Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kupon vs. szállodák

Címkék: üzlet

2013.04.05. péntek 00:29 Konrad

ID-10037533.jpgAzt hiszem, egyes szálláshely kínálók a mai napig nem tudják elfogadni, hogy végletesen átalakult a piac. Olvasom, hogy "Nagy veszteséget jelent a szállodáknak a kuponozás, de hogy vendég legyen, mégis élnek a kuponos akciókkal." Olvasom, de egyre kevésbé tudom komolyan venni. Lassan a harmadik év is elmúlik, amióta kuponos cégek vannak a piacon, és tavaly igazán szép eredményeket is elértek. Három év, és azt látom, mégsem mennek tönkre tömegével szállásadók, pedig tombolnak a kuponos akciók.

Mi lehet ennek az oka? Ha annyira full veszteségesek, akkor miből élnek? Ez nem olyan, mint az autóértékesítés, hogy a szervízből...

Nem inkább az történt, hogy átalakult a piac? A kuponosok kivették ebben a szerepüket, de ezen felül is fontos változások történtek. Például nem fizetünk a rossz minőségért annyit, mint a jóért. És például elvárjuk azokat a kedvezményeket, amiket korábban csak szerződött partnerek kaptak meg.

Én teljesen értem a cikk felvetéseit, hogy ez nem jó a szállodáknak, de érdemes körbenézni az országba, hogy akiknek jól megy kupon nélkül is, azok mit csinálnak jól - és érdemes végiggondolni azt is, miért elsősorban a nagy, nehezen mozduló láncok panaszkodnak, és nem a kis hotelek.

Nem gondolom, hogy a kuponos értékesítés rossz dolog lenne. Persze meg kell tanulni jól használni, és arra használni, amire való: a holtszezon feltöltésére, a kapacitások kihasználására. És nem panaszkodni kellene, hanem alkalmazkodni.

És a vendégeket is megkérdezni, mi lenne nekik a fontos.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr515196406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifli007 2013.04.05. 01:28:12

Nagyjából 25-30 olyan komoly nagy szállodát tudnék mondani, aki az elmúlt egy-két évben ment csődbe, legfeljebb te nem hallottál róla. (Ramada Almádi, Mendan, Pólus Palace, Almássy kastélyszálló, Birdland, Európa, Szieszta, stb-stb.) A többieknél meg nézd meg, hogy változott az elmúlt években az ellátás színvonala, milyen műszaki állapotba kerültek a házak, hogy néz ki a textília vagy hogy úgy egészében hány szállodai alkalmazott vesztette el a munkáját az elmúlt években és rájössz, hol kompenzálják a szállodák az alacsonyabb bevételeket.

Az se stimmel teljesen, amit a lánc vs. egyéni szállodák témában írsz. Egyrészt nézd meg, hogy a becsődölt szállodák közül hány tartozott lánchoz. Segítek: egy se. Sőt, minden bajuk mellett még valamelyest nőni is tudtak a becsődölt szállodák bekebelezésével. Másrészt a magántulajdonú egyéni szállodáknak mindig sokkal több lehetőségük volt és van kreatív bevételszerzésre, illetve azok kreatív lekönyvelésére. Így náluk a siker vagy sikertelenség definíciója is egészen más, mint egy lánc esetében.

A kuponozással kapcsolatban annyi a lényeg, hogy tudni kell okosan használni, de ezt sajnos kevesen teszik, ami rossz hatással van a szállodák szempontjából a piacra. De ez természetesen nem a vendég, hanem a szállodások hibája. A vendég örül annak, hogy leértékelte magát a piac, a szállodások meg nem értik, hogy 80 százalékos foglaltság mellett miért termelnek veszteséget.

Kifli007 2013.04.05. 01:44:53

Bocs, gyors helyesbítés: Sopronban a Maroni ment csődbe, nem a Szieszta.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2013.04.05. 05:21:38

Kifli007 +100

- A panaszkodás nem csupán nagyobb médialehetőséget takar? Úgy értem, ha van valami kinyilatkoztatni való a, firkászok a láncokat tutira megtalálják.
(Egyébként hazánk legnagyob lánca... a CIB Hotels - ha volna ilyen néve, szóvan, hullanak szépen, tényleg)
- Panaszkodás még: sajnos ez az ország ilyen, nagyon óvatosan/tudatosan kell nyilatkozni. Pl. áfa mértéke, ilyesmi.
- A terület egyébként különösen speciális, a szállodaipar nagy foglalkoztató, ha bezár egy hotel 50-100 ember megy az utcára.
- A szállodai árképzés meg pláne speciális, nem taglalnám. Felkészül még: "raktározás", ezt kevesen értik, mennyire gyorsan romló az áru: az idő.

