Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • elizon pucsnik: Az,hogy ha megteheted,maradj nyugton a v@lagadon otthon,az nem gyámkodás.Az lenne a cél,hogy keves... (2020.04.05. 09:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Belzebubo: Elnézve egyébként az üres utcákat, villamosokat, buszokat, vonatokat, nekem úgy tűnik,... (2020.03.29. 21:45) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: @Konrad: nyilván én csak a magam nevében beszélhetek illetve talán egy szűk réteg - városi, értelm... (2020.03.29. 21:42) Miért nem maradsz otthon?
  • Konrad: @Belzebubo: Nem várok senkitől semmit, sőt, kínosan ügyeltem, hogy ne beszéljek egyik korosztályró... (2020.03.29. 17:52) Miért nem maradsz otthon?
  • Belzebubo: Kedves Posztoló! Te attól a korosztálytól vársz beletörôdést, aki azon nôtt fel, hogy mindenbôl hi... (2020.03.29. 17:46) Miért nem maradsz otthon?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1151) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (267) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Véletlen?

Címkék: tartalom facebook

2013.01.26. szombat 14:41 Konrad

Ha az ember azt veszi észre, hogy amit felrak a Facebookra tartalmat, kis idővel később máshol újra látja, elgondolkozik: vajon van olyan, aki ennyire hasonlít hozzá, vagy lopják a tartalmát? Mert ha csa néha történik ez meg, akkor azt lehet a véletlenre fogni, de ha többször is...

Weboldalak esetében viszonylag egyszerű a történet: ha saját tartalmat rakok ki, és meglátom, azt másolják, akkor egyértelműen lopás történt (vagy, ha engedélyt adtam rá, tartalom megosztás). De ha egy Facebook oldalt üzemeltetünk, és oda igyekszünk érdekességeket kirakni - amiknek szükségszerűen nem vagyunk mindig mi a forrásai - nehezebb megfogni a másolást. Hiszen mi is másolunk - kirakunk egy képet, írunk hozzá valami releváns tartalmat -, igaz, mi megdolgoztunk ezért, nem szolgai módon történt a schmittpálozás copypaste. 

Nehéz is ilyenkor ráfogni a másikra: te engem másolsz! Hiszen miért ne találhatta meg ugyanazokat az érdekes témákat, mint mi? És hát istenem, lassabb egy kicsit, ezért lehettünk mindig mi a gyorsabbak. Sőt, ha belekötünk, azt is mondhatja, mi voltunk azok, akik másolták az ötletüket, csak ők lassabban élesítették! (Jó, ez már tényleg vicces, de mondhatják.)

Itt van például kedvenc LEGO boltosom, a KockaMánia.hu Facebook oldala. Rendszeresen kerülnek megosztásra érdekes képek, tartalmak - már akkor, ha te is rajongsz a LEGO-ért. És akkor itt van egy másik LEGO bolt, a Facebookon a LEGO Kocka, a "hivatalos" LEGO bolt oldala. És ezt találja a gyanútlan szociális médiázó:

lego_1.jpg

LEGO_2.jpg

LEGO_3.jpg

Ilyenkor vajon mit gondoljon az ember? Technológiai transzfer? Véletlen egybeesés? Vagy? 

Tény, nehéz annyit tenni csak, hogy megvonja a vállát a facebookozó. De mit lehetne csinálni? Egyelőre kicsit tanácstalan vagyok.

Update: és igen, az is lehet, mindkét oldal ugyanazt a blogot olvassa - és mindkettő onnan másol, egyszerre (kvázi).

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr905044992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.01.26. 14:59:14

Egyik sem. Mindketten ugyanazokat a legós blogokat olvassák, pl. a The Brothers Bricket ( www.brothers-brick.com/ )
És annyiban mindketten sárosak, hogy közvetlenül az ott kiposztolt flickr-re hivatkoznak, a BB-t kihagyják belőle.

