Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Dr Keynes: Főleg itt. De a többi platform is olyan, hogy ha valami szélsőséges, megosztó poszt va... (2019.12.04. 12:12) Hogyan öljük meg az internetet
  • Dr Keynes: Csak itt nem kommentelnek, vagy más csatornán sem? FB? Amúgy igen: azzal hogy túl sok vélemény ér... (2019.12.04. 12:09) Hogyan öljük meg az internetet
  • teéjesenmindegy: "Több ezer gyerek és fiatal követeli pénteken a Parlamentnél, hogy a politikusok végre tegyenek a ... (2019.11.28. 10:41) OK, boomer!
  • DFK: Nagyon jó példát láttam erre a nagyképű, teljesítmény nélküli boomerező csapatra a munkahelyemen. ... (2019.11.28. 06:31) OK, boomer!
  • enrikokaruszo: @Tompahawk: hát, ha te nem akarsz kényelemben megöregedni, van rá megoldás?! (2019.11.27. 20:56) OK, boomer!
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (544) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (144) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (214) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1148) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Személyesen online

Címkék: üzlet

2013.01.29. kedd 22:08 Konrad

Valamikor a kilencvenes évek végén kezdtünk el az internettel foglalkozni, akkor még Szegeden. Az volt a naív gondolat, hogy lehet innen is, hiszen az internet mindenhova elér... Aztán kiderült, hogy persze az üzlet nem az interneten köttetik, az üzlet személyesebb dolog.

ID-10034425.jpg

Persze, azóta eltelt 15 év, sokminden megváltozott, például az üzleti hozzáállás is. Mostanra egyre több olyan eset van, amikor gyakorlatilag online eszközökkel megtörténik az üzletkötés, vannak látható referenciáink, vannak olyan gyakorlati megoldásaink, amik ezt lehetővé teszik. Ha nem elég az e-mail, használjuk a Skype-ot, végső esetben a telefont - de a mai napig egy-egy komolyabb üzlet személyesen köttetik.

Aztán tavaly tagja lettem egy üzleti klubnak (a BNI-nak, de ez most nem az ő reklámjuk), ahol a fókusz egyértelműen a személyes találkozás, bemutatkozás. Egy teljesen konvencionális, hagyományos kapcsolatépítési megoldás, módszer. És működik, ha az ember a megfelelő módon áll hozzá, akkor jól működik. Hozza a megrendeléseket is, tervezhetővé teszi az üzleti kapcsolatokat.

Az elmúlt évtizedben az online üzletkötés beépült az életünkbe, olyan lehetősségé vált, ami valóban lebontotta a távolságokat. De csak innen, a számítógép elől látszik ez természetesnek, és továbbra is naív lennék, ha azt képzelném, önmagában ebből lehet üzletet építeni. Kell a személyes kapcsolat, még mindig az működik a legjobban.

Igaz, ha a személyes kapcsolatfelvétel megtörtént, utána már sokkal könyebb online intézni a gyakorlati dolgokat. Végülis szépen átveheti az online a heti meetingek szerepét is.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr25052035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.01.29. 22:32:56

egy ilyen poszthoz nem lehet kommentálni Konrád! :) Ez így van. Ennyi.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.01.29. 23:01:03

talán annyi - kicsit saját tapasztalat - hogy a kapcsolatépítést el lehet kezdeni online, a social segítségével. aztán persze, hogy komolyabb dolgok legyenek belőle, kell a személyes találkozó is (bár nem feltétlen, dolgoztam már úgy együtt valakivel két évvel ezelőtt, hogy egy héttel ezelőttig nem találkoztunk személyesen :) )
Szóval igen, a személyes kapcsolatépítés jobban és biztosabban működik, de azt sem állítanám, hogy online nem lehet üzletileg hasznos kapcsolatokat építeni, vagy legalább elkezdeni :)

szűkebb pátriárka 2013.01.29. 23:21:26

@KZsuzsa: egyébként ebben én érzek némi generációs, vagy inkább felfogásbeli szakadékot is. A régi vágásúaknak, vagy idősebbeknek valahogy mintha fontosabb lenne a személyes kontaktus. Sokaknak az, hogy két emailváltás után üzletet kössenek, az még sci-fi.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.01.29. 23:52:57

@szűkebb pátriárka: igen, mindjárt eszembe is jutott Konrád 30as választóvonalas bejegyzése, ahol elmerengtem, én, mint a határon álló, hova tartozom.
de ezen bejegyzés azt sugallja, hogy még a huszas táborhoz :)

mash/the collective 2013.01.30. 11:10:35

Lassan negyven vagyok. Az elmúlt 3-4 évet úgy dolgoztam végig, hogy az ügyfeleimnek a 99%-val soha nem találkoztam személyesen, mert a világ négy sarkában élnek. Van köztük olyan, akivel már nem dolgozom együtt, de kialakult egy jó kapcsolat, és továbbra is segíti a munkámat egy-egy LinkedIn értékeléssel, új munkalehetőséggel másik megbízótól, vagy valami hasonlóval.
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy kategorikusan azért nem lehet kijelenteni, hogy üzletet és kapcsolatokat nem lehet online felépíteni. Ez inkább szerintem területfüggő. ami mondjuk működik nálunk játékfejlesztőknél, az nem biztos, hogy működik egy építészmérnöknél.

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2013.01.30. 15:35:19

Nagy felfedezés nincs a posztban. Tagadhatatlan, hogy az internet nagyon sok mindenre jó, a szerződéseinket szinte kivétel nélkül így kötjük, régi, jó megrendelőimmel sem találkoztam még személyesen, bár már magáncímen levelezünk hétköznapi dolgokról is. A Skype-beszélgetés pótolja a személyes üzleti találkozót, de valahogy még mindig van egy gát: bármilyen jóban is leszünk, barátokká nem válunk. S bár az üzleti életben a barátságot sokan hibáztatják, azért a személytelenség átka rajta van az ilyen távüzletelésen. Mégis másképp viselkedünk szemtől szemben egymással.