Aztán jelentkezik B. Piroska magnókazettahangú értékesítő, hogy adják a feléért, itt a csoda. Eddig miért nem adták féláron vajon?

Ha szálloda aktívan kuponozik, a cashflowért küzd. A keselyűk pedig már róják felette szomorú köreiket.

szűkebb pátriárka 2013.04.05. 12:03:06

Azt azért látni kell, hogy 50-60 százalékos kedvezményt vagy úgy lehet adni, hogy trükköznek a "listaárral", vagy úgy, hogy valamennyire fapadosítják a szolgáltatást szép magyar szóval. Egyik sem túl jó irány.

Ráadásul azért azt ne felejtsük el, hogy az 50-60 százalék az nem 50-60 százalék, hanem sokkal több. A kuponos oldalak ugyanis nem a megszokott 8-12 százalékos közvetítői díjért dolgoznak, hanem 20-35 százalékért!!!

A dolognak ráadásul van egy olyan vetülete is, hogy nem túlzottam imidzsépítő egy szállodának megjelenni egy kuponos oldalon. Az előbb átpörgettem, hogy éppen milyen szállodák vannak leárazva a Kupon Világnál, hát mondjuk úgy, hogy nem a hazai top szálláshelyek.

Összefoglalva: imidzsromboló módon, áron alul becsábítani egy kedvezményvadász ügyfélkört (és ezzel demoralizálni a teljes árat fizető vendégeket) az nem a világ üzlete.

De nem kötelező részt venni benne...

KissPéter 2013.04.05. 14:14:12

Bizony megosztja az embereket a téma. Összességében kijelenthető, hogy bizonyos kuponos oldalaknak jó stratégiával van létjogosultságuk.

A piac átalakult. A szállodák pedig nehezen követik az online világot. Volt szerencsém a Ramada Almádi igazgatójával beszélgetnem. Azt mondta, hogy Ő nem foglalkozik az online értékesítéssel, az ő vendégei máshonnan jönnek... Látjuk az ilyen hozzáállás eredményét.

nagymegmondo 2013.04.05. 15:23:59

A piac nem alakult át, jól mutatja, hogy a kuponos cégek tábora mára jelentősen nem nő, sőt egyre kevesebbet fordítanak hirdetésre. Régen tele volt a net ezen kuponos "cégek" hirdetéseivel. Mára gyűjtöttek pár százeres címlistát olyan felhasználók tömegeit gyűjtötték be, akikből sosem lesz vagy csak nagyon kis részben visszatérő teljes áron vásárló törzsközönség. Ráadásul ugyanazon ostoba spamelhető userek pörögnek a különböző kuponos cégek adatbázisában. Ez a felhasználó kör ki merem mondani értéktelen. Aki komoly minőségű szolgáltatást nyújt annak nem fér bele az az arcátlan sarc, amit adni kell ezért a hirdetési formáért... Ezért az értéktelen, butuska, oda megyek ahol olcsó, igénytelen felhasználói körért nem szabad rontani és felhígítani a korábbi törzsközönséget. Ilyen áron 30-50%-os kedvezmény plusz további hasonló jutalékért nem lehet minőségi szolgáltatást adni. Ilyen esetben még az üres szálloda is jobb. Aki az elköltött összeget például adwordsre költi el hosszabb távon egészen biztosan jobban jár.

belsohang 2013.04.05. 17:36:48

A kuponos cégeknél 2011-ben nagyjából 1 Ft bevételre 2 Ft költség jutott, vagyis masszívan veszteségesek voltak. Nemsokára látjuk a tavalyi számokat, kétlem, hogy egy is közülük pozitív eredménnyel zárta volna az évet.
Több kárt okoztak, mint hasznot, erre már sok szolgáltató rájöhetett.
nagymegmondonak igaza van.

Mr Gyömbér · http://gyomber.hu/ 2013.04.05. 19:55:49

@nagymegmondo: az "értéktelen felhasználó" kifejezés azért elég erős. Talán csak nem ismerték fel az értékét.

2013.04.05. 20:04:34

Ez a kuponozás pont azt a réteget mozgatja meg, akiktől minden szolgáltatónak a hátán feláll a jóérzés.
Sajnos azonban a marketing olyan formája, amelyet a szükség keltett életre. Márpedig az nagy úr, mint tudjuk.
Mi sok ilyen kuponos akcióban vettünk részt - mindegyik ráfizetés volt, és akik igénybe vették - azokat se előtte, se utána nem láttuk soha többé.

nagymegmondo 2013.04.05. 20:05:52

@Mr Gyömbér: nem feltétlenül "erős", hanem valós megállapítás az "értéktelen" vagy "csekély értékű" jelző:
onlinemarketing.blog.hu/2011/06/10/lufi_vagy_sikertortenet

