Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lájkoltság, mint üveggolyó

Címkék: kutatás facebook

2013.01.16. szerda 15:07 Konrad

ID-like.jpgAzt tudod, hogy mióta lehet cikkeket lájkolni? Mármint mióta lehet Like gombot rakni a cikkekhez? Alig négy éve. Pedig olyan, mintha örökké itt lett volna, nem?

A cikkek mellett elhelyezett Like gomb persze azóta kapott mindenféle neveket. Előbb magyarosodott Tetszik-re, majd átalakult (átalakítható) Ajánlom-ra. Mert valójában ez a gomb ezt teszi: ajánlja a cikket a saját hírfolyamunkban (ha úgy kattintunk rá, hogy egyébként be vagyunk lépve a Facebookba).

Marketinges fejjel a Like gombnak két nagy előnye van: egyrész ez a fent leírt megosztás funkció, hiszen így a szóbeszéd marketingben tudjuk használni ezt az eszközt, a másik pedig maga a mérés: meg lehet tudni belőle, hogy hányan kattintottak erre a gombra, hányan kommenteztek, hányan osztották meg (osztották tovább). Vagyis kb. azt tudjuk meg ebből, hogy mennyire népszerű egy cikk. Illetve mennyire tetszett az embereknek. Vagy még pontosabban: hány emberben váltott ki olyan érzelmeket, hogy úgy gondolja, érdekelhet másokat is, és ezért érdemes azt megmutatni.

Ebből következik, hogy jobbára azon cikkek kapnak sok lájkot, amiket egyrészt sokan láthatnak (minél nagyobb a látogatottság, annál jobb), másrészt érzelmeket vált ki. Amúgy olyanra is van példa, hogy a sok lájkhoz nem kell nagy alap nézettség, de az ilyen esetek sokkal ritkábbak.

Az IMEDIA és a SocialTimes ma kiadott egy anyagot, amelyben a vezető hazai webes híroldalak tavalyi lájkoltságát mutatja be, vagyis azt, hogy hányan lájkolták a cikkeket. Ráadásként ezekből mindenféle mutatókat is csinálták, így próbálva összehasonlítani a különböző portálokat.

Fontos látnunk, hogy ez a fajta rangsor valójában nem mond semmit a cikkek minőségéről, és nem mond semmit az oldalak egymáshoz képesti piaci helyzetéről sem. Ráadásul szükségszerűen sok benne a torzító tényező: míg a HVG.hu jobbára a saját domain alá "gyűr" minden tartalmat, addig az Index.hu-nál külön domaineken szerepelnek bizonyos tartalmak. (Plusz pl. pont az Indexnél nagyon sok a blogokban "eldugott" tartalom is.) Így valójában nem a cikkek száma az érdekes, hanem az arányok, de pl. itt is érdemes figyelembe venni, hogy egy bulvár cikket többen lájkolhatnak mint egy szárazabb gazdaságit, és pl. pont a fentiek miatt az Index eleve hátrányból indít.

Azt már csak félve teszem hozzá, hogy a kutatás női tartalomnak sorolja a Velvet.hu-t, ami ugye alapvetően tévedés, hiszen a Velvet bulvár tartalom, a női tartalom a Dívány, és a Velvet olvasottsága is olyan, hogy több a férfi olvasója.

Mindezek után íme néhény érdekes adat:

Kizárólag az index.hu domain alatt összesen 31 934 cikket publikáltak, ezzel 3 175 602 lájkot gyűjtve. Ahvg.hu domain alatt publikáló szerkesztőségek voltak a legproduktívabbak: összesen 78 342 cikket készítettek, amelyek összesen 19,5 millió szó használatával jöttek létre, és 4 394 205 lájkot hoztak a kiadónak a Facebook hálózatán belül. Az Origo második a produktivitás képzeletbeli listáján 36 869 publikációval (10,8 millió szó) és összesen 1 895 664 lájkot gyűjtött. A Sanoma Médiához tartozó hír24szerkesztősége 23 301 cikket állított elő 5,2 millió szó használatával, és ezzel 1 133 729 lájkot kaptak,

A teljes adatsor szép grafikus formában pedig innen érhető el.

Hát, lájkra fel!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr265021751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.01.16. 15:22:53

az átlagos 25 - 70 lájkkal mit lehet mérni?

troll:
tegyenek ki kiccicás cukiságot, azzal fel lehet huzni az átlagot :D:D