KockaMania.hu · http://www.kockamania.hu/ 2013.01.26. 15:13:32

@Hammer: A kakukkos órát 2 nappal a BB előtt raktuk ki, a Macintosh képet 26 perccel az eredeti szerző megosztása után (szintén előbb mint a BB csak a blogjukban nincs óra:perc) az arany minifigurák pedig egy RSS feedből jöttek - itt a BB egy a sok közül.

mash/the collective 2013.01.26. 15:33:00

LOL, Konrád!
14:40-kor posztoltam ezt a saját blogomon:
artexgames.tumblr.com/post/41518349796/copycat
Egy rugóra jár az agyunk. :)

Kimura 2013.01.26. 15:47:30

érdekes és hasonló téma, de mostanában folyamatosan ilyen szemetek jönnek fel a falamon:

www.facebook.com/OnlineTelitalalatStudio

rendszeresen jelentgetem is őket spamnak, mert idegesít, hogy lopott képekkel, szemét közmondásokkal televízjeleznek mindent.

ezek nyílvánvalóan lopott képek, nem lehet valamit tenni az ilyen cégek ellen? ez már nem egy sima repost kategória sajnos

eperszuret 2013.01.26. 16:12:53

A médiafogyasztók túlnyomó többsége cseppet sem tudatos ilyen (minőség, hiteles információ igénye, stb) téren, így ez a jelenség adja magát... Erősen fogalmazva az online média szürke/feketegazdasága... Majd ha a médiafogyasztó tömeg minősített többsége odafigyel erre is és nem csak ingyér mindent korlát nélkül akar mindent, akkor majd sikk lesz eredeti tartalmat osztani, vagy korrekten forrásmegjelöléssel megosztani. Részemről az ilyeneket bannolni szoktam... illetve mérgelődni a redundanciafaktor egekbe kúszása miatt... A tumblr-en pl tökjó, ha reblogolsz vmit, akkor automatilusan odavarrja a post alá az eredeti forrást... Hacsak nem veszed a fáradtságot, hogy lemented a képet, és "saját" kontentként rakod ki :D

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.01.26. 16:28:14

@KockaMania.hu: Nem csekkoltam az időpontokat, csak a BB-ről voltak ismerősek a posztok. Bocs.

Helyesbítek: nyilván a ti is, (talán a konkurencia is), meg a BB is a menő építők flickr streamjét nézi.

KockaMania.hu · http://www.kockamania.hu/ 2013.01.26. 17:00:44

@Hammer: Semmi gond! Megnéztem a BB-n a legfrissebb BB posztokat, van amit 1 héttel előttük megosztottunk és közvetlenül a flickr és egyéb forráshelyekről, közvetlenül a szerzőktől! Ugyanitt angolul tudó LEGO rajongót keresünk akit érdekelne BB-hez hasonló oldal szerkesztésehez! :)

kovácspéterke 2013.01.26. 20:41:53

egyébként a legótól eltérően sztem mindegyik eset előfordul. ugyanazt a külföldi tartalmat veszik át, ez elképesztően sok helyen van itthon, egy téma felbukkanása miatt majdnem azonos időben jut eszébe két embernek hasonló tartlom és van persze a másolás vagy ötletmásolás is. én egyébként a saját céges facebook oldalon ügyelek arra, h ne rakjak ki ilyesmit, mert lehet átfedés a rajongók közt, márcsak ezért sem érdemes. sztem.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2013.01.26. 21:46:10

na az az egyik kedvencem, amikor valaki fel van háborodva, hogy ellopták, amit ellopott - persze forrásmegjelölés nélkül. a másik érdekesség, h a külföldi oldalakról való lopást hajlamosabbak elfogadni, mint azt, ha egy másik magyartól származik az "inspiráció".

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.01.27. 10:22:36

Ezek szerint mindkettő a külföldiről mentette a képet. Akkor nem mindegyik volt előbb? A lényeg, hogy láthatjuk, csodálhatjuk... Nem is értelek Konrád, mit számít ez.

stikasz_1 2013.01.27. 10:54:39

Hát nem kevés kép/idézetgyűjtő oldal van, ahol mindenhonnan lenyúlt képeket tesznek fel, szépen rábiggyesztik a saját kis logójukat, és jó esetben még impresszumban is kikötik, mindez "védett tartalom". Ez szerintem szimplán arcátlanság.
Tudom, a normál FB-megosztással az a baj, hogy szemét módon az is megkapja legalább a linket, aki a tartalmat előállította...

Styxx 2013.01.27. 11:05:29

@KockaMania.hu:
Én teljesen megértelek. Ennyire minimális erőbevetéssel rajtatok szörfözni durva.