"A sáskaraj viszont soha nem nő a végtelenségig, ahogy az elérhető partnerekből sincs végtelen sok"

Sákif za morro? 2013.04.05. 22:37:42

@...elmúlik...: Ez nem feltétlenül igaz! Ha mi elmegyünk egy távoli városba kikapcsolódni egy-két napra, akkor rohadtul nem érdekel, miféle puccos hotelben lakunk. Tiszta legyen, ágy legyen benne, fürdőszoba legyen benne, étterem legyen legalább az utcában. Még tévé se kell, a többi haszontalan "szolgáltatásról nem is beszélve". Ha csak arra kell a hely, hogy este legyen hol álomra hajtani a fejemet, akkor nem szempont a minőség. Ilyenkor bolond lennék nem fele annyiért aludni, mint egyébként. Ha esetleg prémium szolgáltatásra lenne szükségem, akkor azt a helyszínen is meg tudom venni. Ha családdal, hosszabb időre megyünk, akkor már jobban megválogatjuk, így nem is biztos hogy olcsó helyre megyünk.

Az a baj, hogy a piac túltelített, a kereslet pedig szűkül. A helyzet ugyan az, mint az autóknál. Épeszű ember nem hitte el pár éve sem, hogy ennyi új autóra van igény. Be is jött! Mitöbb, az egyik legnépszerűbb márka a Dacia lett. Az emberek zömének, akik új autóra vágynak, csak annyi pénzük van, hogy ócsó, fapados autókat vegyenek. Ez nagyjából egybevág a kuponos hotelekkel.

villamos alóli kacaj 2013.04.05. 23:26:49

Nálunk az asszony bevezette az otthoni kupont.
Na, de nincs az a kedvezmény ami ellensúlyozza a szar kiszolgálást.
Marad a kocsma teljes áron a haverokkal.

Szállodák 2013.04.06. 00:02:04

Egyre több szálloda int búcsút a kuponozásnak és/vagy elkezdi valóban arra használni, amire eredetileg kellett volna: holtszezon alaptöltésének biztosítása, közeli időpontra vonatkozó nagy rendezvény lemondásából adódó hirtelen szabad kapacitás feltöltésére. Valótlan állítás, hogy a kuponos vendégekből törzsvendégkört lehet építeni, valótlan az is, hogy az extrákon (éttermi fogyasztás, masszázs, minibár, bár, stb) keletkező bevétel termeli az igazi profitot. A kuponos portálon foglaló vendég teljes áron nem megy vissza a szállodába és nem ahhoz, hanem az aktuális 50-60%-os kedvezményhez lojális, ez motiválja. A helyzet a professzionális szállodaüzemelető cégek malmára hajtja a vizet, akikkel egyre nagyobb számban köt üzemeltetési szerződést a bedőlt hotelek tulajdonosa; mr. bank, aki biztosan nem kíván aktívan szállodaipari szereplővé vàlni.

Szállodák 2013.04.06. 00:04:22

@szekerkaa: B. Piroska, a magnókazettahangú :):)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.04.06. 07:04:22

A kuponos őrület igazából az közvetítéssel foglalkozó utazási irodáknak baszott oda, hiszen kikerültek az értékesítési láncból.

Heti szinten találkozom kuponos ügyféllel, aki reklamálni szeretne a kapott szolgáltatás miatt, de mivel semmi közöm a jogügylethez a szolgáltató és az ügyfél közt, hiszen nem rajtam keresztül vásárolta a szolgáltatást, így nem tudok segíteni. :)

2013.04.06. 10:13:23

@Sákif za morro?:

Az első bekezdésben leírtakkal akár egyet is értek. Azonban te súlyozol és ennek megfelelően választod ki, hogy éppen milyen minőséget veszel igénybe (azért van egy szint, ami alá már nem megyünk).
A probléma főként azokkal van, akiknél csupán az ár dominál. És sajnos ebből van több, ami nem feltétlenül az ő hibájuk, mert csupán erre telik és ezt el kell fogadni, akár tetszik, akár nem.
Mindegy is, ez a kuponozás nekünk nem jött be, lehet van, akinek igen.
Ezen a leckén is túl vagyunk :D

Begérke 2013.04.07. 13:01:23

Wolf Gábor már ezer éve megmondta, hogy a gatyaletolás egész iparágakat tehet tönkre: ennek példáját látjuk itt...

schizofrenic 2013.04.14. 11:38:17

Talán 600 szálláshely van egyedül a CIB bank tulajdonában. Ebből szerintem ki lehet találni mennyire megy az ipar.

KissPéter 2013.04.24. 16:28:19

@schizofrenic: ez a 600 mennyire hivatalos? Kicsit soknak tűnik :)


süti beállítások módosítása