Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A jóbuta

Címkék: onlinemarketing weboldal kutatás

2013.01.23. szerda 21:37 Konrad

dps.jpgSzeretem a buta felhasználókat. No nem azért, hogy nevessek rajtuk (bár néha...), hanem mert olyan dolgokra mutatnak rá, amire az ember nem is gondolna. Persze, a "buta" az relatív fogalom, és sokszor kiderül, valójában nem is buta a szó köznapi értelmében, csak máshogy viselkedik, mint ahogy azt előre a fejlesztő, tervező eltervezte.

Weboldalak elemzéséhez használjuk mások mellett a ClickTale nevű eszközt is. Igaz, nem olcsó, de nagyon hasznos, ugyanis filmeket is csinál a felhasználó mozgásáról. Egészen pontosan végig lehet nézni azt, ahogy belép a weboldalra, mozgatja az egeret, kattint, kitölti a kitöltendő mezőket, közlekedik jobbra-balra, eltéveszt, újraír, visszalép, mellékattint, elfelejti kitölteni, nem találja, elszökik, mégismarad...

Az ügyes felhasználó figyel, értelmez, keveset téveszt. És amikor azt hiszed, de ügyesek vagyunk, milyen jó is ez a weboldal, tudják használni, egyszercsak beesik egy nem ügyes, és olyan dolgokat tesz, ami az eszünkbe nem jutott, hogy tehet. Például amikor a felugró figyelmeztető ablak mellé kattint. Vagy amikor kikerül valamilyen kvázi-védelmet, de persze nem tudatosan. És olyankor elmormolsz egy kedves átkot, és átgondolod, mi is lett elcseszve.

És javítasz.

Mert befejezett weboldal nincs, mindig lehet jobbá tenni.

Ezért is nagyon fontos az ilyen típusú elemzés, ami más, mint a Google Analytics számok és grafikonok világa, hiszen itt történetmesélés folyik. Igaz, nem egy teljes, átfogó képet kapsz, hanem egyfajta fókuszcsoportos vizsgálatot, de így bizonyos minőségi elemeken tudsz javítani.

Végül: megéri. Ha az oldaladon el akarsz adni, akkor simán megéri kifizetni a ClickTale havi párszáz dollárját, mert vissza fog jönni. És hidd el, mindig lesz egy jóbuta felhasználód, aki máshogy látja a weblapod.

U.i.: Németh Ádám kollégánk írása a ClickTale-ről.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr875039899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.01.23. 22:00:42

Javaslom még a www.crazyegg.com/ -t. Ez egy olcsóbb tracking megoldás. A ClickTale -el egy szinten említendő...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.23. 22:09:42

@$Norbert$: használjuk, sőt, éves előfizetésünk van rá, de az kevés sok esetben. Pl. a fenti mozit nem tudod vele megcsinálni. Nincs egérmozgás hőtérkép, nincs esemény stb. A CE kattintás hőtérkép.