Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sportman89: Köszönöm ezt a bejegyzést a onlinemarketing.blog.hu/ oldalon. (2020.09.24. 15:36) Itt a vírus, hol a karácsony?
  • Drizari: Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival? (2020.07.23. 11:11) Mi lesz veled, Index.hu?
  • MAXVAL birсaman közíró: Az Index lassan tisztul, a folyamatnak még nincs vége. (2020.07.23. 09:40) Mi lesz veled, Index.hu?
  • FF: Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek. (2020.07.22. 18:55) Mi lesz veled, Index.hu?
  • Benbe: Nem vagyok marketinges, csak tudatos reklámfogyasztó, illetve tartalom-megjelenítő, de teljesen eg... (2020.04.19. 22:31) Miért utálnak minket?
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (547) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (228) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (103) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (146) fórum (6) gépház (94) gerillamarketing (10) google (110) hiba (102) hírek (36) humor (31) iab (4) index (32) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (360) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (216) kreatív (111) kutatás (97) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (23) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1159) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (65) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (274) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (240) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Okos kütyük

Címkék: mobil onlinemarketing kutatás

2013.05.07. kedd 23:32 Konrad

ID-100155135.jpg

Most jutottam el odáig, hogy az NRC okostelefonos, táblagépes kutatási eredményeit átböngésszem, és azt hiszem, érdemes egy kicsit nézegetni azt.

Nos, az internetezők 45 százalékának van okostelefonja, ami főleg azért szép szám, mert egy éve 38%, másfél éve 31% volt. A táblagépek száma viszont még nagyobbat nőtt, a korábbi 2 százalékról 9 százalékra, ami viszont már egy nagyon fontos trendet is mutat: ha ez a növekedés megmarad, jövőre mindenki arról fog beszélni, hogy milyen kihívásokat jelent a webes jelenlét a táblagépeken...

Amitől pedig egy kicsit a könyvkiadók is megijedhetnek, az az e-könyvek növekedése. Ahhoz képest, hogy fajlagosan drága eszközök, és közel nincs akkora dömpingjük, mint a tábláknak és a mobiloknak, így is 2%-ról 4%-ra nőtt a felhasználók száma. Ez pedig megint csak egy dinamikusan növő szegmens így!

És akkor még két érdekes megállapítás:

A kütyühasználat természetes velejárója az internethasználat, hiszen tízből kilenc kütyütulajdonos legalább alkalmanként internetezik is az eszközén, közel kétharmaduk pedig rendszeresen csatlakozik a világhálóhoz a kisméretű internetképes eszközén keresztül. S bár nem mondható az, hogy a kis képernyős internetezés miatt alapvetően csökkenne a PC-n, laptopon történő internetezéssel töltött ideje az embereknek, de minden második okostelefon-tulajdonossal előfordult már az, hogy olyankor, amikor lehetősége lett volna nagy képernyőn internetezni, ő inkább a kütyüjét választotta erre a célra.

Illetve ami a hozzáférés szolgáltatóknak nem jó hír:

Az okostelefon-használat ugyanakkor nem csak az internethasználat módjára van hatással, hanem a telefonon történő hagyományos funkciók igénybevételi gyakoriságára (hívásindítás, hívásfogadás, SMS-küldés) is. A smartphone-tulajdonosok valamivel több mint harmada ugyanis legalább alkalmanként kezdeményez interneten keresztül történő hívást (pl. VIBER-en vagy Gtalk-on keresztül) családtagjai, barátai felé, melynek a hagyományos hívásokra van kannibalizáló hatása.

Minden második olyan felhasználó, aki legalább alkalmanként szokott interneten keresztül telefonhívást kezdeményezni, állítja ugyanis azt, hogy ezáltal kevesebb hagyományos hívást indít a készülékéről. Még többen vannak azok, akik az SMS-küldés helyett már inkább az interneten keresztül történő üzenetváltást részesítik előnyben; az okostelefon-tulajdonosok 85%-a váltott már így üzenetet valakivel, egynegyedük pedig rendszeresen ilyen módon (is) tartja a kapcsolatot ismerőseivel. Négyből három ilyen felhasználó állítja azt, hogy kevesebb SMS üzenetet küld az internetes üzenetváltási lehetőségnek köszönhetően, mint azelőtt.

A teljes közleményt itt találtam, vannak még benne plusz számok is!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr15287282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szűkebb pátriárka 2013.05.08. 00:02:33

"milyen kihívásokat jelent a webes jelenlét a táblagépeken"

Szerintem ez kevésbé jelent kihívást online tartalomelőállító szempontból, mint a mobil. Hisz a tableten gyakorlatilag ugyanabban a formában tekinthetők meg a site-ok, mint egy laptopon, tehát nem kell optimalizálni, mint ahogy az a mobilnál már dilemmát jelent.

A tabletek esetleges szélesebb körű elterjedésének pedig szerintem lehet egy olyan kedvező hatása, hogy behozhatják jobban netfogyasztónak az 50+-os korosztályt.

Sokan közülük ugyanis még mindig idegenkednek akár egy laptop (rendszeres) használatától is, a mobilos netezés nekik sci-fi, viszont egy tablet az idősebb generáció számára is fogyasztható formában tálalná a netet. Lehet nagyítani a szöveget, közelről nézni, kézbe lehet fogni, mint egy újságot, nem bonyolult a kezelése.

Véleményvezér 2013.05.08. 09:05:30

A táblagépen és az okostelefonon az ujjunkkal kattintgatunk, míg PC/notebook környezetben egérrel, pöcökegérrel vagy touchpaddel, - tehát fejlesztői szempontból ugyanaz a probléma, mint az infótermináloknál!

SemBoga 2013.05.08. 09:59:45

mivel az előző generációs mobilok elértek a működési ciklusuk végére (szétesnek, meghülyülnek, stb), természetes szerintem, hogy nő az okostelefonok aránya - pláne, hogy a samsungnak gyakorlatilag mennyi fajtája van, de a többi gyártónál is jópár alternatíva akad, így bárki válogathat - de már csak szinte okostelefonból

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.05.08. 13:22:51

@szűkebb pátriárka: @Véleményvezér: A táblagépben pont az a kihívás, hogy miközben alapvetően olyan, mint a mobil, de mégis nagyobb és ezért máris máshogy kell formázni. Másrészt, míg a mobil személyre szabott, addig a táblagép egyelőre kevésbé személyes, több ember is használja.