Jofiu 2013.01.27. 11:10:02

Létező probléma, én is sokszor látok valami érdekes dolgot amit kimásolok a facebookomra, szóval megdolgozom vele, csak azért, hogy lássam, mennyien lemásolnak, egyesek egyenesen napokkal korábban mint, hogy kiraknám!
(@Rabbit: -nál a pont)

Tapogatott Kukorica 2013.01.27. 11:51:37

Nem tudom, nekem vihar a biliben erzesem van a temaval kapcsolatban. Kb. mintha a millio Apple rajongo oldalt/blogot/facebook kozosseget cseszegetnenk, mert mindegyik az eppen aktualis iPhone modellrol beszelget.
Ezek nem irodalmi posztok, nem koltemenyek vagy prozak, amik sajat kutfobol jonnek, hanem mar letezo termekeket mutatnak be valamilyen modon. A fenykep/termek ugyanaz, a kepalairas kicsit mas. Na bumm.

2013.01.27. 12:39:51

nem lop!!!!!! megoszt!!!!!!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.27. 13:23:50

tehát most az a gond, hogy a másik előbb lopta el a tartalmat? amit tartalomnak nevezni picit túlzás, hiszen kétszavas mondatokat egy talált fotóval a hülye is össze tud hozni, lusta bloggerek kedvenc szórakozása.

lonsdaleruha.5mp.eu · http://lonsdaleruha.5mp.eu 2013.01.27. 13:43:27

a lustáknak áll a világ. te elkészíted, a másik változtat 10-20 szót, és kész a munkája. ez a magyar mentalitás, semmi új nincs benne

Leone_510 2013.01.27. 13:45:43

hu ember, ha ilyen penge vagy a szakmádban is...:) bocs de ez egy idióta poszt és ha nem tudod miért akkor kérdezd meg a környezeted, így csak magadat járatod le és a szakmádat mert én nem hagyatkoznék a marketing ötleteidre ha ilyen "tényfeltáró" és következtető meglátásod van, szerintem töröld a fenébe az egész posztot és írj valami értelmesebbet ...mint általában

fingerbangs 2013.01.27. 14:02:53

OMG
az onlinemarketingszakember újra megposztolta az okost
:D

pcomment 2013.01.27. 14:08:08

Két problémát látok alapvetően:

1, Az országban egyre inkább csökken a megbecsültsége a szellemi terméknek. Nézd meg Schmitt, Gyurcsány, Semjén esetét, a legfelsőbb szinteken is megy, hogy "a másolás még nem lopás".
2, Az emberek nem tesznek különbséget egy mém felhasználása, egy ostoba-nyálas idézet újrafelhasználása és mondjuk egy komplett blog/fénykép megjelölés nélküli felhasználása között. Én inkább utóbbiban vagyok érintett, és látom, hogy a hatalmas munkával elkészített fotókat aztán más pofátlanul ellopja.

Ez utóbbin úgy lehetne segíteni, ha egyértelmű törvényi szabályozás alapján, gyors eljárásban bírságot lehetne kicsikarni, és lenne értelme a feljelentésnek. Most indítok majd egy blogot, körülbelül 6 szerzővel, és előre lefektettük a szabályzatban, hogy amit csak felrakunk, saját gondolat lesz, más helyről származó információt meg kell jelölni. Ugyanezt várom el másoktól is, és komolyan fogom venni, ha valaki nem tart minket tiszteletben.

KockaMania.hu · http://www.kockamania.hu/ 2013.01.27. 14:09:32

@Rabbit: nem értelek, közvetlenül a alkotók Flickr csatornájáról (jelenleg 450+ RSS feedből dolgozunk) válogatjuk a tartalmat, a szerző és az eredeti oldal megjelölésével! Az említett Brothers-Brick-et napokkal vagy néha 1 héttel megelőzve, tehát mi nem onnan csemegézünk / "lopunk". Szívesen küldök bárkinek linket ahol egyértelműen látható, hogy előbb fut át az tartalom a kezünkön.

Void Bunkoid 2013.01.27. 14:40:45

Bármennyire is hülyén hangzik, én sajnos amellett vagyok, hogy a másolás NEM lopás.

Más ötletének a házi berkeken belüli reverse engineeringje/megvalósítása egy kanyi fillérrel nem károsítja meg az eredeti ötletgazdát, mert nem lop tőle sem nyersanyagot, sem technológiát, sem munkaerőt. CSAK az ötletet.

A baj az szokott lenni, és akkor szoktak leginkább hadakírozni a "másolók" ellen az "eredetiek", amikor a másolat alapján kiderül, hogy az eredeti ötletet (akár minőségromlás NÉLKÜL!) igazából úgy is lehet kivitelezni, hogy utána azt az eredetihez képest fél/harmad/negyedáron IS profitot termelve lehessen árusítani.

