Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nyerhet a Prezi?

Címkék: onlinemarketing

2013.02.12. kedd 22:15 Konrad

Prezi.jpgÖnmagában érzelmi okok miatt is drukkolok a Prezi prezentációkészítő szolgáltatásnak. Nemcsak azért, mert alapvetően magyar ötletből részben idehaza megvalósuló megoldás, hanem a Startup konferenciák miatt is: az alapítók egyike, Halácsy Péter elmondása szerint ott ült az első Startup konfon és figyelt, tanult - a harmadikon pedig már ő volt az egyik keynote előadás tartója a Prezivel...

Tegnap olvastam Somlai-Fischer Ádám nyilatkozatát, amely szerint "Meg lehet törni a Power Point piaci hatalmát". De vajon valóban? Nyerhet a Prezi?

Én azt hiszem, nagyon magasra van rakva a léc ezzel a kijelentéssel, de nem lehetetlen. Ha a hatalom megtörése a kimutatható számú piaci részesedés, akkor mindenképpen. Az, hogy idővel többen használjanak Prezit, mint Power Pointot... hát, egyelőre elérhetetlen messzeségben lebeg. Ennek nemcsak a megszokás és a tőkeháttér az oka, hanem részben a használhatóság és a funkciók is. Egyelőre a Prezi egy bonyolult program, ráadásul néhány megszokott, ámde hasznos funckió hiányzik is belőle (pl. a két képernyős mód, az egyik képernyőn látom az időt, az eltelt időt, a jelenlegi és következő fázist, a másik meg a kivetítő a valódi tartalommal). Igaz, az elmúlt pár hónapban láthattuk, radikális fejlesztésekre és megújulásokra képes a Prezi, így ezek a funckiók idővel gondolom meg fognak jelenni.

De ettől még a Power Point egy olyan program, amit könnyen lehet használni. Ha csak fel kell dobálni pár infót, akkor sokkal gyorsabban használható, mint a Prezi. Kell egy nagy lépés, hogy valaki a Prezit kezdje használni - és ha ez megvolt, kell a sikerélmény és a megszokás is. Ehhez pedig bizony kulcsembereket kell megfogni. Két ilyen irányt látok: az egyik a sztárelőadók (szakmai, tudományos konferenciákon), a másik az oktatók (egyetemeken, főiskolákon). Ha ebből a két körből sok evangelista ügyfelet sikerül megfognia a Prezinek, akkor divattá válhat. Ha divat lesz, akkor sokan hajlandóak megugrani az első lépést. És ha ezt megteszik, akkor akár még használják is...

Hogy ez mennyire így lehet? Ma államvizsgáztattunk az Edutuson. Az egyik Edutusos oktató elterjesztette a Prezi használatát a hallgatói körében. Ma ott volt 17 vizsgázú, akiknek a szakdolgozatukat kellett prezentálniuk. A 17 prezentációból 6 volt Power Point - és 11 Prezi.

Nyerhet a Prezi?

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr525077469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BoBesZ 2013.02.12. 23:01:11

Ezt a "versengést", illetve annak alakulását én is érdeklődve követem. Persze a Prezi a "miénk", ezért sokan szívünkön viseljük a sorsát. Viszont ez az érzelmi elkötelezettség könnyen elfogultsághoz vezethet. Talán ezzel is magyarázható, hogy sok, az adott témával foglalkozó - többnyire hazai tollakból származó - írás esetében gyakran lehet érezni, hogy a hangsúly egyértelműen a Prezi fejlesztéseinek méltatásán van, mindez igen pozitív hangvételű jövőbeli kilátásokkal körítve. Lehet, hogy ezzel csak én vagyok így, de nekem úgy tűnik, hogy sokszor bizony hajlamosak vagyunk a PowerPoint-ot a verseny statikus résztvevőjének tekinteni. Pedig nyilván fejlődik az is, illetve fog a jövőben is. Jelenlegi pozíciója pedig annyira körülbástyázott, hogy joggal adhat okot aggodalomra - Perzi-szempontból mindenképpen. Persze minden megtörténhet, szívből szorítok. Hajrá Prezi, hajrá magyar ötletek!

pollner · http://soreo.biz 2013.02.13. 08:02:39

Konrád, Te nem ismered ezt az ősi marketinges trükköt? Azzal, hogy a Prezi a Power Point kihívójának állítja be magát azonnal feljebb is pozicionálja a terméket.

Természetesen vannak rétegek, ahol a Prezit sokan használják, de a "néptömegekhez", akik csak a Power Pointot használják, akik azokat a rettenetes "bullet pointokkal" telezsúfolt prezentációkat tartják, még a híre sem jutott el. Legyünk realisták, lássuk be, hogy még egy 50 %-os penetráció eléréséhez is évek kellenek. Plusz rengeteg pénz.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.02.13. 08:59:48

kell-e nyerni bármiben is?

Mármint, értem, mi a célja ennek a versengésnek és pozícionálásnak, mint marketingeszköz, de mint felhasználó nem teljesen értem.

Igaz, én nem vagyok elfogult, legalábbis nem pozitívan - Google Presentations felhasználó vagyok.

