Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A kérdőív nem kutatás

Címkék: onlinemarketing index kutatás

2013.03.19. kedd 21:38 Konrad

index_ki.jpg

Tanítom, és többször is leírtam már a blogon, hogy nagyon óvatosan kell bánni azokkal a számokkal, amit egy-egy felmérés kapcsán kapunk. Ha nem megfelelő tudományos alapossággal készítjük el a lekérdezést, ha nincs meg a megfelelő súlyozás, nem kellően reprezentatív a mintánk, akkor bizony könnyen kapunk pontatlan eredményt. Másrészt a kapott számok értelmezése sem egyszerű dolog, könnyen félre lehet azokat értelmezni.

Az Index.hu készített egy felmérést, amit ma tettek közzé. Érdekes eredményeket tartalmaz, mindenképpen érdemes megnézni, de olyan igazán nagy következtetéseket nem ebből kell levonni. De miért is?

Kérdőívünket több mint 15 ezren töltötték ki, de mielőtt az eredmények boncolgatásába belefognánk, szögezzük le: a felmérés semmiképpen nem tekinthető reprezentatívnak a magyar lakosságra, legfeljebb annak a rendszeres Index-olvasó szeletére nézve.

Ez teszi teljesen zárójelbe az eredményeket. Mert ki szokott egy-egy ilyet kitölteni? Akit érdekelnek az ilyen felmérések, akik amúgy is aktívak, és van is rá idejük - akkor és ott, amikor ez címlapra kerül. De ezek alapján az adatokat nem súlyozták, nem lett egy reprezentatív mintával összevezetve. De miért is tették volna? Ez nem egy kutatás, ez sokkal inkább egyfajta bulvár, ahol a cél az olvasók tartalommal való ellátása és nem a marketingesek adatéhségének a kielégítése.

Vagyis ennek a fényében érdemes az adatokat is figyelni. Nem beszélve arról, hogy a cikkből is egyértelmű: ez maximum az Indexre igaz eredmény, a teljes hazai internetező körre nem is biztos, hogy igaz. Nem beszélve arról, hogy az elmúlt években kitántorgott 500 ezer közül is sokan Index olvasók - biztos vannak a kitöltők között is.

Szerencsére vannak olyan hazai kutatások, amelyek pontosak és dolgozhatunk velünk, ezért fizetnek is sokat a nagy tartalomszolgáltatók és az ügynökségek. 

Tehát érdemes lenne néhány adattal összevetni azt, amit az Index mért, és akkor majd ennek a fényében láthatjuk, mennyire pontos az eredmény. Mert egyébként egy-egy ilyen felmérés arra tökéletes, hogy néhány területre felhívja a figyelmet, és alkalmas arra is, hogy a változásokra rámutasson - már persze, ha voltak korábban hasonló mérések. És az Index.hu esetében volt, tehát elsősorban a folyamatok jól látszódnak. Így a cikk megállapításai mégis érdekesek, vagyis arra jók, hogy lássuk a változásokat.

És a változások látszanak is. A Facebook fontos, sőt, nagyon fontos - miközben az iWiW már senkit nem érdekel. De az is látszik, hogy sem a Google+, sem a LinkedIn nem ismeretlen a válaszoló 15 ezer ember közül sokaknak. Látszik, hogy a chat programoknál nagy változások voltak, és azt is láthatjuk, hogy a magyarok is elkezdtek online vásárolni.

Csupa olyan dolog, amit eddig is tudtunk. De legalább most az Index.hu is megerősítette. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr305149148

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.20. 11:39:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: A kérdőív nem kutatás 2013.03.20. 11:26:01

Ki szokott egy-egy ilyet kitölteni? Akit érdekelnek az ilyen felmérések, akik amúgy is aktívak, és van is rá idejük.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Keynes 2013.03.20. 11:50:59

Gyanús, hogy az Index olvasókra SEM reprezentatív...