Na ilyenkor szoktak a nagyon kapzsidisznó cégek másolást kiáltani meg perelni meg levédetni meg minden, nagyszerűen elterelve a figyelmet arról, hogy igazából mi lenne, ha ők is negyedáron árulnák a termékeiket...

Szal szerintem koppintani nem bűncselekmény, mindössze egy szegénységi bizonyítvány a koppintó kreativitásáról.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2013.01.27. 14:50:37

@KockaMania.hu: nem a konkrét esetről írtam, hanem a jelenségről általánosságban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.27. 15:59:56

A Lego kapcsán az is szép, hogy mindent telikürtöltek, hogy megnyílt az Árkádban az első Lego márkabolt, miközben a Déli mellett évek óta ott van a Lego márkabolt. Persze a régebbi bolt sokkal alacsonyabb árakkal dolgozik...

KopaszMercis 2013.01.27. 16:19:38

hat ez kurvara erdekfeszito egy poszt volt...

KockaMania.hu · http://www.kockamania.hu/ 2013.01.27. 16:27:17

@Távmunkás: részben igaz, 3 "bolttípus" létezik: viszonteladó (LEGO boltok nagy része - mi is), monobrand - ilyen az Árkádban lévő, és a LEGO Brand Store ez utóbbit a LEGO cég üzemelteti a monobrandet alvállalkozó!

tattila 2013.01.27. 16:28:25

Módosítsa a képet kevésbé észlelhető, de mindenképp egyedivé tevő módon. Aztán a gyanúsan azonos oldal képe megmondja, hogy közös forrás vagy lopás volt.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.27. 17:22:36

Volt egy barátom, aki teljesen kiakadt, amikor más is elkezdett oldalzsebes nadrágban járni, amikor ő azt egy olyan helyen látta, ahol tuti nem jártak az utánzósok.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.27. 17:24:54

@tattila: csak egymásnak ne essenek, hogy ki nyúlta le, pardon, osztotta meg hamarabb a képet az alkotótól.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.27. 17:39:54

egyébiránt ha felnyomom a saját készítésű fotómat a netre, akkor nem csodálkozom (nagyon), ha valaki újrahasználja. ha valaki ezt meg szeretné előzni, akkor kellő elismertség után indíthat egy jelszavas-fizetős hozzáféréses oldalt, ahonnan eladhatja a produktumait. sok sikert hozzá.

Nagyzee 2013.01.27. 18:02:49

Lehet, hogy rosszul veszi ki magát, hogy a Kocka más magyar legó webáruházak facebook oldalán talál rá ezekre a képekre, és tölti fel aztán. De ez bár nem igazán szép, inkább csak vihar a biliben.

Ami viszont feltűnő, hogy a Kockamánia mindig linkeli a forrást, tehát az eredeti alkotó saját feltöltését (flickr-en, stb), míg a Kocka ezt szinte soha nem teszi meg, ami kifejezetten bunkóság.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.27. 18:19:35

Miután itt az egyik érintett, úgy tűnik, tévedtem: pár hete fedeztem fel az arukereso.hu-n (v. az argep.hu-n?), hogy több netes kereskedő totál azonos árakkal dolgozik, eltérő neveken. Elmentem mindnek az oldalára, némi eltérés ugyan volt köztük, de működésüket tekintve teljesen egyformák voltak.
Utána szépen elsétáltam a domain.hu-ra és kiderült, hogy valamennyi (legalább három-négy) domain tulajdonosa azonos. Hogy ez mire jó, azt sohasem fogom megérteni (hacsak nem pénzmosás folyik a háttérben).
Szóval a fenti tapasztalatok alapján arra tippeltem, itt is ez lehet a helyzet, de úgy fest, tévedtem.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.27. 18:21:15

@Void Bunkoid: de, lopás. Legyen szó fotóról, grafikáról, szoftverről. De mit várjunk egy bunkótól? :D

Bélabáttya (törölt) 2013.01.27. 20:09:36

Jó, de most akkor hova menjek legót venni?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.27. 21:48:06

Kockamánia vs. Kocka... kérem, ez itt 1 PR-cikk?
Egyébként kit érdekel a faszbukoldal-tulajdonosokon kívül, hogy ki melyik képet honnan kreativizálta?