Korábban powerpointit használtam. aztán a cégnél olyan gépem volt, amin nem volt licensz. ekkor kipróbáltam a prezit, de miután több órát szórakoztam el azzal, hogy megpróbáljak rájönni, hogy működik, miközben amit meg akartam csinálni, (egy kampány havi eredményeinek bemutatása) nagyjából fél órás munka lett volna, ráhagytam.

Teljesen más gondolkodásmódot igényel, és hát, a PP egyik fő felhasználási területe, a mindenféle riportok esetében baromira nincs szükség arra a kreativitásra, amit a Prezi nyújt, ilyen esetekben inkább hátrány, mint előny az, ami egyébként előnye lehet.

Szóval G presentationst kezdtem el használni, ami lényegében egy butított PP, de amire nekem kell, tökéletes (na jó nem teljesen, de az is sokat fejlődött az elmúlt időszakban)

zséroskenyér 2013.02.13. 10:33:35

a ppt-t el kell kesziteni google docsban (esetleg powerpointban), aztan preziben elöadni. ilyen egyszerü :)

richelieu b. 2013.02.13. 15:08:55

SZiasztok!

Először is fontos leszögezni, a Prezi nem helyettesíti, hanem kiegészíti a PP-t. Jeleleg még értékesítési, marketing, elbűvölési helyzetekben érdemesebb Prezit használni, mert ÜT.
De egy jó prezi helyiértékekkel több idő és sokkal erősebb vizualizációs készséget kíván meg, sokszor nem éri meg a ráfordítást
(valójában nagyon kevés JÓ prezit látunk)
Egyelőre kevesen ismerik a jó Prezi szempontjait, nem tudjuk használni a zoomolást sem úgy ahogyan kellene.
Ebben az értelmében a Prezi sokkal veszélyesebb eszköz, mint a PP. Én találkoztam már olyan hallgatóval, aki soha többé nem akar Prezit látni, mert fizikai fájdalmat okozott a sok mozgás.
Az elterjedésnek sok akadálya van (ne feledjük a PP, jövőre lesz 30 éves, szóval rutinos játékos)

Zoli
www.prezimagyarul.hu

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.02.13. 19:10:37

Sosem próbálnék ki olyan programot, aminek a honlapján a faszbúk gomb kiüti a szemem, letöltés gomb pedig nincsen.

De ha már magyar, azért a sign upra rámentem.

Jól látom, hogy csak a felhőben lehet vele prezit tárolni? Még egy válóok, ha így van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.02.13. 19:23:17

@Negyvenértelmiségi: ez egy alapvetően webes megoldás, de a kész prezit le tudod tölteni lejátszó programmal. Ha elő is fizetsz rá, akkor van desktop szerkesztő is, vagyis akkor nem kell a felhőben dolgozni.

pitaa 2013.02.13. 19:25:54

kicsit arrogánsak, nem?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.02.13. 20:04:56

@Konrad: nagy divat a felhő, de sokan használják rosszul. Nem gondolom, hogy egy céges prezinek a vállalat hálózatán kívül bármi keresnivalója is lenne. De a magándoksikra is igaz ez. Aminek nem baj, ha a felhőben van, az az, amit eleve a széles nyilvánosságnak szánsz, vagy aminek nincs semmi értéke. Kár érte.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.02.13. 20:13:46

@Negyvenértelmiségi: valójában a felhő tökéletesen alkalmas bizalmas információk tárolására is, biztonsági szintje az esetek jelentős részében megfelelő - igaz, értelemszerűen bizonyos anyagokat titkosítva kell ott tárolni. De pl. cégek ezrei használják a Google levelezőt - és az is felhő, ugye.
De mivel létezik a Prezinek nem webes változata, így az olyan jellegű igényeket is kielégíti. Igaz, a nem webes változat nincs ingyen, ahogy a Power Point sem.
Árak itt, a legdrágábban van ilyen szerkesztő: prezi.com/pricing/

A Facebook logó pedig ugye a belépés miatt van ott, ha nem akarsz direkt ide regisztrálni.

kék madár 2013.02.13. 22:28:22

en megprobaltam (volna) hasznalni hatha bejon, de a customer service finoman szolva botranyos. Gyorsan valaszoltak, de tele helyesirasi hibakkal es meg se probalva megerteni a kerdesemet. A masik ami gaz, az a weboldal, nem szubjetive a szepsege, hanem a tartalma es a hasznalhatosaga.

.:Danka:. 2013.02.15. 22:54:43

majd ha bekerul vmi oprendszerbe...

Cicus.Ügynök 2013.02.18. 11:09:58

Kivi vagyok, beregeltem :D A héten úgyis van vmi prezentálni valóm, meglátjuk mire jutok vele ;)

KEmber 2013.02.19. 21:11:17

Én tengeribeteg leszek a prezis előadásoktól. Az a sok öncélú mozgás csak akkor éri meg, ha nincs semmi mondanivaló és jobb, ha eltereljük a hallgatók figyelmét. Fel lennék háborodva, ha egy egyetemen ilyen animációkat kéne néznem órákon keresztül. Emlékezzünk vissza a régi PPT-s előadásokra a sok forgó átmenettel és beúszó tartalommal. Egyetlen épeszű ember se használ ma már ilyet. A preziben meg ez az alap. Szerintem ez csak egy divathóbort, értelmet nem látok mögötte.


süti beállítások módosítása