED-es inspiráló anyagokat, a hétköznapokban is lean szerint élnek :) A kérdés csak az, hogy mi lesz a következő lépés? Lecserélnek minket, vagy a tapasztalat (egy félig letűnt világról?) miatt tanácsadói szerepben segítenek minket még pár évig?

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.01.03. 13:21:28

29 évesen, 4 év online tapasztalattal én vajon az egyik, vagy a másik vagyok? :D

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.01.03. 13:23:38

mármint munkatapasztalattal :D

szűkebb pátriárka 2013.01.03. 14:37:08

Lehet, hogy át kellene venniük a stafétát, de nem nagyon fogják tudni átvenni, mert mindenhova befészkelték magukat a 30-as, 40-es "öregek", akik - pláne a válság miatt - két marokkal kapaszkodnak a pozícióikba.

Megjegyzem, az sem volt nagyon ideális, amikor a "net hőskorában" 20-as éveik elején járó emberek kerültek hirtelen vezető pozícióba.
A mostani 20-asokat meg külön frusztrálhatja, hogy a főnököknek ilyen idősen már igazgatói címük, céges autójuk és magas fizetésük volt.

Nem egyszerű helyzet ez.

Baddestfrogg 2013.01.03. 18:58:07

Rövid idézet: "Egy bombaötlettel alig tíz év alatt lett Magyarország egyik leggazdagabb embere. Ismerősei szerint akár Mark Zuckerberghez is lehetne hasonlítani, pedig a számítástechnikához nem ért, az üzleti döntéseknél pedig az érzelmei vezérlik."

A termékfejlesztésben az aktuális geek-ek nagyon jók tudnak lenni, de az üzlethez jobbára nem konyítanak.

Emlékezzünk csak, hogy 2001-ben kipukkant egy lufi, ami annak volt köszönhető, hogy látszatra remek netes "termékek" tömkelege árasztotta el a világot, fújták is a hype-ot körülöttük rendesen, de valós üzleti tartalom nem volt mögöttük/bennük! Akik kitalálták őket, a maguk módján zsenik voltak (kivéve a konkrét kóklereket), de nem értették meg, hogy honnan jöhetne a lóvé, illetve hogyan lehetne a pénzáramot beindítani a kockázati tőkén kívül.

Az Index (Internetto) üzleti modelljét anno az egyébként rendkívül tehetséges geek vezetés három év alatt sem ismerte fel. Sajnos nem látott közülük még működő céget belülről senki. A 2000 elején bevont 3 millió dollár kockázati tőkének majd egy év alatt sikerült a nyakára hágni a csőd széléig. Pedig a portál önmagában, a pénzégető ultrasallangok nélkül már 2000-ben is képes lett volna eltartani magát, hiszen a reklámbevétel meghaladta a 100 millió forintot.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.03. 19:03:58

@Baddestfrogg: Igen, Gattyán máshogy csinálta. És igen, könnyen lehet, tévedek, és valóban a profi üzletemberek világát érjük - de az alapötlet szerintem nem onnan jön. Az idézett cikkben az is benne van amúgy, hogy a Jasminon kívül nem volt más igazán jó ötlete - vagyis önmagában az, ha valami egyszer bejön, nem jelenti azt, hogy akkor az illető már profi, nem? Illetve nem jelenti azt, hogy legközelebb is be fog jönni.

Nézem a rengeteg startupot, a rengeteg kisebb nagyobb ötletet, és azt látom, hogy tényleg más az a generáció. Talán az a jó megoldás, hogy ők adják az ötletet, a 40 körüliek meg a profi cégvezetést.

Baddestfrogg 2013.01.03. 19:05:46

@Konrad:
1. Ez állítólag egy bővülő terület, fel kell, hogy szívjon extra munkaerőt.
2. A fiatalok is vállakozhatnak, ahogy mi is tettük anno, lehet saját pénzt reszkírozni.
3. Se én, se Te nem vettük el a helyet senki elől, se az Index többi tagja. Újat csináltunk.
4. Én 32 voltam, amikor '99 végén beszálltam az Indexbe, 42, amikor az Adaptive-nál kezdtem. Azt hiszed, nem fogok valamit virítani 52 évesen? ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.03. 19:16:03

@Baddestfrogg: Jajj, hát nem arról van szó, hogy mi nem fogunk tudni mit csinálni :)
Ugyanakkor a mai fiataloknak nem mi fogjuk _kitalálni_ az új szolgáltatásokat, nagy valószínűséggel.

Baddestfrogg 2013.01.03. 20:46:45

@Konrad: Sokszor mondtam már, hogy a webes tartalomszolgáltatás éppen csak kezd kilépni a lónélküli kocsi fázisból. Talán a T-modell környékén járhatunk, de bajosan merném autónak nevezni, ahol tartunk. Stanley-féle gőzkocsik is robognak körülöttünk, de még nem találta meg a web az igazi formáját. Legalább két nemzedékváltás kell hozzá, hogy olyanok alkossák még az autentikus webes struktúrákat, akiket nem köt már az offline semmilyen módon. Például borzasztóan nagyon várom, hogy mikor talál ki valaki valami normális dolgot a qwerty helyett, amit ugyebár azért találtak ki régestelen régen, hogy kordában tartsák a gépelési sebességet. Szóval, ifjúság welcome!