Az utóbbi napokban többször is felmerült, hogy ha valaki online marketinggel foglalkozik, akkor ahhoz előbb-utóbb kelleni fog az alap html ismeret. Nem lehet megúszni e nélkül, na. A kérdés csak az, milyen mélységig kell beleásni magát az embernek? Mert az nem cél, hogy programozni tanuljanak a marketingesek, és az sem cél, hogy webdesignerek vagy webmesterek kenyerét vegyék el.
Azt hiszem, két dologra van szüksége a marketingesnek, ha a html-ről beszélünk: meg tudja érteni a weboldal kódját és bele tudjon szerkeszteni egy-két egyszerűbb esetben. Az előbbire azért van szükség, hogy meg tudja nézni, van-e pl. Google Analytics kód befűzve, az helyesen van-e beillesztve. A linkelések, formázások rendben vannak-e. A kért mérőkódok a helyükre kerültek-e. Az oldal SEO alapbeállításai meg vannak-e.
A utóbbira pedig akkor van szükség, ha egy egyszerűbb cms-ben akar valamit módosítani, vagy egy html emailt kell kicsit kiegészíteni. Ismerni kell az alap formázásokat (vastag betű, dőlt betű, cím formátum stb.), tudni kell, hogyan néz ki egy link és kell is tudni ilyet csinálni, fel kell ismernie a beillesztett képet és így tovább.
És azt hiszem ennyi, pontosabban ez a lényeg. Az persze jó, ha ennél többet is tud egy marketinges, de valójában ennyi már elég lesz ahhoz, hogy a tipikus feladatok esetében ne tudják átverni.
Szerinted is elég ez? Vagy mit kellene még megtanítani?
Utolsó kommentek