Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (143) fórum (6) gépház (93) gerillamarketing (10) google (109) hiba (101) hírek (36) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (358) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (212) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1139) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (266) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Html marketingeseknek?

Címkék: onlinemarketing

2013.03.23. szombat 18:53 Konrad

ID-100145765.jpgAz utóbbi napokban többször is felmerült, hogy ha valaki online marketinggel foglalkozik, akkor ahhoz előbb-utóbb kelleni fog az alap html ismeret. Nem lehet megúszni e nélkül, na. A kérdés csak az, milyen mélységig kell beleásni magát az embernek? Mert az nem cél, hogy programozni tanuljanak a marketingesek, és az sem cél, hogy webdesignerek vagy webmesterek kenyerét vegyék el.

Azt hiszem, két dologra van szüksége a marketingesnek, ha a html-ről beszélünk: meg tudja érteni a weboldal kódját és bele tudjon szerkeszteni egy-két egyszerűbb esetben. Az előbbire azért van szükség, hogy meg tudja nézni, van-e pl. Google Analytics kód befűzve, az helyesen van-e beillesztve. A linkelések, formázások rendben vannak-e. A kért mérőkódok a helyükre kerültek-e. Az oldal SEO alapbeállításai meg vannak-e.

A utóbbira pedig akkor van szükség, ha egy egyszerűbb cms-ben akar valamit módosítani, vagy egy html emailt kell kicsit kiegészíteni. Ismerni kell az alap formázásokat (vastag betű, dőlt betű, cím formátum stb.), tudni kell, hogyan néz ki egy link és kell is tudni ilyet csinálni, fel kell ismernie a beillesztett képet és így tovább.

És azt hiszem ennyi, pontosabban ez a lényeg. Az persze jó, ha ennél többet is tud egy marketinges, de valójában ennyi már elég lesz ahhoz, hogy a tipikus feladatok esetében ne tudják átverni.

Szerinted is elég ez? Vagy mit kellene még megtanítani?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr555164489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvesviktor 2013.03.23. 19:23:33

Pont a napokban beszélgettünk erről a kollégákkal, és arra jutottunk, hogy aki valamennyire is foglalkozik online marketinggel, annak a fent felsorolt alapok nagyon hasznosak. Jómagam sokszor átesek viszont a ló túloldalára, és nem dobom át a fejlesztőknek a kisebb munkákat, hanem szeretem magam megoldani őket. De talán ez még mindig jobb, mint amikor minden egyes apróság miatt pingpongozik az account/marketinges a fejlesztővel és ezzel telnek el hasznos órák, napok.

Illyés Edith 2013.03.23. 20:23:35

A fentieken felül szerintem még fontos: legyen egy átfogó képe arról, hogyan működik az internetes technológia. Mi az a HTML, mit csinál a CSS, a Javascript, mi van kliens oldalon és mi szerver oldalon (OK, ez nem mindig egyértelmű, de azért nagyjából lehet tudni). Mi történik, amikor beírja az URL-t a böngésző címsorába és megnyomja az Enter gombot. Mindezt kb. olyan szinten, amit egy néhány órás jól összerakott képzésen át lehet adni.

Tudjon kommunikálni műszakiakkal. Hibajelentéshez linket mellékel, leírja, hogy hogyan jött elő a hiba, megjelenítési probléma esetén a böngészője típusát, stb. Nem cseszegetésnek, ugráltatásnak veszi, ha ezekre állandóan visszakérdezek, hanem megérti, hogy nekem ezek az információk a munkámhoz kellenek, és ha nem kapom meg, akkor esetleg órákig fogok körbe-körbe kattintgatni a webhelyen, próbálva megtalálni és előidézni a hibajelenséget, aminek a végén aztán vannak költségvonzatai is, amit valakire rá kell terhelni. És mindez elkerülhető azzal, ha küld linket, meg egy kétmondatos leírást, amivel el tudok indulni, nem csak annyit, hogy "nem megy a webhely".

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2013.03.23. 23:10:21

<p><strong>Kifejezetten</strong> egyetértek!</p>
Olyan ez mint a zene: csak mert tud játszani valaki egy hangszerhez, attól még meg kell tanulni az összhangzattant, különben nem fogod érteni, hogy mitől szól szépen a zene.

Ketszeri 2013.03.24. 09:08:19

Ha észreveszi, hogy valaki elkezdett a záró tagekbe attribútumokat írni az plusz. :)

Csakjoaruk Webáruház · http://csakjoaruk.hu 2013.03.25. 22:01:50

Online marketingesről el sem tudom képzelni hogy ne értsen ezekhez, de tényleg, van ilyen?

vucuka · http://www.onlinemarketingguru.hu 2013.03.26. 14:52:37

Milyen online marketinges az, aki az alapokkal sincs tisztában?